Recenze
Škoda Fabia 1.4MPi 44kW
Technické info
Přezdívka auta zatím žádná Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 118 maximální rychlost [km/h]: 157 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Prostě úplně obyčejná Fábie s ještě obyčejnějším 1.4MPi 44kW, jednoduchá, spolehlivá a pilně pracující na kratších cestách mimo město.
Úvodem
Sešel se rok s rokem a já vás vítám u mé další recenze (a zvu vás i do své předchozí :-) ). Nadešel čas pořídit do naší stáje druhé vozítko pro přítelkyni na dojíždění do práce. Tak tedy hurá do toho!
Po chvilce prohledávání a hledání informací o různých modelech několika značek jsme se po zkušenostech (dobrých) s naším prvním vozítkem rozhodli pro dodržení značky, tedy Škoda a zase Škoda.
Která pak to bude
Naším hlavním požadavkem ohledně výbavy/respektive celkově byly 2 airbagy, posilovač, stáří zhruba do 10 let, jednoduchý interiér bez zbytečné výbavy (nebylo třeba klimatizace, elektriky v oknech atp), nekombi (určeno pro jízdu v jednom, kombi máme), spolehlivý, jednoduchý a benzínový motor.
Model byl celkem jasný - Fabia, nic jiného vlastně nezbylo. Octavia byla už moc velká, Felicia moc stará a reznopucí.
Motor už dal více práce, na výběr přeci jen bylo dost variant, tedy hlavně tyto:
1) HTP - no, nic proti, ale výdrž motoru není zrovna zářivá a ani to moc nejede, útočí spotřebou...
2) MPi - konkrétně 2 varianty 44/50kW, hlavně jednoduchost a spolehlivost jsou silné stránky, a to především u modelu 44kW
3) 16V - tak nějak sem po něm pokukoval, líbila se mi spotřeba i vlastnosti, zároveň ale má malinko vyšší ceny oprav.
(motorizaci bych mohl věnovat celou recenzi, ale ponechám to prozatím takto, třeba časem rozšířím)
Vybral jsem nakonec MPi 44kW, a to hlavně z důvodu jednoduchosti, spolehlivosti, výdrže a přijatelné spotřeby (pravda, mohlo by to být lepší, ale není to taková hrůza). Silnější varianta 50kW se mi nezamlovala, prakticky to dle informací vůbec nejede líp a jen to víc žere... Hrozně se mi zalíbila nízko a blízko sebe položená maxima krouťáku a výkonu - teď mne nekamenujte, ale připomíná mi to "naftu"...
No a už jsme byly skoro u konce, jen jsem pročetl ještě další informace o problémech prvních sérií, a jako startovní rok jsem zvolil 2003 (už zde nebyl problém s průnikem olej/voda a další srobnosti).
Nakonec jsem jednoho dne navštívil stránky autobazaru a našel přesně to, co jsem hledal, ve výborném stavu, čerstvě dovezené, se serviskou do posledního kilometru a servisovanou celou dobu v originálním servise, zavolal jsem a auto bylo do týdne doma.
Rekapitulace výbavy
-Fabia 1.4MPi 44kW
-160000km
-5 rychlostí
-okna i zrcátka bez elektriky
-bez klimatizace
-rok výroby 2003
-původ Německo
-rádio s CD (ani nevím, kde se tam vzalo :-) )
-případně ještě doplním...
Krátce o motoru a jízdních vlastnostech
Závěrem se ještě zmíním o motoru a jízdních vlastnostech:
-motor mě překvapil, jede to velmi příjemně, naprosto dostatečný zátah do nějakých 100km/h
-jak už jsem psal, maximum krouťáku a výkonu relativně blízko sebe a navíc v nižších otáčkách
-kultivovaný chod při jízdě, nedá se to pravda říct o volnoběhu...
-tvrdý podvozek, opravdu hodně tvrdý...
