Recenze
Ford Escape 3.0
Technické info
Přezdívka auta Henry první Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 149 kroutící moment [Nm]: 262 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
....tak mám doma ameriku a říkáme jí Henry. Zřejmě jsem se dostal do stádia, že zkusit se má všechno a hlavně nebýt jako ostatní. Tohle auto jsem nikdy neviděl na silnici, ale v každým přiblblým americkým filmu jich je deset jezdí s nima ženský na nákupy nebo 16 letej dorost do školy (takový americký fáčko). Pak jsem ho náhodou našel v inzerátu za dobrou cenu a něco mě říkalo ,že ho prostě musím mít. Vnitřní hlas mi říkal - je krize, moc to chlastá, nic na to nebude atak dále atak dále. Jelikož mám asi krizi středního věku já - nakonec auto stojí doma. Tak jsem si to hezky okecal a teď k autu samotnému.
Vzhled: je to opravdu zvláštní auto. Nemám odvahu říct, že je hezký , ale má prostě něco do sebe. Takový nenapadný, ale zároveň nepřehlédnutelný. Jeho dvojče Mazda Tribute se mi tak nelíbí přitom má prakticky jen jiný světla. Ford je taková klasika. První dojem je ,že není tak velký jak se zdá aspoň podle rozměrů. Když však stojí mezi více auty nejde přehlédnout. Je to prostě Henry jen vytáhnout na anténu (mimochodem je to železný prut jak na ryby) americkou vlajku a mít hamburgr v ruce. Opravdu před KFC vypadá , že se tam narodil. Vnitřek auta je prostě skvělý. Kupa místa , krásný výhled ven. Palubní deska a středový panel se na první pohled zdá ,že je z pravěku. Velký tlačítka, malý budíky ,kvedlačka automatu pod volantem, ale když nastartujete vše se změní. Člověk zjistí, že je vše krásně po ruce nic ho nerozptyluje a že vlastně on je tu pánem a auto je sluha. Co potřebujete vědět to víte a když spustí šestihrnek svůj koncert vůbec Vám nechybí různý ukazatele s nepodstatnýma údajema o teplotě venku, uvnitř apodobně. V tomhle autě to fakt nepotřebujete je mu totiž jedno kudy a kam jede.
Motor: je to klasika - 6 hrnků do véčka, 24 ventilů 149kW, slušnej točák prostě dědek jak má být. Motor si na nic nehraje je tu od toho aby tohle auto poháněl a dělá to dobře. Krásný zvuk a sílá je jeho hlavní zbraní. Nečeká se od něj , že se bude honit v obci s fauvéčkama a ochcávkama v tdíčku, protože to prostě nemá zapotřebí neboť komplexem malého výkonu netrpí. Když potřebujete předjet kickdown mu nasolí a auto vyrazí. 190km maximálka v pohodě postačí a kdo by ji potřeboval. Jel jsem s ním maximálně 160 a pak je už auto dost hlučný a jízda není moc příjemná. V tomhle autě nechvátáte, ale v poklidu plujete cestou necestou. Spotřeba je pro mně příjemným překvapením. Čekal bych americkou 20 litrovou spotřebu, ale ono to je o něčem jiném. Reálná spotřeba při normálním ježdění je 12-14 litrů a lze jezdit i za míň ,ale koho by to bavilo. Když se tomu stojí na krku 17 polkne jako nic ale pokud dodržujete předpisy tak se dá jet v pohodě za 10. V americe to musí být super úsporný na jejich poměry. Tohle auto opravdu není pro dojíždění do práce nebo na nákupu v Lídlu, ale pro radost a volný čas.
Automat: tak toho jsem se opravdu bál. Je to můj první automat, ale určitě ne poslední spíš jsem se rozloučil s manuální převodovku jednou provždy - takzvaně jsem prozřel. Američani to asi opravdu umějí vždyť to dělají 60 let neli více. Automat je čtyřrychlostní bez ručního řazení a člověk by řekl, že je to vykopávka, když se podívá co dělají evropské značky za automaty . Nojo ,když ono to ale úplně stačí. Automat řadí plynule a při běžné jízdě není poznat co se děje - snad jen ručička otáčkoměru se hýbe . V tomhle režimu je auto opravdu úsporné a tichounké. Trochu mu vadí když při malých otáčkách jedete do kopce aplynule přidáváte to tak divně zavrní (není zvyklý že to v kopci někdo lehtá) Když člověk přišlápne pedál začne cítit jak se podřazuje a auto krásně bručí a valí dopředu jako býk. Tyhle chvilky mám nejraději i když vím že spotřeba je pěkně v pr-eli ! Ale dělám to pořád a pořád , protože mě to hrozně baví a mám chuť si pustit country (i když ho nesnáším) a koupit si klobouk.
Podvozek: všechny kola nezávisle zavěšeny, díra nedíra auto se jen lehce zakýve. Ideální věc na naše cesty nebo píše necesty. Má snahu se trochu naklánět v zatáčkách, ale na ameriku skvěle drží stopu a dokonce i slušně brzdí. Svezení je opravdu pohodlné a odpovídá svezení v osobním autě - prostě pohodička a pohodlíčko.
