Recenze

10 Majitel

Ford Mustang Bullitt

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mustang, foto 1 Ford Mustang, foto 2 Ford Mustang, foto 3 Ford Mustang, foto 4 Ford Mustang, foto 5 Ford Mustang, foto 6 Ford Mustang, foto 7 Ford Mustang, foto 8
Ford Mustang, foto 9 Ford Mustang, foto 10 Ford Mustang, foto 11 Ford Mustang, foto 12 Ford Mustang, foto 13 Ford Mustang, foto 14 Ford Mustang, foto 19 Ford Mustang, foto 20 Ford Mustang, foto 21 Ford Mustang, foto 22 Ford Mustang, foto 23 Ford Mustang, foto 24 Ford Mustang, foto 25 Ford Mustang, foto 26 Ford Mustang, foto 27 Ford Mustang, foto 28 Ford Mustang, foto 29 Ford Mustang, foto 30 Ford Mustang, foto 31 Ford Mustang, foto 32 Ford Mustang, foto 33 Ford Mustang, foto 34 Ford Mustang, foto 35 Ford Mustang, foto 36 Ford Mustang, foto 37 Ford Mustang, foto 38 Ford Mustang, foto 39 Ford Mustang, foto 40 Ford Mustang, foto 41 Ford Mustang, foto 42
 

Technické info

Přezdívka auta Mustang Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 4600 výkon [kW]: 232 kroutící moment [Nm]: 442 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 16

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Godzilla".

Několik let jsem snil o koupi auta s Mustangem na předním grilu. Spekuloval jsem nad všemi možnými variantami - veterán nebo nový - kupé nebo kabrio, černý nebo červený s bílými pruhy, V6 nebo V8, automat nebo manuál...počkat, kecám, nad tím jsem nikdy nepřemýšlel, od začátku bylo jasné, že to bude rozhodně manuál!!! :o)))

No, ironii osudu je, že jsem si splnil sen, ale s výjimkou znaku na kolech na tom autě není jediný Mustang. Jedná se totiž o limitovanou verzi Bullitt, vyrobenou ke 40. výročí filmu Bullitův případ a po vzoru 40. let starého originálu na celém autě žádný cválající koník není.

Bullitt Limited Edition je postavená na základě modelu GT, z venku jí poznáte zejména podle toho, že na autě nejsou žádné znaky, loga, nic. Čistý design.

Úpravy, z nichž většina zůstala skryta pro oči, má na svědomí parta šikulů z divize FRT (Ford Racing Technology). Pod kapotou se skrývá vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l, s tříventilovými rozvody, má výkon 232 kW (315 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 442 Nm při 4250 ot./min. Červené pole začíná na 6500 ot./min. Díky poladěnému motoru a 5stupňové manuální převodovce Tremec s nádhernou hliníkovou koulí na řadicí páce lítá Bullitt maximální rychlostí 242 km/h. Motor má otevřené sání se sportovním vzduchovým filtrem. Výfuk má speciálně tvarované potrubí kvůli omezení zpětného tlaku, nové tlumiče a krásné velké chromované koncovky.

(Pro pobavení čtenáře zde přináším dvě zajímavosti za cenu jedné: Údajně byli konstruktéři při vývoji Bullitta tak důslední, že k dosažení co nejvěrnějšího zvuku používali při ladění výfuků digitalizovaný záznam původního zvuku z filmu. Zároveň s tím však zlí jazykové tvrdí, že zvuk v původním filmu vůbec nebyl zvuk auta, které ve scéně "hrálo"....).
¨
Kromě úprav na motoru má Bullitt upravený také podvozek (závěsy kol doplnily tužší tlumiče a pevnější pružiny) a brzdy (ty ale bohužel přesto poněkud nestíhají, takže se chystám na upgrade).

V této limitované edici bylo vyrobeno 7700ks, každý vůz má svoji očíslovanou "placku" s pořadovým číslem v motorové části (viz. foto). Většina aut byla vyrobena v "highland green" zelené barvě kopírující originál ze 70. let, menšina pak v jediné barevné alternativě - černé.

