Recenze

10 Majitel

Opel Omega 2.5TD CD

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 46× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Omega, foto 1 Opel Omega, foto 2 Opel Omega, foto 3 Opel Omega, foto 4 Opel Omega, foto 5 Opel Omega, foto 6 Opel Omega, foto 7 Opel Omega, foto 8
Opel Omega, foto 9 Opel Omega, foto 10 Opel Omega, foto 11 Opel Omega, foto 12 Opel Omega, foto 13 Opel Omega, foto 14 Opel Omega, foto 15 Opel Omega, foto 16 Opel Omega, foto 16 Opel Omega, foto 17 Opel Omega, foto 17 Opel Omega, foto 18 Opel Omega, foto 19 Opel Omega, foto 20 Opel Omega, foto 21 Opel Omega, foto 22 Opel Omega, foto 23 Opel Omega, foto 24 Opel Omega, foto 25 Opel Omega, foto 26 Opel Omega, foto 27 Opel Omega, foto 30 Opel Omega, foto 31 Opel Omega, foto 32 Opel Omega, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta "dáma" Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:208000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

Již přes dva měsíce prohlížím denně inzeráty s vozy Opel Omega a BMW řady 5. Ptáte se proč? Tyto dvě vozidla spolu mají mnohé společné (pokud beru motorizaci 2.5TD s označením X25TD). Dnes se oba vozy dají pořídit za solidní peníz, v dobré výbavě a leckdy i v dobrém stavu. Za BMW se samozřejmě zaplatí více, a tak jsem počítal s vozy okolo roku 94 a s cenovkou kolem 70.000,- a bohužel jsem počítal, že tyto vozy budou více zničené, protože ne každý kdo má BMW se k němu chová tak jak má. Opel omega přicházel v úvahu samozřejmě v „Běčkové“ verzi od roku 94. Ty se pohybují na cenovce lehce přes 50.000,- ale opět mě trápilo, že dnes tyto auta spíše slouží jako pracovní na stavbě, než aby plnili svůj luxusní přepravu pasažérů, pro kterou byly stvořeny. Celé dva měsíce jsem projížděl známé internetové bazary a inzeráty a již několikrát jsem se chystal se jet podívat na různá vozidla. Vždy v tom ale něco bylo. Nechtěl jsem výběr uspěchat, ale ani ne přebrat, proto jsem začal vůz vybírat s 4 měsíčním předstihem. Ptáte se jakým předstihem? V létě budu cestovat po Evropě, a tak jsem hledal pohodlný, odolný a dobře vybavený vůz s přiměřenou spotřebou a bez zbytečných vymoženostech.

***JAK JSEM K NÍ PŘIŠEL?***
Nakonec jsem jednoho dne narazil na inzerát: „Prodám Opel Omega 2.5TD rok 94, najeto 200tis,klima,ABS,el.okna+šíbr,abg a nové chladiče,spojka,brzdy,ložiska.“ Cenovka byla až moc nízká a nevěřil jsem tomu, že by auto bylo aspoň v pohyblivém stavu, nicméně zkusit se má vše, a tak jsem vzal telefon a zavolal. Majitel mi sdělil nějaké informace typu: „Na dveřích jsou fleky, druhé zase jsou zrezlé a okolo trysky teče olej.“ Po chvíli dodal, dám Vám ještě 7tis slevu na rozbité čelní sklo. Trochu jsem zaváhal, ale měl jsem to jen 100km a tak jsem si o víkendu udělal výlet. Přijel jsem přímo k prodejci a vylezl rozespalý muž, který mi sdělil, že auto právě jelo na nákup a během půl hodiny bude zpět. Nicméně první setkání vypadalo dobře a majitel se jevil jako poctivý. Ale znepokojoval mě stav silnic okolo bydliště prodejce a také to, že auto jelo na nákup. To jsem právě takové nechtěl, aby bylo používáno po městě, za studena apod.… Ale po chvíli co mi toto problesklo hlavou se přiřítila Omega. Nejdříve jsem nemohl uvěřit, že tohle prodávají za tak nízké peníze a byl jsem tak trochu v překvapení. Takže na první pohled moc pěkné auto, interiér zachovalý, plasty neošoupané (ale některé popraskané), sedačky neprosezelé a vůbec celkově se jevilo v dobré formě co se týče zevnějšku. Prolezl jsem klasickou slabinu – zadní lemy a vše v pořádku. Ptám se, kde že je ta koroze a byl jsem přiveden k řidičovým dveřím a pod gumou okýnka se začínaly tvořit puchýřky. Těch fleků na dveřích jsem si všiml až po chvíli a jednalo se o oloupaný bezbarvý lak z kousku spolujezdcových dveří a to jen pod ochrannou lištou. Říkám si, o toto auto se někdo staral, protože 94, téměř bez koroze se jen tak nevidí. To mi po chvíli sám majitel potvrdil, že po každé zimě brousil a zatíral vše co šlo, a tak zachránil zadní lemy dveří a blatníku. Po nastartování s poloteplým motorem jsem poznal, že i motor vypadá solidně, protože naskočila na cvaknutí. Ptám se tedy, co že je s tou tryskou? Pohled pod kapotu mě opět udivil, jak je vše čisté a zachovalé, nicméně olej se neobjevil okolo trysky, ale okolo EGR ventilu, který bude nejspíš zanesený a nedoléhá celou plochou na přírubu. Po lehkém sešlápnutí pedálu se ani od výfuku neobjevil žádný kouř, a tak se ptám jak je to s provozem tohoto auta. A ejhle, další dobrá zpráva – vůz byl provozován výhradně na dálkové cesty a to především do zahraničí (Belgie, Švýcarsko, Holandsko, Dánsko) a po městě jezdila minimálně. S udivením jsem se dozvěděl, že před pár hodiny byla ještě Omega na dálkové cestě na pár dní a to bylo právě důvodem nákupu a ospalosti majitele Nicméně netrvalo dlouho, sepsali jsme smlouvu a vezli jsme si auto domů. Vše proběhlo v naprostém pořádku, majitel byl neskutečně vstřícný a poctivý. Doložil mi historií auta za posledních 8 let, co vůz vlastnil, kde byly poctivě vyplněné kilometry a datumy. Čím mě majitel vyrazil dech, byly všechny záznamy z emisí, kde se auto rok od roka zlepšovalo, to mi do hlavy nejde ještě doteď.


