Recenze

10 Majitel

Škoda 1000 MB Barunka :-))

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 80× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 1000 MB, foto 1 Škoda 1000 MB, foto 2 Škoda 1000 MB, foto 3 Škoda 1000 MB, foto 4 Škoda 1000 MB, foto 5 Škoda 1000 MB, foto 6 Škoda 1000 MB, foto 7 Škoda 1000 MB, foto 8
Škoda 1000 MB, foto 9 Škoda 1000 MB, foto 10 Škoda 1000 MB, foto 11 Škoda 1000 MB, foto 12 Škoda 1000 MB, foto 13 Škoda 1000 MB, foto 14 Škoda 1000 MB, foto 15 Škoda 1000 MB, foto 16 Škoda 1000 MB, foto 17 Škoda 1000 MB, foto 18 Škoda 1000 MB, foto 19 Škoda 1000 MB, foto 20 Škoda 1000 MB, foto 21 Škoda 1000 MB, foto 22 Škoda 1000 MB, foto 23 Škoda 1000 MB, foto 24 Škoda 1000 MB, foto 25 Škoda 1000 MB, foto 26 Škoda 1000 MB, foto 27 Škoda 1000 MB, foto 28 Škoda 1000 MB, foto 29 Škoda 1000 MB, foto 30 Škoda 1000 MB, foto 31 Škoda 1000 MB, foto 32 Škoda 1000 MB, foto 33 Škoda 1000 MB, foto 34 Škoda 1000 MB, foto 35 Škoda 1000 MB, foto 36 Škoda 1000 MB, foto 37 Škoda 1000 MB, foto 38 Škoda 1000 MB, foto 39 Škoda 1000 MB, foto 41 Škoda 1000 MB, foto 42 Škoda 1000 MB, foto 43 Škoda 1000 MB, foto 44 Škoda 1000 MB, foto 46 Škoda 1000 MB, foto 47 Škoda 1000 MB, foto 48 Škoda 1000 MB, foto 49 Škoda 1000 MB, foto 51 Škoda 1000 MB, foto 52 Škoda 1000 MB, foto 53 Škoda 1000 MB, foto 54 Škoda 1000 MB, foto 55 Škoda 1000 MB, foto 56 Škoda 1000 MB, foto 57 Škoda 1000 MB, foto 58 Škoda 1000 MB, foto 59 Škoda 1000 MB, foto 60 Škoda 1000 MB, foto 61 Škoda 1000 MB, foto 62 Škoda 1000 MB, foto 63 Škoda 1000 MB, foto 64 Škoda 1000 MB, foto 65 Škoda 1000 MB, foto 66 Škoda 1000 MB, foto 67 Škoda 1000 MB, foto 68 Škoda 1000 MB, foto 69 Škoda 1000 MB, foto 70 Škoda 1000 MB, foto 71
 

Technické info

Přezdívka auta Moje Barunka Rok výroby 1965 Koupeno ojeté najeto [km]:6108 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 988 výkon [kW]: 30 kroutící moment [Nm]: 68 maximální rychlost [km/h]: 120 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Cage".

Super autíčko....
Barunku jsem dostal v roce 2000 od svého souseda pana Svobody, když ji jeho vnuk odmítl. Chtěl něco novějšího a ne staré auto. Tímto mu chci poděkovat.....Nic co tu teď píši se nemuselo stát. :-))
Můj otec už pár let dělal na tomto voze servis, tak jsem věděl v jakém je stavu....Barva už nebyla moc zachovalá a kde to šlo byla zrezlá místa zatřena štětkou. Opravy proreznutých míst soused řešil nalepením kousky hadrů a zatřením tlumexem. Což jsem objevoval při renovaci. Interiér byl docela zachovalý, sedačky jako nové díky celoživotně nasazeným potahům červené barvy.
Motor byl nepůvodní, daný ze škody sto, naštěstí v garáži si nechal původní, který jsem samozřejmě vrátil zpět kam patřil.

