Recenze
Škoda Octavia II 2.0 FSI 110kW Elegance
Technické info
Přezdívka auta Muf 2.0 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:50000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 213 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Recenzí a pohledů na Oktávku je tu asi kupa. Tenhle asi bude jiný, je od člověka, který tvrdil, že si Oktávku nikdy nekoupí. No a nakonec koupil, protože človek míní a život mění :-)
Takže proč jsem nikdy Oktávku nechtěl? Pro její slabé stránky níže. A jak jsem se k ní dostal? Náhodou. Jistou dobu jsem hledal náhradu za Fiata Brava 1.6 16v, který pro potřeby 4členné rodiny přestával stačit. Vybíral jsem něco v dýzlu za 150 s najetými 150ti, s kupou airbagů, funkční klimou, s motorem aspoň 100kW. Kombík s hagusama, abych nemusel ničit střechu při montování nosiču na kola. Variant byla kupa, ale já už byl dlouhou dobu zamilován do Alfy Romeo 156 SW 1.9 JTDm po faceliftu. Jenže mne od ní všichni odrazovali, že má malej kufr a že znáte Italy... takže pak kupa dalších návrhů jako Saab 9-3, Volvo V70, Jaguar X-Type a podobný extravagance. Nakonec vyhrála krása, sport a spolehlivost ve formě Mazdy6 2.0 MZD-CD 1. generace. Tu jsme v bazaru koupili a nějakou dobu i užívali. Že to s ní nepadlo je asi nějak jasný a je k dočtení v mé garáži u příslušné káry :-(.
Když šla Mazda do kopřiv, oživil jsem zase Fiata a rezignoval na svět ojetých aut. Pak jednoho dne na pivu přišel poměrně vtipný návh od někoho z rodiny, jestli si nevyměníme auta. Já že potřebuju velký a bezpečný auto pro rodinu, on něco pojízdnýho a prachy. Tak jsem se od plic zasmál a prohlásil svoje obvyklý "Oktávku v žádným případě!". Pak jsem to večer, jako dost dobrej vtip, nadhodil své nejdražší. Ta nad tím podumala a přesvědčila mne, že jedno auto jsme si srdcem už vybrali (a nedopadlo to dobře), tak že si teď vyberem auto mozkem. No jak vidíte, nakonec mě fakt ukecala.
Přesvědčilo mne i to, že to nakonec není taková tuctovka. Sice to není kombík s hagusy a dýzl, což jsem chtěl, ale je to vlk v rouše beránčím. Pod tuctovou kapotou se skrývá 2litrový agregát FSI, co konzumuje jen fajnový paliva.. ideálně 98 oktanový benzín, nebo aspoň 95tku s minimem síry. Prostě praktická kára pro fotříka, co o víkendu vozí spořádaně rodinku a mezitím si i rád vytočí otáčky "do červena" :-)
Sečteno a podtrženo, nikdy jsem po tomhle autě vysloveně netoužil, přesto svým příjemným projevem a nadčasovým dyzajnem si mne nakonec získalo. A nutno dodat, že 2. generaci hodnotím povedenější než tu 2,5 s oblými světlomety. Že to byla slepá ulička naznačuje aktuální 3. generace, která se vrátila od křivek k hranám a tak ji hodnotím jako velice povedenou! :-)
Silné stránky
+ Lehký a výkonný benzínový agregát, 110kW táhne už cca od 1700 ot., není problém jet na 6tku 80tkou na nízkou spotřebu. Když ale zase potřebujete vystřelit, 3jka se nechá krásně vytočit až pod červenou zónu :-)
+ Maximální vnitřní prostor, to je něco, co na přesuny se 2 malými dětmi opravdu potřebujete. Kupa praktických odkládacích míst je po celém autě, je kam si dát vodu, navigaci, obal na CDčka,...
+ Luxusní výbava mého auta, co řidiče náležitě rozmazluje - dešťový senzor, 2zónová klimatizace, xenony, vyhřívaná sedadla, palubní počítač, tempomat, centrál dálkový, alarm, el. okna, el. zrcátka, ABS, ESP,...
+ a docela mám rád vychytávku, že jak večer opouštíte auto, tak světla na zrcátkách lehce přisvěcují okolí dokud vůz nezamčete. Ček se aspoň o něco nepřizabije nebo nešlápne do zbytku nějakýho vlčáka :-)
+ taky jsem zjistil, že mi opravdu vyhovuje tvar hlavice řadicí páky. Tohle mi třeba v Mazdě6 vadilo, protože tam byly švy v tak blbým místě, že mě to (při nějakým blbým řaděním) tlačilo... tady je to fajn.
Slabé stránky
- Je to tuctový auto - má ji půlka republiky (včetně mýho taťky) a druhá by ji chtěla. A já jsem nerad jeden z davu :-)
- Oktáva kombajn v dyzlu je sen normálního čestýho fotříka, co potřebuje o víkenu převízt pytle s cementem a almaru na chalupu. Ale já nechci být normální !!! :-)
- Nemá moc sportovní geny, podvozek byl navržen okolo velikýho kufru a já radši auta, kde je první podvozek a pak se tam nějak dává kufr :-))
- Malý rozvor znamená míň místa na zadních sedadlech... zatím jsou děcka malý, přesto mne dcera, i díky velký bezpečnostní sedačce, pěkně občas kope "do zad".
- A je velice oblíbená i mezi zloději :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuji v autorizovaném servisu. Jinak auto jsem kupoval málo ojeté, bylo druhé v rodině a na ježdění po městě měli Punto.
