Recenze
Subaru Libero Fuji Heavy Industries
Technické info
Přezdívka auta Auto z Kinder vajíčka Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:158000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 997 výkon [kW]: 36 maximální rychlost [km/h]: 120 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Předem upozorňuji, že auto je sehnáno pro mého bratra, takže já mu zprostředkoval přihlášení , servis a nejnutnější opravy a pár dní jsem s ním jezdil než si ho odvezl. Vzhledem k tomu ,že auto určitě bude mít další mouchy tak se ho stejně úplně nezbavím musím se podělit o své zážitky ,které jsem získal a taky jsem tu toto auto nenašel což je škoda.
Na auto padla volba z důvodu menších finančních možností a zároveň obrovských požadavků mého bratra: možnost jezdit v terénu, přespání ve vozidle , odvoz různého vybavení pro jeho zlatokopeckou mánii , levná pojistka, aby auto nepřitahovalo v Praze zloděje, bylo jednoduchý, zas tak moc nežralo a splňovalo jeho image nezávislého dobrodruha a to vše tak za 40 000,- (víte -li o něčem jiném co to splňuje dejte vědět). Takže to byl docela problém všechny jeho požadavky splnit. Nakonec jsem si vzpoměl, že u nás doma jezdí jedno tohle UFO a když jsem mu ukázal fotku na internetu už nic jinýho nechtěl. Než jsem se rozkoukal proběhlo pár telefonátů (ohledně toho jestli to jde přihlásit) a najednou se večer auto objevilo na podvalníku před barákem. Sousedi čuměli to mě věřte !
Takže základní údaje:
- motor řadový OHC 3-válec o objemu 997 cm (výkon 50 oslíků)
- rozměry 3425 × 1430 × 1885 mm
- váha 1395 kg
- 6 míst (nebo 8 asijských trhovců - nic proti Vám kluci)
- 5 dveří (2x šoupačky) velký šíbr
- maximálka 120 km /hod
- pohon trvale vzadu, možné zapnout i přední tlačítkem na
šajtrpáce
- výbava - zadní samostatný topení, mlhovky, alu
První dojem u auta byl : kam dali ti prokletí japončíci motor ???. Opravdu tam je a je to takový traktor co po zahřátí běží jako šicí stroj. Když jsem do auta se svými 182 cm a 100 kg váhy sedl byl to docela deprimující pocit. Pravda, po pár km přišlo zjištění, že se auto docela dobře řídí afšak je nutno si zvyknout na to , že jsou přední kola pod sedačkou, takže pocit jak v náklaďáku. Trochu mě deptá ruční brzda, která je docela daleko a nízko, ale má zajímavou věc - jde zamknout číselným kodem jak na visacím zámku nebo kufru. Volant je pravděpodobně zmenšená verze volantu z pragy V3S, ale i bez serva jde celkem snadnou řídit. Nejhorší pocit je při jízdě prudkou zatáčkou kdy má člověk pocit, že se auto převrátí, ale kupodivu to nebude asi zas tak snadné jak to vypadá a to díky tomu, že je motor nízko umístěn a masivnímu rámu to auto docela drží rovnováhu. Motor je nutno víc vytáčet, ale na tak malý obsah je docela čipera. Díky výšce vozu můžete zaparkovat i vedle MB ML je totiž stejně vysoké, takže se nemusíte stydět, že jste socka (pokus o vtip) . Samozřejmě jako starý offrouďák jsem hned valil vyzkoušet 4x4. Zrovna pěkně začalo chumelit , takže ideální podmínky dát mu co proto. Po vjetí na louku začalo okamžité hrabání a auto stálo na místě (zadní náhon + nové letní gumy udělali svoje). Po zmáčknutí tlačítka 4WD a rozsvícení největší kontrolky na palubce auto vyrazilo a pohodě valilo na mokrém sněhu cestou necestou. Je pravda, že byl znát výkon, když jsem hnal přes příkop a po polní cestě, ale opravdu milé překvapení byla průjezdnost vozu i díky světlé výšce (jen ten náklon zvyšuje adrenalin). V tomto autě jsou v zadní části udělány police a regály místo zadního sedadla , ale je to ideální řešení na uložení všech potřebných věcí . Vtipná příhoda ze servisu - když jsem pro auto přišel (přetěsnění víka motoru, kontrola náplní atd.) všichni (celkem tři) mechanici seděli v tomto autě a se vším kroutili, manipulovali se sedačkama apodobně a v němém úžasu si se vším hráli jak malí smradi a mudrovali nad starými časy, zatímco vedle bez povšimnutí čekali 4 zánovní Pasáti (faucvaj) na servisní prohlídku.
No docela jsem se za těch pár dní vyblbnul a zjistil ,že škoda, že to nevyrábějí dál , protože pro zahrádkáře, lidi ze zasněžených končin a bejvalý majitelé 120 je to super autíčko.
