Recenze

9 Majitel

Volkswagen Polo 9 N 1.4 TDI

9.38 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Blackýšek Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:33 palivo: nafta počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1422 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Johnyy".

VW POLO 9 N 1.4 TDI (51kw, 155 Nm.)

Polo čtvrté generace přišlo na trh v roce 2002 a vybudovalo si velmi dobrou pověst, tedy alespon myslím. Vyniká kvalitním zpracováním a vynikajícím podvozkem, vyzkoušeným na Fabii a Ibize, ovšem každý v jiném odladění. Další předností je široký výběr benzínových i dieselových motorů. V nabídce figurovaly jak benzínové tříválce 1,2 HTP litru s výkony 55 a 64 koní, tak čtrnáctistovky ve verzích 75 a 100 koní. Diesely byly zastoupeny tříválcem 1,4 TDI (75 k), atmosférickým 1,9 SDI (64 k), 1,9 TDI (100 k) a od roku 2004 nejsilnějším 1,9 TDI s výkonem 130koní.
V polovině roku 2005 podstoupilo Polo facelift, který přinesl zejména nový design přídě ve stylu Passatu, ale i zadní světla se změnily k podobnosti většího brášky a došlo na změny v nabídce motorů. Letitý 1,9 SDI byl nahrazen slabší verzí turbodieselu 1,4 TDI (69 k, 155 Nm), který klape i v mém Polu, zatímco verze se 75 koňmi posílila na 80 koní. Mezi benzínovými motory je novinkou 1,4 FSI s přímým vstřikováním paliva a výkonem 85 koní. Při koupi nového Pola se zákazníci musejí smířit s vyšší cenou, na druhou stranu však jako ,,ojetina,, neztrácí hodnotu tak rychle jako konkurenční modely. Myslím, že VW Polo 1,4 TDI dobře poslouží těm, kteří chtějí poněkud dražší, ale úsporné auto s kvalitním zpracováním, které si dobře drží cenu a vzhledem k menším rozměrům se hodí do městského provozu, ale neztratí se ani mimo něj.

Svého mazlíka mám skoro na den měsíc a má najeto 4500 km. Každý další kilometr na kontě je stále znát a motor se o dost ztišil a pružnost, dynamik i spotřeba jsou o poznání lepší. Moje Polo obouvá pneu Continentall a musím říct, že jsou opravdu výborné, v zatáčce auto podrží, nepískají, i na vodě se chovají velmi předvídavě. V Polu je hodně místa v předu, jak nad hlavou tak pro nohy, vzadu je to úměrné nastavení předních sedadel..

Barva - po dlouhém váhání a několika rýpalům, že černá je nejhorší na udržbu a bla bla bla..jsem zvolil právě černou, u které myslím je výhoda, že Polo opticky zvětšuje-je to patrné hlavně při pohledu zezeadu, kdy černé okraje okna a spodní část nárazníků splývají a tvoří velký černý celek..

Výbava - Polo je ve výbavě Comfortline což obnáší
-automatické rozsvěcení potkávacích světel, 2x airbag, centrál na dálku, klimatizaci Climatic, el. okna vpředu, el. vyhřívaná zrcátka, ABS s brzdovým asistentem, výškově nast. obě přední sedadla, vnitřní alarm - je napojen i na kapotu, takže ochrání motorový prostor, orig. VW rádio na CD s mp3+4x repro, přední mlhovky. VW má mnoho vychytávek jako např. od modelového roku 2007 dostalo Polo funkci sepnutí vnitřní cirkulace vzduchu při zařazení zpětného chodu - prostě abyste si nečuchali smradík z výfuku :-), při odkolení zrcátka na slunečních clonách na vás začne svítit lampička, držadla nad dveřmi při puštění jen pomalu dojedou na své původní místo, neozve se rána jako např. ve Fábii - jo holt německá preciznost.
Ještě se zmíním o posilovači řízení s proměnným účinkem, který se mi zdá snad až přiliš horlivý, řízení by mohlo být i tužší, ale ve městě otáčíte jedním prstem :-)

Kufr a odkládací prostory - Kufr má v základu 270 litrů, není to moc ani málo, ale nějaký ten litřík navíc by určitě neuškodil. Polo má plnohodnotnou rezervu a každý člen povinné výbavy má své místo a nikde nevadí, nelítá za jízdy. Odkládacích míst je opravdu hodně, pod celou palubkou je polička, na vršku palubky je ideální místo na mobil, menší uzavíratelná schránka před spolujezdcem, boxy pod předními sedadly, odložíte prostě vše co potřebujete. Výborný je také držák na nápoje ukrytý v přístrojové desce, který udrží litrovou Colu uplně s přehledem.