Po pár kilometrech to byla láska na CELÝ ŽIVOT. :-)
Neměl jsem jedinou poruchu, až na prasklý řemen od alternátoru, což je normální při provozu automobilu...
Barunka je v interieru vozu velmi tichá a pohodlná. Ovládání všeho je jednoduché a účelné, nic zde není zbytečné a navíc. To se mi na těchto starších vozech líbí nejvíc. Dnes je to jiné, vše za nás dělají počítače, čidla a jiné vymoženosti, které hlídají úplně vše co se týče jízdy a jízdních vlastností vozu. To je podle mě škoda, protože si řidič takového auta nevychutná požitek z jízdy vozu a ovládání v různých situacích a neví o co přichází. Co se týče bezpečnosti je to jiné, tomu fandím. Ale to jde spolu ruku v ruce. Auta jsou dnes díky těm elektronickým součástkám rychlejší a proto musí být i bezpečnější.

Po absolvování několika stovek kilometrů a dovolené na Branžeži jsem se rozhodl dát Barunku do origo stavu. Měl jsem docela štěstí, že jsem začal s renovací před 8 lety. To lidé ještě považovali tisícovku za starý krám a proto jsem díly sháněl za pár korun. Sjezdil jsem republiku křížem krážem a vyplatilo se! Dnes mám na půdě několik nových dílů na několik vozů, držím se hesla co je doma, to se počítá a nevím kdy se to bude hodit. Neživím se překupnictvím těchto dílů, jsem jen fanda do tohoto typu auta. Proto díly neprodávám.
Lidi byli rádi, že za ty staré krámy dostanou alespoň něco a zbaví se jich. Já zas na druhou stranu byl rád, že je mám.
Dnes už to není možné...je spousta překupníků, kteří se snaží zbohatnout na tom co dostali za hubičku od dědečků a babiček na vesnicích, mnohdy jen za odvoz....Taková je už dnes doba...
Ale bohužel když nemám určitý díl, tak jim také dám co chtějí...Díly na tohoto miláčka se už nevyrábí a je to přeci už čtyřicet tři let od počátku jeho výroby. Ve srovnání s cenami dnešních dílů to ještě docela jde...

Na konci roku 2000 jsem auto rozebral do posledního šroubku.Zůstal jen holý skelet...
Spousta lidí mě od renovace odrazovala, ať do takového starého krámu nevrážím peníze. Já se ale nedal odradit a pustil se do toho. Dnes jsem rád že jsem vytrval:-).

Celou kastli jsem vyvařil a vyměnil prahy. Nastříkal a ošetřil dutiny a všelijaké skryté skuliny a zákoutí.
Na Barunce jsou kompletně nové přední a zadní blatníky. A vše jsem šroubek po šroubku začal dávat znovu dohromady. Každý šroubek na kastli než byl namontován jsem ošetřil rezistynem.

Po obnově laku přední nápravy a výměně všech důležitých dílů na ní a GO řízení jsem jí opět namontoval zpět.
Rozebral jsem celou převodovku a vyměnil sinchrony a všechny ložiska v převodovce a přetěsnil. Dal jsem nové silenbloky zadních ramen a manžety a ložiska poloos.

Jelikož jsme se s otcem specializovali na generálky motorů všech značek a typů, s motorem Barunky jsem si musel pohrát a ukázat, co jsem se za ty léta naučil. :-)
Pohrál jsem si s výbrusem kliky motoru, nabrousil ji na co nejpřesnější rozměr a to samé u válců.
Toto jsem dělal celá léta a byla to pro mě proto rutina.
Jen jsem si dal více záležet, protože to bylo pro mého miláčka....
Hlavu válců jsem osadil ocelovými sedly ventilů a udělal nová vodítka na konci osazená na gufera. Chtěl jsem motor, který bude spolehlivý a nebude brát olej. Proto jsem použil kroužky pístů více kvalitnější. Motor zůstal jinak původní a s nezměněným výkonem. Tyto úpravy jsem dělal jen kvůli tomu, abych nemusel stále něco moc často měnit a opravovat. Jsou to jen z praxe využité zkušenosti.

