Recenze

9 Majitel

Renault Mégane expression confort 1.6 16V 83KW 115 k

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta méganek Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:35500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 83 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Romek".

Vozidlo zakoupeno v únoru 2006 v Renaultu Auto Rytur v Zelinkovicích u Frýdku Místku jako předváděcí vůz. Vozidlo je v současnosti ve velmi dobrém stavu jako nové, a je vybaveno manuálním klimatizací, celé v elektrice a autorádiem s CD přehrávačem.

Interiér

Už první nasednutí do auta ve Vás vyvolá příjemný dojem. Klasický klíček nahrazuje plastová karta, kterou stačí po usednutí za volant zasunout kartu do otvoru na středovém panelu přístrojové desky, sešlápnout pedál brzdy, a zmáčknout startovací knoflík. Karta, kterou mám já je opatřena tlačítky jako klasické dálkové ovládání. Pak existuje ještě karta druhá, která automaticky pokud se nachází v určitě vzdálenosti od vozidla toto otevře. Dalším překvapením je provedení ruční brzdy, kterou si zřejmě výrobci vypůjčili z kokpitu letadla. Díky tumuto provedení zůstalo mezi sedadly více místa pro loketní opěrku pod kterou se skrývá celkem prostorná skříňka.
Interiér je velice příjemný, zatím si na jeho provedení nikdo z mých pasažéru nestěžoval. Nejhezčí provedení má asi verze dinamique, ovšem i ta má se mi po krátké době zalíbila.Sedadla ve vozidle jsou dobře zpracována, sedí se v nich velice příjemně, mají nastavitelnou bederní opěrku, a zvláštní „rozevírací“ opěrky hlavy, které jsou velmi příjemné. Ve voze se nachází dostatek odkládacích míst, jako třeba v podlaze. Za zmíňku stojí určitě 17litrová odkládací skříňka před spolujezdcem, do které bez problému schováte dvě 1,5l PET láhve s vodou. Skříňka je při zapnuté klimatizaci ochlazována.Co se týče prostoru pro osádku vpředu tak je to ok. Vzadu to je kapánek horší. Já měřím 172cm takže za mne se vleze kdokoliv ovšem řídit nebo sedět ve předu někdo větší a jemu podobný sedět vzadu asi by byl trošku stísněný. Kufr má objem 330 litrů. Je to trošku málo, ale zatím jsem neměl žádný problém, složený kočárek (viz. foto), spoustu dalších potřebných drobností jako je třeba rybářská výbava se do auto v klidu vleze. Samozřejmě že zavazadlový prostor se dá po složení zadních sedaček zvětšit a pak se do auta toho vleze opravdu hodně.

Co se týče jízdních vlastnosti tak tyto bych charakterizoval jako dobré ve srovnání s Fábii velmi dobré. Podvozek je o něco tvrdší, než už peugeotu , na druhou stranu umožní řidiči vrhat se do zatáček rychlostmi, s kterými by v jiném autě určitě nejel. Na dobrém asfaltu na krásných nových vozovkách, kterých je u nás bohužel velmi málo jezdí velice dobře. Auto v zatáčkách velmi dobře sedí, moc se nehoupe a při kvalitních pneumatikách dobře drží stopu. Řízení je citlivé tak akorát a pokud jedete po silnici která má více zatáček určitě si jízdu vychutnáte, protože s tímto vozem je to vážně zážitek, ovšem až do té chvíle než se při jízdě dostanete na špatnou vozovku s příčnými nerovnostmi tak každou tuto nerovnost cítíte. Je to zapříčiněno právě tou vyšší tuhosti podvozku. Ale jinak nemohu na v tomto ohledu říci nic špatného.

Když se budu bavit o motoru, který se v mém meganku nachází, tak mohu říci jediné Skvělý. Ještě jsem sice neměl možnost řídit megana se silnějším obsahem, benzín se děla ještě ve 2.0l a paa ve 2.0 sport, ale na jízdu v našich podmínkách, je tento motor ten pravý. Je to 1.6 16V s 83kw(115k), jehož tichý chod Vás dosti překvapí. Motor je svižný a dost silný na to abych po městě při rychlosti 50km/h mohl zařadit 5 rychlostní stupeň, a to bez obav z toho, že bych motor trápil. Max výkon motoru je při 4.000 otáčkách, kdy pak již se neoplatí motor dál vytáčet, neboť výkonu se už moc nedostává, pokud ovšem nechcete jet vyšší rychlostí. Pátý stupeň se dá vytočit až do omezovače, což při pohledu na otáčkoměr je nějakých 6500ot. a při mrknuti zraku na tachometr nějakých 215km/h. Což mi připomíná, že při tomto obsahu motoru se šestý rychlostní stupeň vůbec neztratí. A šestka mi tady chybí a to né jen kvůli rychlosti. Dala by se totiž klidně řadit už při 110km/h. Průměrná spotřeba s normální jízdou se točí kolem 6,2l. Dálkově se dá tato snížit na nějakých 5,5l/100km. Co se týče řazení vyslechnul jsem si názory, že toto je příliš dlouhé a nepřesné ovšem mně osobně vůbec nic nevadí. Spíš si myslím že to je jen otázkou zvyku.

