Recenze
Seat Leon Style, 1.2 TSI 77 kW
Technické info
Přezdívka auta Alejandro Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:4 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
Jelikož moje starší Fabia už nevyhovovalo mým současným požadavkům na auto, začal jsem se porozhlížet jinde. Nutno říci, vzal jsem to velmi zodpovědně a dloooouho vybíral. Často jsem měnil názory že "teď už fakt to bude poslední výběr". Absolvoval jsem několik testovacích jízd.
V hledáčku od začátku byly dvě auta. Škoda Rapid a Hyundai i30. Nechtěl jsem Oktávku ani Golfa, protože to má každý. Tak či tak jsem chtěl nové nebo předváděcí auto. Rapid se mi hrozně líbil designově. Celý život jsme u nás měli Škodovky a Rapid se fakt povedl. Trošku mě ale odrazovala nemilá zkušenost se Škodováckými servisy, kterou v rodině máme. Jak můj táta, tak můj brácha - oba nejednou museli řešit nepříjemné situace v servisech Škoda. Přesto oni zůstali oba domácí značce věrní... já ne.
Po testovací jízdě v i30 už se zdálo, že je rozhodnuto. Auto si mě totálně získalo, zkoušel jsem i30ku v bílé barvě (chtěl jsem bílou tak či tak), s motorem 1.4 MPI 74 kW. Žádný bouchač, ale zvyknutný na HTP - bylo to dělo. Navíc pěkná výbava, interiér na úrovni, tiché auto, skvěle sedělo na silnici. Řekl jsem si - rozhodnuto. Jenže...
Bavil jsem se s jedním kamarádem, který dělá do aut. Když jsem mu řekl, že si budu kupovat i30, trošku se zaxichtil. Vysvětloval mi, že sice je to velmi kvalitní a dobré auto, ale že už teď řešil pár neduhů - povětšinou blbostí. A navíc mi řekl, že auto je hrozně komplikovaně sestrojené v porování s VW koncernovým autem a že bych měl ještě zvážit. Byl jsem na začátku.
Jednou jsem brouzdal na netu a narazil na nový Seat Leon. Do té doby pro mě značka Seat obecně byla totální neznámou. Dočetl jsem se, že je to nový model značky Seat vycházející ze stejné MQB platformy jako nový VW Golf. A ten design? Sedl jsem si na p*del.
Když jsem jej kupoval, naštěstí byl ve skladové zásobě. Projel jsem si ho v bílé barvě a byla to láska na první pohled. Výbava oproti mému starému autu jak z jiné planety. Dotykové rádio, tempomat, automatická klimatizace, bluetooth na spojení s iPhonem, loketní opěrka, atd. atd. Skladem byla dvě auta - červené s chudší výbavou, ale s LED světlomety a bílé s bohatší výbavou a bez LED světlometů - trošku paradox, ale co už. Oba měli motory 1.2 TSi 77 kW. O tomhle motoru jste možná četli o zlobícím a přeskakujícím řetězu, ale nebojte, do nového Leonu se montuje modernější verze agregátu, kde jsou rozvody řešeny starým dobrým klínovým řemenem.
Zvolil jsem pragmaticky variantu druhou a domů jsem jel s jedním s nejkrásnějších pocitů v životě.
Ještě doplním výbavu:
- automatická dvouzónová klimatizace
- bluetooth handsfree
- tempomat
- litá kola 16'
- XDS - elektronická uzávěrka diferenciálu
- ABS, ASR, ESP
- asistent rozjezdu do kopce
- loketní opěrka
- multifunkční volant
- StartStop systém
- corner mlhová světla
- vyhřívaná elektrická zrcátka
- elektricky ovládaná okénka vzadu i vpředu
- senzor deště
- Seat Sound System
- atd. atd.
Silné stránky
- motor - jednoznačně. 1.2 TSi 77 kW je pro mě zcela jedinečný. Síly má tak akorát. Ve městě svižný, lehký, rychlý. Mimo město výkonu tak akorát a i s dálnicí si tyká. Já nejezdím víc jak 120 - 130 km/h - protože můj druhý brácha, dopravní policajt, mi svým vyprávěním vrazil do hlavy strach z policejních Passatů a Superbů. Jednou jsem ale zkoušel, co to dá (samozřejmě na německé dálnici, kde není omezená rychlost :)) ) a tachometr ukazoval skoro 200 km/h, reálně se tedy na papírových 191 maximálky auto dostane v pohodě. Nutno říct, že auto v této rychlosti je překvapivě klidné - není to sice jako ve 120ti cestou do práce, ale čekal jsem to mnohem horší. Vymáčkl bych i víc, ale nechtěl jsem ho už trápit. Nevím jak vy - pro mě naprosto zbytečnej údaj, nevyužiju.
- odhlučnění - motor je tichý sám o sobě a navíc tomu pomáhá i vynikající odhlučnění jak od motoru, tak od spodu.
