Recenze
Ford Fiesta fista 1.3 GFJ 44kw
Technické info
Přezdívka auta Ford Fiesta Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 44 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
No, musím říct, že na tohle autíčko si nejde stěžovat. Věnujte mu alespoň minimální péči a bude sloužit bezproblémů. Najezdil jsem sním velký počet km, české silnice, polní cesty, lesní cesty a dokonce i bezpečnostní vůz na rally Vysočina :). Fiesta snesla všechno.
Výbava není tak hrozivá ale na 94 rok oceňuji dva airbagy, vyhřívané přední sklo a imobilizér. jinak nic dalšího nepřebývá a nechybí. Klimatizaci nemá a já ji ani nevyžaduji.
Po dalším čase dostal motor trochu "facelift". Když už jsem měnil těsnění pod ventilovým víkem tak jsem si pohrál.
Na to, že motor je pouze 1.3 44kw, tak s autíčkem hází pěkně. Zrychlení není pekelné, ale jako první auto popřípadě přibližovadlo i auto na delší cesty pro nenáročného řidiče postačí. Nízka spotřeba jistě potěší. A musím říct že když chcete vytáhnete z fiesty i docela vysoké rychlosti:-) není to hnet, ale přece. Dalo se s ní jet i 160 dost bezpečně, auto se neklepe a nehází, což me u takto starého vozu těší.Při vyšších rychlostech se projeví "profukování" okolo těsnění dveří. Pokud motor ženete do rychlosti 100+ už se začne dosti hlukově projevovat a je cítit, že už mu pomalinku dochází síla. Stupně v převodovce se mi zdají dělané více do "tahu" než do rychlostí, prostě krátké kvalty:). Motor konkrétně : 1.3 HCS , jednobod ( čtyřbod by neuškodil ale nevadí)
Brzdy, není snimi zásadní problém. Jen jednu chvíli utíkala brzdovka bubnem, zatím jsem se nedostal ke kontrole a navíc vše ustalo takže až bude čas. Ruční brzda potřebovala dotáhnout. No a časem bylo nutné vyměnit kotouče, staré se trošku zvlnily :).
Pokud alespoň jednou nevěnujete pozornost prahům a spodku tak vám začne na autě hodovat rez- konkrétně to bývá podlaha u prahů k blatníkům u spolujezdce a řidiče, vzadu přímo pod navijákem pásů.
Pozor na tato místa pokud kupujete fiestu MK3. Já jsem vystříkal prahy, přetřel spodek a nemám nikde ani stopu po akutní rzi.Ta se také může ukázat pod zadním nárazníkem- specielně u modelů XR2i.
Lak je v poměrně dobrém stavu vůči stáří vozu. Rez nikde není, pouze u úchytů předních "zástěrek" kde dostává tato část blatníku zabrat snad nejvíce.
S autem jsem maximálně spokojen. Nikde mě nenechala, motor šlape i po docela drsném zacházení skvěle. Jediné co mě začalo limitovat byl motor. Proto jsem pořídil fiestu XR2i/ 1.6/ 76 Kw. Ale popravdě, tahle je v parádním stavu a opravdu je mi líto dát ji z ruky. Asi zůstane doma, srdeční záležitost.
Doporučil bych přejít na 14ctky kola, zdálo se mi, že má fiesta lepší jízdní vlastnosti. Ještě ohledně přepravních schopností- nacpal sem do ní opravdu někdy nemožné věci a odvezla to:). Výraz pana prodejce nábytku, který se mě ptal kde mám to auto neměl chybu, nevěřil, ale musel uvěřit.
Hever je umístěn v motorovém prostoru, klasický typ heveru který se umístůje na práh za "lem"- kvůli stáří vozu bych toto neriskoval i přes jeho dobrou kondici, jistější úchyty jsou ramena kol-ale to uz chce jiny hever. Rezerva je umístěna zvenku, takže rezne a je vystavena soli atd. JEdiné co mě vyložene vytáčí jsou zámky. Ty odchází poměrně rychle a jsou zanedlouho navyhození a říkají si o výměnu, zapalování nevyjímaje:( (tuším že od r 92 je zámek zapalování vyšroubovatelný pro lepší výměnu).
Interiér není přeplácaný, moc toho tam sice není, ale nikde nic nevrže nepraská a podobně(pokud si ovšem přímo vlastní vinou neulomíte úchytky střední konzole) Plasty nejsou jen obyčejná skořápka a něco vydrží. Celá palubovka působí solidním dojmem- rozuměj nevypadá, že když se o ní opřu něco upadne. Možná jediná vada jsou plastové lemy kolem prahů které vedou vzhůru až k palubovce- jsou pod nimi kabely. Tyto díly jsem musel upevnit aby držely solidně jelikož se zdřejmě předchozí nešetrnou demontáží ulámaly úchyty. Přehlednost a blbuvzdornost- každý ví co je na co:-).