-díky tvrdému naladění příjemné jízdní vlastnosti
Silné stránky
-mě se líbí :-)
-kvalitní provedení
-pro přítelkyni optimální, vše na stejném místě jako v Octavii
-kvalitní sedadla
-hodně prostorná (dokonce víc než Octavie :-( )
-na nekombi příjemný kufr
-světla svítí (píši to sem hlavně z důvodu, že u Octavie spíš nesvítí :-) )
-předpokládaná spolehlivost
-motor s velmi příjemným projevem
Slabé stránky
Pro někoho určitě výbava, na delší cesty toho hodně chybí, nám ale naprosto vyhovuje.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné opravy/poruchy, očekávám, že to chvilku vydrží. Udělán jen olej, filtry, jedna žárovka.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nakoupeno ve stejném bazaru jako naše Octavia - Autobazar Svatý Jan, Humpolec.
Opět spokojenost, auto odpovídalo našim požadavkům, tedy v nadprůměrném stavu, uvnitř i venku, tento motor (důvod v recenzi) a relativně jednoduchá výbava, Německo, 1.majitel, servisní knížka.
Autobazar na můj požadavek vyměnil teplotní čidlo a promazali kulisu řadící páky.
Museli jsme ale akceptovat o něco vyšší cenu, než by odpovídalo místnímu autu se stejnými kilometry. S tím jsme ale počítali.
Novinky v recenzi
Jedna aktualizace i zde
Ono to pořád jezdí - letos s olejem následovaly nové přední kotouče a destičky, ale jinak není co řešit. Mít tohle klimu, asi to u nás bude jezdit, dokud to bude jezdit :-). Navíc tedy při pohybu převážně mimo město to jezdí snad na vzduch - průměr vychází pak klidně na 5.5l/100km. Běžně ale tedy okolo 6.5 - přeci jen to slouží i jako nákupní taška...
Auto jezdí, dokonce s ukázkovou spotřebou :-)
Auto stále jezdí, stále jen za benzín + výměnu oleje... Žena s Fábií teď jezdí trošku delší trasy a například při poslední nádrži najezdila na 38.54 litru fuel save obyč naturalu neskutečných 770km... S průměrem 5.005 litru/100km to je celkem masakr.
Vodní pumpa
Za mohutného chrastění jsme se dopravili do servisu pro novou vodní pumpu, včas, bez přehřívání, takže celkem pohoda :-).
Ložiska
Tak jsme se na Fábii pustili do první větší údržby - pravé přední ložisko už si docela dlouho trochu hučelo - a když se ozvalo i lupání z axiálních ložisek, vzali jsme to při jednom. Tedy obě axiální + ložisko v předním kole, suma sumárum 5300 kaček. A jezdí se dál :-).
Zámek u řidiče
Tak nám dosloužil zámek u řidiče, DO nemáme, naštěstí fungoval zámek u spolujezdce :-). Měl jsem štěstí dokonce na dvě závady najednou - mikrospínač a prasklá vložka. Mikrospínač jsem opravil (pouze obroušený) a vložku mi nakonec udělali v Kolíně v zámečnictví, za slušnou cenu a do druhého dne. Práce to ale byla nepěkná - ostatně jako každá, kterou na autě děláte poprvé. Teď už mi to ale půjde jako prd! Tak v roce 2016 vše nej!
Kontrolka EPC
Tak se mi rozsvítila kontrolka EPC - jak na potvoru zrovna ve chvíli, kdy jsem s tím po delší době jel já a ne žena :-). Naštěstí pouze nesvítili brzdovky, takže výměna spínače na pedálu - cena originálního dílu 370Kč - a jezdí se dál. Doporučuji udělat doma, je to na chvíli.
Stačí pouze zcela nesmyslně rozebrat plasty pod volantem - zcela nesmyslně píši z důvodu, že spínač je centimetr od jejich okraje, takže by stačilo, aby byl plast o něco kratší v místě, kam stejně nikdo nevidí... Ale i tak je to na chvilku. Jen ten nový je o malinko jiný/větší a sice jsem ho tam narval, ale nevím, zda ho ještě vyndám :-)...
Žádné zprávy, dobré zprávy
Tak jsme se i s druhým autek dojezdili k výměně gum na letní, při té příležitosti jsem vyměnil vzduchový filtr a umyl/zkontroloval auto. Jinak totiž naštěstí není co psát, jezdí to jen za benzín a to je přesně to, co se od Fabie očekávalo :-). Tak pohodové jarní kilometry!
Nové fotky a podběhy u kol..
Tak jsem se dostal na VAPku a při mytí jsem si všil, že u předního blatníku leze ven nějaký bordel. Doma došlo na sundání plastového podběhu a vykutání pár kilogramů možná ještě zahraničního písku... Konstrukčně velmi nešikovné - problém se bude určitě opakovat.
Jinak do recenze jsem přihodil pár fotek, alespoň pro info, jak auto z Německa a po skoro roce tady v ČR vypadá :-).
Po dlouhé době
Tak se zase ozvala jedna H7, celkově máme za sebou 13000km a spotřebovali jsme 2 kousky. Jinak vlastně nic :-). Tedy docela fajn...
Nitro+ od Shellu autu parádně sedí, navíc vzhledem k propadu ceny je to nyní příjemná alternativa. Tankujeme levněji než předtím obyč benzín. Spokojenost na druhou.
Chystáme se na olej, filtry atp, jinak se zdá být vše v pořádku.
Pokračujeme v Power NITRO+, spotřeba v zimě
Tak jsem se rozhodli pokračovat v tankování Power NITRO+, uvidíme, jak se to projeví na spotřebě. Ta s přicházející zimou povyskočila o nějakých 0.75l/100km. Něco z toho určitě způsobil o něco větší podíl cest po městě, zbytek se uvidí. Pak sem dám srovnání spotřeby mezi FuelSave a Nitro+ :-).
Shell V-Power Nitro+
Tak jsem zkusil do prakticky prázdné nádrže místo obyč Shell paliva nalít Nitro+. Samozřejmě, jezdit bych na to nechtěl, především z pohledu ceny, nicméně musím uznat, že to něco do sebe má. Přišlo mi, že mezi 2500-4000 otáčkami to bylo znát, motor se lépe točil a i do kopce byla akcelerace plynulejší... Láká mne to přeměřit, jestli to není jen pocit, třeba na zrychlení na daný rychlostní stupeň. Každopádně příjemné odpoledne :-).
Zimní gumy
Tak jsme pořídili zimáky, už bylo na čase, opět jsme se museli smířit s nákupem ráfků, i tak je to celkem za 8000Kč (včetně obutí, přehození na auto atp) a myslím si, že to bude možná na celou službu auta u nás jediný nákup :-).
Topení - čistka ventilátoru
Tak nějak jsem si uvědomil, že jsem se také rozhodl udělat čistku ventilátoru topení. Inu doporučuji - pravda, donutila mne podruhé spálená teplotní pojistka, ale nakonec jsem rád, že jsem se do toho pustil! Práce na pár desítek minut a klidné spaní k tomu :-).
Termostat
Tak jsme se dostali po skoro 10000km k řešení drobností. S přicházející "zimou" se mi nezdálo topení (potvrzeno, termostat KO) a nyní ještě řešíme teplé starty, zkusíme teplotní čidlo a uvidíme. Jinak vše jak má být, žena spokojená a to je to hlavní :-).
První delší cesta (moje)
Povětšinou s ní jezdí žena, ale dneska jsem si s Fábií zajel 120km a msím uznat, že spokojenost. Ano, nejede to super závodní tempo, do kopce se musí hold občas podřadit atp, ale jeli jsme ve dvou, v kufru 200kg a jelo se na pohodu, vesnice 55, mimo město 95 a nebylo co řešit.
Proč ne, na zábavu to není, ale "pracant" to zdá se nebude nejhorší. Jel jsem i na lehkou nohu a láká mě zkusit zajet dotankovat, abych měl alespoň přibližnou představu, za kolik s tím jedu já :-).
Spotřeba a novinky
Tak nejprve ty novinky, vše šlape jak má a dle očekávání. Vypadá to, že auto splnilo očekávání nenáročného dopravovadla na 20km cesty do práce. Trošičku nás občas zlobí teplé starty (ne že by to nechytlo, chytne to ihned, ale tak nějak hůř než za studena), ale to je klasika, až budu mít cestu okolo kluků v servise, tak s tím něco uděláme...
Spotřeba nám pomalu klesá s každou nádrží, z původník 6.8l/100km jsme na 6.4, láká mě to vyzkoušet na pár cest, kolik bych z toho vymáčkl s lehkou nohou.
Tak toť vše, jdu napsat ještě novinku k naší Octavii :-).
Čistka
Vždy jednou za rok děláme u aut pravidelnou dezinfekci klimy (respektice vedení vzduchu, tohle klimu nemá), tak dneska jsem udělal i Fábii. Musím zaklepat, nikdy nám topení/ventilace nesmrděla, tak to asi funguje.
Statistika prasklých žárovek :-)
Inu u Fábií je to taková tradice a samotného mne zajímá, kolik bude spotřebováno žárovek za rok. Ostatně máme doma dvě škodovky a u každé je v oblibě jiná žárovka. Fábie si ráda smlsne na H7 a (prý) klidně 2-3x za rok, u Octávie máme v oblibě brzdy, za jeden rok 2 kousky.
Inu dnešek znamená bod pro Fábii (levá přední H7).
Ventilátor topení
Tak a máme tady opět klasickou závadu (klasické běžné závady mám rád - dají se vyřešit během "pár minut" doma :-) ). Inu přestal fungovat ventilátor na stupně 1, 2 a 3 - tedy předpokládal jsem axiální tepelnou pojistku na dílu za 600, která ráda shoří při sníženém průtoku vzduchu (například z důvodu hůře se točícího ventilátoru, špinavého povrchu pojistky a nebo - což je náš případ - hóóódně špinavého kabinového filtru.
Inu přeci jen se na něco po koupi zapomnělo, pojistku jsem přehodil/přepájel za novou, filtr vyfoukal a objednal nový. Doporučuji opravit doma a hlavně nekupovat celý díl za 600, pojistka stojí 10Kč a je to na 15 minut...
Aktivní uhlí :-)
Tak dneska taková veselá - vůbec jsem netušil, že se to může stát, ale hold člověk se pořád učí. Trochu jsem blbnul s Fábií a po zábavném kličkování (no jo, no, octavia je hrozně těžká a tohle je pro mne motokára :-D) se mi rozsvítila kontrolka motoru, tak jsem večer poté početl (a druhý den diagnostika potvrdila) informace o tomhle problému. Ano dle informací oblíbené aktivní uhlí u nádrže, tedy bacha na "ptákovinky" se skoro plnou nádrží :-). Po smazání závady na VAGu vše ok, tak snad jsem si nevydělal skvělé 2000Kč bez práce ;-).
První novinka - Spotřeba
Tak tu mám první informace o spotřebě, je to první celá nádrž, takže jen orientačně :-). Jezdíme pravidelně 5x týdně (tam ráno a zpět večer) trasu 5km město-20km mimo (po cestě 6 vesnic), dle předpisů. K tomu přidáme obvykle 4-5 cest jen po městě, okolo 3-7km každá. Týdně to dělá nějakých 270km.
Podle dotankovaného množství paliva nám vychází hezkých 6.4l/100km. Myslím, že na to, že se s autem žena "zajíždí" je to v pohodě, spokojenost. Očekávám ještě drobné snížení...
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.4MPi 44kW
- Ono to stále jezdí.. 07.06.2020 19:49 Rados
- Re: Podběhy 26.02.2015 10:18 petrpilny
- Podběhy 23.02.2015 17:22 baca42
- Re: Re: Palivo V-Power nitro+ 13.12.2014 19:05 petrpilny
- Re: Palivo V-Power nitro+ 13.12.2014 18:19 poterienko
- Palivo V-Power nitro+ 13.12.2014 17:43 dr.biker
- Re: Re: Re: Re: Praskání žárovek 13.06.2014 10:05 petrpilny
- Re: Re: Re: Praskání žárovek 12.06.2014 21:09 Rados
- Re: Re: Praskání žárovek 09.06.2014 23:44 Rados
- Re: Praskání žárovek 09.06.2014 21:06 baca42
- Re: Praskání žárovek 09.06.2014 09:41 petrpilny
- Praskání žárovek 08.06.2014 21:44 Rados
- Re: Re: První novinka - Spotřeba 21.05.2014 11:43 petrpilny
- Re: První novinka - Spotřeba 15.05.2014 13:25 maTooB
- První novinka - Spotřeba 13.05.2014 20:14 petrpilny
- První novinka - Spotřeba 12.05.2014 09:41 maTooB
- Re: K motoru 29.04.2014 08:20 petrpilny
- K motoru 15.04.2014 23:14 rohYpnol
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé