Recenze
Daewoo Nexia
Technické info
Přezdívka auta Nechcije Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1499 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kajmann Team".
Od malička jsem vyrůstala v rodině, která se věnuje motorsportu.Na všemožných závodech jsem fandila nevlastnímu taťkovi a jeho synům.( Kája a Tomáš). Samozřejmě jsem se nemohla dočkat, až budu za volantem sedět sama. Mé první auto - Deawoo Nexia.
Nexii jsem "zdělila" po svém nevlastním bratrovi, který ji dal myslím pořádně zabrat:). Hlavní cíl ale byl, naučit se pořádně řídit. ( Nerada bych poslouchala větu : hele zase ženská, podívej se co udělala, tý bych sebral řidičák).
Můžu poděkovat dobrým a vyježděným učitelům:), a Nexii samé..
I přes dezolátní stav jsem si auto velmi oblíbila.( asi jako každý nezapomene na své první auto) Nikdy jsem si nebyla jista, zda vůbec na určité místo dojedu.:)A nebyla jsem sama. Telefonáty mé mamky, jestli jsem na určitém místě mluvily za vše. Každá cesta s Nexií byla dobrodružstvím s nejasným koncem.
Nexia nebyla již v době uvedení na trh v roce 1995 žádnou technickou novinkou, se kterou by se Korejci mohli pochlubit na ženevském autosalonu. Sdílí totiž více jak 90% konstrukčních prvků z dnes již legendárního Opelu Kadett. Interiér se kromě odlišného volantu s logem Daewoo neliší ani v jednom jediném detailu. Exteriér je asi jediná inovace u 30let starého německého základu. Moje Nexia se chlubila nejsilnějším motorem který byl navíc načipovaný. Pekelný výkon se negativně podepsal na rychlém úbytku brzdového obložení a neuvěřitelně rychlém mizení oleje.
Obrovská reklamní kampaň, která v roce 1995 uváděla Daewoo Nexia na evropský trh, už dávno vyčpěla. Zato povzdech německých motoristických odborníků z té doby o tom, že korejští výrobci měli raději investovat do zdokonalení zmíněného automobilu, je dodnes aktuální. Nexia totiž nijak nevybočila ze zažitého hodnocení, podle něhož je značka Daewoo synonymem levné věci.
Je typická lacinými a špatně lícujícími plasty, hrubá látka potahů sedadel může připomínat dodávku.
Jízdní výkony nejsou nijak mimořádné, jen zřídka lze jezdit se spotřebou pod osm litrů benzinu na sto kilometrů.
Předčasně koroduje výfuk, německý TÜV při technických kontrolách zjišťuje i u relativně mladých vozů korozi zásadnější, než u většiny srovnatelných konkurentů. Model Nexia je na chvostu žebříčku TÜV také kvůli závadám na přední nápravě, rezervám v účinnosti zadních brzd a únikům oleje z motoru i převodovky. Z tuzemských zkušeností plyne, že u vozu předčasně odcházejí ložiska v převodovkách, které pak jsou hlučné.
Hlavní přednosti vozu spočívají hlavně v jeho jednoduchosti, která dovoluje často i svépomocné opravy. Také náhradní díly a servisní služby patří k levnějšímu v porovnání s jinou zahraniční konkurencí, solidní je prostor zejména v nejvyhledávanějším sedanu. Kvalitní je řízení, potíže nebývají s osvětlením a elektroinstalací. Trvanlivé je brzdové vedení a třecí segmenty brzd.
Daewoo Nexia je k mání s osmia šestnáctiventilovými motory o objemu 1,5 litru a výkonech 55 a 66 kilowattů (75 a 90 koní), které se podle názoru odborníků víc odlišují v katalogu než na silnici. V příbuzenstvu vozu je Pontiac Le Mans, který se na zdejší trh dostává za poměrně výhodné ceny z USA a svou často bohatou výbavou včetně klimatizace a dalšího může zlákat mnohého zákazníka. Odborníci však upozorňují, že verze je problematická a odlišná od provedení pro Evropu. Náhradní díly jsou dražší a hůř dostupné, což ruší jednu z nejzásadnějších výhod modelu Daewoo Nexia.
Silné stránky
Neuvěřitelná mechanická odolnost vůči nevhodnému zacházení. Při náhlém selhání brzd a následném dvoumetrovém přeletu přes betonoví můstek zůstala všechna kola na svém místě. Také při nechtěném driftu v nemalé rychlosti a nárazu do kamené zdi praskl jen zadní nárazník a světlo.
Poměrně obsáhlá výbava. Elektrické stahovaní oken, mlhovky, rádio které při přidání plynu zeslabilo.
- nezájem zlodějů
- nízká pořizovací cena na trhu ojetin
- levnější opravy
- dostupný a cenově výhodný servis a díly
- různé úrovně výbavy
Slabé stránky
Byla jsem několikátým majitelem Nexie, což bylo určitě znát.
Dále: - zastaralá koncepce
- koroze
- lacině vyhlížející interiér
- horší výrobní zpracování
- značná ztráta hodnoty pro majitele, který koupil nový
vůz
- jen skromně upravený design ve srovnání s předchůdci
Pozor si dejte na stav rozvodového řemenu, který často praská. Velkým nepřítelem je také, jak již jsem uvedla koroze, která napadá výfuk, karoserii i podlahu. Vyskytují se propálená těsnění hlavy válců, netěsnící hadice palivové soustavy i vadné spojky.
Výjimku netvoří poruchy palivových čerpadel, zapalování ani dobíjení. Prohlédněte si také klíčky, které se často lámou v zámcích.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruch a oprav bylo nespočetně. U starého auta jsme s tím samozřejmě počítali. Nic není na stálo:)
Další vozy Daewoo Nexia
-
Daewoo Nexia (1997) Majitel: LordMMX
Přidáno: 10.3.2011 410 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Daewoo Nexia (1996) Majitel: Matoo
Přidáno: 7.2.2019 07 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Daewoo Nexia (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2008 39 Majitel 8.81 Uživatelé
-
Daewoo Nexia (1998) Majitel: _Mailo_
Přidáno: 16.1.2015 09 Majitel 8.00 Uživatelé
-
Daewoo Nexia (1996) Majitel: pro2n
Přidáno: 20.2.2011 07 Majitel 4.00 Uživatelé