Recenze
Volvo V40 1,8 GDI
Technické info
Přezdívka auta Volvík Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1834 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 174 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.4
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "svedak".
Volvíka jsem zakoupil v roce 2007 jako ojeté vozitko, kdy na tachometru bylo najeto 125 000 km. Jedná se o dovoz z Německa. Výbava klasická pro Volvo V40, polokůže, klimatizace, tempomat, palubní pc, 4x airbag, ABS, okna v elektrice, elektricky seřiditelná a vyhřívaná zrcátka, mlhovky.
Slabou stránkou mého Volvíka, by měl být motor GDI (jedná se o zážehový motor s přímým vstřikem paliva, obdobný jako se dnes dodává u jiných vozů pod označením FSI) od Mitshubishi. Před koupí, jsem věděl, že některé motory do Volva dodává Renault a to konkrétně diesel, ale o motoru GDI jsem nevěděl. Po koupi jsem pročetl spousty recenzí a článků, kdy v některých zazněla na tento motor chvála a v jiných neúprosná kritika. Takže zjištěním bylo, asi jako u všeho, že někdo preferuje to a jiný zase tohle. Dle pročtených článků, jsem se dozvěděl, že se jedná o průkopnický motor, kdy Mitshubisi má na tomto motoru několik patentů, dále jsem se ovšem dozvěděl, že tento motor je náchylný na kvalitu benzínu. Konkrétně se jedná o přidávání síry do paliva v Evropě. V Japonsku toto neznají, tak s tím malinko nepočítali, pro Evropu to znamená, že motor se častěji zanáší karbonem než jiné motory, kdy by to mělo zkrátit jeho životnost. Tohle je asi nejzásadnější problém tohoto motoru, ale pravidelnou údržbou motoru se tomu dá předejít. Navíc chod motoru doprovází prapodivné klepání. Zkušenosti uživatelů jak volvistů tak majitelů Mitshubishi Carisma s uvedeným motorem naznačují to, že toto klepání se nedá odstranit. Je několik lidiček, co tento motor rozebrali do šroubku, vyměnili vše, co jde vyměnit a motor si vesele klepe dál :-)))
Motor pracuje ve dvou fázích, kdy zpracovává jak chudou směs tak bohatou směs paliva, toto se následně odrazí na nižší spotřebě oproti ostatním benzínovým motorům z dílny Volvo.
Já osobně jsem s motorem spokojený, sice trošku línější při rozjezdu, ale jinak mu nemám co vytknout.
Silné stránky
- velice komfortní jízda a pohodlí ve vozidle,
- kvalitní karoserie,
- bezpečnost ve vozidle, i po osmi letech je na vysoké úrovni,
Slabé stránky
- hlučný motor GDI od Mitshubishi,
- cena originálních náhradních dílů, jakož i servis ve Volvu,
-
Další vozy Volvo V40
-
Volvo V40 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2008 3010 Majitel 9.66 Uživatelé
-
Volvo V40 (2002) Majitel: trzi
Přidáno: 10.3.2014 29 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Volvo V40 (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.5.2010 1310 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Volvo V40 (1998) Majitel: herma
Přidáno: 27.1.2008 38 Majitel 8.07 Uživatelé
-
Volvo V40 (1999) Majitel: Petey_CZ
Přidáno: 12.5.2013 29 Majitel 5.00 Uživatelé