PŘEHLED SERVISU:
*49.250 výměna oleje a filtru, výměna brzdové kapaliny, výměna zapalovacich svíček (zadara - svolávačka)
*49.749 instalce tempomatu, čištění klimy + pyl.filtr
*58.658 dolití chladicí kapaliny 2dl
*61.388 seřízení geometrie, montáž kastlíku pod sedadlo řidiče, čištění klimy + pyl.filtr
*69.135 dolití chladicí kapaliny (2dl po 10tkm), instalace světel denního svícení Magneti Marelli LPQ080
*76.622 dolití mot.oleje (1dl po 10tkm), instalace USB zásuvky u řidiče, 12V zásuvky v kufru
*78.973 výměna oleje a filtru, pyl.filtr, výměna brzdové kapaliny, výměna reporoduktoru park.asist., kontrola geometrie
*80.250 VÝMĚNA KOMPRESORU A CHLADIČE KLIMY, těsnění, chladivo, olej, proplach systému, čištění klimy + pyl.filtr
*89.075 instalace "CD changeru" Yatour na SD karty, nové zimní pneu Michelin Alpin 5 195/65 R15 91T 8mm, dolití kap.: mot.olej 2dl, chladicí kap. K12 2dl
*102.787 VÝMĚNA KATALYZÁTORU, zadní brzdové destičky TRW, výměna oleje a filtru, čištění klimy + pyl.filtr
*139.101 VÝNĚNA EGR VENTILU, výměna oleje a filtru, čištění klimy + pyl.filtr
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno z rodiny, výhody oproti nákupu z bazaru jsou jednoznačný - doložená a věruhodná historie, nestočený tachometr a nikdo z rodiny si vás nedovolí oškubat, páč vás bude potkávat celej život... ale to je asi jasný všem :-)
Co s autem dál
Jelikož jsem z řidičů ten, co i své auto rozmazluje a trochu v rámci možností ladí (v mezích jakéhosi rozumu :-)), tak mám nějaké plány co dál. Jestli budou realizovány, to se ještě uvidí. Ale chtěl bych:
* kastlík pod sedadlo řidiče - HOTOVO
* LED denní svícení - HOTOVO
* USB zásuvka na nabíjení telefonu - HOTOVO
* 12V zásuvka v kufru na lednici - HOTOVO
* malej spoiler na kufr - HOTOVO
* plynová vzpěra kapoty motoru
* reflexní samolepky (odrazky) na zadní nárazník
* změna log na staro-nová jednoduchá černo-stříbrná - HOTOVO
* sundání nápisu OCTAVIA a FSI z víka kufru - HOTOVO
* přidělání nápisu FSI dopředu "na grill" - HOTOVO
* žraločí ploutev místo antény - ZATÍM JEN KOUPENO
* výměna nebo přešití volantu
* úprava audia výměna repro + vytlumení dveří - HOTOVO
* a možná i splitter z Seatu Leonu Cupra
... no prostě samý blbosti :-)
PS: ta mafiánská značka 3B3 3333 je samozřejmě VYMYŠLENÁ! ;-)
Novinky v recenzi
Servis na 140tkm - výměna EGR
Po dlouhé době drobná aktualizace, hlavně jako info pro další majitele aut s motorem FSI. Při cca 140tkm začala svítit kontrolka spalování (taková ta oranžová podivná ikonka), takže jsem se stavil v servise, kde ji vyresetovali a doporučili výměnu EGR ventilu. Na což jsem se následně objednal a nechal provést s tradiční jarní výměnou oleje a všech filtrů (olej, palivo, kabina). Taky byla vyměněna nahnilá kabeláž k zadním parkovacím senzorům (signalizace blbla), doporučena výměna předních kotoučů a rozvodů.... takže mě čeká další návštěva servisu.
A mám z auta vznášedlo..
.. teda měl a jen to na chvíli :-). Teploty padaj i v Brně a není taky důvod sjíždět letňáky (snad jen proto, že auto na 17" kolech vypadá líp). A tak jsem si včera nechal na auto nahodit zimní sadu kol. A když už byla kára na zvedáku, tak proběhla optická kontrola spodku a vůlí podvozku. Vče cajk a tak zima klidně může poslat ten bílej nesmysl. Já teda jsem připraven ;-).
STK bez ztráty kytičky (+foto)
Dneska jsem z rána prošel STK. Bez jediné chybičky a nedostatku. A bez tlačenky, kapříků nebo čehokoliv co se teď dává ;-). Chtělo to jen brzo vstát. No a taky asi i ten vyměněný katalyzátor a zadní brzdy. V rámci kontroly jsem si vlezl do jámy pod auto a uděla pár fotek, jak to vypadá Oktávce "pod sukní". Na součásti podvozku samozřejmě útočí rez, ale je to v "normě". Tak jsem klidný a zítra vyrážím s rodinkou na dovolenou.... pohodové prázdniny i vám všem! ;-)
Aktuálně najeto: 104020 km
Výměna žárovky spustila lavinu... (foto)
Prostě klasika, v servise vám, v rámci kontroly a přípravy na STK, vymění jednu žárovku v zadním brzdovém světle a do druhého dne se odporoučí i její kolegyně ve světle levém.. Dobrý je, že auto je tak chytrý, že vám to napíše, co je kaput. Takže výměna žárovky proběhla bez problému ze záložní sady. Žárovku jsem samozřejmě ihned dokoupil a sadu doplnil. Tedy náklady v řádech korun.
To ale nebyl bohužel konec... následně jsem si všiml, že mi nesvítí levý boční blinkr. Jo vyměnit žárovku v blinku, to je přece brnkačka... ALE. Ale Oktávka je má už integrovaný do zrcátek, což je tuze moc krásná věc. OK, tak to prostě kuchnu a dám tam žárovku. Na TyTrubko je videonávodů kupa a tenhle taky. Fajn. Sice jsem to kuchl, ale žárovka se do toho dát nedá... ony tam jsou LEDky a navíc se to nedá vyměnit. Prostě se mění celej kus plastu s blikačem. Navíc já v tom mám to noční přisvícení cesty. Ok. Za kolik? V originál servise asi 1100 Kč + 190 Kč za kablík, protože to nějak vynáhradovali. Uf.. tak 200 bude ještě instalace. Co teď. Mrknu na net. Fajn, našel jsem originál ND za 850 a kablík za 135. Chvíle hraní a vše je opraveno. Nějaká uspořená stovka a kupa radosti, že si člověk aspoň něco na autě udělá ;-). Světla svítí, blinkry blikají a na začátku července se může jít na STK.
Šepot květin - výměna katalyzátoru (foto) /servis Agrotec
Tak si zase konečně užívám tichého auta. No až je to nezvyklý. Před cca 20tkm začalo něco pod autem drnčet... postupně jsme zjistili, že je urvanej vnitřek katalyzátoru a drnčí o venkovní plášť. Slyšet to bylo hlavně při startu, rozjezdu a na volnoběh. Sice jsem nervoval, ale v mém oblíběném Agrotecu mě vedoucí p.Šer uklidnil, že to nevypadne a nemá to co poškodit, takže je chvilku čas na to vymyslet co stím...