Co se týče bezpečnosti vozidla tak ta si myslím byla a je vždy u Renaultu na prvním místě. V této verzi má meganek až osm airbagů. K těmto předchází tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitým přepínačem vpředu a omezovačem síly,který v případě nárazu sníží tlak vyvinutý bezp. pásem na hrudník a rameno cestujícího. zajímavé jsou taktéž hlavové opěrky, které jsou výškově nastavitelné i vzadu. No a brzdy tak ty jsou dle mého názoru absolutně nejlepší. Brzdný účinek je již při slabším sešlápnutí plynového pedálu s rychlým nástupem ABS. Což je problematičtější pro ty co do auta usednout poprvé, neboť se ze začátku několikrát přiblíží proti své vůli čelnímu sklu. Je to něco jakoby jste zabrzdili levou nohou. Někomu to dělá problém, a vadí ovšem chvíle času a zvyknete si hned lépe řečeno naučíte se to hodně rychle.

Silné stránky

velmi dobrý motor, neskutečně dobré brzdy, dobré jízdní vlastnosti. Pohodlí při sezení i řízení. Na základě ohlasů spolujezdců, dostatek prostoru pro nohy jak ve předu tak i vzadu. Tichý chod motoru. Bezpečnost.

Slabé stránky

malý kufr, schází šestistupňová převodovka, strašně špatně se mění žárovky na předních blinkrech. Řekl bych že to ani nejde, ještě se mi to nepovedlo. Všude jsou hvězdicové šrouby, takže pokud nemáte pořádné nářadí je problém cokoliv opravit(pokud to jde), např. autobaterie, je bezúdržbová, a nejde jí jen tak vytáhnout. je třeba spec. nářadí, špatný přístup k šroubům.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Byl jsem zatím jen na první servisní prohlídce, kdy jsem byl spokojen s pracovníky renaultu. Na vozidle se nevyskytly žádné vady nad rámec běžné údržby a vozidlo taktéž nebylo havarováno.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

dobré zkušenosti, ochota personálu

 

Novinky v recenzi

14.11.2008 00:00

opět se nejedná o žádnou novinku nicměně mi asi před týdnem odešla startovací cívka, která je umístěna nad svíčkou. Oprava si vyžádala pět minut práce a vyšla na 1300,-Kč. Nekupoval jsem originál cívku Renaultu něboť by vyšla dvakrát tolik. Jinak bych měl pro všechny dooručení neboť jsem měnil motorový olej při 60000km a použil jsem doporučovaný samotným výrobcem a to ELF Olej motorový ELF EXCELLIUM NF 5W40. Tento olej Vás výjde na nějakých 960Kč,- s DPH a to na těchto stránkách http://www.superautodily.cz/index.php?stranka=e-shop&produkt=9715
Chtěl jsem tento olej zakoupit u firmy auto Georg kde mi řekli že bych musel zaplatit něco kolem 2.400 a to za 4l. Myslím si že to je velmi slušná cena a pokud nevěříte tak se m§žete přesvědčit sami. Stačí prjet internet popřípadě mrknout na stránky Renaultu kolik sotjí výměna oleje.

14.5.2007 00:00

No žádná novinka to není ale musel jsem doplňovat klimatizaci. A proto se ptám již so to někomu z vás stalo? byl jsem v servise, a nic nenašli žádné poškození. Zřejmě samovolný únik, kdy mi bylo řečeno, že se to opět do tří let může klidně stát znovu.


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane expression confort 1.6 16V 83KW 115 k

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím mohu říci, že spolehlivé je, neměl jsem s ním žádný problém.

praktičnost
8
prostornost
8

dost místa až na ten kufr, ovšem při odstranění zadních sedadel se dá naložit a místa je dost. (viz. fotogalerie) dostatek místa pro nohy pro osoby sedící vzadu i vpředu. Já mám místa dost měřím jen 172cm. -)-)

jízdní vlastnosti
9

dobré, pokud jsou dobré pneumatiky, při již více ojetých auto moc dobře nedrží, což ovšem asi žádné

jízdní komfort
10

nemá chybu, jezdí se mi velmi dobře

provozní náklady
8

jak kdy, dá se jet za 5,5l a pak to jde nebo se dá jezdit rychle a to jde pak poznat. Vzhledem k tomu, že na servisní prohlídky se chodí co 30.000km a auto je nové nemám žádný problém. Krom benzínu a vody do ostřikovače mně auto "ZATÍM"nic nestojí

náhradní díly
6

originál díly jsou drahé

výkon motoru
10

super, motor lze vytáčet do maximálních otáček při jakémkoliv rychlostním stupni. MAX. rychlost pak je 215km/h.

spotřeba
10

dá se jezdit za 5,5l a dá se jezdit i za 8,5, jinak průměrná spotřeba je 6.5l

hlučnost motoru
9

hlučnost co to je? pokud se bere hukot vzduchu kolem karoserie při jízdě po dálnici tak ano to slyšet jde ale rádio a ani mně při rozhovoru to nepřehluší.

kvalita sedadel
9

sedí se slušně, akorát mně mrzí že na straně spolujezdce ve předu není výškově nastavitelné.

brzdy
10

super super super, to je snad to nejlepší co na tom autě je!!!!!!!!

zavazadlový prostor
5

mohl by být trošku větší






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…