4x4: proto jsem auto vlasně pořídil. Normálně je hnaný předek a zadní náhon se připojuje automaticky přes viskozní spojku. Připojení je plynulé a tiché . Elektronika si krásně poradí s jakýmkoliv povrchem a kola neprokluzují ani na špatných pneumatikách. Projet závějí sněhu nebo kupou bláta není absolutně žádný problém. Opatrně pouze při ostřejších zatáčkách to má snahu vynášet do boku ,ale to je fyzikální zákon a ten nejde změnit ani super pneumatikami. Na to, že je to SUV a ne pravý offroad toho zvládne v terému poměrně hodně. Výborný je, že mám provedení kdy jde tlačítkem navolit 50:50 (od 2004 to zrušili což je škoda) a to je pak správná zábava. Určitě dodám video aby jste si taky užili. Toto je ideální řešení pro někoho kdo jezdí jen po silnici, ale když mu hrábne (mně dost často) letí do lesa nebo na tankondrom blbnout a zkoušet co to vydrží a vydrží opravdu dost což nás všechny mile překvapilo.
Závěr :Ač jsem se tu nerozepsal moc nad technickými udaji snad Vám to postačí. Amerika je opravdu jiná než evropský auto a sám nevím jestli to není trochu škoda. Tenhle Henry je asi přežitek dnešní doby ,ale je to auto s kterým jezdit je fakt radost a zábava a hlavně není to auto pro všechny, což hrozně miluju. Není nad to poslouchat rozumy "to moc žere" , "to se ti pos-re" a tak dále od lidí kteří jdou takzvaně s dobou. Já jdu proti ní , ale s úsměvem za zvuku šestiválce. Určitě tu bude plno negativních reakcí , ale nekupoval jsem toto auto abych měl 10 bodů , ale aby mě to auto bavilo a to se mi povedlo. Doufám , že se nevyskytnou vážné závady, ale zatím se to vypadá, že jde o dobře udělané vozítko. Fotky mám zatím mizerný, ale dodám nějaký akčnější pro pobavení lidu.
Silné stránky
- motor 6V 24V
- výkon 149kW
- vzhled
- terénní schopnosti
- výbava (prostě plná)
- nekrade se (co by stím asi zloději dělali)
- dráždí zakomplexovné řidiči k neskutečným předjížděcím výkonů v obci nebo v zatáčce s plnou čárou
- bezpečnost
- výhled z vozu
- prostornost a velký kufr
- podvozek
- automat
Slabé stránky
- náhradní díly a servis
- spotřeba (žere víc jak favorit a to se nesmí)
- interiér působí zastarale
- uředníci na evidenční kontrole chtějí vyražená čísla ale kluci z usa mají na fšem čárový kody
- předimenzovaný posilovač
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- auto je v dobrém stavu servisované. Závady řešeny v mém oblíbeném servisu AUTOKOS a.s. čímž děkuji za přístup a trpělivost mými atypickými vozy.
Jinak řešeny závady - prasklý výfuk (zavařeno), přidřený alternátor (opraveno - nová ložiska)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno AUTO HENDY Praha. Velmi solidní přístup a ochota , takže si nestěžuji.
...totok tunit ?
tuzing by byl možný ale tunit SUV v tomto provedení?
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Escape 3.0
- Re: Tak mám pomalu půlrok s Henrym za sebou 23.04.2010 13:34 salazar
- Tak mám pomalu půlrok s Henrym za sebou 09.04.2010 20:32
- zabavne auticko 02.03.2010 21:52
- Re: ...Tak už mám taky Henryho.... 18.11.2009 12:44 salazar
- ...Tak už mám taky Henryho.... 14.11.2009 11:23
- FOR ALL 03.04.2009 08:45 salazar
- re 28.03.2009 19:04 salazar
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz 27.03.2009 10:07
- Re: Re: Re: Re: Re: dotaz 26.03.2009 19:11 salazar
- Re: Re: Re: Re: dotaz 26.03.2009 10:57
- Re: Re: Re: dotaz 23.03.2009 12:15 salazar
- Re: Re: dotaz 23.03.2009 11:05 MachucaM
- Re: dotaz 20.03.2009 17:52 salazar
- Re: Re: dobra volba 16.03.2009 12:51 masO
- dotaz 14.03.2009 21:03 MachucaM
- Re: dobra volba 13.02.2009 13:50 salazar
- Re: tolik aut? 13.02.2009 13:46 salazar
- tolik aut? 13.02.2009 11:53
- dobra volba 13.02.2009 11:14 masO
Další vozy značky Ford
-
Ford Mondeo (2015) Majitel: Ozzman
Přidáno: 7.8.2019 1519 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Ford F-250 (2010) Majitel: tichucko
Přidáno: 27.10.2016 79 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford F-150 (2013) Majitel: velitel mesta bugulmy
Přidáno: 2.8.2015 3810 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 5.9.2015 39 Majitel 9.93 Uživatelé