No jelikož STK se blíží a došel přeplatek daní, tak přišel čas to pořešit. Nejsem žádnej Ekomaniak, ale mám 2 děti a Brno je už tak špinavý, takže první varianta "vybrakovat" nepřicházela v úvahu. Druhá byla koupit originální díl (27 tisíc bez DPH). Uff... no jo, cena za to, že mám "exota". Co dál... použitej za 5-7tis? Ee... bůhvíjak dlouho vy vydržel a jak by dopadly emise... Takže je nějaká alternativa...? ANO! Je. V Německu v Audinách se těhle motorů prohání trochu víc, a tak tam existuje i alternativní výrobce. Cena? 18.990,- včetně DHP. Objednáno u MJauto.cz, dodáno druhý den od objednání!! (foto v galerii)
Instalace proběhla bez problémů předevčírem v Agrotecu. Dodal jsem KAT a 5l motorového oleje Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30. V rámci výměny KATu proběhla intervalová prohlídka, kontrola před STK, čištění klimatizace + pylový filtr, výměna zadních destiček (TRW originál Škoda ND) a výměna nefunkční brzdové žárovky.
Cena? Kat 19tis, olej 1tis, servis 5tis.
Spokojenost? Maximální! Takže jedeme dál ;-)
Umyto a navoskováno
O víkendu proběhla menší debordelizace, omytí káry (obyč autošampon) a nanesení vosku (Turtle Wax Plus PTFE). No a pak se zatáhla obloha a zapršelo. Fajn je, že voda z navoskovanýho povrchu pěkně klouže dolů.. no radost pohledět a potřeba vyfotit :-D.
No každopádně začínám dumat, že bych péči o povrch káry nějak vylepšil, vyladil... asi se nebudu věnovat "vrcholovému detailingu", ale u mytí a voskování si dycky fajn odpočinu (hlavě). Zrovna včera jsem na "TyTrubko" koukal na metodu dvoukýblovýho mytí.. jó je to věda... však koukněte: https://youtu.be/xobp-uptqtA :-)
Německé dálnice
Minulý týden se mi podařilo vyrazit na rychlou 2 denní služebku k Frankfurtu a zpět. Tedy šance otestovat si vlastní auto na dlouhé trase (700km) a v rychlostech v ČR nelegálních. Nebudem si malovat, že celé Německo je otevřená autostráda, i jejich dálnice jsou sevřeny opravami a budováním, jako naše D1. Přesto je ale kupa úseků, které jsou dostatečně prázdné a rovné, aby se dalo vyzkoušet, jestli auto pojede 200km/h. A jelo :-). Měřeno samozřejmě na GPS.
Sečteno a podrtženo, i přes to, že jsem docela divočil, spotřeba na zpáteční 700km cestě, kterou jsem dal s pauzama na jeden zátah, dosáhla 7.6l na 100km při půměru 104km/h (včetně popojíždění ve 2 zácpách a 2 kolonách), což je přesně tabulková hodnota z TP. Super! Jsem teda spokojenej děsně moc.
99 999... 100 000... 100 001
Tak je to tu, překonána hranice 100 tisíc a auto při případném prodeji hned "více" ztrácí na ceně. No prodávat jej nehodlám (zatím :-)). Takže to beru jako výročí. A možnost k lehké sumarizaci. Koupil jsem jej s 50 tisící a za těch 50 ujetých jsem řešil akorát KO kompresor klimatizace, nárazníky po ťukanci, KO baterii a teď plánuju výměnu katalyzátoru (taky KO). Takže celkem OK. Spotřeba je aktuálně na 7,64 l.
No a teď dumám, co autu "k výročí" koupit. Rád bych vyladil audio (vytlumení dveří + repráky) nebo aspoň nechal přešít věnec volantu... blbý je, že obě položky jsou mou nejdražší vyhodnoceny jako úplný pitomosti a zbytečnosti... ano, pravdu má, auto líp jezdit nebude... ale já bych to chtěl. No musím to nějak vymyslet ;-)
Sundání označení z víka kufru
O víkendu jsem měl čas umýt auto a konečně bylo počasí dost teplý na to, co jsem plánoval už nějakou dobu - sundat nápisy OCTAVIA a FSI z víka kufru. PROČ? No jednak se mi to líbí víc "holý" (měl jsem to tak už na Fiatovi), jednak je to celkem opruz okolo těch znaků čistit, voskovat a leštit.
Takže jsem okouknul nějaký to video na YouTube (hledat "debadging"). Pak čím to citlivě odříznout? Ryby nelovím, vlasec nemám. Zuby si dentální nití nečistím, mám na to jinej nástroj. Ale na kinofilmy jsem fotil, takže vítěze máme. Zbytek je hračka: umýt, odříznout filmem, zbytky lepicí pásky ošudlat flanelem, očistit technickým benzínem, omýt saponátem, navoskovat, rozleštit. A za cca 15 minut je hotovo. Je to pitomost, ale udělalo mi to radost a vyčistil jsem si u toho hlavu. :-)
Přezuto má už asi každej.. ale kdo má obaly?
Já tuto akci spáchal dva týdny nazpět. Ale udělal jsem si u toho radost - koupil si za pětikilo originál škodovácký obaly. Mám 2 sady kol, skladuji ve sklepě a převoz autem je opruz. Člověk to musí tahat po jednom kole, v rukavicích a stejně je riziko, že se umatle. S obalama je to teď hračka. Čistá práce. Každej má ucho, takže normální chlap unese i dvě kola za ráz, hravě jako dvě síťovky s bramborama. Jsem teda spokojenej. A moc :-).
Taky nečtete návody?
Já ani náhodou! Návod je poslední pokus jak přijít na to, jak věc funguje, když všechno ostatní selže. Holt někdy se to ale "nevyplatí".
Teď po dvou letech jsem zjistil, že můj domontovaný tempomat MÁ mnou tolik proklínanou chybějící funkci pro "návrat na nastavenou rychlost". Věc co jsem měl v Mazdě6 a co mi fakt v Oktávce chyběla. Bohužel mou vinou.. takže sorry kucí inženýrský ze Škodovky... omlouvám se, jsem lempl ;-).
A jak se tak stalo? Velké objevy přichází náhodou, a tak i já náhodou zmáčkl omylem horní tlačítko na rafice, namísto spodní na nastavení tempa. No a auto překvapivě vyrazilo, jak splašená kobyla, za původně nastavenou 130tkou :-o. Hustý B-)
Co vy, čtete návody k autu? ;-)
Originál versus neoriginál díly
Tak mám celkem čerstvou dvojnásobnou zkušenost s levnými a alternativními díly.
1) Kabinový uhlíkový filtr - původní Valeo začalo krapet zapáchat, tak jsem před zimou zvolil levou variantu Starline (300 vs 700,-). Filtr má na první pohled míň filtračních lamel, tedy menší filtrační plochu i kapacitu, na druhý pohled harmonika není dobře a těsně přilepená k rámu. Takže jsou tam fuky jak do trumpety a filtr tedy neplní svou funkci na 100%. Na jaře, před pylama, půjde do háje (teda do koše!) a koupím zase Valeo.
2) Původní stěrače Bosh Aerotwin (který opravdu vydržely minimálně 50tis km!!), jsem dovybavil novou stírací gumičkou Sheron 2ks za 99Kč. Po 2 deštích, 1 měsíci a cca 1000km začaly šíleně a neuvěřitelně vrzat.. nedá se to vydržet! Pokusím se je napustit silikonem a když to neklapne, tak poletí do kontejneru, protože zimu s něma asi nepřežiju.
Toliko dobrá načerpaná zkušenost s levnými alternativami. S heslem "nejsem tak bohatej abych kupoval levný věci" mám pro příště jasno ;-)
Připraveno na zimu.. a vy? ;-)
O víkendu proběhla poslední položka ze seznamu "připrav auto na zimu" - dobití baterie. Káru jsem u taťky umyl a napíchl na nabíječku.. takže teď už může začít klidně arktická zima :-)
Seznam zde:
[+] přezutí pneu
[+] nainstalování gumových koberečků
[+] kontrola a dolití všech kapalin
[+] výměna gumiček ve stěračích
[+] výměna kabinového filtru
[+] dobití baterie
Poděkování pro IT tým Auto.cz :-)
V minulejch dnech jsem bojoval se svou recenzí... nešly mi tam dohrát další fotky ani po té, co jsem kupu starejch smazal :-(. No a pak, v duchu hesla "líná huba hotový neštěstí", jsem se rozhodl napsat místním IT specialistům co že stím je.
POCHVALA PŘEVELIKÁ: problém vyřešen v 16:32, tedy za 22 minut po odeslání mýho mejlu. Perfektní práce! Děkuji pane Jura :-).
90.000 km
Nijak zvlášť různá výročí neseduju... dneska jsem dojel do práce, zaparkoval auto a frčel si odkroutit co musím. Odpoledne sedám do káry, strkám klíček do zapalování a čučím do kapličky a ono, světe div se, je tam přesně 90 tisíc :-). Tak jsem si to i vyfotil a fotka je v galerii.
Každopádně kupoval jsem s 50 tis, 40 tis jsem najel za 2roky a 3měsíce. No snad tam další přidám :-). Oktávce jsem k výročí koupil nějaký "cetky" - nálepky s novejma logama, výplně pák na zvedání sedadel, ozdobnej kroužek kolem zapalování... něco je už doma, něco se ještě trajdá z Číny poštou ;-)
Přezuto na zimu / Michelin Alpin A5
Jako asi skoro každej, i já konečně přezul. Z auta putovaly dolů 17" 225/45 Goodyear a na auto úplně nový 15" 195/65 Michelin Alpin A5. Sice letos oproti loňsku navyhrály, ale umístily se dost slušně, takže to byla pro mě jasná volba. A zatím spokojenost, přijdou mi velice tichý (na zimáky).
Taky jsem vyměnil pěkný textilní koberečky za gumový.... z krásnýho "navoněnýho" auta se stal rodinej "nudnej" dříč, co moc parády nenadělá... ale zima není na parádu, tu zas budu honit na jaře ;-)
Taky vám vydrží stěrače min 50 tis km?
Zní to jako sci-fi, ale asi to tak je. O víkendu jsem na Oktávce vyměňoval gumičky ve stěračích Bosh Aerotwin. Né že bych musel, aktuální stíraly ještě celkem obstojně, zimu bych na nich zvládl. Prostě jsem ty gumy za kilo koupil na Mazdu6 (další kára v mý garáži) a tam nepasovaly. Tak jsem zkusil, jestli nebudou pasovat do Aerotwinu a ono jo. Pravda, nemají ideálně stejný tvar jako originály (orig na detailu uprostřed, nová guma vpravo, klasika do ramínkovýho stěrače vlevo), ale nakonec jsem je tam nasoukal (na krátkej sám, na dlouhej silou a s podporou dalších 2 lidí :-)). Viz foto v mé galerii ;-)
A ta číslovka minimálně 50 tkm? Já je ještě neměnil (najeto 35 tkm) a bratránek, od kterýho auto mám, je taky nikdy neměnil (min + dalších 15 tkm) !!! Takže se asi vyplatí do originálu zainvestovat, než kupovat každou chvíli nový za 2 stovky.
Co vy na to, jakou máte zkušenost?
První (menší) porucha :-(
Auto dneska prošlo plánovanou údržbou - výměna oleje a dalších kapalin. Krom toho mi začal blbout repráček parkovacího asistenta (měl takovej nakřáplej zvuk). No ale hlavně sem chtěl doplnit klimu, páč po zimě, kdy se jen topilo, moc nechladí... po 2h v servise telefonát, že je kaput kompresor... novej prej za 10tku, ale že se mi pokusí sehnat nějakej za rozumější cenu. Každopádně přístup k zákazníkovi zase super, takže pochvala pro Agrotec.. nejsou to malý prachy za servis, ale auto si to jistě zaslouží ;-)
Taky jsem nechal přeměřit geometrii a po roce provozu a najetejch 17 585km se ani nehla a vše je v normě... takže dalo by se říct vyhozený prachy, ale jak jinak to zjistit, že? ;-)
TDI..? MPI..? FSI..!
Dneska se na parkáči u paneláku sešly vedele sebe hned 3 Oktávky 2.generace (viz foto v garáži)... no asi to nebude taková pecka, když si uvědomíme, kolik se jich v týhle republice prodalo... každopádně sem kouknul na výfuky a na víka kufrů a bylo jasný, do jaký společnosti jsem se dostal... můj výběr z trojce TDI / MPI / FSI byl jasnej... a nejen tím, že mám klíčky od poslední jmenované.. když už Oktávku, tak výkonej benzín.
Mimochodem zase experimentuju, zda má smysl do auta lít výkonná paliva... motor je stavěnej na NA98, leju pravidelně NA95 FuelSave a všechno solidní... dneska natankován NA95 V-Power NItro+.. tak jsem teda zvědavej... no a taky uvažuju, že do nádrže naleju VIFko ;-)
auto a chytré telefony (Torque Pro)
V dneší době chytrých telefonů můžete utržené sluchátko v autě používat nejen k telefonování (samozřejmě přes hands-free!). Jde s ním nahradit např. jednoúčelová navigace - stačí telefon s GPS čipem a některý z dostupných programů. Někdo telefon používá také jako minikameru pro záznam dopravních situací. To jsou celkem fajn věci, co ale dál?