Kompletně jsem udělal nové rozvody brzd, nedával jsem originál brzdové trubky, ale nové, potažené teflonem. Každou brzdovou trubku jsem dělal na míru přímo na auto. Samozřejmě jsem dal nové brzdové čelisti. Vyndal jsem ruční samostavy brzdových čelistí a dal automatické. Je to mnohem pohodlnější, než po každých stech kilometrech seřizovat brzdy :-).

Nechal jsem ušít stropnici a napasoval zpět do auta. Zrenovoval jsem přístrojovou desku.

..Díly jsem dával pouze nové a originál původní; pokud to nešlo jinak, tak jsem je zrenovoval.


Rok výroby 5. února 1965, barva slonová kost 1007, origo sedačky-sedáky červené látkové-boky šedá koženka.
Značka je původní od přihlášení do provozu, to jest 43 let, stejně jako Barunka.
Jsem druhý majitel.

http://mb1000.wz.cz


17.10. 2007 jsem si přivezl od našich slovenských sousedů tohoto krasavce. :-)
Škoda 1000 MBX delux, rok výroby 1967, kastle naprosto super!!!!! Trošičku práce ale na ní bude. :-)
Origo ixový motor k tomu mám a je komplet, co víc si přát:-)
Cenu raději neuvádím, hlavně že je a je s papíry.......
Jméno ještě nemá..........ale v rodině je už přijat..ale...


20.10. 2007 jsem začal Barunku připravovat na příští rok. Budeme spolu a s dalšímy nadšenci tisícovek absolvovat dlouhou cestu, něco kolem čtyř tisíc kilometrů. Při této cestě bychom se měli podívat až na polární kruh. Už se nemůžu dočkat:-)
Už chystám nové obutí a místo dynama namontuji alternátor, dám nový olej a seřídím motor. Samozřejmě nachystám pár náhradních dílů, kdyby něco

7.5.2008
Barunka je připravena na polární kruh. Je obutá na kopretinách s novými pneu, udělána zbíhavost všech kol. Musím konstatovat, že na třináctkách to sedí lépe, je to úplně jiné svezeníčko. Mám najeto něco k tisíci kilometrů a motor si už začíná sedat a zabíhat.....do kopců už řadím i za čtyři a ještě zrychluje.....na tak slabý motor je to až nečekané. Samozřejmě udržuji optimální otáčky pro záběh motoru......do kopců motor vytáčím a nepodtáčím....a než se zaběhne, tak to ještě potrvá.
Teď začínám přemýšlet co si s sebou vezmu za náhradní díly, nic nechci podcenit. Na vše se ale člověk asi připravit nemúže, vše je nové a nevyzkoušené....no uvidíme...budu doufat že mi nic neušlo...
Po najetí patnáctiset kilometrů musím dát zas nový olej a vše dotáhnout a seřídit. Tak jak jsem to dělal už nesčetněkrát jiným (zákazníkům), tak sobě to nesmím ošidit. Tak to má být u nového motoru, tak to bude:-).
Motor šlape super bez zádrhelů. Já jen teď jezdím a najíždím kilometry a zkouším a zkouším.

Touto cestou chci poděkovat Karkulce za Kopretiny na Barunku, bez něj bych je neměl. DÍKY.....

Děkuji všem za hodnocení mé Barunky. :-)

Silné stránky

Krásné auto, ladné křivky karoserie, které pohltí a upoutají na první pohled.

Jednoduché na ovládání a jízdu.

Pohodlné a klidné svezení, při kterém se dá pozorovat krajina kolem.

Lůžková úprava...sám mám vyzkoušeno, pohodlné měkké poležení v teple a suchu....Dva dospělí lidé se krásně vyspí...;-)

Jednoduché opravy, které zvládne každý zručný človíček.

Krásný výhled z celého vozu kolem dokola; to člověk nejlépe ocení při couvání a parkování s Barunkou.

Láska na celý život....tedy pro mě ANO :-).

Slabé stránky

Jednoduché na scizení hmatáky...:-(

Menší kufr, to je úděl aut s motorem vzadu, a ve předu ještě musí být přední náprava....což zmenšuje značně úložný prostor vozu, který je částečně kompenzován místem za zadními sedačkami.

Menší výkon motoru....který je znát při předjíždění a stoupání do kopců.....


