Recenze
Volkswagen Passat Highline - 96 kw
Technické info
Přezdívka auta Pašík =) Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:116000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Niky...".
Před rokem jsem si udělal papíry a jezdil sem Fordem Mondeo 1.8 TD, 66 kw. Autíčko jezdilo opravdu výborně a nalítal sem s ním asi 25 000 km za ren jeden rok. Postupem času však mondíKk byl již zastaralý. Asi 3 měsíce jsem přemýšlel o vhodném nástupci. Jako nejlepší volbou se mi zdál být vw passat. A nelituju této volby. Auto je koupené od soukromníka který byl první majitel. Auto bylo zakoupené u autorizovaného prodejce Volkswagen před 3 roky. Až na některé drobné oděrky v interieru, jako například malé dirky nebo škrábance na koženém čalounění je auto zachovalé a celkově v dobrém stavu. Exterier auta a lak jsou na ve skvělém stavu.
Exterier:
Auto je dle mého soudu velmi dobře dílensky zpracované. Karosářské prvky líbivé. Půjdeme od předu do zadu. Při pohledu ze předu se nám ukáží čirá skla předních světlometů, které skrývají xenonové výbojky. Mezi nimi se rozprostírá větrací mřížka od chladiče s chromovými dekoracemi a velkmy znakem "fauv" :). Díky výbavě Highline se na nárazníku po obou bocích nacházejí chromové, decentní lišty. Mezi těmito lištami a světlomety jsou malé výkusy pro autoamtický odstřik světěl. Kapota která skrýva 96 kw silný agregát je rovná a po stranách snížená tak, aby dokonale navazovala na světla. Při pohledu z boku se také vyskytují chormové lišty ve výbavě highline, které lemují boční okna. Ještě jedna lišta se vyskytuje v dolní části vozu. Tento model diponuje zaslepenými zámky, což je účinné proti zlodějům. Velmi praktické a líbivé jsou blinkry, integrované v bočních zrcátkách, které se začli vyrábět u passatu od roku 2004. Zrcátka jsou také vyhřívaná. Co se týče kol, tak pasšík jezdí na 16 palcových alu kolech, které tam jsou po celé tři roky co je auto v provozu. Jsou originál Vw a jsou celkem v dobém stavu. pneu o roměrech 205//55 jsou jak v letním provedení - DUNLOP tak i v zomním - NOKIAN. Vzadu jsou koncové svítilny také v čirém provedení. Lišty highline zde také nesmí chybět. naprovo najdeme nápis 4motion, který dokládá fakt že jsou hnaná všechny
kola a to nam dokazují ještě dva výfuky které jsou vyvedeny každý na jiný starně ( viz porsche =))) ) a to mají pouze vozy s pohonem všech kol v této třídě.
Interier:
Auto je vevnitř velmi konstrukčně dobře vymšlené. Díky dobré výbavě zde najdeme spoustu praktických s užitečných doplňků. Interieru vévodí kožené čalounění typu Alcantra a karbonové doplňky středového panelu a dveří. Světlá kůže je dle mého soudu velmi líbivá a povedená ale o to víc je náchylná na špínu. Ale již ke konkrétním prvkům vnitřku. =). Při posazení na místo řidiče se cítíte velmi dobře. po nastartování a zapnutí světel se na vás smějí modře podsvícené budíky, které Passatovi sluší. Interier je celý do modro-červené barvy. Va kapličce před řidičem najdeme klasické budíky jako všude jinde a mezi tachometrem a točkoměrem se nachází červeně psaný palubní počítač s dvěma řežimi. Při hledání passata jsem hodně koukal na volant. Můj sen byl v tomto autě mít tříramený kožený volnat, protože si myslím, že je to nejhezí volant, který kdy vw vyrobil. 4-ramenný plastový je vyloženě otřesný a čtyřramenný kožený s multifunkčními tlačítky je sice již mnohokrát lepší, ale tři ramena jsou tři ramena :). Sedadla v Passatovi by mohla být trochu měkčí ale mají výborné boční vedení, které vás nerozhodí ani při ostřejší jízdě. Také velice kladně musím ocenit systém nastavování sedadel. I když pouze manuální, ale velice rychlé a jasné. Vystužení bederní opěrky je také příjemné zpestření jízdy. Na středovém panelu máme Radio s továrním označením DELTA s velkým a přehledným displejem. Pod ním se nachází systém automatické klimatizace - Climatronic. Vyhřívané přední