Taky si můžete na e-bay koupit od soudruhů z Číny za 155Kč Mini OBD2 ELM327 V1.5 Bluetooth Car Diagnostic Scanner a do Android telefonu nahrát program Torque. A máte v mobilu víc informací, než vyčtete z přístrojovky. Ze začátku jsem stím měl problém, Adapter nešel pořádně do OBD2 zásuvky zatlačit... no ale jak se říká: "Co nejde silou, jde ještě větší silou", tak jsem trochu víc zabral a světe div se, je tam. Už jen stačilo spárovat přes Bluetooth s mobilem a blikala na mne kupa informací... no ještě to musím pořádně nastudovat, během víkendu to za světla snad i nafotím ;-)
Instalace dodatečných 12V zásuvek
Při plným provozu auta s 2 dětmi občas nastane situace, že není kam zapojit všelijaký auto-spotřebič. U nás v autě většinou jeden DVDčko s pohajdou pro děti napíchnutý na zásuvku 12V zapalovače (u šajtrpáky). No a když potřebuju nabít telefon, tak mám do té samé zásuvky 12V adaptér na USB a telefon pak nemůžu mít v držáku. No a kdybychom nedejbože jeli na dovolenou a chtěli si vzít autolednici, tak už ji není kam zapojit....!
Řešení je několik, třeba rozbočovače.. to je ale hnusný a je tu reálný riziko, že kaběláž přetížíte a minimálně odpálíte pojistku. Takže jsem se inspiroval na týden zapůjčenou Oktávkou 3 a dodal něco svýho. No a během přezouvání pneu mi ještě kámoš stihl nainstalovat do auta 2 zásuvky. Jednu USB u řidiče vlevo volantu u kastlýku na šrajtofli, je připojena na volnou pozici v pojistkový skříňce se samostatnou pojistkou (myslím to byla pozice 26). Druhou v kufru, vlevo vedle vyklápěcího dvojháčku, cože je super místo, je tam v karosérii pěknej prostor (viz foto) a kabel vrchem dotáhnete kamkoliv v kufru.
Pihnou na kráse je, že do kufru ještě musíme natáhnout napájení, pač v té zněti kabeláže (parkovací senzory a další blbosti) nebyl kloudně dimenzovanej kábl se šťávou... takže pokračování přístě... Co vy na to? Líbí ? No mě jo ;-)
Hlučnost pneumatik - zimní vs. letní decibely
Asi jako půlka republiky i já jsem dnes přezul. To není až taková pecka, tak mne napadlo, že když teď ta EU řeší hlučnost pneu, tak si to změřím. Takže jsem v chytrým telefonu pustil aplikaci Noise Meter a prubnul si to při dálničních 130km/h po D1 Brno-Vyškov a zpět. Pravda, aby to bylo 100% fér musel bych jet identickou cestu, ale orientační měření nekalibrovaným zařízením i tak má docela vypovídající hodnotu ;-)
Takže zimáky na hladkým povrchu (měsíc novej asfalt/beton) hučej 75dB, po normálním už jetým povrchu 80dB a nejhnusnější drsnej beton drnčí cca 85dB.... a co letňáky? Ty jsou o 2-3 decibely tišší... není to moc, ale znát to je :-)
Motorový olej
Moje 2litrový FSI si čas od času řekne o dolití motorového oleje.. v průměru 2dl na 10.000km, což mi ještě přijde OK. No a jelikož už nemám z čeho dolívat a pomalu přichází čas na výměnu motorového oleje (alespoň jak to odhaduju), tak jsem zakoupil 5litříků CASTROL EDGE PROFESSIONAL LLIII 5W-30.Teď jen doufám, že blikne na displeji požadavek na servis dřív, než tam budu muset dolít (zbytečně!).. takže s klidným srdcem můžu brňákům doporučit http://www.harkgroup.cz/ s výdejním místem v bývalým TUZEXu u výstaviště ;-).
Spotřeba 5.5l/100km s 2.0 FSI ? Sci-fi ? Zpráva z BLESKu?
Jde vůbec s 2litrovým benzínem jezdit za 5.5? No jde... těžko, ale jde. Jde to, když vám někdo nutí tempo. Takže stalo se ve středu minulého týdne při cestě Brno - Svitavy - Hradec Králové. Jel jsem s rodinkou a byl celkem provoz. Tedy žádný závodění a předjíždění, páč nebylo kde a kde by bylo, tam to bylo o nervy, což s 2 mláďatama na palubě nedělám. Takže 138 km dlouhá cesta se udála poklidným tempem s průměrkou 67km/h a vpodstatě celá na 6. rychlostní stupeň. Tedy proto ta spotřeba 5.5l/100km (viz foto). Normálně to jezdím s rodinou někde kolem 6l. Ale když jedu sám a je třeba noc a dá se švihat, tak i za 6.5.
A pak že je FSíčko rozmlsanej žrout... houby, je to ekonom :-D
I do Brna dorazil konečně sníh :-)
.. takže ke slovu přišel i smetáček, ale před tím nutná momentka mobilem. No ale ať to není tak plytká aktualizace... stojí za zmínku, že od minulé návštěvy v autoservise mé ČESKÉ auto umí konečně mluvit ČESKY. Při opravě senzorů a mazání chyb pánové přehodili jazyk. Jako angličtinu ovládám na dost slušné úrovni (v práci se bez ní neobejdu), ale prostě nechápu, proč by český auto nemělo umět česky. No je pro to jasný vysvětlení, protože komponenty jsou koncernový ;-).
Mimoto mi dneska psal brácha, že si se ženou pořídili auto... a světe div se, je to pro změnu Oktávka (1.9 TDi Kombi 1.gen)... já Oktávka, otec Oktávka, brácha Oktávka... TUCTOVÁ česká NUDA !!!!!! :-D
Oprava parkovacích senzorů
Po opravě nárazníků po nezaviněné řetězové bouračce jsem si liboval, jak se fajn parkuje se senzorama. Vydrželo to ale chvilku... přední pravej házel falešný odezvy. Zadní přestaly fungovat vůbec, auto začalo pištět, takže jsem parkoval zase bez senzorů... což je s Oktávkou pěknej vopruz, zvlášť když má člověk nový nárazníky ;-). Takže jsem nelenil a vydal se do svýho oblíbenýho servisu Agrotec, kde jsem já i mý auto dostali perfektní péči od pánů Dejla a Uhlíře :-). Diagnóza byla následující: přední senzor bral roh rámečku značky (povytáhnut), zadní byl kaput (výměna a následně přelakování). První odhad ceny byl 3500, což jsem trochu protočil panenky.... nakonec to bylo o dost míň, za čež patří dík oboum pánům ze servisu, tak i svým způsobem servru auto.cz ;-)
Stříbrná baterka pro štříbrnou káru
Dneska (už!) dorazila nová baterka. Nakonec jsem v noci objednal Varta Silver Dynamic 61Ah 12V 600A u Pneu-kvalitne.cz. Objednávku zpracovali 7:22, v 16:00 jsem měl baterii v autě. Prostě pecka. Takže Brňákům rozhodně doporučuju!