***MOTOR***
První kilometry si říkám, že jsem čekal větší první dojmy, a tak po natankování u benzínky jsem si řekl: „normální auto, kde je tolik té chvály na ní?“ Ale to přišlo po projetí rozestavěné vozovky, pár zatáček, rovinek, dálničního úseku a také konečně seřízení posezu, což byla ta největší chyba, proč jsem měl z vozu tak smíšené pocity. Na klikatých cestách držel vůz pevně stopu a na dálnici jsem teprve věděl proč se říká, že tam je doma. Zrychlení do 120km/h není razantní, ale když se dostane nad tuto rychlost, tak se dějí věci. Více jak 160km/h jsem nezkoušel, na to ještě budu mít hodně času a příležitosti, a tak jsem si užíval stálou rychlost, kterou nezastavil ani táhlý kopec. Ale pokud jedete pod kopcem 90km/h, tak při zařazeném 4-tém rychlostním stupni nečekejte žádnou akceleraci, někdy spíše zpomalení, protože motor je v otáčkách okolo 2.000 a to je z něj hladký diesel. Turbo zabírá až od 2500ot/min a to se pak dějí věci. Samozřejmě v rámci možností motoru a váhy vozu, takže opakuji, nečekejte kopanec ani sprintera. Je to bezmála 1700kg těžký vůz s naftovým 6-ti válcovým motorem, který sám o sobě není živý. Ale dejte za auto dvouosák a téměř ho neucítíte. Již jsem několik vozů za sebou tahal a na akceleraci jsem viděl minimální rozdíl. Je to jednoznačně běžec na dlouhé tratě… Ale musí se mu také dopřát solidního chování, takže za studena jezdím v otáčkách do 2000 a za tepla, pokud nikam nespěchám, tak max. 3000. Sametový běh šestiválce vám dovolí zrychlení z 1000ot/min a vyplatí se vůz točit do 4500ot/min, kde má také nejvyšší výkon. Ale jsme opět u toho, jak se chovat po jízdě a zde platí ještě více než například u TDiček, dCiček apod. nechávat vychladnout motor. Zde i kvůli ochlazení celého motoru a ne jen turba a to z důvodu praskání hlav. Ale pokud se podíváme do nabídky BMW nebo Opelu, tak uvidíme, že se tyto motory montovaly až do roku 2001 resp. 2003 a to asi o kvalitě motoru také trochu svědčí. Pokud se dostanu ke spotřebě, tak jsem v kombinovaném režimu na hodnotě 7l/100km. Popravdě jsem čekal hodnoty kolem 9l/100km a to s lehkou nohou. 7l mě ale opravdu potěšilo, ale je fakt, že auto šetřím jak jen to jde, jezdím často v nízkých otáčkách a z kopců a i na rovinkách využívám váhu vozu. Takže například při jízdě po rovince x m předem vyřadím a auto krásně doplachtí do města a po rovince z rychlosti 90km/h je schopné dojet až několik km do rychlosti, která je povolená ve městě. Chce to opravdu se naučit s tímto vozem jezdit, ale pokud toho docílíte, tak se nemusíte bát spotřeby i 6,5l/100km, za kterou jezdí známí.

