Recenze
Renault Mégane 1.6 16V
Technické info
Přezdívka auta Ronald Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Calderon".
Co se týká Ronalda, tak jsem ho původně vůbec nechtěl, koukal jsem se spíš po starším VW nebo fábce, ale zvítězily emoce nad rozumem a praktičností a šel jsem do něj. Dodnes nelituju. Auto jsem koupil od známého, takže jsem věděl téměř vše. On ho sice jako druhý majitel koupil z AAA, ale měl asi štětstí, doufám:-)nemělo tehdy na sobě údajně ani cenu. Každopádně jako jednu z prvních věcí jsem vyměnil AAA-cké podznačky za obyčejné černé, sice detail, ale nechtě jsem jim dělat reklamu, spokojení zákazníci snad prominou:-) Je to moje naprosto první auto a zároveň splnění dětskýho snu:-) Co se týká praktičnosti a užitné hodnoty kupátka, tak je to auto ideálně jenom pro mě a mou přítelkyni:-) Při převozu víc lidí je trochu problém. Hlavně za mnou (při mé výšce přes 190) má cestující vzadu komfort jenom když si umí dát nohy za hlavu. Nicméně tři lidi v pohodě převezu, to mám otestovaný.
Auto je původem z ČR a má celkem solidní výbavu. ABS, 4x airbag, manuální klimatizace, 4x el. okna (tzn. i zadní), el. zrcátka, palubní počítač, dálkový centrál, originální rádio (bohužel jen na kazety) s ovládáním pod volantem (to se mi zdá jako zvlášť praktická věcička).
Co se mi líbí a byl to taky jeden z důvodů, proč mám nakonec Ronalda, je pasivní bezepčnost. V Euro NCAP získal Mégane **** za 30 bodů při ochraně řidiče a spolujezdce a to je třeba i víc než má fabia. Tuhost karoserie výrazně zvyšuje přístup do kufru, kdy se otvírá jen víko.
Na motor si i po celkem solidní odkroucené porci kilometrů nemůžu stěžovat. Tichý (poté, co jsem dokoupil z vrakoviště protihlukovou deku ještě tišší))), stále pružný a hlavně úsporný. Ono plnit 60-litrovou nádrž není příjemný praktikovat vícekrát do měsíce:-) Co se týká stavu podvozku, tak asi po 500km od koupě se začli ozývat divný klepavý zvuky, co to bylo se dozvíte v novinkách dole, ale vše je poměrně levně opraveno. Jinak nemám výhrad. Auto jede rovně a již bez nežádoucích zvuků a i pneumatiky Michelin 185/60 drží jak přibitý, málokdy písknou.
Je vidět, že se předchozí 2 majitelé o auto starali tak jak měli. Teda aspoň v to doufám:-) Co se týká karoserie, tak na skoro 160tis. km nevypadá, asi byl garážovanej. Lak je 100% původní, auto je naprosto bez koroze-ta už novější, ale ani starší megany moc nepotkává, nebo se mýlím?
Co se týká zpřevodování, tak patrno, že je nastaveno celkem na svižnější jízdu po městě. Při rychlosti 100km/h motor točí 2900ot/min. a to je celkem dost, nadruhou stranu jezdím po městě běžně na pětku.
Strach z převodovky, který jsem měl, mi byl tady na komentářích vyvrácen, takže jsem v klidu. Psal jsem: Řadící páka se při zařazené rychlosti má tendenci hýbat v dráze řazení. Toto nastává jen, když jedu bez plynu se zařazeným kvaltem a pak následně přidám plyn, tak páka se jakoby postaví do pozoru:-) Myslím, že to ukazuje na opotřebenost převodových spojů. Prý to megany standardně dělají, je to normál. Jinak je autíčko mazlík:-)
Silné stránky
Mezi silné stránky bych zařadil rozhodně SPOTŘEBU, která se kombinovaně i při zapnuté klimě a celkem svižné jízdě po dálnici nepřehoupne přes 6,5l/100km. Měřěno jak na pal. počítači, tak přes tankování do plné. Při jízdě jenom po městě se zapnutou klimou se spotřeba vyšplhá cca o litr navíc, tzn. asi na 7,4 l/100km.
Solidní VÝBAVA, včetně zámku zpátečky rozhodně potěší.
A pasivní BEZPEČNOST je taky dobrá věc.
Dále celkem kladně hodnotím JÍZDNÍ VLASTNOSTI, francouze v sobě Ronaldík sice nezapře, ale drží tak jak má.
Výborné BRZDY, brzí dobře!
V neposlední řadě je to DESIGN, který možná každýmu do oka nepadne, ale zkrátka není to tuctovka:-)
Slabé stránky
KUFR, který má sice na kupé solidních 280 litrů, je obtížně přístupný.
Více OTÁČEK VOLANTU do plného rejdu, než např. u octávky a to snad skoro o celou nebo minimálně o půl.
Francouzské ŘAZENÍ je známé.
Ještě snad drobnost u CYKLOVAČE STĚRAČŮ, kde i když je nastavena prodleva mezi cykly na minimum, tak je pořád celkem dlouhá a je nutné použít režim pro souvislé stírání.