Jediný, co nechápu je, jak sem to měřil (?!?), páč nová baterka je menší rozměrově... no aspoň je lehčí, tahám míň kil, ušetřím na spotřebě :-D.
auto je OK, ale baterie KO
Dneska se mi s kolegou podařilo určit důvod nestartování - vybitá baterie. Takže jsem jej nahodili kabelama, za obětavé pomoci modré Škody Favorit ;-). Stav baterie následně potvrzen v servisu Agrotec, její startovací výkon je na 41%. Takže sedím u netu a hledám vhodnou baterii. Zdá se, že do stříbrnýho auta by mohla pasovat stříbrná Varta Silver Dynamic 63Ah 12V 610A 563 400 061. Cena je cca 1770, což je OK (strop jsem si dal 2litry ;-)). Takže zítra oměřím/ověřím rozměry a objednám...
Nechala mne ve štychu....
Moc dlouho z návratu mé oktávky ze servisu radost nemám... dneska mne moje 2.0 FSI nechala na holičkách... mrcha ;-)... do práce jsem ráno dojel, ale večer už nenastartoval... takže sem potupně jel dom busem... zatím tipuju (a modlím se) na vybitou baterku, ikdyž auto odemyká, světla svítí a tak... no uvidíme, je to divný, do teď všechno v cajku a co byla v servise na "liftingu" nárazníků, tak se pokazí.. divný.. divný... :-(
Konečně opravené nárazníky (71 200km)
V pátek jsem si po 14dnech vyzvedl v servisu Agrotec opravenou Oktávku. Jsem rád, že zas jezdím ve svým. Mám porovnaný a přelakovaný oba nárazníky, spravený zadní parkovací senzory, vyměněný rámečky pod RZ a ještě mi nějak poladili "poškozenou" kabeláž k světlu - tady ale nevím, jestli nerozrejpali to, co jsme s kámošem vytvořili při tahání LED světel (budem na to muset kouknout ;-))
Ale udělali to pánové na 1*. Servis (oprava) i servis (zákazníkovi) maj fakt zmáknutej a opravdu si tam připadám vítán, že je o mne náležitě postaráno a že každej zákazník je pro ně důležitej, a TO SE MI MOC LÍBÍ! Jinak 14dní ježdění s novou Oktávkou (3.generace) taky stálo za to. Ale zůstanu u své top vybavené, páč půjčený auto bylo docela "holátko" :-D
neplánované srovnání Oktávky II a Oktávky III
"Díky" nechtěné účasti na menší řeťězovém ťukanci mi dnes můj oblíbený autoservis Agrotec zapůjčil novou Oktávii 3 jako náhradní auto. Tak si aspoň udělám soukromej názor na novinku ve stáji našeho národního výrobce aut. Srovnání to nebude úplně ideální, protože oproti mýmu 2.0 benzínovýmu kočáru 110kW v plný palbě je tohle nejslabší 1.6 naftovej motor s 66kW v nějaký normální masový výbavě.
Zatím mám najeto 25km z práce, auto je z venku moc pěkný, vnitřek taky fajn, sedačky se nijak nezměnily (ani k lepšímu ani k horšímu), zrcátka mi přijdou jak z náklaďáku a řadička, jako by ji někdo vyndal z CitiGo :-D. Motor je slabej, ale na takový to popojíždění je to v cajku... uvidíme o víkendu, až naložím celou family a vyrazíme k rodičům po dálnici 100kiláku tam a zpět... vydržte na drátě :-)
Vážený pane, stal jste se účastníkem dopravní nehody...
KAŽDEJ DOBREJ SKUTEK JE PO ZÁSLUZE POTRESTÁN -- dneska mě ukecal kolega, ať jej hodím dom, takže sem nejel po dálnici ale městem.... tak si tak stojím za křižovatkou, čekám než se rozjede kolona, volám se ženou (přes handsfree!!) a v tu ránu bác... nějakej hodnej pán mě ze zadu posunul na auto, co bylo přede mou... fajnový... to auto přede mnou mělou kouli ... (nesnáším auta s tažným !!!!)... no pán byl ale konstruktivní, takže sme se domluvili, on to přiznal, vyplnili sme papíry a hin sa ukáže... zatím to vypadá na načechraný parkovací senzory (vzadu) a prasklej rámeček na značku + ohlá značka (vředu)... víc se ukáže až v servise... :-/
70.000 km
Tak jsem dojel do práce, zaparkuju, kouknu na budíky a co nevidím... auto má natočeno 70tisíc... přesně. Tak to je síla, kupoval jsem jej před rokem a 1/4 s necelejma 50ti... toto letí ;-)... takže 70tisíc a jen udržovací servis... to je fajn... ťuk, ťuk, ťuk! foto jako důkaz přidáno :-).
Taky o víkendu konečně proběhlo umytí karoserie. Bylo na čase, nešáh jsem na to cca 2 měsíce (stříbrnou jsem nikdy extra nechtěl, ale fakt se nešpiní) a dorazili jsme to v sobotu při cestě polňačkou na výlov :-D.
Denní svícení a přezutí na zimu
Během soboty proběhlo chystání na zimu... nalil jsem zimní směs do ostřikovačů, dolil chladicí kapalinu (2dcl po 10tis najetých km) a hlavně přezul na zimáky - Pirelli Sotto Zero 195/65 R15. Bude to jejich poslední sezóna, maj 6mm vpředu a 5 vzadu, což by mělo na zimu vydržet.
Taky jsme s kámošem namontovali světla denního svícení. Chtěl jsem nějaký, co budou pasovat do mřížky vedle mlhovek a kámoš sehnal Magneti Marelli LPQ080. Doporučuju, super sada, pasujou a po zapojení fungujou jako DRL, když se pustí hlavní (potkávací) světlomet, ztlumí intenzitu a stanou se z nich poziční světla. Koukněte na fotky, nafotil jsem srovnání. No a tak jsem konečně začal používat další chytrou vychytávku tohohle auta - automatiku svícení... do teď jsem pro to neměl nějak použití ;-)
Kontrolka chladicí kapaliny + pár fotek
Dneska mne po ránu pěkně Oktáva vystresovala... sed jsem do auta, nastaroval, vycouval z parkovacího stání a vtom se rozsvítila kontrolka chladicí kapaliny... no jelikož jsem na 2 předchozích autech zlikvidoval motor, dost mne to vzalo (málem infarkt)... takže, jsa si vědom obvyklé rady IT Crowds když nefunguje počítač: "zkoušeli jste to vypnout a zapnout?", jsem auto vypl a chvíli počkal... pak start a vše v cajku... tak nevím, co to bylo..?!?!
EDIT 6/10: bylo málo kapaliny v nádobce, dolito 2dcl, což je prej po 10tis najetých km normální. Mám zbytek litrovky, tak to teď budu hlídat!
Taky jsem vyhrabal fotku, kterou jsem onehdá udělal mobilem u bráchy, kde jsme se sešli s otcem a jeho Octávií I 1.9TDI.... pěkný srovnání, znám ji dobře, protože otec na ní má nálítáno 350tkm... a my s bráchou na ní taky dost najezdili :-)
Úklid káry + dolití motorového oleje
Léto je fuč, počasí prachbídný, přesto se dnes udělalo na chvíli pěkně a tak sem mohl káru aspoň pořádně vysát (děti pěkelně droběj) a umejt ze vnitř okna... měl jsem akorá klasickej Iron a papírový kuchyňský utěrky, tak zítra proti slunci (pokud vyleze) uvidím výsledek ;-).... už by to jen chtělo před zimou pořádně umejt a navoskovat ! ;-)
Taky se musím přiznat, že mě Oktáva minulej víkend trochu vystresovala... při přejetí retardéru při cestě z kopce mi blikla kontrolka hladiny oleje... což mne fakt vycukalo (už jsem zadřel motor na 2 autech, do třetice bych fakt nechtěl !!). Takže po kiláku dojezd k máti a kontrola hladiny. Bylo to 1/4 NAD (!) ryskou MIN, takže podle mne vcajku... přesto jsem po dojezdu do Brna do motoru hrkl 1/4l oleje... a je klid. Takže mi auto za cca rok a 15tisíc kiláků sežralo 250ml oleje... to mi přijde dobrý ;-)
Trochu divný foto
Čas od času musím jet z práce přes město... preferuji ale objet Brno po dálnici... prvák to šetří benzín a moje nervy, druhák šetří to i čas :-). Ale občas prostě přes město musím.... to pak je průměrná spotřeba hned na 13litrech... na druhou stranu u vlakovýho nádru je zajímavý místo - u křižovatky je herna a ta má kus zaoblené fasády z nerezových plechů... a to auta ve frontě dost dobře deformuje :-D... takže jsem neodolal a udělal si foto mé Oktávy a i pár aut okolo ;-)
Rok s Oktávkou
Letošní rodinná dovča uzavřela 1.rok používání Oktávky na tom samém místě, kde jsme s ní začínali, v Jeseníkách :-). Když to shrnu, za rok najeto 18.955 km s průměrnou spotřebou 7,71 / 7,56 l / 100km (počítaná podle tankování / palubního PC). Auto je spolehlivý, má kupu odkládacích míst, velkej kufr, prostě rodinej ideál. I přesto je pár věcí, co mne štve a znovu to vyplavalo právě při přesunu na dovolenou... nasazování střešních příčníků (orig.příslušenství) je opruz, zdlouhavý a ať je to pogumovaný jak chce, stejně to ničí lak na hraně střech... Tak přesně stejně mě to štvalo na Fiatovi, a právě proto jsem chtěl kombi s hagusama, abych si nemusel mrvit střechu. Ale jinak je všechno OK a po roce užívání už to auto začínám mít fakt rád ;-)
Tak jsem přidal alespoň 2 fotky, jedna je noblesní - v Hanušovicích u zmrzky táhli za károu na vozejku traktor... ale netáhli jen tak ledajakým pick-upem jen tak ledajakej traktůrek... Dodge Power Wagon 4x4 5.7L Hemi V8 za sebou smejkal skoro 4tunovýho Massey Fergusona... pěknej "power pull" ;-)
Příprava na rodinnou dovolenou
Snad každý český fotřík čas od času vyrazí se svou Oktávou na rodinnou dovolenou. Ideálně do Chorvatska (proto to auto má snad tak velkej kufr, ne? ;-)). No přiznejme si, nejsem výjimkou. I když ne na 100%. Ale přesto jsem začal tento týden chystat káru na dovču. To znamená vytáhnou nostič na střechu, nosič na kolo a půjčit střešní box (= lidově řečeno rakev).
Loni jsem ji měl půjčenou od šváry. Jako super, narvali jsme tam kupu krámů včetně baťohu na děcko, dětskou židličku IKEA a matraci do postýlky. Problém byl, že měla 2 metry a tak jsem při otevření kufru dveřma vždycky napálil do rakve. Takže letos jsem se rozhodl, že si zapůjčím postarší, ale kratší a hlavně luxusní rakev Thule od bráchovýho tchána. Tu mi dneska brácha složil u fabriky a zmizel. Když jsem ji dal střechu, zjistil jsem, že je po letech stále opravdu luxusní, jenže mezitím nějakej chytrej pán vymyslel hliníkový střešní nosiče.. A ty jsou tlustší než třmeny na boxu. Himl! Musel jsem ji na cestu domů přichytit gumicukama a teď zavazí ve sklepě. Takže si půjčime zase tu od šváry ;-)
Jinak jsem si zase vzpoměl, proč jsem chtěl původně "kombajn s hagusama". Montovat příčníky na střechu byl vopruz už na Fiatovi, na Oktávě to není jiný. Ať je to pogumovaný jak chce, stejně to mrví střechu a těsnění dveří, takže mám pocit, že mi teď při deštích krapet zatejká do auta. :-/
A kam že jedem? Chorvatsko ani náhodou (děti pruděj už po hodině jízdy), takže dovolená v našich krásných horách. :-)
Koberečky na míru
Před pár týdny jsem si udělal radost a objednal textilní koberce na míru. No teda vlastně na Oktávku :-). A proč jsem nezůstal u gumovejch? Tak jednak se mi nelíbí a jednak už začínaj být lehce prošoupaný. Tak jsem si říkal, že to budu přehazovat jako gumy, se zimníma nasadím i gumový koberce a gumovou podložku do kufru. Vydrží mi to aspoň vše dýl ;-).
Jinak koberce jsou to moje už druhý, ty první jsem objednával na Tepichy.eu do Fiata a byl jsem s něma moc spokojenej. Takže nebyl důvod měnit dodavatele. Jediný, co ještě řeším je, že jsem si objednal kotvicí prvky jak na originálech, ale s plastovejma okama došly jen přední koberce. Takže jsem napsal prodejci a dneska mi z Pošty došlo oznámení, že pro mne převáží balík... tak tipuju, že to tam bude. Ďouru si do koberců už zvládnu udělat sám, nacvaknu plasty a nasadím i zadní koberce, ať na ně děti mohou drobit :-)
Úklid auta a fotky interiéru
Jelikož auto bylo, po několika cestách s mrňaty, špinavo jako Augiášův chlév, pustil jsem se o víkendu do velké očisty interiéru. Povolal jsem kámoše vysavače, pak JARa s hadrem a nakonec Viktora Čističe a jeho partu... škoda, že bylo hnusně, nablejskal bych jej i z venku!
A pak jsem s čistým interiérem i čistým svědomím mohl udělat několik pěkných fotek interiéru... něco se soudruhům ze Škodovky opravdu povedlo (= kupa úložného prostoru)... něco, ale pokulhává a po 60ti tisících už vypadá škaredě (ovladač světle a zrcátek).
Setkání s jiným dvoulitrovým FSIčkem
Před pár dny jsem náhodou potkal (a vyfotil) jiné FSIčko... nebylo tak hezké jako mé (jen 15" kola a divná barva :-)), ale hlavně mělo jen jednu koncovku výfuku... a to mi přišlo divný, protože jsem si říkal výkonný motor, velkokapacitní výfuková soustava. Podle mýho 1 koncovka se dává u Škodovky na motorizace do 1.6... ale nejsem nějakej velkej odborník.
Taky jsem přidal pár fotek z parkoviště, kde se Oktáva čas od času setkává s předchůdcem, s Mazdou6, momentálně nepojízdnou a čekající na nějaké řešení..... :-/
Údržba vozu a kastlík pod sedadlo řidiče (nové foto)
Dneska proběhla plánovaná údržba vozu (61.388km):
1) nechal jsem si seřídit geometrii kol (nechci mít nový letní gumy hned sjetý)
2) proběhlo čištění klimatizace a výměna prachovýho filtru - myslel jsem, že bude skoro čistej, protože byl měněn v srpnu minulého roku, ale chyba lávky, ve filtru byl za tu dobu už docela humus!
3) nechal jsem si domontovat kastlík pod sedadlo řidiče, úplně stejný, co má spolujezdec. Tenhle je originál Škoda díl, protože někde na světě jezděj auta, který maj volant na druhý straně, a tímpadem i spolujezdce :-). Do kastlíku jsem z kufru přestěhoval lékárničku a druhou bezp.vestu. Když jedou s rodinou, máme věčně plnej kufr, tak nedejbože kdybych to potřeboval, tak to nevyhrabu !
Aktualizace recenze
Přidáno pár fotek, dopsáno pár drobností (jako že mi třeba vyhovuje tvar hlavice řadicí páky) a taky co plánuju s autem dál a možná i někdy zrealizuju ;-)
Jízda na letňákách a srovnání výkonů mých aut
Tak jsem už od víkendu stihl na letních gumách najet cca 500km a musím uznat, že je to paráda. Krom toho, že jsou super tichý, tak i v 17" jsou celkem pohodlný. Původní Dunlopy SP01A dost unikaly, musel jsem je dost přefukovat a proto je tak znát rozdíl :-)
Mimo to jsem do galerie přidal jeden obrázek, kde je jediný férový srovnání všech aut, které jsem (zatím) vlastnil... přepočet kW na 1 tunu váhy vozu. A potvrdilo mi, co jsem vlastně věděl - že i když byl Fiat srandovní vozítko, díky lehké konstrukci a živému motoru se choval jako motokára. A to je, ve srovnání s Mazdou, dost znát. Mazda6 měla ale zase brutální krouťák a to bylo znát jinde :-)
Přezuto na léto
Tak a Stříbrná střela má od soboty letní papuče... v zimě jsem strávil 14 dní pečlivým výběrem na téma co koupit nejlepší do 10ti tisíc. Vítězem se staly gumy Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 R17 225/45... z těch 10ti testů, co jsem našel, vyhrály 8 a ve zbylých dvou byly na druhém místě... takže bezpečnost a výkon na prvním místě ;-)
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia II 2.0 FSI 110kW Elegance
- EGR výměna 31.03.2017 14:23 Verny_2013
- Re: Re: Levné díly 23.04.2015 20:59 Jetty
- Návody... 13.03.2015 16:20 Ronault.
- Re: Levné díly 21.11.2014 19:40 Bully_
- Re: Re: Re: Levné díly 21.11.2014 11:22 roox
- Re: Re: Levné díly 21.11.2014 11:03 SCHROJF
- Re: Levné díly 21.11.2014 00:46 roox
- Levné díly 20.11.2014 23:29 Jetty
- Re: Výkonná paliva 04.11.2014 14:02 roox
- Re: Re: Ze 17 na 15 04.11.2014 01:00 roox
- Re: Ze 17 na 15 31.10.2014 19:06 Bully_
- Ze 17 na 15 31.10.2014 18:02 Ronault.
- Re: Bosch Aerotwin 28.10.2014 00:50 roox
- Re: 34 let ? 28.10.2014 00:27 roox
- Bosch Aerotwin 27.10.2014 18:33 hruodolf
- Re: 34 let ? 25.05.2014 10:09 poterienko
- 34 let ? 25.05.2014 09:38 polarka
- Výkonná paliva 05.05.2014 00:53 poterienko
- Re: Hlucnost 07.04.2014 23:33 roox
- Re: Re: Re: Re: Re: Druhe FSI 07.04.2014 14:49 Bodo12
- Hlucnost 03.04.2014 18:00 Bodo12
- Upřímnost 04.01.2014 11:21 Čybuk
- Re: Re: olej 08.10.2013 23:24 roox
- Re: recenze 06.10.2013 13:04 roox
- Re: olej 06.10.2013 10:32 Bully_
- recenze 06.10.2013 02:38 Verny_2013
- Re: Re: olej 06.10.2013 00:55 roox
- Re: olej 26.09.2013 00:31 idam.i
- olej 15.09.2013 13:13 hp21
- Re: Úklid auta 28.05.2013 23:42 roox
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé