Recenze
Porsche Cayenne turbo
Technické info
Přezdívka auta Cayennek Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:73000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4511 výkon [kW]: 331 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.6 maximální rychlost [km/h]: 267 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 17
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "PCT".
Od té doby co nám s manželkou zachranilo život, to že jezdíme v SUV (při střetu s náklaďákem) jiné auto snad ani nechci. Sporťáky mne lakají a rád si s nimi zajezdím, měl jsem v rukách Porsche 911, Nissan Zetko a podobné kousky ale raději potom přestoupím do jistoty bezpečí a nadhledu nad provozem v české džungli. Konečně jsem našel to co mi po všech stránkách vyhovuje.
Porsche Cayenne Turbo je vůz, který vám umožní za jízdy relaxovat, naprosto pohodlné a prostorné vozidlo s úžasným motorem, který při pomalé jízdě skoro neslyšíte a při sešlápnutí plynového pedálu skvěle ucítíte jeho postupně narůstající sílu kdy ostře vyletí dopředu. V tu chvíly výfuk zahraje uchu lahodný zvuk ze kterého běhá mráz po zádech. Je to prostě Porsche ať si kdo chce co chce říká. Na jeho váhu 450 koní funguje docela dobře. Samozřejmě existují ještě ostřejší verze 500 koňová nebo s novým motorem 4.8 ale tam nemohu sdělit své pocity neboť jsem neměl tu čest tyto vozy ostře vyzkoušet. Jezdil jsem už v mnoha autech, mýma rukama prošlo spoustu značek ale produkty od Pana Porsche mají dost dlouhou tradici a myslím si, že si jako jedni z mála udržují vysokou kvalitu za poměrně slušnou cenu.
S Cayennem je jízda prostě zážitek a to už s ním mám najeto spoustu kilometrů. Provoz auta je poměrně neekonomický ale za ty zážitky to stojí. Navíc mně často Cayenne překvapí svou nízkou spotřebou, když jedu rozumně a nikam nespěchám. Spotřeba se pohybuje od 13,5 l/100 přes 16,8 l/100 až po 20 ve městě při couračkách a 29,9 l/100 při totálně sportovní jízdě. Moje klidná manželka se drží ve spodních číslech spotřeby já zajišťuji zvýšení průměrné spotřeby směrem nahoru.
Systém PSM u auta hlídá dokonale bezpečnost a dokonce manželce při akvaplaningu na strakonické dálnici (v obří louži u Mníšku směrem na Prahu) zachránil auto před smykem. V podobných případech s jiným autem skončíte ve svodidlech nebo u někoho na zahradě. Ve výbavě máme panaoramatickou střechu takže při jejím otevření máme nad hlavou prostor skoro jak v Porsche Targa. To okno je úžasný hlavně když zastavíte v noci a můžete koukat na hvězdy. Nicméně i praktické můžete sledovat i policejní vrtulníky.
Drobnosti jako paměti sedadel nejenom u řidiče ale i spolujezdce ani nebudu rozebírat to je prostě pohodlí. Jediné co mi schází je masážní prvky v sedačce jako mají mercedesy. Ale hýčkat se můžu nechat v Cayennu i bez masáže a když po 1000 km vylezu ze sedačky cítím se naprosto v pohodě. Mercedes často ani cestu nepřežije neboť vyskočí nějaká porucha a dojede na odtahovce. Mám malou holčičku a ta v sedačce (posazené do isofixu) sleduje prostorný interiér a kouká střechou na mráčky a říká to je náš "Cayenek". Když někam jedeme nemám po dlouhé době problém s místem a to já tahám sebou spoustu zbytečností neboť i fotím a moje výbava zabere mnoho místa. Kufr pojme opravdu velké množství nákladu no prostě nenápadně velký Cayenne. Když někde čekáme můžeme si pustit televizku ale bohužel té brzo skončí možnost nás pobavit při cestách neboť je ještě analogová a bohužel to nejde jako doma koupit za 1000 kč setobox ale změna (na digitální vysílání) příjde na nějakých 37 000 Kč. Jedním z milých překvapení bylo, že tam fungují cedečka s nahranými MP3 kami. To třeba u audi bývá dost problém anevím jak jinde, spoustu aut to nereflektuje. A samozřejmě BOSE audio je úžasné včetně subwooferu umístěném místo rezervy - konečně dobře využitá díra v kufru.