- řazení a řízení
- podvozek - i přes to, že se dočtete, že auto nemá víceprvkovou nápravu, kašlete na to, sedí jak dupa na nočníku. Na přední nápravě má elektronickou úzavěrku diferenciálu a navíc mám 16ti palcová litá kola. Podvozek je trošku tvrdší, ale na komfort to vliv tolik nemá. Na silnici je to auto král. Ten, kdo chce závodit, si koupí edici FR nebo Cupra - tam už se bavíme ale o trošku jiném autě. Na potřeby rodinného hatchbacku je absence víceprvku absolutně nerelevantní.
- vzhled - i bez LED světel je to nádhera, jsem nadšený.
- výbava solidní i u levnějších verzí
- spotřeba - 5,2 dlouhodobá? Sice nejezdím jako čuně, ale provoz fááákt nebrzdím. To auto žere míň než mámino 1.9 TDi 77 kW. A subjektivně je i čipernější, rychlejší a živější.
- hodnotný interiér, kvalitní materiály
Slabé stránky
- pás není výškově polohovatelný, to jsem měl i u Fábie, tady mě dost naštvalo, že to tu není.
jinak jsem nepřišel na nic, co by mi vadilo.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy žádné, auto zatím jede velmi spolehlivě a přijde mi, že za rok a půl co ho mám je pořád stejné - hlavně interiér téměř žádné opotřebení, prostě super.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velmi dobré, vstřícné, co dodat. :)
Novinky v recenzi
Leonek šel do světa
Ahoj - jelikož jsem v práci dostal služební vůz - novou Škodu Octavii combi, tak Leonek šel do světa. Nejdřív jsem ho nechtěl dát, ale v posledních několika týdnech už jen prakticky smutně stál na parkovišti. Takže mu přeju spoustu špatně najetých km s novým majitelem! :-)
Nové fotky
Přidal jsem pár nových fotek - plus jsem si koupil ofuky... z netu za 600 a jsou perfekt. Vypadají dobře. :-) Jukněte na fotky. .-)
Garanční prohlídka
Tak Leon má za sebou první garanční prohlídku při 30000 km, při které došlo k výměne longlife oleje, filtrů, atd. atd. Auto jsem nechal na Auto Jarov a spokojenost - vrátili ho hezky umyté (zadarmo), za což si jednou u mého starého auta jeden nejmenovaný Škoda servia naúčtoval 1000 Kč (aniž bych o to žádal), takže pro mě zásadní posun. :-)
Kromě oleje jsem si vyměnil i zadní stěrač, protože při stírání drhnul, dělal hluk a prakticky nestíral. Zaplatil jsem celkem 5100 Kč, což si myslím, že je fér cena. Alejandro má teď najeto přes 33 000 a pořád v pohodě. Jezdím s ním teď každý den, interiér je pořád jako nový, nic není ošoupané, poškrábané ani utržené. Jezdí jako po másle. :-)
20 000 km najeto
Tak jsem najel prvních 20 000 km... auto běží nádherně a po zajetí se mi zdá, že i lépe táhne. Průměrná spotřeba je 5,3 litru na 100 km. Tankuju jen u OMV, snad to motůrku chutná. :-)
Zatím auto je opravdu velmi fajn a dělá mi jen radost. Už se mi povedlo ho na parkovišti trošku škrábnout. Parkoval jsem v podzemní garáži a hrozně spěchal a lehce ho opřel o sloupek. Rozleštil jsem to, použil tužku na opravu oděrků a není to skoro vidět. Nikdo si toho nevšimne, dokud mu to detailně neukážu. Ale já o tom vím a štve mě to, ale co. :-/
Alejandro zatím dělá jen radost a dobrou službu. Snad to tak bude i dál. :-)
Přidat názorDiskuse: Seat Leon Style, 1.2 TSI 77 kW
- Re: Ofuky 01.06.2015 19:09 radograbo
- Re: Supr kára! 01.06.2015 19:08 radograbo
- Ofuky 01.06.2015 11:43 Atomas
- Supr kára! 01.06.2015 09:50 roox
- Re: 20000km 30.08.2014 21:16 radograbo
- 20000km 28.08.2014 11:25 dal
- Seat Leon 10.08.2014 22:13 houmr
- Re: Re: Velká gratulace 09.08.2014 10:08 radograbo
- Re: Velká gratulace 08.08.2014 10:47 overnight
- Re: Velká gratulace 07.08.2014 18:33 SCHROJF
- Velká gratulace 07.08.2014 12:29 dal
- Lev 07.08.2014 10:14 overnight
Další vozy Seat Leon
-
Seat Leon (2017) Majitel: musli
Přidáno: 1.3.2017 14310 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Seat Leon (2016) Majitel: Jakub Mráz
Přidáno: 31.7.2022 49 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Seat Leon (2015) Majitel: Koubes84
Přidáno: 22.11.2015 6210 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Seat Leon (2013) Majitel: Bells
Přidáno: 19.9.2016 1810 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Seat Leon (2016) Majitel: Mithrandir86
Přidáno: 31.1.2016 509 Majitel 9.75 Uživatelé