Recenze
Volkswagen Polo 1,9 SDI
Technické info
Přezdívka auta Poldík Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:64000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Axess".
Znáte přísloví nikdy neříkej nikdy? Možná tomu nebudete věřit, ale ono opravdu funguje. Již před delším časem jsem se zařekl, že SDíčko mi nesmí do domu. Zejména poté, co jsem si prožil své s Fabií 1,4 MPI 44kw. Ne že by jezdila špatně, ale ten motor…, ten motor zkrátka neměl síly na rozdávání (rozuměj – nebyla to žádná dávačka:D). Časem se u mě začala stupňovat averze vůči slabým motorům a já si pomalu začal snít o TDI nebo modernějším Common Railu v podání Mazdy či BMW a aspoň 81kW výkonu… No a jak už to tak někdy bývá, přišla rána z čistého nebe a před naším domem zaparkovalo Polo 1,9 SDI 47kW. Podotýkám, že ne z mé vlastní vůle, ale jak se také říká darovanému koni na zuby nehleď, řekl jsem si co už, aspoň je to nafta a nesežere mě to tolik jako 7,5l/100km u Fabie. Ty tři papírové kW navíc ani nemá cenu zmiňovat:). A tak se mé sny o BMW 320d, Mazdě 6, Audi A4 nebo alespoň Octavii TDI zase pomalu ale jistě rozplynuly. Jediné a taky asi nejhorší co by mě ještě mohlo potkat je HTP:-D.
Výbava
Popravdě Polo SDI jsem odsoudil ještě dřív, než jsem si do něho sedl. Co do výbavy je to podobná chudobka jako byla Fabie, navíc mu ještě chybí dálkový centrál, naopak přidává druhý airbag. Klima nebo ABS? Kde to žijete? Neznáte koncernovou social edition?:). Takže ten nejzákladnější základ: 2xABG, stavitelný volant, centrál a tónovaná skla, toť vše. Nic extrovního, i když na obranu Poldíka nutno říct, že černý interiér, vcelku kvalitní materiály a zpracování, všude možně vyzdvihovaná ergonomie vytváří uvnitř relativně útulno. K tomu modré podsvícení a hned jsme o stupínek luxusu výš:).
Jízda
Zde budu dost srovnávat s Fabií. V první řadě, ač se tomu sám trochu divím, jsem si všiml, že už vás v provozu tolik nepřehlížejí. Ne že by Fabie byla, zas až tak okoukaná jak se všude píše, ale asi už dnes opravdu platí za ten nejpodřadnější social kchár na rozdíl od Pola, které je přeci VW a to již něco znamená:-) (podle mě to znamená leda tak kulový). Je ale pravda, že Polo tu v takových počtech nejezdí a kdyby ještě mělo lepší barvu než mám (samozřejmě metlu) a bylo na hlínách (ty naštěstí mám ještě z Fabie), tak by mohlo bejt i relativně pěkný – až na ty přední světla:(.
