Recenze
Ford Mustang Bullitt
Technické info
Přezdívka auta Mustang Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 4600 výkon [kW]: 232 kroutící moment [Nm]: 442 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 16
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Godzilla".
Několik let jsem snil o koupi auta s Mustangem na předním grilu. Spekuloval jsem nad všemi možnými variantami - veterán nebo nový - kupé nebo kabrio, černý nebo červený s bílými pruhy, V6 nebo V8, automat nebo manuál...počkat, kecám, nad tím jsem nikdy nepřemýšlel, od začátku bylo jasné, že to bude rozhodně manuál!!! :o)))
No, ironii osudu je, že jsem si splnil sen, ale s výjimkou znaku na kolech na tom autě není jediný Mustang. Jedná se totiž o limitovanou verzi Bullitt, vyrobenou ke 40. výročí filmu Bullitův případ a po vzoru 40. let starého originálu na celém autě žádný cválající koník není.
Bullitt Limited Edition je postavená na základě modelu GT, z venku jí poznáte zejména podle toho, že na autě nejsou žádné znaky, loga, nic. Čistý design.
Úpravy, z nichž většina zůstala skryta pro oči, má na svědomí parta šikulů z divize FRT (Ford Racing Technology). Pod kapotou se skrývá vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l, s tříventilovými rozvody, má výkon 232 kW (315 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 442 Nm při 4250 ot./min. Červené pole začíná na 6500 ot./min. Díky poladěnému motoru a 5stupňové manuální převodovce Tremec s nádhernou hliníkovou koulí na řadicí páce lítá Bullitt maximální rychlostí 242 km/h. Motor má otevřené sání se sportovním vzduchovým filtrem. Výfuk má speciálně tvarované potrubí kvůli omezení zpětného tlaku, nové tlumiče a krásné velké chromované koncovky.
(Pro pobavení čtenáře zde přináším dvě zajímavosti za cenu jedné: Údajně byli konstruktéři při vývoji Bullitta tak důslední, že k dosažení co nejvěrnějšího zvuku používali při ladění výfuků digitalizovaný záznam původního zvuku z filmu. Zároveň s tím však zlí jazykové tvrdí, že zvuk v původním filmu vůbec nebyl zvuk auta, které ve scéně "hrálo"....).
¨
Kromě úprav na motoru má Bullitt upravený také podvozek (závěsy kol doplnily tužší tlumiče a pevnější pružiny) a brzdy (ty ale bohužel přesto poněkud nestíhají, takže se chystám na upgrade).
V této limitované edici bylo vyrobeno 7700ks, každý vůz má svoji očíslovanou "placku" s pořadovým číslem v motorové části (viz. foto). Většina aut byla vyrobena v "highland green" zelené barvě kopírující originál ze 70. let, menšina pak v jediné barevné alternativě - černé.
Já jsem auto bohužel kupoval "z druhé ruky", takže mám černé. Já vím, ortodoxní vyznavač retra pláče, ale černá je moje nejoblíbenější barva aut, takže jsem i tak spokojený :o)
Silné stránky
Charisma, charisma, charisma. Tohle auto má prostě koule. Nejen zvenku, ale hlavně když si sednete za volant. Požitek z jízdy je přesně takový jaký by měl být - nepopsatelný. Jednoduše máte pocit, že skutečně ŘÍDÍTE auto. A o tom to je. Odkaz na model o 40 let starší se chlapcům od Fordu povedl.
Video níže možná pomůže alespoň trochu pochopit, co se kostrbatě snažím vyjádřit slovy... :o)
Za silnou stránku rovněž považuju 4 sedačky a celkem velký zavazadlový prostor. Na zadním sedadle většinou vozíme juniora v dětské sedačce (ISOFIX je ve standardu), ale párkrát jsem tam vezl i ženské pohlaví (myslím jako komplet i s tělem) a zapadly tam jak němci do krytu a na pohodlí si nestěžovaly. Na dvoumetrovýho chlapa to není, ale kdo by vozil ve sporťáku dvoumetrovýho chlapa, ne?