Dobrý je , že se každý za autem otáčí a kouká na tohle auto z kinder vajíčka s otevřenou pusou nebo s úsměvem od ucha k uchu. Je to takové veselé auto . Když jsme s ním s přítelkyní jezdili měli jsme k sobě nějak blíž a to ne jen díky šířce vozidla. Problémy z autem určitě budou a to díky tomu ,že je 17 let staré . Je to spíš taková varianta pro kutily a vycvičené škodovkáře , kteří jsou zvyklí stalé něco doopravovat a vrtat se v to. Zatím se udělala základní údržba (svíčky, olej, filtry). Trochu zlobila elektrika (kontaktol to zpravil)a vychytali se podtlaky. Samozřejmě koroze na autě už ukazuje růžky ale proti jiným autům z těchto let je ještě v poho. Předpokládám , že bude nutno vylatit karburátor a předstih ,ale uvidím a napíšu , protože to stejně budu řešit já.
Je pravda, že se dělal i novější typ, ale ten už se nám tak nelíbil i když bude asi modernější a hlavně mladší, ale když blbnout tak pořádně!
Jo fotky jsou jen z mobilu tak mě nekamenujte. Dodám další jak se trochu vyčasí + nějaký momentky z terénu.
Silné stránky
- univerzální využití
- 4x4
- malé velké auto
- nízká pojistka
- jednoduchá konstrukce (minimum elektroniky)
- veselý vzhled vozu
- malé rozměry a manévrovatelnost
- 6 míst
- běžnou údržbu zvládne zručný kutil
- tažné zařízení na 700 kg
Slabé stránky
- slabá antikorozní úprava
- opravy motoru bude asi nutné provádět s motorem na stole
- boční náklon a boční vítr
- poměrně složité nastavení karburátoru
- hadičky podtlaků si občas vypadnou
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- zatím provedena údržba (olej,přetěsnění,svíčky,filtry,kontrola náplní a brzd)
- zasunuty podtlaky na své místo (asi vyskočili při hopsání po polní cestě)
- některé pojistky si postavily hlavu (nešlo nastartovat)
- pasivní bezpečnost bude asi dost slabá při čelním nárazu
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- koupeno od soukromé osoby moc k tomu neřeknu , protože u koupě jsem nebyl, ale je to 17 let starý auto takže žádné velké očekávání nebylo spíš problémy.
Přidat názorDiskuse: Subaru Libero Fuji Heavy Industries
- Líbí se mi víc... 02.03.2012 21:26 Sleeper
- To bych jednou chtěl 21.01.2010 20:14 Subaru4ever
- Re: Re: Výtám další SUBARU IMPREZU 28.03.2008 19:27
- Re: Výtám další SUBARU IMPREZU 28.03.2008 18:24 salazar
- Výtám další SUBARU IMPREZU 27.03.2008 21:43
- :D Šupa jako hrom!!!!! 27.03.2008 09:34 Zetec
- Re: Re: Na tomhle videjku je Subárko se zajímavou maskou, 26.03.2008 18:27 Poustnik
- Re: Na tomhle videjku je Subárko se zajímavou maskou, 26.03.2008 18:21 Chobot
- Na tomhle videjku je Subárko se zajímavou maskou, 26.03.2008 18:19 Poustnik
- Malá, velká čtyřkola. 26.03.2008 17:19 Chobot
- recenze 26.03.2008 17:12 adam344
- Re: Re: Re: ;Velice svižně a čtivě napsané povídání 26.03.2008 13:32 letanovce
- Haha 26.03.2008 07:10 *Black_Jacket*
- Ojedinělost 25.03.2008 23:02
- fajn 25.03.2008 21:32 spanel
- Re: Re: Re: Re: ;Velice svižně a čtivě napsané povídání 25.03.2008 21:14 Forester
- Re: Re: Re: ;Velice svižně a čtivě napsané povídání 25.03.2008 21:05 lorenzlubos
- Re: Re: ;Velice svižně a čtivě napsané povídání 25.03.2008 20:59 Forester
- ty kokoos 25.03.2008 20:13 Čujo
- Re: ;Velice svižně a čtivě napsané povídání 25.03.2008 20:04 lorenzlubos
- ;Velice svižně a čtivě napsané povídání 25.03.2008 19:56 Poustnik
- suuuuuuuper 25.03.2008 19:31
- hodnotenie 25.03.2008 19:19 lorenzlubos
Další vozy značky Subaru
-
Subaru Forester (2012) Majitel: Martin Hybner
Přidáno: 3.2.2024 09 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Subaru Outback (2006) Majitel: VavruPe
Přidáno: 22.9.2012 149 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Subaru Impreza (1997) Majitel: Sklenk@
Přidáno: 1.6.2010 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2001) Majitel: LuboshGT (RS Kaa)
Přidáno: 21.7.2009 1719 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Outback (2004) Majitel: Subaru4ever
Přidáno: 17.1.2010 2229 Majitel 9.91 Uživatelé