No, aby to nevypadalo, že jenom kritizuju. Poté co jsem nastartoval, po obligátním žhavení (ten hrozný zvuk koncernových diselů už nevnímám) a rozjel se, zjistil jsem, že zas tak špatně to nejede. Velkou zásluhu na tom má téměř precizní řazení a také převody a točivý moment, které na městské závody dodávají autu relativní dostatek sil. Co děláte s plynovým pedálem je už vcelku jedno, protože zrychlení už lepší nebude a spotřeba horší taky ne. Zkrátka přes 5,5l/100km se, i když šlapete až na podlahu, dostanete jen velmi těžko…
Situace se malinko mění, pokud opustíte své rodné město:). Jakmile se dostanete na dálnici, je nutné nastavit klapky a začít se včas rozjíždět na vzletovou rychlost (rozuměj na 130km/h). Po nějakých 2km (nevím jak je standardní runway dlouhá) tam těch 130 máte a můžete pokračovat až na cestovní rychlost (rozumná je do 160). Při vzletu raději neblokujte levý jízdní pruh, majitelé nejslabších pasátů to špatně nesou:o). Tak a teď už bez nadsázky – pokud máte před sebou rozumnou dálnici (ne, do tohoto výčtu D1 opravdu nepočítám) třeba D11, která je relativně rovná, bez kopců a nikdo vás nebrzdí, proletíte ji v klidu i těch 160…
Shrnuto a podtrženo:
- Ve městě je auto dobře ovladatelné i obratné, aj i rychlé rozjezdy zvládá bez problémů
- Mimo město – do zatáček se vrhá samo, díky tužšímu, i když oproti Fabii komfortnějšímu podvozku vás i tam může jízda bavit (nevýhodou je zde poměrně těžký motor, za kterým auto má občas tendenci hrnout se po tečně ven ze zatáčky:)
- Na dálnici se to taky dá, ale kdo na to nemá nervy, pustí si víc nahlas rádio a auto těch 160km/h nedrtí a může jet na spotřebu
- Spotřeba sama o sobě je supr a pohybuje se mezi 4,5-5,5l/100km (závisí na stylu jízdy – i když zdaleka ne tolik jako u jiných aut)
Nedostatky a závady
- Zůstavají viset přední pásy, nenavíjejí se (chyba asi jen u mého kusu? - pokud jste se s tím někdo setkal, poraďte co s tím, třeba v diskuzi)
- Rozsvítila se mi kontrolka opotřebení brzdových segmentů a doplnění oleje do motoru – upřímně ani jedno nechápu, protože auto bylo na servisu těsně před koupí a má tzv. long-life service, na který má jít až za dva roky, proto bych po pár měsících tyto kontrolky nečekal, naopak bych čekal, že v tom servisu brzdy odkontrolovali a kdyby byly již tak opotřebené, vyměnili by je. Oleje možná dali při výměně o něco méně, dolití to vyřešilo.
Silné stránky
- kvalita a zpracování interiéru
- spotřeba a spolehlivost motoru
- nevídané zakrytování celého(!) podvozku plasty
Slabé stránky
- výkon motoru
- miniaturní popelník, na odpadky, ne na vajgly:)
- malá schránka u spolujezdce
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nejsou. Ale hledám spolehlivý a cenově přijatelný neautorizovaný servis (koncernových) vozů v Praze či blízkém okolí. Pokud máte dobré zkušenosti - poraďte či dejte tip, v diskuzi či e-mailem. Díky!
Novinky v recenzi
Recenze doplněna a rozšířena + další fotky;-).
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo 1,9 SDI
- Re: Re: 10b 05.08.2009 13:07 Honna
- Re: Výkon 23.10.2008 22:04 PeT-a (RSKa)
- Re: Výkon 23.10.2008 17:23
- Re: Re: Výkon 22.10.2008 12:44 Lubosss1
- Re: Výkon 21.10.2008 16:30
- Výkon 21.10.2008 14:38 Killiether
- Re: Re: Re: polo 19.10.2008 18:45
- Re: Re: Re: Re: polo 19.10.2008 18:43
- Re: Re: Re: polo 19.10.2008 14:37 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: polo 19.10.2008 14:19 Parda71 (BMWfans)
- Re: polo 19.10.2008 11:35
- Re: Polo 19.10.2008 11:31
- Re: 10b 19.10.2008 11:28
- polo 18.10.2008 18:18 random
- Polo 18.10.2008 10:08 PeT-a (RSKa)
- 10b 17.10.2008 21:10 Lubosss1
Další vozy Volkswagen Polo
-
Volkswagen Polo (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.3.2009 648 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2002) Majitel: Lubosss1
Přidáno: 25.4.2007 1059 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.3.2007 2810 Majitel 9.35 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.7.2007 238 Majitel 9.15 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.4.2007 1010 Majitel 8.78 Uživatelé