sedadla nesmí v této výbavě chybět a hned pod nimi je spínač, tkerý při potřebě vypne systém ESP.Vyhřívané zadní sklo zde má také svůj spínač. Je zde pouze jedna zaslepená zdířka na ovladač a ten by patřil čelnímu vyhřívanému sklu. Ten tady bohuže není. A to vzheldem k tomu, že bydlíme na horách, je velká škoda. Na 10-ti letých fordech tuto užitečnou věc máme. Mezi přeními sedáky jsou dva praktické držáky na pití a hned vedle vyčnívá ze sloupku řadící páky zámek na Defend-lock. Loketní opěrka, která je nastavována podélně i svisle, skrývá úložný prostor. Naproti sedadla spolujezdce se nachází klasická přihrádka s klimatizací. Uvnitř se skrývá regulátor intenzity chladu a vypnutí airbagu na místě spolujezdce - vhodné pro autosedačky. Auto disponuje 10 ti airbagy. na středovém sloupku, téměř u podlahy, se nachází tlačítko, kterým se dá vypnout hlídání vnitřního prostoru, což využijí hlavně majitelé psů, které mohou nechat v zamčeném autě, aniž by se spustil alarm. Na zadních sedadlech je místa pro nohy spousta. 2 metrový lidé by ovšem mohi mít trochu problém s místem nad hlavou.Výborná věc jsou dvě integrované dětské sedačky, které vysunete pouhým stisknutím tlačítka. Při otevření zavazadelníku Vás uvítá chromová lišta od které se vine 490 litrů velký prostor. Zadní sedada jsou dělená, takže při potřebě se dá sklopit pouze jedno malé nebo velké. V tomto stupni výbavy je také praktická síťka, která v případě potřeby oddělí zavazadelník od obytné části vozu.
Motor:
1.9. TDI 96 kw PD - 310 nm krouticí moment. Známej motor který je podle mě nejlepší variantou mezi poměrem výkonXkvalitaXspotřeba. Probouzí se někde kolem 1700 otáček a má co říct ještě někdy v 4500. Zátah je při sepnutí turba opravdu výborný a zde se provjeví 310 newtonmertrů. Jsem rád že můj vůz je vybaven pohonem všech kol, protože při pohonu jen na přední kola je ten kroutak až moc velkej na tyto auta a moc hrabou. S pohonem všech kol na to dupnu při rozjezdu a malinko si hrábnou přední kola ale ve zlomku vteřiny se auto zaryje do silnice a je fuč. 6-ti stupňová převodovka je pohodlná s celkem klidným a lehkým žazením jednotlivých stupňů. Někde jsem četl že to de ztuha, ale tady ten problém určitě nemám. Spotřeba se pohybuje kolem 6 - 7,5 l/100km a to díky pohonu všem kol, které ten litřík až litřík a půl přidá. S náhonem pouze na jednu nápravu se s tímto motorem dá jezdit okolo 5 litrů.
20. 11. 2008
Dnes jsem poprvé na ledě vyzkoušel vlastnosti mého 4-motionu. Auto, jak jsem již psal, bylo koupené na letních pneu DUNLOP. Hned za barákem máme parkoviště pro 300 aut, takže díky mezisezóně bylo prázdné. Tak hurá na led =). Při aktivním režimu ESP si mhoho srandy neužijete. Auto při prudkém sešlápnutí plynu vyrazí vpřed i na letním vzorku, ale při blikání kontrolky ESP se auto nepustí do smyku, hned co začnete točit volantem, systém si nadávkuje pohon a auto se ihned po smeknutí srovná zpět do latě. Tato funkce je sice super na silnice, ale když potřebujete do kopce zakroutit trochu víc tak si systém přibrzdí kola aby se auto nesmeklo, ale zároveň vám sníží otáčky motoru a není vyloučené i zhasnutí motoru. Takže při stoupání ho budu radši deaktivovat. Ale vraťme se na zasněžené parkoviště :). Při vypnutí stabilizačního systému si s autem užijete spoustu věcí. Auto není omezováno elektronikou a při systému stáleho pohonu všech kol je škola smyku zaručená =) a na letních pneu do klouzalo opravdu pořádně. Při výjezdu z prakoviště se spotřeba pohybovala okolo 11 litrů. To je taky hezký :D. Následovala cesta do pneuservisu pro zimáčky. NOKIANY v rozměrech 205/55 r16 padly na pašíka jak ušitý. Penu v cenně 3 700 jsme sehnali v cenně 2300 což je super. Auto přezuta a hurá zpět na parkoviště. Do teď jsem měli pouze předokolky, takže jízda z 4x4 na nejlepších gumách na trhu byl pro mě opravdový zážitek. Ať při vypnutém nebo zapnutém ESP auto jen trochu prohráblo a vyrazilo vpřed jako šíp. =). Tím testy nekončily. Máme zde jeden pověstný kopec, který je v zimním období opravdovou výzvu pro motoristy. Den před přezutím jeden znamej musel v pulce tohoto kopce "Dražkováku" zastavit a již se nerozjel. A to má Patrola GR, (i když zatím na letních gumách.) Tak jsem tam jel naschvál s pašíkem a nokianama. Dražkovák jsem vyjel jako prd při rychlosti 70 km/h. ( nezkoušet už nikdy více) =))). Sjel sem ho dolů, a zpět nahoru s tím, že sem zastavil někde v místech, kde musel zastavit známý s Nissanem. Ruční brzda, mírný a poklidný rozjezd. Pašík asi tak 2 vteřiny hrabal a nakonec se pomalu vytáhl až nahoru. Takže spokojenost veliká. Napíšu sem samozřejmě i první zapadnutí :D ahoj
24.11.2008
Passat má za sebou první pokus o pomoc. Před barákem zapadl Sahran s pražskou značkou. zapadl při couvání a zajel do příkopu který je podém této cesty. Svépomocí s ven nedostal ani náhodou. Byl jsem zrovna před barákem a tak jsem se pokusil Sharana
Silné stránky
+ Pohodlí
auto je velice pohodlné, dobře kopíruje silnici a nerovnosti tlumí skvělé tlumiče, víceprvkové zavěšení kol také přidává velké plus k pohodlí.
+ Pohon Všech kol
pohon všech kol 4 motion s kombinací s ESP ( stabilizace podvozku) dělá z vozu stabilní vůz i zimě. Mnohem lepší než starší systém pohonu vššch kol - syncro.
+ výbava
vůz je velmi dobře vybavený, dle obrázku středového panelu si můžete udělat obrázek sami ;)
+ motor
klasické PD 96 kw je velice hbyté již od 1800 otáček až po nějakych 4500 otáček. Je velmi dobře kultivovaný a nezná kopce.
Slabé stránky
Auto o kterém se mi rok zdálo než jsem se k němu dostal, takže po pár dnech ježdění je předčasné hledat slabé stránky. Ale časem určitě nějáké odhalím a napíšu to sem. =)
24. 11.2008
Máme tu první sníh a s ním teploty kolem -7°. a již mám první negativní zkušenost s pašíkem. Při rozjezdech rezonuje přihrádka u spolujezdce. Nevím, možná bude stačit jen koupit nějaké těstnění. Kdyby to nedovíralo. A jestli to nepomuže tak nevím. Dále co Vw nepromyslelo je žlábek mezi čelním sklem a kapotou. jsou v něm sice důmyslně umístěné odstřikovače ale při zimních měsících se tam drží led a po pár km začne pomalu odtávat. Ale jak začne odtávat tak se led razkouskuje na malé kousky které potom při rozjezdech (kdy má motor tah a nejvyšší kroutak) hrozně klepají a drnčí a je to otázka asi 3 zastavení a odebraní ledu ze žlabu. Je to so¨¨dost otravné. :(. nesnášim když mi v autě něco klepe.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat Highline - 96 kw
- jízdní vlastnosti 10.01.2013 14:50 Fightman
- Re: Sepnutí turba 14.08.2012 14:25 Nerez
- Sepnutí turba 14.08.2012 10:01 Švagi
- Passat B5 - 4Motion vs. Syncro 01.02.2011 09:04 kuny
- Pasik 03.12.2008 23:37
- Foto je nutné 30.11.2008 18:09 cb
- Re: Re: kultivovany??? 24.11.2008 18:35 positivemind
- Re: kultivovany??? 24.11.2008 18:33 positivemind
- ahoj 19.11.2008 20:43 chetoos
- Re: čau 19.11.2008 20:12
- čau 19.11.2008 20:01 chetoos
- Re: Re: Re: Re: kultivovany??? 18.11.2008 18:02 Ronnyp (RSKa)
- kulti 18.11.2008 15:08
- Re: Re: Re: kultivovany??? 18.11.2008 11:36 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: kultivovany??? 18.11.2008 11:27 hugolin
- Re: kultivovany??? 18.11.2008 08:16 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- kultivovany??? 18.11.2008 08:14 _Teddy_
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2006) Majitel: talio2
Přidáno: 24.2.2012 528 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2006) Majitel: Teil
Přidáno: 23.5.2011 199 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2008) Majitel: andrej.ramone
Přidáno: 29.8.2012 219 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2007) Majitel: Brutus77cz
Přidáno: 16.8.2010 18 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2008) Majitel: MartinKotas
Přidáno: 23.12.2012 58 Majitel 9.83 Uživatelé