Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fabinka Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:100000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 108 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17.4 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 315 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Auto bylo koupeno u brandýského autorizovaného dealera jako moje první auto. Vždycky se u nás jezdilo škodovkama, měli jsme fávo, feldu, fabii, octavii, yeti, roomstera, za ta léta se u nás vystřídalo skoro celé portfolio škodovek.
Jako svoje první auto jsem měl dvě podmínky. Fabia a klimatizace - klimatizaci ne protože jsem byl hned rozmazlený parchant :)) ale kvůli dýchacím potížím, které jako astmatik mám, vedro mě ničí. Autům jsem tehdy nijak zvlášť nerozumněl, takže jestli budu mít 40 nebo 100 kw mě nějak netrápilo. Hlavně aby to jezdilo. Nebyl jsem takový ten mladý řidič, který chce "prďácký" auto s nabušeným motorem (viz mladí kluci ve starém BMW nebo Audi). Já si vysnil Fabii a tak jednoho zářiového dne 2011 se stala členem domácnosti modrá HTPka.
Byl jsem z ní nadšený, nejen, že měla klimatizaci, ale dokonce se do rádia dal připojit kabelem iPod! Připadal jsem si jako největší borec, že ve svých 19ti letech mám takovou "káru".
Jelikož jsem už v 19ti začal pracovat a převážně v chlapském kolektivu, o autech jsme se bavili často. Navíc můj o deset let starší brácha už měl několik aut, takže věděl víc než já o čem mluví. Vystřídal Fiat Punto, Felicii, Fabii a teď má Octavii. Octavii má v kombíku, dieselový dvoulitr, ještě čipovaný - říkám o něm, že je typický český automoto "borec" s "hustou dieselovou chipovanou škodovkou". :-D Pravda, o auto se stará ukázkově, ale narozdíl ode mě má podstatě radši rychlou jízdu a dost často a rád dokazuje koníky pod kapotou. Proč to říkám - no protože se na mě ze všech stran začaly hrnout řeči typu "Ty vole HTP, ho*no to pojede, honem to prodej a hodně technických problémů". Občas mě to mrzelo, mně moje Fabia totiž sloužila skvěle.
1.2 44 kw je legendární tříválec dost často kritizovaný. Vážně to není žádný střelec. Ve městě to ničemu nevadilo, naopak - auto bylo dost čiperné. Mimo město taky pohoda, na dálnici už to problém byl. Ani ne tak dostat se na 120-140 km/h, nejhorší bylo, když jsem musel v levém pruhu brzdit a pak znovu akcelerovat. Rozhodně jsem si tím ale nenechal zkazit radost. Připojil jsem si iPod přes kablík a jel vesele dál. :-)
Navíc jsem měl na Fabii krutopřísný 16ti palcový litý kola, to auto vypadalo s tím úplně jinak - dost atraktivně musím říct.
Silné stránky
- "prďácký" litý kola :-)
- spotřeba mimo dálnici - jezdil jsem za 6 litrů na 100 km
- příjemné auto pro prvořidiče, lehké řazení i řízení
- lehkost a hbitost ve městě
- spolehlivost (ještě se k tomu dostanu, ale i když jsem měl HTPku s velkým nájezdem, kapotu jsem otvíral jen kvůli dolití vody do ostřikovačů)
Slabé stránky
- výkon motoru na dálnici
- hlučnost, vrzání v palubovce při jízdě na nerovném povrchu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jak jsem psal u silných stránek, HTP bylo velmi spolehlivé a jediné, kvůli čemu bylo v servisu, byla pravidelná údržba.
Do auta jsem si nechal přimontovat tempomat (prostě jsem byl z toho paf a musel to taky mít). Díl byl originál Škoda a stál cca 1200. V autorizovaném servisu chtěli za montáž 4000, kamarád, který vlastní servis, mi to udělal za 6 stovek...
Opravy na autě byly - jak jsem řekl, bylo to moje první auto, a proto odneslo pár šrámů od nezkušeného řidiče - ale zase nic velkého. Jednou při couvání jsem narazil do sloupku a podruhé jsem na sněhem pokrytém parkovišti neodhadl rychlost a ťuknul předkem auta do sloupku. Prostě prvořidič, no. :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Tohle je bohužel nejsmutnější kapitola, kvůli které jsem na servis značky Škoda dost změnil názor. U jednoho nejmenovaného autorizovaného servisu jsem zažil pár při nejlepším divných věcí.
1) ceny prkotin typu namontování tempomatu. 4000? Cože? Za co jako? Jak jsem řekl, když jsem šel za kamarádem, co vlastní servis, udělal mi to za pár stovek stylem: "díky, kolik ti dám?" ... "za tohle? Ty vole nevím, dej mi pětikilo a je to." Dal jsem mu tři dvoustovky a vděčně odjel.
2) sliby chyby u autorizovaného servisu. Úkony, které jsem si neobjednal a dostal naúčtované (mytí cca za 800 Kč no prosím, cože??), celkové jednání. U jiného servisu otrávený týpek, co byl naštvaný, že musel být v práci. Když jsem zažil jednání u Seatu a Hyundai, bylo to TOTÁLNĚ něco jiného.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé