Recenze

9 Majitel

Polski Fiat 125P

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Polski Fiat 125P, foto 1 Polski Fiat 125P, foto 2 Polski Fiat 125P, foto 3 Polski Fiat 125P, foto 4 Polski Fiat 125P, foto 5 Polski Fiat 125P, foto 6 Polski Fiat 125P, foto 7 Polski Fiat 125P, foto 8
Polski Fiat 125P, foto 9 Polski Fiat 125P, foto 10 Polski Fiat 125P, foto 11 Polski Fiat 125P, foto 13 Polski Fiat 125P, foto 14 Polski Fiat 125P, foto 16 Polski Fiat 125P, foto 19 Polski Fiat 125P, foto 20 Polski Fiat 125P, foto 21 Polski Fiat 125P, foto 22 Polski Fiat 125P, foto 23 Polski Fiat 125P, foto 24 Polski Fiat 125P, foto 25 Polski Fiat 125P, foto 26 Polski Fiat 125P, foto 27 Polski Fiat 125P, foto 28 Polski Fiat 125P, foto 29 Polski Fiat 125P, foto 30 Polski Fiat 125P, foto 31 Polski Fiat 125P, foto 32 Polski Fiat 125P, foto 33 Polski Fiat 125P, foto 34 Polski Fiat 125P, foto 36 Polski Fiat 125P, foto 37 Polski Fiat 125P, foto 38 Polski Fiat 125P, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Zatím není... Rok výroby 1974 Koupeno ojeté najeto [km]:29000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1295 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 68 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Alexandrit".

KOUPĚ:
Vozidlo jsem si koupil 23. srpna 2009 jako svoje první auto (děkuji tati :) tohle auto jsem si zvolil jelikož jezdím normálně taťkovým takže toto je jen "víkendovka" a má láska ke starým autům už se nedala zadržet, navíc Fiat byl v takovém stavu, že dokud sem ho nekoupil, zdálo se mi o něm každou noc... a to mluvim pravdu) od asi 45 starého chlapíka, který se evidentně auta chtěl už zbavit, ale bylo mu ho moc líto. Podle toho, co jsem vypozorval to bylo auto asi jeho otce a proto i když s ním moc kamarád nebyl, ctil ho, jelikož v něm viděl svého tátu. V garáži měl méně zachovalého, avšak daleko cennějšího Moskviče. Teď už k autu

KE VZHLEDU AUTA:
Auto sem dostal s vystříkanými dutinami, novým olejem a baterkou, čili jsem byl spokojený. Je v naprosto geniálním stavu, žádný tuning, úpravy, nálepky, ani nic podobného. Jediným zásahem do vozidla byl přídavný knoflík ze škodovky jako mlhovka (a samotná mlhovka, chcete-li), čili super. S autem se za 10 let najelo asi 2000Km a po celou tuto dobu stálo ve vyhřívané garáži (předpokládám, že předtím venku taky určo nestálo). Lak prakticky nedotknutý, jen mikrokoroze na levém předním blatníku a v kufru trošku jako piha na kráse zakitovaná dirka, ale z vnějšku to nejde vidět, takže pokud člověk chce na autě hledat korozi musí je opravdu hledat a na první pohled nenajde nic. Chromy ve vnitř auta jako nové, vnější ve velmi dobrém stavu, samozřejmě už se na nich podepsal zub času. Ve předu uprostřed jedno malé vmáčknutí.
Interiér nemá sebemenší chybu. Má popravdě jeden nedostatek, a to asi 5cm dirku na sedadle spolujezdce. Jinak vše ve 100% stavu, na zadních sedačkáh evidentně nikdo nikdy neseděl. Co mě ovšem uneslo bylo to, že i čalounění pro nohy je naprosto nedotčené. Ani jsem ho nemusel tepovat, jen jsem tam rychle dal koberečky, aby se zachovalo tak, jak je.


K NEDOSTATKŮM AUTA:
Na autě nefunguje rádio. Zatím se to snažím svépomocí (a kamarádů) opravit, ale nedaří se. Naštěstí rádio svítí, a když sem auto přebíral, tak i hrálo, takže neočekávám nic závažného.
Další mouchou na autě je spotřeba. Oproti očekáváným 9-10 litrům se vyšvihla na 11,5. Je sice pravda, že sem párkrát jel přes Brno, ovšem jen nepatrně, takže se bude v nejbližší době hledat závada. Snad to bude jenom brzdama. Taky podezírám, že s autu šlapu hodně na krk, má hrozně kratký plyn, jenže míň už se na to šlapat nedá... jel bych jako traktor... proto podezírám brzdy.
A taky mi auto občas nestartuje, když se nechá zahřátý motor zhruba hodinku stát, občas se motor při otočením klíčku prostě neotočí, nevím, čím to je, ale chlapík mi dal dva zrepasovaný startery (že by mi to neřekl... a zrovna dvakrát! a zrovna starter!), tím pádem s trochou štěstí to nebude také žádný problém.
Jinak na autě vše šlape, jako hodinky, a to doslova.

PLÁNY:
Ještě letos bych chtěl jít na veteránskou atestaci, abych měl nízké povinné ručení.



4.9.2009 - MOJE POSTŘEHY OHLEDNĚ ZADNÍ NÁPRAVY
Rozhodl jsem se napsat několik slov o zadní nápravě P. Fiatu. Pro ty kdo něví, je náprava tuhá a uložena na listových perech, což už samo o sobě vzbuzuje trošku nedůvěry. Přední náprava je již uchycená klasickým způsobem.
Když jsem auto přebíral, majitel (jeho manželka také) byli velice znepokojeni, dokonce mi řekli, abych jim po příjezdu napsal sms, že jsem dobře dojel. Nicméně jsem během jízdy nezaznamenal nic zajímavého. Připisuji to hlavně této věci.
Musím uznat, že tato kombinace má (opravdu) své nevýhody i výhody. Základní výhodou je (vyjma jednoduchosti), že je perfektně odpružena, takže cestující na zádních sedadlech nemají nejmenší problém s nerovnostmi a naklánením vozidla, auto je dobře odpruženo a nabízí perfektní komfort při jízdě na nedobře upravené cestě a cestující vzadu jakoby jeli po právě udělané dálnici. V předchozí větě jsem se zmínil, že se auto nenaklání, ano je tomu tak, auto se nenaklání, stojí stále rovně a je dobře odpruženo. ALE! Totoplatí jen při rozumné jízdě (na kterou je auto stavěno). V momentě, kdy překročíte jakýsi potenciální vrchol a projedete zatáčku prudšeji než je, náprava se s vámi začne naklánět a už nezná mezí (čili se nenaklání buď vůbec a nebo hrozně moc). Nicméně stále jedete ještě bezpečně, dá se řídit, sice si připadáte jako v 2CV (nechci vidět , jak to působí, když jedete vzadu), ale jde to. Co se Vám nesmí stát je, že ve chvíli, kdy se naklání náprava otočíte volantem na opačnou stranu, jinak řečeno musíte kola srovnávat opatrně do rovinky a poté je vše OK. Jestliže to uděláte, nedejbože prudce a hodně, auto se začne smýkat, zadek vozidla je jako houpačka, prakticky nejde řídit, v kombinaci s motorem vpředu a náhodem zadních kol si dokážete představit, co se asi stane.
Mně osobně se to stalo jednou v esíčku v lesech u Sloupu, od té doby jsem pochopil, jak se věci mají a respektuji to (teda pokud si nedělám na rovince srandu s přítelkyně, aby se bála :), začne dycky hrozně ječet, cítíte se opravdu dost nepříjemně). Jeli jsme tehdy jenom asi 35 a doprotivky nic nejelo, takže se vše dalo ukočírovat relativně bezpečně. Snažím se s tím od té doby počítat a pokud vidím dvojtou zatáčku, hodně zpomalím.


Silné stránky

- Perfektně brzdí (slavné kotouče vzadu :) )

- Honosný vzhled a interiér

- Cirkulace vzduchu (v létě není tolik vedro např. oporti 120)

- robustnost, výdrž (jak motor, tak ostatní díly), kvalita zpracování

- Relativně ticho při jízdě (dá se komunikovat)

- Nekouřím... nicméně autozapalovač

- Ruční táhlo plynu (starodávný tempomat)

- cyklovač

- Startuje "nadrb" (jakákoli teplota motoru) a celkově kultivovanost motoru je se Škodou v té době nesrovnatelná i se Škodovkami z 80. let


Samozřejmě všechny silné stránky musíme vztahovat k roku výroby

Slabé stránky

- Spotřeba

- Mně osobně trošku vadí dynamika vozidla (chápu, že rok 74, je rok 74), (120 je podle toho závoďák)

- mikro zpětné zrcátko, nicméně po tom, co jsem si zvykl, mi to už nevadí, je dobře vyklenuté, a proto i když je malé, je v něm poměrně dost vidět

- velmi jednoduše nepochopitelné ovládání přívodu vzduchu do auta (už jsem rezignoval na pochopení)

- plocha stíraná stěrači

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím na autě neproběhla žádná oprava, kterou by musel zajišťovat servis.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak již bylo napsáno výše, koupeno od relativně příjemného chlapíka, který auto šoupl do garáže a dál ho ignoroval po dlouhou dobu.

Pikantnost

Když jsem tátovi řekl, že si chci koupit auto z roku 74, málem mě tenkrát vyhodil z kuchyně... když auto uviděl, tak mu spadla čelist a od té doby na něj žárlí (podotýkám, že máme Škodu 120)
Podobně tomu bylo, v momentě, kdy to přítelkyně řekla svému dědečkovi... ten po první pohledu na auto řekl: "Tak tohle ti teda nabídnout nemohu." Původně chtěl přítelkyni věnovat svou Škodovku, která má teď nejistý osud.

 

Novinky v recenzi

28.9.2009 19:13

Rádio + Starter + Brzda

Starter funguje, problémy nulové, hotovo, na auto teď 100% spoleh

Rádio mělo chybu v repráku, opraveno, je tam ještě chyba v rezistoru pro přidávání hlasitosti, ale s tím asi nic neudělám, musel bych koupit někde stejný typ rádia a vyměnit, ale nechce se mi v tom moc vrtat když to jede, jen to chrastí při přidávání a ubírání hlasitosti, čili to nechám tak, jak to teď je :).

Auto vyleštěno na zimu, vyčištěn podvozek. Ještě zbývá vyčistit motor a bude komplet zazimováno. Ona dirka v kufru je jen v kufru, kufr od podběhu ještě jeden plech k podběhu a ten chytlý není, z čehož mám strašnou radost jekož típádem je podvozek ve 100% stavu naprosto a jedná se jen o vizuální chybu, která je spravená (sice ne moc hezky, ale je, chci předělat).

A teď k závadám:
Při evidenčce mi provedli technickou kontrolu a mám špatnou zadní pravou brzdu, tímpádem mi nechtěl dat razítko na papír o TK vozidla pro osvdčení historického vozidla, grrr.

23.9.2009 21:09

Fotky

Dnes přidány fotky pořízené v Tišnově :)

7.9.2009 14:16

Sraz historických vozidel - Tišnov

Kdyby náhodou někdo chtěl spatřit naživo toto auto (nebo mě :P), pak 12.září v Tišnově, určitě přijeďte, nebudete litovat.

Odkazy:
http://www.eurooldtimers.com/cze/akce/731-soutez-elegance-historickych-vozidel-o-pohar-mesta.html

http://www.tisnov.cz/index.php?page=aktualita&id_node=5189

1.9.2009 19:57

Sedačky + spokojenost

Jinak s autem nejvyšší spokojenost. Vtšina lidi si mysli, že to je Žiul (klasicky), ale hlavně že je tak o 20 let mladší.
Dnes jsem čekal před obchoďákem, tak jsem si sedl dozadu... nádhera opravdu se tam sedí jako v nebi, prostor, výhled, obrovské pohodlí sedaček a lok. opěrky, krásně se z tama sleduje řidič a krásně vynikne palubovka a její design alá 60. léta. Ze zadních sedaček se skoro přesunete v čase. Doporučuji
Pozn.: Zatím jsem zadu vezl asi 4 lidi a všichni z toho byli nadšeni (a to to nebyli fandové starých aut)

1.9.2009 19:57

Pomozte

Spotřeba by mohla být také zapříčeněna výfukem (kéž by to nebylo nic složitého). Asi tak na každý desátý záběr válce výfuk (u motoru to slyšet nejde) jakodyby kuckne, kýchne a výfuk se otřese, možná by to mohlo být tím. Zvuk ale zní dobře, takže rezavý asi nebude a jestli ani asi jen minimálně. A hlavně je tohle kuckání znát když jedu z kopce a nemačkám plyn, to kucká hodně často. Možná to tak 125p dělají normálně... poraďte

1.9.2009 19:57

Spotřeba + startování

Dnes jsem spočítal spotřebu. HRŮZA, DĚS!!! 12,5 litru a to jsem nejezdil moc ve městě. Upravuji tedy údaje o spotřebě. Budu se na to muset zaměřit, ale problém vyřeším asi až na jaře, protože auto už se stejně bude zazimovávat, takže čištění brzd by postrádalo smysl.
Dnes 2x selhalo startování (vždy za 10 min. zase jelo), ale najel sem skoro 100Km po Brně a startoval tak 30x. Starter se musí vyměnit!

31.8.2009 16:27

Ohleduplnost řidičů

Překvapuje mne, jak moc jsou řidiči na silnici neohleduplní vůči starším autům, skoro ani nedovolí v klidu odbočit doleva. Asi nedokáží pochopit, že nemám auto z 90.let a nevím přesně kdy a kam odbočit. Měl jsm chuť mu dat klíčky a aby se ukázal, pochybuji, že nekdy řídil tak staré auto. Za trošku zdžení mi bylo řečeno ať vrátim řidičák a byl jsem velmi nehezky otitulován...

30.8.2009 22:36

Dnes otevírám svůj blog o svém Fiatu

Proto zatím omluvte to, že zde nic není :)


Přidat názorDiskuse: Polski Fiat 125P



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím mě zlobí startování... ale přítelkyni to přijde roztomilé, jsem rád, že jí to nevadí... mně taky ne, skoro to k tomu autu patří... ale pude na opravu! Zatím jsme se vždy, když to nešlo, šli projít do obchodu a pak auto naštěstí startovalo... JIŽ OK

praktičnost
9

Štve mě že nevím, jak se dají vymontovat sedadla, aby se v autě ze zadních sedaček a kufru mohla udělat postel... ale na delší tray stejně pojedeme jiným autem, čili to je fuk a auto dostačuje

prostornost
10

VELKÉ AUTO

jízdní vlastnosti
10

Tuhá zadní náprava, kola uchcena listovým odpružením... poetika jaká se nedá zopakovat.

jízdní komfort
10

Les, pěkná asfaltová silnic,romantické náklony v zatáčkách, otevřená přídavná okénka, 45Km/h, ruční táhlo plynu ... zkuste to

provozní náklady
0

Ledasco si opravíte sami... a po drobném doopravení po koupi už nebude, co dodělávat

náhradní díly
0

To bude problém

výkon motoru
9

Dynamika by mohla být lepší, ovšem tohle není závoďák, ale rodinná limuzína s atmosférou z 60. let!

spotřeba
2

11,5 spotřeba ať dělám, co dělám :(, nemluvě o olovu, které to taky prodraží Aktulizace: Podle nového počítání 12,5... někde v autě bude problém

hlučnost motoru
10

Nemůžu si vynachválit, oproti 120 je to nádhera

kvalita sedadel
8

Trhají se trhají... koženka je koženka, ovšem to dělají všechna a bez ní si auto nedokážu představit

brzdy
10

Na tu dobu nádhera

zavazadlový prostor
10

Akorát hodný takovéhoto sedanu






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…