Slabé stránky
Auto nemá nic z toho co mají dokonalá německá či japonská sportovní auta. A je to dobře :o)
Podvozek není dokonalý (ano, zadní osa z žebřiňáku :o), v zatáčkách je to občas divoký, v interiéru sem tam něco zavrže, haubna při vyšších rychlostech začne vibrovat, brzdy jsou tragický a já nevímco ještě není dokonalý. Ale paradoxně všechny tyhle věci umocňují požitek z jízdy. Ani na vteřinu nezapomenete, že řídíte muscle car.
Vzpomínám si na jednu z mých prvních projížďěk, kdy jsem si to fantasticky "dával", vypoulený voči, řev motoru, žíly na krku, adrenalin stříká z uší, lehké drifty, brutální zrychlení........a pak jsem si uvědomil, že již 15 min jedu za plně obsazenou Octavii s dvěma kolama na střeše a pánem v klobouku za volantem a vůbec mi za celou nepřišlo, že by mě nějak brzdili v cestě... :o))))
Slabá stránka taky je, že jízda v tomhle autě je silně návyková. Takže vám pak za pěkného počasí pro samé ježdění nezbývá čas na sekání zahrady, péči o opuštěné pejsky, návštěvy u tchýně, chození po obchodních centrech, romantické filmy v kině a spoustu dalších věcí, které vám pak hrozně chybí... :o)))
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nenáročné auto. Olej, benzín, občas brzdové obložení, jinak nic. A gumy. Ty se mění v závislosti na tom, jak moc se vám líbí odjíždět ze semaforů v oblaku kouře :o)))
Novinky v recenzi
Zimní spánek
Tak Mustang mi říká pane už více než 2 měsíce a na to že jsem auto koupil víceméně na podzim jsme toho společně stihli ještě celkem dost užít. Všechno ale byly pouze krátké projížďky v tuzemsku. Nemůžu se dočkat, až ho na jaře provětrám v Alpách. Moje nadšení z auta zatím vůbec nevyprchává, spíše stále roste.
Přišla sněhová kalamita a protože Mustang nemá žádnou, ale vůbec žádnou antikorozní ochranu, musel jsem ho uložit do sucha a tepla garáže. Teď budu muset pár měsíců žít jen z videí na Youtube a fotek z léta :o((( Ufff...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Mustang Bullitt
- Re: antikorozna ochrana 29.05.2013 20:33 fabiahtp
- Super 11.01.2012 17:35 wbcko
- Zraz Mustangov 17.07.2011 20:51 Vette
- Re: antikorozna ochrana 06.01.2011 22:16
- antikorozna ochrana 04.01.2011 20:05 janodespota
- Re: Re: Re: Zima 10.12.2010 21:29
- Re: Re: Zima 10.12.2010 20:52 ZonixX
- Re: Zima 05.12.2010 22:58
- Zima 05.12.2010 18:28 Ondřej Šámal
- Re: koník 05.12.2010 14:23
- koník 05.12.2010 08:42 Mirasr
- Re: BULLITT 12.11.2010 21:13
- Re: Re: BULLITT 11.11.2010 22:43
- Re: BULLITT 11.11.2010 21:02
- Re: Re: Mustangy miluju... 11.11.2010 21:00
- Re: Mustangy miluju... 11.11.2010 09:02 Giorgos
- BULLITT 11.11.2010 08:20
- Re: super 11.11.2010 00:37
- super 10.11.2010 13:02 frk
- Re: Re: Re: Pozdrav 09.11.2010 23:17
- Re: Re: Pozdrav 09.11.2010 21:08 Vette
- Re: Pozdrav 09.11.2010 20:50
- Re: Mustangy miluju... 09.11.2010 20:48
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: konečně... 09.11.2010 17:40 štíreček1
- Pozdrav 09.11.2010 16:57 Vette
- Mustangy miluju... 09.11.2010 16:18
- Re: Re: Střela 09.11.2010 09:21 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: konečně... 08.11.2010 21:48
- Re: Re: Re: Re: konečně... 08.11.2010 21:36 d.a.m.
- Re: kroutak 08.11.2010 21:28
Další vozy Ford Mustang
-
Ford Mustang (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.12.2009 2910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mustang (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.9.2008 14410 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mustang (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2009 9810 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Ford Mustang (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.1.2009 7110 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Ford Mustang (1969) Majitel: pohled
Přidáno: 22.6.2020 510 Majitel 9.17 Uživatelé