Sedačky - jsou snad jedny z nejlepších v daném segmentu, lepší než ve Fábii I. Potah je také super, jen uvidíme v létě jestli se mi nebude pařit p.....:-). Vzadu je pro krajní členy posádky připravena loketní opěrka

Kola - Na mém Polu jsou ,,14,, plecháče obuté do Continentallek 165/70, které jsou výborné..černé disky zakrývají originální poklice VW

Motor - tříválec 1.4 tdi ve verzi 51 kw a 155 Nm. je lepší volba než 1.2 htp. Najezdím 45-50 tis. km ročně, takže se myslím vyplatí. Zvuk zvláště po studeném ránu je opravdu strašný, klape, drnčí - takový traktor, ale jak se zahřeje je na výborné urovni, odhlučenění interiéru je opravdu dobré. Motor začíná táhnout kolem 1600 otáček a dá se točit ke 4000 tis. kde tah ustupuje. Dynamika i pružnost díky ,,kroutáku,, je opravdu už ted při 4500 najetých km daleko lepší než u 1.2 htp s kterou jsem jezdil dříve. Spotřeba se nyní drží kolem 5.3-5.5 litru a myslím, že ještě půjde dost dolů.
V mém motůrku maže Olejíček long life - výměna po 30 tis. km, zatím se drží mezi ryskami, ale litr navíc (za 750 kč) jsem si raději pořídil na dolévání. Klady nebo zápory Long lifu nechám na posouzení, slyšel sem názory pro i proti.
Zrychlení je cirka zatím kolem 14 sekund - měřené stopkami spolujezdcem a tachometrová maximálka 185 km/h

Brzdy - jak již bylo zmíněno brzdy jsou s ABS a brzdovým asistentem, vpředu kotoučové, vzadu bubny. Ze začátku se zdají gumové, ale jakmile se nebojíte a šlápnete na pedál brzdy začínají se dít věci, asisten ,,to,, přitáhne a rázem stojíte a ABS se povětšinou drží stranou - takže paráda. O přehřívání u mě zatím nemůžu být řeč i při brždění z vysokých rychlostí..jen pak ten černý prach na poklicich.. :-)

Vylepšení - zatím jen chromové rámečky SPZ a odrazkové proužky po vzoru Oktávie RS :-) vzadu.

Světla - vpředu žárovky H7 s krytkou na které je emblém loga VW-paráda na pohled přes čirou optiku. Svíti velmi dobře, jen dálková by nemusela svítit tolik do jednoho bodu..Zadní s rystalovým efektem se k autu hodí a mě se opravdu líbí.

Silné stránky

- je to VW - to je dost silná stránka sama o sobě :-)
- motor (až na jeho zvuk)
- spotřeba
- spolehlivost - zatím dle jiných u typu Polo
- jízdní vlastnosti
- světla
- výbava
- rádio + repro-hraje opravdu dobře

Slabé stránky

- zvuk motoru
- ceny servisu a náhr. dílů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné a doufám, že ještě hodně dlouho nebudou:-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno v Hradci králové - přístup dobrý-jen to čekání..od objednání dorazilo až po 6 měsících a pár dnech ktomu..prý tenhle motor moc oblíbený není-kůli ceně auta. Přístup dobrý, dostal sem zlatou kartu na servisní úkony :-)Zlatá karta je fajn na slevy..ale např.zapůjčení auta cca na hodinu po městě kde je servis si zaplatit musím a to dost tučně...

Netunig

o úpravách nepřemýšlím, potřebuji jezdít, uvidíme časem...

 

Novinky v recenzi

12.10.2008 00:00

tak na tachometru se dostávám k číslu 35 000km, Políčko je pořád ok, nikde nic nevrže, závada žádná, naopak se mi zdá že spotřeba jde lehce dolů. držím se kolem 4.7-5.0 litrů při normální jízdě-spořílek s nohou na plynu určitě nejsem...tak uvidíme dále..

26.7.2008 00:00

27.07.2008 a tak přece jen lehký tuning-přední masku jsem oblepil stříbrným proužkem-samonalepovacím-imitace originálu hodně věrná, jen uvidíme jak dlouho to tam vydrží..

26.7.2008 00:00

26.7.2008 Tak po dlouhé odmlce přidávám textík a poznatky. Tachometr ukazuje 24 000 km a do třiceti a první prohlídky zbývájí dva, tři měsíce. Jedno mě ovšem zklamalo, na levé straně u předních i zadních dveří se mi odlepilo gumové těsnění-podle vin kodu zjistili, že to nějaký slovák neodmastil a nalepil rovnou...obj.-příští týden mě to vymění.Těsnění koukalo cca 40 cm ven z auta-vypadalo to fakt strašně-uříznul jsem to. Jinak motor jedna báseň-hezky si sednul a táhne čím dál líp-spotřeba se drží mezi 4,5-5,0 litry, jednou už jsem musel dolévat olej LONG LIFE-litr stojí 750kč :-)..


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

dle značky i typu od jiných uživatelů - mám ho krátce na mé soudy..

praktičnost
8

tak mezery se najdou, není to Hammer že..každý si musí říct na co bude své auto používat, mě to stačí...

prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
7
náhradní díly
4
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
4
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…