Recenze
Ford Cortina Mk.II 1300 Standart
Technické info
Přezdívka auta Ford Cortina Rok výroby 1969 Koupeno ojeté najeto [km]:64400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1297 výkon [kW]: 45 kroutící moment [Nm]: 104 maximální rychlost [km/h]: 135 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "david.novoty".
Zdravím všechny příznivce starších aut.
Tuto Cortinu jsem si pořídil pro radost, mám rád veterány a Cortina je mojí vstupenkou. Mám v úmyslu se příležitostně účastnit různých veteránských akcí a orientačních soutěží, podle toho jak bude čas a chuť...ale myslím, že pokud to bude dvakrát, třikrát do roka, bude to úspěch.
Auto je v celkem dobrém stavu, ale není nijak výstavní a nějaká práce na něm bude.
Jedná se o druhou generaci vozu Ford Cortina, která byla uvedena na trh v roce 1962 a ve výrobě se udržela do roku 1982. Vůz je klasické koncepce s motorem vpředu podélně a pohonem zadní, tuhé nápravy. Karoserie je samonosná, dvoudvéřová. Přední náprava je typu McPharson, zadní tuhá odpružená listovými pery.
Co se týče historie tohoto konkrétního kusu, první majitel si vozidlo pořídil v roce 1970 v Tuzexu a vlastnil jej až do roku 2009, pak auto prošlo přes autobazar a jednoho dočasného majitele ke mě.
Výbavou Cortina neoslní, je to model De Luxe, ale existovaly ještě výbavy Super, 1600E, GT a Lotus Cortina.
Výbava - naprosto základní - rychloměr s počítačem km, palivoměr, teploměr, kontrolka dobíjení a mazání, popelník
Zajímavostí je, že už v té době byl autu jeden klíček od zámků dveří, zapalování,kufru a víčka nádrže.
Silné stránky
-jednoduchá konstrukce
-krásné detaily
-pohodová jízda
Slabé stránky
konstrukční prohřešky - přeci jenom vývoj jde dál
-přední náprava
-šneková převodka řízení
-málo tuhá karoserie
-ruční brzda
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na Cortině nějaká práce bude, prioritou je připravit ji na STK(zejména brzdy).
Karoserie je celkem zdravá, kdysi celkem šetrně vyvařená, ale tři malá místa koroze tam jsou(chycený nosnik, už téměř díra v podběhu)
Přední nápravě by slušelo nové gumové uložení.
Motor si zcela jistě zaslouží nový olej s filtrem, případně nové svíčky, vzduchový filtr a podobné "jednoduché" věci a pak se uvidí co bude potřeba.
Chladící soustava potřebuje minimálně jednu, ale spíš všechny nové hadice.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dvakrát jsem se přijel podívat, takže žádná láska na první pohled.
Pak jsem auto v -5ti a na sněhu prolezl, projel a odjel.
Novinky v recenzi
Červen 2011
V dubnu jsem Cortinu přestěhoval do garážw blíž domovu..asi 150km a začal pomalu pracovat. Na podvozku vzadu, vše odrezit, opravit natěr spodku, komplet zadní brzdy-trubičky, hadička, natřít štíty, repase válečku atd.
Retro classic Stuttgart 2011
V galerii par fotek z Retro classic Stuttgart.
Krom spousty dojmu a snů jsem si přivezl Haynes manual na MKII a pertlovací soupravu na brzdové trubky za rozumnou cenu. Dojmy? Co čekat, pře-mercedes-ováno a pře-porsche-ováno. Člověk by neřeklo, že se na jednom místě může sejít tolik SL 300 Gullwing, SL 300 roadster, SL 190, pagod, 356ek a 911ctek.
Přípravy na jaro
Začal jsem s přípravou na jarní opravy.
Nejprve jsem zrepasoval netěsný hlavní brzdový válec, který jsem složil z dalších tří exemplářů co mám...uvidíme jak bude těsnit. Pokračuji repasí přeních brzdičů, původní pístky do šrotu a místo nich nové nerezové. Dále se připravuji na výrobu kompletně nového rozvodu brzdové kapaliny - hadičky a trubičky.
No, už aby bylo jaro...
4.11.2010 - poslední podzimní práce
Tak jsem auto trochu zazimoval, letos na něj nebyl čas.
-fridex do chladiče
-baterka ven
-dohuštění pneu
-demontáž tekoucího hl. brzdového válce k opravě
-protočení motoru po půl roce
a zpět do garaže
První jarní práce
Tak jsem se do Cortiny na víkend pustil
-výměna oleje s filtrem
-výměna vzduchového fitru
-výměna prasklých žárovek
-montáž tlumiče výfuku
-konrola brzd, desek a kotoučů
-odvzdušnění brzd
-utěsnění chladící soustavy
-výměna hadic topení
-vyčištění odkalovací nádobky benz. pumpy
-vyčištění svíček
-dolití baterie
Co mě čeká pro příště
-sestavit z cca 4 ks hl. brzd. válce alespoň jeden těsný
-renovace brzdičů - rozchození pístků, těsnění, manžety
-výměna oleje v převodovce a rozvodovce
-rozhýbání ruční brzdy a zadních brzd
-lecos dalšího
Toť fáze pro zastavení chátrání a absolvování STK
Něco ke korozi - auto jako celek je bez koroze, nicméně lokálně přítomna je, na pro Cortinu zcela klasických místech
-horní uložení předních Mc Pharsonů(již jednou amatérsky vyvařeno)
-misky světlometů
-malá dírka v nosníku vzadu - zadní uchycení listového pera
První jarní práce
Tak jsem se do Cortiny na víkend pustil
-výměna oleje s filtrem
-výměna vzduchového fitru
-výměna prasklých žárovek
-montáž tlumiče výfuku
-konrola brzd, desek a kotoučů
-odvzdušnění brzd
-utěsnění chladící soustavy
-výměna hadic topení
-vyčištění odkalovací nádobky benz. pumpy
-vyčištění svíček
-dolití baterie
Co mě čeká pro příště
-sestavit z cca 4 ks hl. brzd. válce alespoň jeden těsný
-renovace brzdičů - rozchození pístků, těsnění, manžety
-výměna oleje v převodovce a rozvodovce
-rozhýbání ruční brzdy a zadních brzd
-lecos dalšího
Toť fáze pro zastavení chátrání a absolvování STK
Něco ke korozi - auto jako celek je bez koroze, nicméně lokálně přítomna je, na pro Cortinu zcela klasických místech
-horní uložení předních Mc Pharsonů(již jednou amatérsky vyvařeno)
-misky světlometů
-malá dírka v nosníku vzadu - zadní uchycení listového pera
Další vozy značky Ford
-
Ford Cortina (1966) Majitel: defender110
Přidáno: 1.9.2011 510 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Cortina (1977) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 5810 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Ford Cortina (1968) Majitel: JamiBrava
Přidáno: 15.10.2007 189 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Ford Cortina (1964) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.3.2009 79 Majitel 9.36 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2015) Majitel: Ozzman
Přidáno: 7.8.2019 1519 Majitel 9.98 Uživatelé