Bezvadné jsou vlastnosti podvozku a čtyřkolky. Jsem také offrodový fanda mám totálně zvednutého nissana patrola na 35' kolech. Porsche Cayenne mě proto překvapil svými možnostmi několika výšek podvozku a redukce, která klasicky posílí převody při překonání výjezdu do prudkého kopce a podobně a v neposlední řadě uzávěrka mezinápravového diferenciálu. Prostě přestane vás to bavit na silnici a můžete zajet opravdový offroud sice zničíte hliníkové turbo disky ale to se při ofroudení stává. Chtěl bych vidět X5 si pohrávat s terénem jako Cayenne. Takže od speciálního treéního levelu povozku se zpátky přesunete přes normální výšku až po výšku pro rychlou jízdu kdy se auto přikrčí k silnici, pro doplnění zapnete sport podvozek, vypnete PSM a dáte tiptronic a vyrazíte na sportovní výlet auto vám servíruje přesně to co od něj chcete srce vám začne bušit a vy máte pocit totální síly a zrychlení jenom musíte počítat, že auto váží přes dvě tuny a musíte ho i ubrzdit. Takže dopředu jde jak po másle ale na brždění musíte být předvídaví. Mám zkušenosti s Porsche 911 tam je to samozřejmě jiný průběh neboť motor a brzdy si pohrávají s nižší hmotností takže i ve smyku máte pocit vysoké ovladatelnosti vozu, u Cayenne je to trochu o zvyku a najetých pokusech průjezdů ve smyku. Spotřeba vyletí ale co, když si na dovolené půjčíte vodní skůtr na deste minut tak to taky neni levná záležitost a kdo nezažil motorové lodě připadá mu i Cayenne úsporné vozítku.
Na léto mám 20" Michelin Diamaris N1 275/40 kola turbo a na zimu 19" klasiku porsche.
Tak možná bych to shrnul:
Interiér světlá kůže - perfektní pocit.
Vybavení kokpitu - víc už snad nepotřebujete
Panoramatická střecha - úžasný prostor a vzdušnost
Exteriér - skvělý design prostě Porsche
Motor - skvělý tahoun
Brzdy - rozhodně na tu váhu dobrý výkon
Podvozek - chytrý, pohodlný, spolehlivý, překoná jakoukoliv překážku na silnici i v terénu
Celkově: zvenku vypadá malé, zevnitř prostorné, velice bezpečné, silné a zárověň rychlé
které SUV umí 270 km/h moc jich nebude prostě jeden z vrcholů SUV pyramidy.
Podrobné technické údaje neuvádím neboť jsou dostupné všude na netu i v jiné recenzi na mojeauto
Šlo mi o to spíše přenést pocity a skutečné zážitky z praxe.
