Recenze
Fiat Freemont 2.0 MJT 170k 4x4 AT6 Lounge
Technické info
Přezdívka auta Macek Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:6688 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1956 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 145 pohon kol: 4x4
Popis vozu
Může být americký SUV v italském obleku ve stejné skupině jako německé lidové vozidlo? Zdá se to divný, ale překvapivě může :-). Když si takhle vyrazíte na týdenní služebku směr Německo a Holandsko a sekretářka vám zamluví na letišti auto nižší střední třídy (jak píšou Golf). Tak čekáte právě toho Golfa, Škodu nebo třeba Opla v dýzlu. Mno chyba lávky, dojdete na přepážku a maník vám řekne, že pro vás má Fiat Blablabla… Eh? What? Cože? No je to sice velký pane, sedmimístný, ale má to navigaci. (Panebože, to bude krám jako minule Fiat Panda 1.4 dýzl!!!) Nepotřebuju navigaci, mám Waze v mobilu. Dobrý, mrknem. No nic jinýho volný vlastně není. Ale pane, fakt se vám to bude líbit. OK, tak beru. (Následuje vyřízení papírů).
PRVNÍ SETKÁNÍ
Pak drapnu kufr na kolečkách a vyrážím se mrknout na toho fešáka. Vlastně vůbec nevím, co mě čeká, jen zatím dumám, jak si poradím s AUTOMATEM. A tady je, ahá tak tohle, to jsem už někde viděl a dokonce o něm něco málo i četl. No docela fešák, pěkný kola, pěkný tvary, velikost jako Q7/Landrover, působí důstojně, masivně, bezpečně. Dalo by se říct ideální „fotrauto“.
Prohlídku exteriéru máme hotovou, tak dáme krámy do kufru. Tyjo, kde je čudl? Vprostřed ne, tam je parkovací kamera, takže šáhneme trochu vedle. Na první pohled je kufr prťavý (zvlášť když máte doma Oktávku, jako já). Ale je to tím, že je zvedlá 3. řada sedadel. I tak má prej 154l a kufr na týden (2x) se tam vpoho vejde. Jen tam není žádná roletka, která by jej zakryla před zraky nenechavců. Ale kára má zatmavený skla, tak asi nou problém.
Tak lezeme dovnitř (tyjo, slušný úhel otevření, skoro 90° !). Vevnitř pěkný! Všude kůže, plasty docela fajn, kupa odkládacích možností, prostorný interiér, krásný výhled na všechny strany. Veliký zrcátka jako na dodávce. Macatý volant s kupou čudlíků. Velká obrazovka s navigací doplněná pořád ještě několika HW tlačítky. Taky střešní okno, kapsa na brýle, která když se úplně nezavře, má na sobě panoramatický interiérový zrcátko, což ocení všichni rodičové. Jo, to by šlo. Mrsknu klíče do kastlíku a startuju.
PRVNÍ JÍZDA
Jo, klíče do kastlíku. Auto má totiž bezklíčový ovládání a startuje se tlačítkem START. A teď začíná to rodeo. Na zemi jsou 3 pedály. Pohoda? Houby. Jsou to 2 brzdy a plyn. Bůh děkuj Americe. Nožní parkovací. Vzpomínám, jak mi kámoši říkali svý vtipný zkušenosti z Ameriky. Šlápnout na parkovací brzdu a tím ji uvolnit. Pak šlápnout na provozní brzdu a start. No jo, ale co teď!!!! Kam himl nacpat řadicí páku? Po chvíli laborování používám „přítele na telefonu“ a gůgluju co je P, R, N, D. Bavíte se? No já moc ne, 17 let jezdím s manuálem a tohle je pro mě „poprvé“ a taky kulturní šok. No, nakonec jsem to pochopil, nacpal páku na D (Drive = jeď) a opatrně vyrazil z parkovacího domu směr dálnice a Holandsko.
Sranda začíná na točité cestě mezi patry parkovacího domu. Tahle bestie je fakt velká, ještě že jsou na zemi „naváděci“ gumový mantinely pro „piloty“ jako jsem já :-). Dole na semaforu si poprvé dupnu levou nohou na brzdu a málem políbím čelem volant. Jo, 17 let pilovaná reakce spojka+brzda se prostě nedá vymazat lusknutím prstů. Ok, už bude jen líp. Vymotal jsem se od letiště a fičím po dálnici. Tepovka klesá a já začínám studovat auto. Teď hledám, kde se zapíná rádio. Na velký obrazovce je bambilión blbostí, tak to najdu až po delším pátrání (o den později zjišťuji, že pod displejem je i velký mechanický tlačítko :-)).