Já jsem auto bohužel kupoval "z druhé ruky", takže mám černé. Já vím, ortodoxní vyznavač retra pláče, ale černá je moje nejoblíbenější barva aut, takže jsem i tak spokojený :o)

Silné stránky

Charisma, charisma, charisma. Tohle auto má prostě koule. Nejen zvenku, ale hlavně když si sednete za volant. Požitek z jízdy je přesně takový jaký by měl být - nepopsatelný. Jednoduše máte pocit, že skutečně ŘÍDÍTE auto. A o tom to je. Odkaz na model o 40 let starší se chlapcům od Fordu povedl.

Video níže možná pomůže alespoň trochu pochopit, co se kostrbatě snažím vyjádřit slovy... :o)

Za silnou stránku rovněž považuju 4 sedačky a celkem velký zavazadlový prostor. Na zadním sedadle většinou vozíme juniora v dětské sedačce (ISOFIX je ve standardu), ale párkrát jsem tam vezl i ženské pohlaví (myslím jako komplet i s tělem) a zapadly tam jak němci do krytu a na pohodlí si nestěžovaly. Na dvoumetrovýho chlapa to není, ale kdo by vozil ve sporťáku dvoumetrovýho chlapa, ne?

Slabé stránky

Auto nemá nic z toho co mají dokonalá německá či japonská sportovní auta. A je to dobře :o)

Podvozek není dokonalý (ano, zadní osa z žebřiňáku :o), v zatáčkách je to občas divoký, v interiéru sem tam něco zavrže, haubna při vyšších rychlostech začne vibrovat, brzdy jsou tragický a já nevímco ještě není dokonalý. Ale paradoxně všechny tyhle věci umocňují požitek z jízdy. Ani na vteřinu nezapomenete, že řídíte muscle car.

Vzpomínám si na jednu z mých prvních projížďěk, kdy jsem si to fantasticky "dával", vypoulený voči, řev motoru, žíly na krku, adrenalin stříká z uší, lehké drifty, brutální zrychlení........a pak jsem si uvědomil, že již 15 min jedu za plně obsazenou Octavii s dvěma kolama na střeše a pánem v klobouku za volantem a vůbec mi za celou nepřišlo, že by mě nějak brzdili v cestě... :o))))

Slabá stránka taky je, že jízda v tomhle autě je silně návyková. Takže vám pak za pěkného počasí pro samé ježdění nezbývá čas na sekání zahrady, péči o opuštěné pejsky, návštěvy u tchýně, chození po obchodních centrech, romantické filmy v kině a spoustu dalších věcí, které vám pak hrozně chybí... :o)))

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nenáročné auto. Olej, benzín, občas brzdové obložení, jinak nic. A gumy. Ty se mění v závislosti na tom, jak moc se vám líbí odjíždět ze semaforů v oblaku kouře :o)))

 

Novinky v recenzi

5.12.2010 14:36

Zimní spánek

Tak Mustang mi říká pane už více než 2 měsíce a na to že jsem auto koupil víceméně na podzim jsme toho společně stihli ještě celkem dost užít. Všechno ale byly pouze krátké projížďky v tuzemsku. Nemůžu se dočkat, až ho na jaře provětrám v Alpách. Moje nadšení z auta zatím vůbec nevyprchává, spíše stále roste.

Přišla sněhová kalamita a protože Mustang nemá žádnou, ale vůbec žádnou antikorozní ochranu, musel jsem ho uložit do sucha a tepla garáže. Teď budu muset pár měsíců žít jen z videí na Youtube a fotek z léta :o((( Ufff...

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Mustang Bullitt

Další vozy Ford Mustang



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nemám žádnou špatnou zkušenost, ani negativní reference.

praktičnost
8

Není to VW Passat, ale kufr je překvapivě velký a zadní sedadla plně funkční.

prostornost
7

O tom to není... :o)

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8

I na 20" kolech překvapivě pohodlná komfortní jízda.

provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
7
hlučnost motoru
10

Sluchu lahodící hlučnost... :o)))

kvalita sedadel
8
brzdy
6

Bída, potřebují upgrade...

zavazadlový prostor
8

Na víkendové výlety stačí...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…