pro ty kteří tvrdí že Porsche Cayenne TURBOOOO není supersport a chová se v zatáčkách hůř než 911 alespoň pro porovnání videa:
http://www.youtube.com/watch?v=mXfTc0_a5zw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=RjZG42it73s
Silné stránky
Design, Motor, Brzdy, Bezpečnostní prvky, Výkon v terénu a hlavně na silnici
Slabé stránky
Spotřeba benzinu a náklady na provoz, papá olej ale je to holt supersport a kterej závoďák nemá drahej provoz
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim no problem, originál servis dražší ale mnohdy ve finále zjistíte, že je lepší tam zajet než auto svěřit nějakým rádoby odborníkům. Je lepší znát toho kdo vám vašeho Cayenna bude opravovat.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od prvního majitele pravidelně sevisováno vše doloženo
Novinky v recenzi
TESTOVAL JSEM V MOSTE
Tak jsem jel testovat na okruh do Mostu, ohoblovat trochu gumy, brzdove desticky a spalit poradne benzinu. Bylo to dnes po sobotním závodu kamionů. Trať byla pogumovaná, teplota vzduchu 32, podmínky horké. Na gumách ani moc neubylo spíš přibylo od zanechané gumy z kamionů. Bylo to super na okruhu jsme byli sami ještě s nazakázku upravenou Mazdou RX8 kterou kamarádi připravují pro zákazníka. Ty dvě hodiny na okruhu jsem si fakt užil, Cayennovi jsem dal okusit hraniční průjezdy zatáčkama. Choval se fakt dobře i když traťový rekord nepřekonal.
Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne turbo
- Re: DVB-T 22.12.2009 21:40
- DVB-T 19.11.2009 19:17 Shr3k
- Re: Re: Ta kamikaze Mazda je jenom na parádu, 03.09.2009 23:01 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne ukázal zoubky 03.09.2009 12:58 Filip .
- Re: Re: Re: Re: Cayenne ukázal zoubky 02.09.2009 23:42
- Re: Ta kamikaze Mazda je jenom na parádu, 02.09.2009 23:36
- Re: Cayenne ukázal zoubky 02.09.2009 12:33 GooF (RaceFans)
- Ta kamikaze Mazda je jenom na parádu, 02.09.2009 12:28 Poustnik
- Re: Re: Re: Cayenne ukázal zoubky 02.09.2009 11:45 Filip .
- Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne ukázal zoubky 02.09.2009 11:31 Honza Mička
- červené MHT 02.09.2009 07:37 Dylan McKay
- Re: Re: Cayenne ukázal zoubky 02.09.2009 00:21
- Re: Re: Re: Re: Cayenne ukázal zoubky 02.09.2009 00:19
- Re: Cayenne ukázal zoubky 01.09.2009 23:49 Poustnik
- Re: Re: Re: Cayenne ukázal zoubky 01.09.2009 23:37 Honza Mička
- Re: Re: Cayenne ukázal zoubky 01.09.2009 23:30
- Re: Cayenne ukázal zoubky 01.09.2009 23:13 Honza Mička
- Re: Re: Vážení přátelé 01.09.2009 23:08 Honza Mička
- Cayenne ukázal zoubky 01.09.2009 23:02
- Re: Cayenne 25.08.2009 20:04
- Re: Cayenne 24.08.2009 12:37
- Cayenne 24.08.2009 11:59
- Re: Re: Re: Re: Vůz si čistím sám, 24.08.2009 11:43
- Re: Re: Re: Vůz si čistím sám, 24.08.2009 11:16
- Re: Re: Re: Re: Vůz si čistím sám, 24.08.2009 11:11 Poustnik
- Re: Re: Re: Vůz si čistím sám, 24.08.2009 10:36 Dylan McKay
- Re: Re: Vůz si čistím sám, 24.08.2009 09:51 Poustnik
- Re: Vůz si čistím sám, 24.08.2009 02:49
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážení přátelé 24.08.2009 01:12 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážení přátelé 24.08.2009 01:08 jpor (RSKa)
Další vozy značky Porsche
-
Porsche Cayenne (2003) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 28.7.2008 4686710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Porsche Cayenne (2004) Majitel: Tomstone
Přidáno: 30.4.2011 168 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Porsche 911 (2005) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 7.8.2010 991510 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Porsche 911 (2001) Majitel: s-mike (RSKa)
Přidáno: 1.4.2008 2316810 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Porsche 911 (2009) Majitel: concorde
Přidáno: 24.3.2011 10110 Majitel 9.92 Uživatelé