Recenze

8 Majitel

Ford Galaxy Titanium 1.8TDCi

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Galaxy, foto 1 Ford Galaxy, foto 2 Ford Galaxy, foto 3 Ford Galaxy, foto 4 Ford Galaxy, foto 5 Ford Galaxy, foto 6 Ford Galaxy, foto 6 Ford Galaxy, foto 7
Ford Galaxy, foto 9 Ford Galaxy, foto 10 Ford Galaxy, foto 11 Ford Galaxy, foto 12 Ford Galaxy, foto 13 Ford Galaxy, foto 14 Ford Galaxy, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Galaxy Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 1260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Multi_Purpose_Vehicle_man".
Auto sem kupoval v roce 2009, hlavně kvůli práci…požadavkem bylo 7 míst. Myslím tím 7 dospělých lidí (kteří se třeba ani neznají), což drtivá většina aut, u které se tím pyšní nesplňují. V té době se ještě prodával starý Sharan/Alhambra, takže ty byly automaticky ze hry, jiná konkurence v tomhle segmentu snad ani nebyla (807/Evasion zastaralý, Espace taky, Voyager už je trochu z jiného soudku, S-Max není plnohodnotně 7mi místný). Problémem byla v té době povinná mřížka pro odpočet DPH, která by z toho udělala 5ti místné, takže bych musel DPH zaplatit… naštěstí byl tenhle nesmysl v dubnu 2009 zrušen, tak sem mohl auto vesele objednat.

Nejnižší výbava Trend neměla chromové lišty u oken, na kterých trvala moje žena, vyšší Ghia zase měla dřevěný dekor (nejsem 60+) takže sem objednal nejvyšší výbavu Titanium, motor 1.8 TDCi. Diesel mi přišel do velkého auta jasná volba, 1.8 sem pravda vzal kvůli ceně a říkal sem si, že výkon 125k mi bude stačit (90% jezdím po městě). Moje předchozí auta byly: Corsa B 1.2i 45k, která spolehlivě jezdila po celé Evropě od Norska po Španělsko a Turecko a Passat B5 1.9TDI 90k, který dochrochtal mj. až na Gibraltar (samozřejmě pod 5litrů nafty:) (a nesmím zapomenout na studentskou klasiku Š120 s pětikvaltem – to sem byl kápo, Praha – Ostrava na otočku byla hračka :) Takže supr-dupr výkon na běžný ježdění nepotřebuji. Příplatková výbava pouze metalíza a kryt zavazadlového prostoru (ano, za to se u auta s cenovkou i 1mil připlácí). Výbava celkem dostačující, pro mě vše, co od auta žádám, mj. třízónová klimatizace, zatmavení od B-sloupku, přední sportovní sedadla (příjemná), kola 225/50 R17, tempomat, úložné prostory na stropě… Postavil sem proti sobě dva prodejce (dovoz z D už se v té době moc nevyplatil) a světe div se, za auto, které sem o rok dříve chtěl koupit za cenu začínající jedničkou byla i díky krizi, cena začínající 7kou :) (včetně daně).

V současnosti má auto najeto cca 50.000km: mezitím přišla nová generace Sharanu, která mě do té doby nechávala na pochybách, jestli sem si na ní neměl počkat (s Passatem sem byl spokojen). Moc mě ale designově nezaujal (interiér už je lepší), zklamání ale přišlo, když sem si sednul dovnitř. První dvě sedadla jsou na jedničku, ve druhé řadě na bočních místech už ale musíte mít hlavu při vzpřímeném sedu trochu nakřivo (měřím 178cm), ve třetí řadě se dotýkám hlavou stropu, nic z toho u Galaxy není, takže u mě dobrý. Galaxy od té doby prošla faceliftem, což Vám auto vždycky zestárne, naštěstí ale rozdíly pozná jen fajnšmekr (nějaký ty chromový lišty na masce a z boku, diody vzadu), takže u mě stále dobrý.

Silné stránky

- jednoznačně cestovní komfort, člověk sedí výš, všuude má prostoru na rozdávání, což mě dělá ten komfort. Když sem projel půjčené nové Mondeo, tak sem si teprve uvědomil ten markantní rozdíl.

- auto sice už tak moc nepoužívám pro 7 lidí (resp. vůbec, což byl původní důvod ke koupi), ale přišel potomek, tak se prostor hodí (při prodlouženém víkendu už kolikrát dáváme věci i na sedačky :) Žena chtěla nedávno Galaxy vyměnit za nový VW Touareg, tak sme se na něj jeli podívat, všechno moc pěkný, ale při pohledu na kufr, uznala, že tohle by nebylo teď auto pro nás a se spokojeným úsměvem na tváři jsme zase odjeli, že si to necháme minimálně na dobu, až nebude kočár :)

-velké prosklení, dobrý přehled ve městě.

- v autě se sveze 7 dospělých lidí, klidně i na delší trasu . Na třetí řadě se sedí úplně normálně, je tam i výdech klimatizace (která se hodí i na rychlé ochlazení auta v létě).

- manuální 6ti rychlostní převodovka – přesná, není výhrady. I díky ní je komfort i v nelegálních rychlostech na jedničku.

- jízdní vlastnosti, řízení.