Absence loketní opěrky, rádio je pouze na kazety.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis renault se potvrdil jako drahý, chtěl jsem po nich protihlukovou deku pod kapotu motoru a řekli si kolem 6.000,- za kus deky:-O Sehnal jsem ji na vrakovišti Renault kousek od Brna. Dále jsem měnil svislý spodní čep vpravo vpředu na nápravě a střední díl výfuku. Je to popsáno v novinkách. Hned po koupi jsem nechal v neautorizovaném servisu dělat rozvody a výměnu náplní. Jinak zatím ok.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V pohodě, věděl jsem o autě vše potřebné, vlastně jsem věděl to, že auto je ok na 100% a bylo, začalo zlobit až pak:-) (čep+výfuk)
Úpravy
Auto budu standardně servisovat a doufat, že to bude stačit. Auto je jinak ve stoprocentně původním stavu bez tuningu a tak i zůstane. Akorát jsem namontoval koncovku výfuku a uvažuju o lepší aparatuře, min. na CD nebo přes MP3 přehrávač, slyšel jsem že to jde.A časem i možná o lepších kolech s širším rozměrem pneumatik. To bude ale stop-stav.
Novinky v recenzi
Pár dojmů z dovolené v chorvatsku: Jeli jsme ve dvou + zavazadla + jídlo na týden, vše se vešlo do 280 litrovýho kufru včetně dvou karimatek a ploutví:-) Najeli jsme celkem přes 1850 km a můžu říct, že jsem si jízdu opravdu užil bez sebemenších stížností na pohodlí. Široká sedadla s výrazným bočním vedením s bederní opěrkou mi prostě vyhovovala. Megánek polykal kilometry jako divej. Spotřeba při jízdě tam po dotankování 6,1l při zaplé klimě a předpisové jízdě (50-60/90-100-110/120-130 po dálnici). Nazpět jsem jel ostřeji a na dálnici jsem se držel mezi 140-160 bez klimy a spotřeba stoupla na 6,5l. Dobrá vychytávka jsou boční elektrická okénka, která při rychlosti kolem 90km/h dělají příjemný průvan a v pozdějších hodinách "nahradili" klimu. Závěrem snad dodat to, že jsem opravdu spokojen se svým autem a jsem rád, že jsem ho v pořádku zase přivezl zpět:-)
Ronald je připraven na zimu, nové stěrače, náplň do ostřikovače a hlavně nové boty Continental ContiWinterContact stejného rozměru jako byly letní, takže nepůsobí tak chudě:-)
Jsou natřeny zadní bubny, vypadaly fakt hrozně, nechal jsem si udělat rezervní klíček (3.500,-, radši neztrácet) a koupil jsem plechový kola + pneu Continental (lehce jetý 5.000,-) Doufám, že na zimu je vystaráno. viz. foto
Výfuk samo dávno vyměněnej, teď přemýšlím, že možná nechám dezinfikovat klimu, při zapnutí a vypnutí začne trochu smrdět, ale to už dělala předtím, po minutě jede normálně, no uvidíme.
Dnes jsem byl opět v servisu, budu měnit střední díl výfuku a výhledově možná i sběrný svody od motoru a vlnovec. No jo, je ještě původní, tak se není čemu divit... zatím zvuk jak traktor;-)
Přidal jsem nějaký další fotky, tak se třeba podívejte, jestli je chuť
Co nejdřív přidám další foto, zadek, interiér, motor...
Díky za případné připomínky a nějaké ty bodíky:-) mějte se
Minulý pátek jsem byl v servisu, něco za jízy klepalo v přední části auta, já si myslel, že to je v převodovce nebo na spojce, protože se klepání ozývalo hlavně při řazení a záběru plynu (hlavně při sešlápnutí/vyšlápnutí plynového pedálu, když auto jelo se zařazenou rychlostí po rovině nebo z kopce). No je vidět, že tomu prd rozumím, protože to bylo na přední nápravě. Důležité je, že přední svislý čep je vyměněnej a celá sranda se vším stála v neautor. servisu 800,- takže jsem vlastně rád, že jsem neměl pravdu:-) Ten samý den se mi padařilo sehnat protihlukovou deku z vrakoviště za 500,- takže hned v sobotu tam byla:-)
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 1.6 16V
- Mazlík... 02.09.2008 07:41 Psychobolos
- krasavec 19.05.2008 10:29
- Libi 26.02.2008 09:09
- moc pěkný:) 29.11.2007 14:21
- super 25.11.2007 11:57 petr16
- pěkné 28.09.2007 12:01 David Silver
- Re: Zdravím 28.09.2007 11:45
- Zdravím 27.09.2007 20:06
- Re: Fesak 11.09.2007 20:59
- Fesak 05.09.2007 18:30 Martin_ko
- Re: Re: fotky 19.08.2007 23:11 jmurjr (H22A7)
- Re: Posun hore 19.08.2007 22:53
- Posun hore 19.08.2007 22:15 Vette
- za 9 19.08.2007 21:33 maTTam
- Re: fotky 19.08.2007 20:09
- Mimochodem 19.08.2007 20:08
- Rád 19.08.2007 20:08
- fotky 19.08.2007 20:00 jmurjr (H22A7)
- Re: peknej 24.07.2007 15:15
- peknej 24.07.2007 11:42
- Re: Re: hodnocení 19.07.2007 05:40
- Re: Hodnocení 19.07.2007 00:31
- Hodnocení 16.07.2007 08:29
- Re: fešák 11.07.2007 20:02
- fešák 09.07.2007 20:31
- Re: prevodovka 08.07.2007 22:24
- prevodovka 08.07.2007 12:17 aaazzz
- Re: hdnocení 07.07.2007 08:45
- Re: hdnocení 06.07.2007 23:46
- hdnocení 06.07.2007 22:34
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (1999) Majitel: Džošua Kejleb
Přidáno: 27.5.2010 119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (1999) Majitel: -SaS-
Přidáno: 10.7.2009 439 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault Mégane (1996) Majitel: chetoos
Přidáno: 5.9.2015 39 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Renault Mégane (2001) Majitel: Garfielld
Přidáno: 22.12.2014 49 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault Mégane (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.8.2008 3010 Majitel 9.73 Uživatelé