Ale zpět k jízdě. MOTOR… zdá se dostatečně silný, je to 2.0 JTDm, 125kW, 170koní, 350Nm. Předtím byl v Alfě Romeo 159, takže má sílu utáhnout i tuhle 2004 kg těžkou bestii. Co ale opravdu kazí radost z jízdy je podivný chování AUTOMATu. Nezvyk jsem si na to, jak ne moc logicky vytáčí motor, ve chvíli, kdy bych jej já ještě chvíli klidně podusil, přeřadí. Stejný, když sundáte nohu z plynu a necháte auto bez zatížení plachtit… jak padnou otáčky, automat vám tam šoupne nižší kvalt. Proboha proč? Nevím, ale podle mýho evropský motor s americkou převodovkou, to není úplně šťastný manželství.
Jízda na 19“ kolech s vysokou a dlouhou kastlí je ale překvapivě pohodlná. Pocitu „bezpečí, sucha a jistoty“ určitě přispívá masivnost všeho, dobrý výhled, vcelku dobrá ergonomie a pohodlné sedačky (elektricky nastavitelné). Co mi trochu vadí, je kaplička přístrojů. Otáčkoměr a hlavně rychloměr vypadají jako ze StarTreku, měřítko má velmi jemný krokování… a tím pádem je nepřehledný! Kdo proboha potřebuje vědět, jestli jede 52 nebo 53 km/h? Taky jedna jediná páčka na všechno, to je prostě peklo. Jasný, má to tak Mercedes Benz, ale proč nemít jednoduché 2 páčky, proč mám všechno nastavovat levačkou na 3 kroužkách?
SIMPLY CLEVER
Tímhle oslím můstkem jsme se dostali k ostatním blbůstkám. Je tu pár fajn věcí, který by i Škoda mohla občmrknout! Třeba interiérový panoramatický zrcátko, který je na stropu ze spodní strany kapsy na brýle. To se hodí do každého rodinného auta. Taky LED baterka v kufru, to bych zase přidal do vínku každému (pseudo)Scoutovi :-). Odkládací schránky pod sedadlem spolujezdce a pod nohami cestujících, to jsou libůstky specifické SUV káry (to snad pro budoucího Snowmana).
ZHODNOCENÍ
Jelikož s autem ještě jezdím, nechal bych si vyhodnocení až na později. Ale jedna otázka ve mě dřímá a odpověď asi už znám... a to, zda bych si tohle auto koupil. Jo. Koupil. I přes jeho chyby při jisté konstelaci hvězd bych do něj určitě šel :-).
*Aktuální cena 10.2015: 847.000 Kč v testované konfiguraci Freemont 2.0 MultiJet 170 k 4x4 AT6 Lounge
Silné stránky
+ Prostorný interiér, komfortní sezení
+ Super výhled, veliký zrcátka
+ Parkovací kamera
+ Bezstarostná jízda díky automatické převodovce
Slabé stránky
- Pomatený reakce automatické převodovky
- Vysoko umístěná nakládací hrana
- Menší kufr
- Není roleta zavazadlového prostoru
- Chybí přední parkovací senzory
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nebylo zatím třeba.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto mi na týden "prodával" velmi simpatickej maník v půčovně Avis v Dusseldorfu. Super přístup, takže spokojenost.
Novinky v recenzi
Vysoká hrana kufru?
V diskuzi se objevil bod na téma, jak je to s tou vysokou hranou kufu.. jestli je to výhoda nebo naopak ne.
Sám si odpovím "lišácky": je to výhoda i nevýhoda v jednom... VÝHODA v tom, že se do toho dobře nakládá, že se člověk nemusí s nákupem ohýbat "dolů" do kufru.. zase pro někoho to ale může být NEVÝHODA, páč věci musí zdvihat výš. Jednoznačně dobrý ale je, že plocha kufru je rovná s hranou, takže manipulace je super.
Takže pro mne je to vlastně výhoda, protže jsem vysokej a na vysoké ložné ploše se mi líp manipuluje s nákladem.
A co vy na to? Názory klidně do diskuze ;-)
Přidat názorDiskuse: Fiat Freemont 2.0 MJT 170k 4x4 AT6 Lounge
- Re: Re: 3,6 benzin 03.02.2016 16:43 milanka
- Re: vysoká hrana? 29.10.2015 16:00 Bully_
- Re: vysoká hrana? 29.10.2015 11:56 roox
- vysoká hrana? 28.10.2015 19:59 stréc od piva
- Re: 3,6 benzin 23.10.2015 09:01 roox
- Re: Re: Freemont 23.10.2015 08:52 Barrichello
- 3,6 benzin 22.10.2015 16:44 milanka
- Re: Freemont 20.10.2015 12:20 roox
- Freemont 20.10.2015 11:23 bubulak
Další vozy značky Fiat
-
Fiat Freemont (2012) Majitel: milanka
Přidáno: 22.2.2012 5510 Majitel 8.42 Uživatelé
-
Fiat Freemont (2012) Majitel: Vojtasek
Přidáno: 26.7.2012 810 Majitel 6.17 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1996) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 12.9.2012 159 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Fiat 500 (1971) Majitel: tomike
Přidáno: 18.11.2008 8710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2008) Majitel: scooter_x (AlkoholixXx)
Přidáno: 3.7.2008 1099 Majitel 9.92 Uživatelé