Recenze
Ford Fiesta xr2i
Technické info
Přezdívka auta Fiesta Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:96726 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 76 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.3
Popis vozu
Moje první auto se narodilo ve španělské Valencii v roce 1992. Původní majitel (Ital) se k němu choval, řekl bych, více než slušně. Dovoz z Itálie se uskutečnil v roce 2007 a já jsem v ČR první majitel. K vozidlu byl čistopis, takže bylo čerstvě po technické prohlídce u Ford Dorda Liberec. Na laku, hlavně na kapotě a na střeše jsou menší bíle fleky (tipuju to na nějaká agresivní hovna mořských ptáků) proto radím všem, aby nenechávali kálet na svoje milované auto, pokud se vám poštěstí schytat tyhle dárečky, doporučuji auto umýt, a to rychle :-). Jinak vypadá velmi zachovale. Levý blatník je zezhora mírně promáčknutý, jakoby na něj spadla nějaká tyč.Na celé karoserii jsem až donedávna nenašel žádnou větší rez. Ostatně ani teď to není rezavý, ale bublinky na prahu u dveří už lezou. A bližší prozkoumání není možné díky oplastování, ale co oko nevidí...:-) Interiér byl velice zachovalý, až na ošoupaná madla dveří, to mi ale moc nevadilo, protože jsem hned věděl, že ty půjdou do černého laku, stejně jako původně matná zrcátka. Vše je na pohled hezký a takový... no... neošmatlaný, což svědčí pro fakt, že na tachoměru bylo při koupi 77tisíc km, stejně jako v kopii italského techničáku. Ale čert ví, jestli se už tachometr jednou, ne-li víckrát neprotočil, přeci jenom je pouze pětimístný... Ale co, rád věřím tomu, že to mělo nalítáno "pod sto". Chlápek v bazaru, co mi ho prodával, říkal že s ním jezdil rád a že z toho dostal 200km/h, já teda zatim 185km/h, ale to mě limitují místní komunikace. Ve výbavě má střešní okno, centrál, otáčkoměr, přední spoiler s mlhovkama a přídavnýma dálkovýma světlama, zadní spoiler (takovej ten ze střechy nad kufr:-), taky má oplastovaný prahy, el. okna, sportovní sedadla, zadní stěrač a originální kola Ford RS s pneu vzadu Pirelli P5000 o rozměrech 185/60 R13 a vpředu "šípáky" Nexen N2000 se stejnými rozměry. Mimochodem ještě jsem na netu neobjevil pneumatiku s těmito rozměry. Při cestě z Liberce, kde jsem auto pořídil, jsem si teprve všiml rozbitého zpětného zrcátka u spolujezdce, ale nebylo to tak hrozný, jezdit se s tím dalo, takže jsem hned neběžel na nejbližší vrakáč a jenom jsem čekal na to, až se mi podaří sehnat zrcátko levněji (zadarmo:-)). No a jak se mi s tí jezdí? Když jsem sám, užívám si to nejvíc, takže asi tak. Auto je sice dost tvrdé, ale mám ho tak rád, že mi tohle vůbec nevadí.
Silné stránky
Jednoznačně motor a s tím spojený všechny jízdní vlastnosti. Výkon 79kW resp. nějakých 107 HP dokáže tohohle prcka pěkně rozparádit. Jsem rád, že jsem narazil na tenhle motor. Slušně mě povozí a spotřeba? Paráda! Taky brzdy byly v dobrém stavu (vč. ruční). Sportovní sedačky mají boční vedení, které při průjezdu zatáčkou velmi oceníte;-). Během jízdy mě nic neomezuje a netlačí, ale to bude možná mojí "nížkou" 174cm. Velmi dobře se do toho nastupuje (teda aspoň mě dopředu), ze zadní sedačky já neřídím. Motor chytá hned a to se mi hodně líbí, ne jako u naší starý "šádiny". Nikdy mě tohle auto nikde nenechalo, pouze jednou jsem kašlal na to, že se mi přetrhl řemen u alternátoru a jezdil jsem pouze "na baterku", co byste čekali? Zůstal jsem stát a už volal bráchancovi... Je to fakt držák tohle přibližovadlo:-)
Slabé stránky
Ani by se mi sem nechtělo nic psát, ale pro objektivitu to udělat musím.
V řízení, je malá vůle, ale to je dáno nejspíš hlavně stářím vozu.
Co se týče aerodynamického hluku, na tom by se dalo hodně zlepšit, stejně jako na odhlučnění interiéru od motorového prostoru.
Do kufru toho kvůli povinné výbavě už moc nenastěhuju, ale tohle není moc rodinné auto:-).
Jinak mě teď momentálně už nic nenapadá.
Novinky v recenzi
Kola na prodej
Prodám kola z této fiesty - cena 1200,- za všechny 4
New Episode
S lítostí oznamuji všem, že mé první auto Ford Fiesta xr2i zemřela po sérii méně vážných "zranění" nepomohlo ani bezpočet operací včetně dvojté transplantace motoru. Nebudu se o tom rozepisovat... Přes veškeré rady rodiny jsem se rozhodl ke koupi BMW 520i r.v. 1992 Velká, těžká líná swině, ale... Je to BMW a mít ho, byl můj malej sen. Přišla krize, vyhazov,stěhování a už jsem měl VW Golf III 1.6 55kw za deset papírů... Ale teď návrat ke kořenům a k modrému oválku (bohužel nenese označení WRX STI:-) Ale jen Focus ST170 ;-)..
Repair
Takže auto dostalo znovu nový motor a při té příležitosti jsem namontoval nová ramena, táhla, tyčky řízení, čepy atd.. Podařilo se mi sehnat výfuk Remus a to je už jinej koncert :-) Pruhy jsou fuč a teď už sháním jen nějaký ty čtrnáctky (rozuměj kola :-))
Nový motor
A neuděláš nic... Jel jsem s klukama z párty a najednou už jsem nejel... Prasknul rozvodový řemen... No nic přitáhli jsme to do domů ( THX Ilonka, ještě u mě má panáka :-) a já začal hledat nový motor. Ještě než jsem se rozhoupal k nákupu, zkusili jsme dát nový řemen a motor nastavit, pže byla teoretická šance, že by se to nepotkalo.. Jenže to se stane nějakýmu ..... takový štěstí, mě, slušnýmu člověku se to potká :-) Na motor z vrakáče (chtěl za něj 6000 Kč), jsem rychle zapomněl a začal hledat jinde.. Naštěstí jediný inzerát na netu, který jsem našel, mi přinesl "ovoce" v podobě "nového" motoru.. Bez záruky, ale za 2000,- resp. 1900,- aby bylo na cestu zpátky :-D... THX Honza, ten motor fakt běží ;-) Po hodinách a dnech a štelování atd. už jsem zase mobilní... Velký dík patří Johnovi a Mirasovi za jejich pomoc, pže sám bych to dohromady nikdy nedal.
? ? ? konečná ? ? ?
Jedu si takhle z akce.. a najednou nejedu.. prasknul mi rozvodový řemen ( ano, do p*dele).. dělám na tom s bráchancem... uvidím, uvidíme, uvidíme, šance, že se to nepotkalo tady je.. malá, ale je... dám vědět
Tak už jsem přezul zpátky na letní.. Sice mi všichni vyhrožujou, ale tak co.. Konečně jsou ty plecháče pryč :-)
Dneska mi přijeli vyměnit čelní sklo. Takže už jsem bez "jména" a zase budu muset něco proti sluníčku vymyslet.
Tak už mám zimní boty :-)... všechno co se týče přezutí mě vyšlo na 700kč... gumy sice nejsou nové, ale dvě sezony s nima ještě zajedu na 100%
Udělal jsem si čas, a přidal nějaké fotky:-)
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta xr2i
- Alu Kola 25.05.2012 12:40 Siors88
- ford 23.05.2011 14:19
- re 16.03.2009 11:28 Siors88
- hezka fileta 08.03.2009 21:26
- Re: Re: Re: Pěkný 16.03.2008 10:14 Siors88
- Re: Re: Pěkný 12.03.2008 17:31 Ondřej Šámal
- Re: Pěkný 12.03.2008 17:28 Siors88
- Pěkný 09.03.2008 19:26
- Re: XR2i 06.01.2008 15:40 Siors88
- XR2i 15.12.2007 22:52
- Re: Upravené hodnocení 15.12.2007 10:18 Siors88
- Upravené hodnocení 26.11.2007 07:26 Konwi
- Re: Voky 11.10.2007 20:15 Siors88
- Voky 08.10.2007 12:53
- Re: 03.10.2007 21:39 Siors88
- XR2i rulezzz 25.09.2007 12:41
- Re: Re: Ještě info pls 22.07.2007 23:22 Siors88
- Re: OK .) 22.07.2007 11:42 Uživatel_5445955
- Re: Ještě info pls 22.07.2007 11:30 Uživatel_5445955
- Ještě info pls 21.07.2007 01:18 Siors88
- Re: Fiesta XR2i 20.07.2007 09:19 Siors88
- Re: 20.07.2007 09:18 Siors88
- Re: Fiesta XR2i 20.07.2007 09:14 Siors88
- Re: Fiesta XR2i 17.07.2007 19:34 Uživatel_5445955
- Jen tak na okraj 17.07.2007 19:32 Uživatel_5445955
- Fiesta XR2i 17.07.2007 07:44
- Re: Re: Re: fiestář 15.05.2007 16:32 Siors88
- Re: Re: fiestář 14.05.2007 10:37
- Re: fiestář 12.05.2007 12:12 Siors88
- fiestář 12.05.2007 11:47
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (1994) Majitel: shade741
Přidáno: 24.1.2010 149 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1990) Majitel: shade741
Přidáno: 16.2.2010 79 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2009 910 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1994) Majitel: larin
Přidáno: 20.1.2009 89 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1990) Majitel: multidiabolical
Přidáno: 19.12.2010 178 Majitel 9.27 Uživatelé