Recenze
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 306 Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:154000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 135 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Marten28".
Zhruba před půl rokem, z nástupem do nového zaměstnání, přišla i potřeba pořídit si vlastní auto. Tehdy jsem byl celkem pevně rohodnutý koupit buď Mazdu 323 nebo právě Peugeota 306. Mazdu jsem měl dokonce už vybranou, jediný problém byl v tom, že mi ji prodejce (bazar) nechtěl rezervovat. Bohužel, než jsem sehnal peníze (asi týden), mazda byla už prodaná - byl to opravdu parádní kousek, dodnes mě to mrzí.
Takže jsem hledal dál. Na internetu jsem narazil na tuhle 306-ku. Prodával ji Bazar AutoDuo v Pardubicích. Do Pardubic to je kousek, peníze už jsem také měl, takže nebylo co řešit. Peugeot vypadal ještě lépe než na fotkách, zkušební jízda taky v pohodě a všechna dokumentace seděla - na tu jsem si dal obzvláště pozor, byl to totiž dovoz z Německa. Prodejce jsem ještě "ukecal" na slušnou slevu za vytlučený čep a prázdou klimu :)
Bohužel po návštěvě v servisu jsem zjistil, že celé výfukové potrubí je zralé na výměnu. Nechal jsem vyměnit ty nejhorší díly a zbytek nechal na jaro. Samozřejmostí byla výměna oleje, filtru a roz. řemenu plus další menší opravy. Musím to zaťukat, ale po celou zimu jsem z autem neměl jediný problém. A nedá se říct, že bych ho šetřil. Pracuji na horách a prakticky každý den s ním najezdím i sto kilometrů. Jediné, co se porouchalo (asi 2 týdny po koupi), bylo elektrické stahování okének. Není to nic víc, než přetržené drátky mezi dveřmi a palubovkou, ale komu by se to chtělo v té zimě opravovat že? :) Kuřák nejsem, takže mě to přes zimu ani tak nevadilo.
První, co jsem do auta koupil, bylo nové autorádio Pioneer. Původně tam bylo originální rádio z výroby, ale mělo jen kazetovou mechaniku, a to už je dnes přecijen trochu pasé že? :)) Navíc jsem doma zaboha nemohl najít žádnou kazetu, kterou bych tam strčil, takže nákup nového rádia jsem co nejvíce urychlil :) K tomu bych měl ještě jednu poznámku. Nejsem sice žádný super-zručný jedinec, ale dřevo taky nejsem a lecos si na autě dokážu opravit sám. Ale dostat to orig. rádio ze středového panelu mi zabralo snad půl dne a přečetl jsem asi 200 návodu jak to udělat - každý to samozřejmě popisoval úplně jinak :) Takže ten pocit, když bylo nové rádio konečně na svém místě, byl opravdu nepopsatelný :))
Druhá věc byla hlavice řadící páky. Ta po předchozím majiteli byla béžová, plastová a nepříjemná do ruky. Takže šla pryč a místo ní jsem si pořídil novou - koženou s chromovým kroužkem. Pěkně ladí s interiérem a je příjemná do ruky. V tomhle případě proběhla montáž během pár minut, takže situace s rádiem se neopakovala :)
Za ten půlrok, co peugeota vlastním, jsem s ním najel nějakých 7000 km a musím říct, že velmi příjemných. Staré peugeoty totiž mají pohodlný, ale přitom velmi zábavný podvozek. Můžete si sním dovolit opravdu hodně. Když k tomu připočtete benzínovou šestnáctistovku a malou hmotnost auta, tak se za volantem určitě nebudete nudit. Jasně, není to žádný supersport, ale na svižné svesení po okreskách je parádní. Pokud motor držíte u 3 tisíců otáček, má spoustu síly a na 1.6 i pěkný zvuk. Řekl bych, že je to asi nejleší benzín, co se do 306-tek montoval. To byl také jeden z důvodů, proč jsem si ho koupil. Má totiž pověst spolehlivého a živého motoru.
Trochu zklamání je pro mě řízení, zdá se mi takolvé "gumové" a zpožděné. Jakoby kola reagovala o chlup později, ale možná je to "jen" závada, jinou 306-ku jsem neřídil. Na druhou stranu ve volantu cítíte celkem dost informací od kol, to ale u starších aut není zas až takovou vyjímkou. Nedávno jsem měl možnost řídit novou Octavii, a musím říct, že je to obrovský rozdíl. Ve volantu necítíte v podstatě nic, slouží čistě jen k natočení kol požadovaným směrem:) Uznávám ale, že to je problém všech nových aut. Navíc byly moje pocity umocněny přímím přesednutím z peugeota do octavie, ale stejně - jsem rád za to co mám:)
Silné stránky
- Určitě motor, je to kompromis mezi výkonem a spotřebou, ale pokud mu dáte napít, tak vás i příjemně sveze. Navíc má pěkny zvuk a z benzínovýh motorů v 306-kách je určitě nejspolehlivější.
- V podstatě plná palba, kromně vyhřívaných sedaček a automatické klimatizace (mám jen manuální) se toho do 306 snad ani víc nemontovalo. V mém případě je to man. klima, dálk. centrál, vyhřívání zad. skla a zrcátek, okna a zrcátka v elektrice, děšťový senzor.
- Skvělé sedačky. Mají solidí boční vedení a ani při 300 kilometrové štrece me nic nebolelo. Dají se seřídit ve všech směrech a ani já se svým metrem osmdesát nemám problém se do auta v pohodě vejít.
- (prozatím) zdánlivá nezničitelnost. Několikrát auto stálo zasipané sněhem ve 20 stupňových mrazech několik dní a stejně jsem bezpotíží odjel. Po celou zimu jsem neměl jedinný problém, vždy jsem jen přišel, nastartoval a jel (...a dojel) :)
Slabé stránky
- Údajná poruchovost všeho, co se týče elektriky. U mě zatím jen stahování okének, ale to spraví pár drátků.
- Řazení, občas se s ním dost peru:( Dráhy řazení jsou hodně dlouhé a zpátečka jde někdy ztuha.
- Brzdy by mohly být určitě lepší, mají pomalý nástup a i když sešlápnu pedál k podlaze tak mám někdy problém dobrzdit a neťuknout do auta přede mnou. Ale už jsem to vyřešil elegantním způsobem - nechávám si velký odstup :)
- Nastupování dozadu, zkrátka třídvířko...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Do servisu jsem zajel prakticky hned z bazaru a měnili mi tam část výfuku, rozv. řemen, olej a nějaké ty provozní kapaliny ... nic vážného. Co se týče náhradních dílů, tak jsem byl celkem překvapený, jak levně se dají sehnat (samozřejmě ne originál). Všechny starší Peugeoty (106, 205, 306 ...) mají problémy s elektronikou. Semtam přestane něco fungovat nebo svítit, ale ve většině případů se jedná pouze o vadné drátky nebo pojistky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Peugeota jsem kupoval v autobazaru AutoDuo v Pardubicích. Zabývají se především dovozem z Německa. Auto mi ochotně ukázali, zodpověděli všechny dotazy a dalo se snimi rozumně mluvit i ohledně slevy. Zkušební jízda pro ně byla samozřejmostí (mám zkušenost, že to tak vždy nebývá).
Další vozy Peugeot 306
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: Ivkopivko
Přidáno: 25.3.2013 69 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: MilanF1
Přidáno: 3.2.2010 1010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: ghotic.ghotic(new Mazlík)
Přidáno: 19.4.2009 24410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2009 1410 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1996) Majitel: tai
Přidáno: 30.11.2009 19 Majitel 9.72 Uživatelé