- v autě se pohodlně vyspí dva lidi, hodí se zatmavení skel i roletky (které mi tam dali omylem – takže bonus :)

- vysoké užitné zatížení. Když naložím pár krabic s tiskovinama, tak Passat už coural zadek, tady to není vůbec poznat.

- spotřeba na velikost auta (pouze centrum města 9-10l, mimo 7l – myslím tím reálnou spotřebu, né „Ford“ spotřebu).

- pohodlné umístění dětské sedačky uprostřed ve druhé řadě - bezpečnost.

-na platíčko se vejde motorový RC větroň s rozpětím 1,5m :)

Slabé stránky

- fotrovský look – v době, kdy sem auto kupoval mi bylo 29, průměrný věk lidí co tohle auto kupují je asi o řád výš, ale kupoval sem ho kvůli práci (a teď už sem stejně fóťa, tak co;)

- motor 1.8TDCI 125k – to byla chyba, motor už se do Galaxy nedává, je to dvouventilová technologie, nechal sem se uchlácholit veškerou moderní technologií (proměnlivá geometrie lopatek, overboost) a točivým momentem (340Nm), ale zvuk motoru mi příjde, že by mohl být lepší. Je tam velké turbo, takže turboefekt je hodně znatelný, zabírá sice už v cca 1700ot., ale do té doby motor není. Přeřazení z jedničky na dvojku bez cuknutí chce hodně jemnou práci se spojkou. Nad 1700ot. když zabere turbo, tak je výkon v pohodě (rozdíl oproti 2.0TDCi nebude tak markantní). V 7-mi místném obsazení (popř. 5timístném + nálož věcí + kola na střeše) D1 na tempomatovou 140ku dá celou, víc nepotřebuju (na půl plná jede tacho 200 po chvíííli zrychlování taky – ale to si každej zkusí párkrát, na běžný ježdění to není, že ano :) Motor taky dost kouří. Při podtočení při rozjezdu kolikrát z výfuku vyletí černý obláček, který dlouho putuje, ve svém tvaru, než se rozpustí , při plném plynu za mnou taky není moc vidět. To si myslím, že do aut v dnešní době už nepatří a za to dávám Fordu velký palec dolů. Tankuju pouze Verva diesel, se kterým jsou popisované neduhy menší, ale stejně. Jediné malé plus je nízké povinné ručení a absence potenciálních problémů s DPF.

- na straně řidiče trochu nelícují dveře řidiče. Všimnul sem si toho teda asi až po roce, ale od té doby to samozřejmě vidím pořád.

- palubní počítač o spotřebě kecá. Jednou sem naměřil odchylku 1l/100km, po druhé 1,2l/100km, potřetí sem to už radši neměřil. Přijde mi jako kdybychom byli v Číně, že si tu nemůžeme říkat pravdu…

- připlácí se za kryt zavazadlového prostoru. Ale prodejce mi to okomentoval slovy ve smyslu, že u starého modelu byl kryt v ceně, ale připlácelo se zase asi 35tis. za třetí řadu sedadel, takže 6,5tis. za tuhle roletku je fér :)

- vyhřívání předního skla s drátky ve skle. Zpočátku mi hodně vadily, teď už sem si zvyknul, ale auto mám v garáži, tak sem to použil za dva roky jenom jednou. Obecně to hodnotím, jako špatně vymyšlenou věc.

- chybí xenony, ale kdybych si je připlatil, tak bych tu napsal, chybí automat a pak chybí parkovací senzory a pak 18ky kola a pak chybí Porsche Panamera, takže nic nechybí ;)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Asi čtyři dny po pravidelné 40tis. prohlídce v autorizovaným servisu sem jel na dovolenou do Rakouska. Cca 10km před cílem začala problikávat kontrolka oleje. Cca 2km před cílem už zhasla jenom občas. Když sem zaparkoval před hotelem (cca 4metry od ….see), tak z auta tekl proudem olej, tak sem uříz PETku a dal jí pod to abych nezamořil tu modrou krásu a doufal, že to bude pouze chybějící víčko, či měrka, či tak něco. Po vychladnutí motoru, se ale dolití oleje rovnalo vylití oleje pod auto, tak to šlo na laně do místního servisu, kde bylo konstatováno, že vypouštěcí šroub leží na platíčku pod motorem ;)
Musím uznat, že v servisu uhradili bez průtahů veškeré škody, nabídli fér kompenzaci za nepříjemnosti, vše od té doby řeší rovnou vedoucí servisu s velkou snahou, tak je na oplátku nebudu jmenovat a jezdím tam dál (je to šlendrián jedince), ale kdybych zadřel motor, nebo zůstal od soboty do pondělí místo u jezera někde u dálnice v hotelu s dvouletým klukem, tak bych je asi všechny prohodil oknem….

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autorizovaný prodejce – vše OK. Byla krize, takže velká sleva a auto přišlo včas.

 


Další vozy Ford Galaxy



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8

na tento typ auta super. Celkový dojem kazí motor.

jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
0

žádné sem nekupoval.

výkon motoru
7

výkon ok, spíš projev je špatný

spotřeba
8

na velikost auta ok.

hlučnost motoru
3

čekal sem lepší

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

co víc si přát :)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…