Malá ochrana při havárii (dáno stářím vozu), konstruktéři vyvinuli na tuto dobu dostačující ochranu cestujících . Bohužel dnes po tolika letech už značně pokulhává.



Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše šlape jako hodinky....a dlouho bude...

17.5.2008 mi praskl držák výfuku, byla to ale moje chyba - nechal jsem tam starší, který se jevil dobrý a v místě uchycení praskl. Už jsem dal nový.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Žádné nemám.....dostal jsem od souseda.

 

Novinky v recenzi

12.8.2008 00:00

9.8.2008 jsme se celá rodinka s naší Barunkou zúčastnili SLETu eMBeiXů. Byl to krásně strávený sobotní den; potkali jsme tam spoustu účastníků Maratonu na polární kruh... Také celková účast byla mnohem větší než vloni,na MBX Cupu se sjelo více než 30 vozů MB a MBX. Barunka vše zvládla bez problémů, počasí se vydařilo a závěrečné vyhlášení vítězů MBX Cupu taky nebylo nejhorší, zvlášť, když jsme vyhráli 1.cenu... :-) Omlouvám se všem, ale opravdu jsem neměl v úmyslu to ZASE vyhrát... :-)

31.7.2008 00:00

11.7.2008
Barunka s námi úspěšně absolvovala cestu na Polární kruh a zpět. Ujela celkem 4600 km bez nějakých zádrhelů. Švédsko a Norsko jí svědčilo.....krásné silnice. Můžete se podívat na pár fotek. Ještě chci sepsat povídání o cestě den po dni, ale musíte chviličku počkat.:-)
Cestu pořádal Michal Kačmár a Automuzeum.cz. Jelo celkem 17 veteránů a 3 safety cars. Byla super parta lidí a všichni jsme si to pořádně užili. Chci poděkovat Michalovi za tak jedinečnou příležitost absolvovat takovou cestu s tisícovkou. :-)

21.6.2008 00:00

21.6. 2008 z nedostatku času a místa jsem BOHUŽEL PRODAL MBX. Ale dostalo se do dobrých rukou, je to stejný fanda do škodovek jako já. Přeji mu mnoho zadaru při renovaci.
Možná budu jednou litovat.....:-((

19.5.2008 00:00

19.5.2008 Namontován alternátor a dáno nové relé - bezkontaktní, ale pro jistotu povezu ještě jedno:-). Dinamo jsem uložil do krabice a schoval na suché místo. Po návratu se zase vrátí kam patří. Rezerva je také komplet, tak už mám dvě, to musí stačit...

18.5.2008 00:00

18.5. 2008 sehnal jsem pátý disk KOPRETINU, bude jako rezerva. Byla to veliká náhoda, majitel disku mě sám oslovil...že prý ho má na půdě; je mu smutno a shání bratříčky:-), koupil jsem ho jen za cenu šrotu - SUPER. Už je daný do stejného laku jako ostatní :-)). Zítra ho obuji a dám do auta. Konečně mám dvě kola jako rezervu, na tu dlouhou cestu je musím mít. Ta druhá je obutá na normálním škodováckém disku, ale v barvě Barunky.....moje žena si to přála a měla pravdu - je to super.....ta barva:-)).

18.5.2008 00:00

18.5. 2008 Trošičku jsem na MBXu zamakal....dovařil drobnosti na karoserii, překroužkoval motor a zandal ho zpět kam patří, udělal nové blatníky a auto jsem připravil pod lak a dal celé do základu......zamontoval jsem přístrojovku.....Teď vypadá lépe....Zatím se nikdo nenašel, kdo by tu krásu ocenil...a dal mi zpět mé náklady do něj vložené, ale zájemců je stále hodně, no uvidíme....tak možná zůstane se mnou...a pomalu ho dám dohromady:-)....jako Barunku.


Další vozy Škoda 1000 MB



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
6
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
6
spotřeba
8
hlučnost motoru
10

Klidný chod a kultivovaný

kvalita sedadel
10

SUPER

brzdy
8

Jedno okruhové

zavazadlový prostor
5

Trošičku menší....






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…