***POHODLÍ***
Pokud se pustím do srovnání Scenic vs. Omega, tak prozatím vyhrává Omega. Za volantem doslova ležíte jako v F1 – nohy máte natažené a kolem Vás jsou odkládací prostory na ruce. Loketní opěrka je sice krátká, a tak nemůžu mít loket na loketce a zároveň držet řadičku, jako jsem zvyklý u Scénica. Ale to se dá oželet a na rovinkách si rychle zvyknete. Jednou větou odbytu slovo prostor – je ve všech směrech na každém sedadlu, to je bez komentáře. Co se týče pohodlí na zadních sedačkách, tak zde poznáte absenci opěrek, které se v prvních letech neinstalovaly ani v nejvyšší výbavě CD, kterou má i má Omega. Rozhodně ale potěší i druhá loketní opěrka pro cestující na zadních sedadlech a též je můžou těšit výdechy ventilátoru, které jsou vedeny mezi předními sedačky až do zadu. Pod výdechy je také užitečná zdířka pro zapalovač (mnou spíše využívaná zdířka pro různé spotřebiče na 12V typu transformátor napětí na 230V apod.). Pokud se podíváte na čem sedíte, zjistíte, že potahy jsou z mikroplyše, ale vůbec se v nich nepotíte, což je v létě velkým plusem! Dále často využívám elektrický šíbr, který je vytažitelný buď nahoru a nebo může celý zajet do střechy. Já využívám první možnost a při rychlostech okolo 90km/h se Vám parádně odvětrá interiér. Klimatizace má také rychlý nástup a i velký vnitřní prostor provětrá v rychlosti. S tím související je také možnost dvouzónového nastavení topení/klimatizace. Mně ještě chybí palubní počítač a tempomat, který je v současné době v řešení a v brzké době dojde k jeho doinstalování.

***NUTNÝ SERVIS***
V současné době mě trápí hučení od diferenciálu, kterého jsem si všiml už při zkušební jízdě. Dělá to pouze při brzdění motorem a s tím souvisí i někdy nelehké zařazení jedničky nebo zpátečky. Dále opravuji některé plasty v interiéru, které jsou jak známo dost nekvalitní a praskají na špatné slovo. Teď mi ještě odešla visco-spojka na vrtuli větráku, ale tu jsem si již za 200,- sehnal, takže bude stačit jen vyměnit. Dále jsem nakoupil originální čirá světla pro xenony od Helly a s tím související i výbojky, takže v brzké době dojde k instalaci nových světel a to z důvodu omlazení, ale spíše lepší viditelnosti za tmy, kde stará světla opravdu nestačí. Dále je v řešení tempomat a palubní počítač, který zpříjemní dlouhé cesty a oba tyto prvky přispívají k lepší spotřebě.

Silné stránky

-> prostornost
-> pohodlí
-> váha vozu
-> spotřeba
-> látka na sedačkách
-> možnost táhnutí dvouosáku
-> výbava
-> mnoho náhradních dílů z vrakovišť
-> motor BMW
-> vzhled?

Slabé stránky

-> žádný sprinter
-> drahé nové díly
-> praskání hlav

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím si vše dělám sám

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

bezva, bylo to od soukromníka a jeho jednání bylo parádní

 


Přidat názorDiskuse: Opel Omega 2.5TD CD

Další vozy Opel Omega



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

právě kvůli tomu jsem si jí kokupil

praktičnost
10

super, naložíte tam opravdu hodně a k tomu ještě převezete pohodlně cestující. Navíc po sklopení sedaček vzniká rovná plocha přes 2m

prostornost
10

jako v praktičnsoti

jízdní vlastnosti
10

je to tank a navíc bezpečný

jízdní komfort
10

na 208tis km a 14let staré auto je to super. Necítíte žádné nerovnosti a výmoly - octavie ani Scenica se v tomto ohledu nechytají

provozní náklady
9

já myslim, že dobré...

náhradní díly
9

nové jsou dosti drahé, ale je hodně vrakovišť a prodejců použitých dílů

výkon motoru
0

diskutabilní... Do 120km/h nic moc... nad už je to lepší a kdekoho necháte za sebou

spotřeba
9

je to 2.5litr a 6-ti válec, co by se dalo čekat? za 4 litry to nepojede:-D

hlučnost motoru
10

hlučnost? ja ho chci slyšet pořád, protože s naftou už to nemá moc společného. Do interiéru pouze proniká linearní a kultivovaný chod, který nikoho neruší...

kvalita sedadel
10

bez výhrad, el. nastavení je také velkým plus

brzdy
8

no, mohlo by to být lepší...

zavazadlový prostor
10

dost velký!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…