Pokud majitelům fiest vadí že nemají otáčkoměr, tak vám mohu poradit. Budete potřebovat přístrojovku z fiesty Mk 3,5 (jedná se vám totiž o to, že chcete přístrojovku z motoru HCS starší přístrojovky s otáčkoměrem údajně dávají nesprávné hodnoty-XR2i) V motorovém prostoru najdete hlavní konektor- zaručeně ho poznáte, je přímo naproti má cca. 11 vývodů. Druhý kabel zleva(měl by být zelený- je právě k otáčkoměru) Poté rozmontujte přístrojovku a dostaňte se na hlavni přípojku. Na ní by měl být číslem 10 označen drát(pokud tam je stačí jen přehodit přístrojovku) pokud ne musíte ho sami vyvést. Poté by měl otáčkoměr ožít a dávat hodnoty okolo 1000-1100. Odskoušeno na předchozí fiestě/ přístrojovka z vrakáče.
Pokud máte dotazy nebo podobně, tak se ptejte. Fiestu mám dosti prolezlou troufnu si říci.
Silné stránky
nenáročnost je jistě výhodou
malé rozměry vozidla- do města ideální
malá spotřeba
dostatek dílů
spolehlivý motor(dle mého názoru se nedá jen tak zlikvidovat)
živé poměrem obsah/váha
Slabé stránky
malý zavazadlový prostor
nic moc prostor vzadu
rez-pouze pokud neprovedete pár kroků
sedačky
absolutně nespolehlivé zámky, které se zničí dost rychle a přestávají fungovat
nenastavitelný volant
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
A tet jak se k ní chovat?
Věnoval jsem tu chvilku natření podvozku, věřte, že se to vyplatí, bydlím na Vysočině a kdo zná potvrdí, že starším autům se to tady dvakráte nelíbí.
Po nějakém tom odježděném čase kolem 130 000 odešlo ložisko levého předního kola- tuším že stálo něco kolem 1100Kč.
Vyměněno těsnění ventilového víka po dalších 10 000 Km.
Prachovky na tlumičích jsou v pánu, a byly u každé ze dvou fiest které jsem měl.
Poměrně dosti otravná menší vůle v řízení
Notoricky známé stagnování zadního stěrače- jde kdy se mu chce
Zatékání přes zámek u kufru a jeho zamrzání v zimním období
Odešly pístky kufru
Měl jsem také lehčí bouračku nebyla mi dána přednost:( a nedopadlo to dobře, neboť k mému úžasu nárazník co byl na autě nebyl jaksi originál ale jen nějaká plastová skořepina bez jakékoli výplně. Jak jistě tušíte, nárazník uplně nanic, jen na parádu. Takže fiesťáci bacha na ně, nevím kdo to vyrábí. Jeden z důvodů proč jsem na auto dal nárazníky z XR2i které se mi válely doma.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
není
Novinky v recenzi
FIESTA JE NA PRODEJ
Bohužel situace je taková, že fiesta musí pryč, jestli máte zájem, napište:)
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta fista 1.3 GFJ 44kw
- Re: :) 28.02.2011 12:17 shade741
- :) 05.01.2011 08:58
- Re: Re: . 26.01.2010 20:05 Stejsn
- Fotky+interiér 25.01.2010 17:29 shade741
- Re: Spinavej motor 25.01.2010 14:15 shade741
- Spinavej motor 25.01.2010 14:07
- Re: . 25.01.2010 13:38 shade741
- . 25.01.2010 12:21 Stejsn
- Re: Re: Re: Re: Re: Vivat Fiestus !! 25.01.2010 07:34 shade741
- Re: Re: Re: Re: Vivat Fiestus !! 25.01.2010 00:18 FRPE
- Re: Re: Re: Vivat Fiestus !! 24.01.2010 23:41 shade741
- Re: Re: Vivat Fiestus !! 24.01.2010 23:01 FRPE
- Re: Vivat Fiestus !! 24.01.2010 22:49 shade741
- Vivat Fiestus !! 24.01.2010 22:43 FRPE
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (1992) Majitel: Siors88
Přidáno: 28.4.2007 449 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1990) Majitel: shade741
Přidáno: 16.2.2010 79 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2009 910 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1994) Majitel: larin
Přidáno: 20.1.2009 89 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1990) Majitel: multidiabolical
Přidáno: 19.12.2010 178 Majitel 9.27 Uživatelé