Recenze
Škoda 136 Rapid
Technické info
Přezdívka auta Arrow Rok výroby 1987 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1300 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "michal.tuareg".
Ahoj,tak tohle je moje auti,proslo nekolika evolucema a tohle je soucasny konecny vzhled.Auto proslo kompletni generalkou,vse bylo rozdelano do sroubku,opiskovano,nazinkovano a natreno nebo osetreno praskovou barvou.Fotky od zacatku renovace dolozim az je oskenuju.
-Motor favorit 136, leštěná klika a ojnice, odlehčený setrvačník a řemenice, to vše bylo kompletně vyváženo, snížená hlava válců, zvětšené leštěné sací a výfukové kanály, upravené radiusy na ventilech pro lepší vyplachování, tvrdší ventilové pružiny, vačka 280°; leštěné sání osazené karburátorem Pierburg se zvětšenými difuzory a sportovním filtrem, výfukové svody 4-1 zakončené nerezovým tlumičem, pancéřované hadice, leštěné víka, chromované řemenice, pískové lakování motoru. Odhadovaný výkon je 100koní.
-Přední náprava byla kompletně rozebrána , opískována a opatřena modrým nástřikem, všechny pryžové díly vyměněny za nové, zkrátka podrobila se kompletní generálce. Byla osazena tlumiči HP Sporting s upravenou výškou zdvihu a tuhostí, spolupracují s tvrdšími kratšími péry opět od HP Sporting. Torzní tuhost pomáhá krotit stabilizátor o průměru 22mm.
-Zadní náprava je vlastní konstrukce typu Mc Pherson. Podélná ramena byla příčně přeříznuta a přesazena o 35mm směrem ven a vyztužena chromolybdenovým plechem o síle 3mm. Silentblok pro uchycení v karoserii nezůstal bez povšimnutí a byl vyměněn za menší a tužší. Šikmá ramena se musela přizpůsobit podélným, takže se nejprve usadil nový držák na příčce, tedy o 35mm blíže k okraji vozu.Poté se ramena srovnala do roviny a z vrchu se podélně prořízla, do řezu se vložila výztuha z chromolybdenového plechu a zavařila. Po zpětném namontováni do vozu přišlo na řadu umístění a uchycení tlumiče. Spodní uložení tlumiče leží v ose poloosy, tlumič prochází kolmo vzhůru podběhem a ústí v prostoru za sedačkami, kde je uchycen do jacklového rámu, který je sešroubován s karoserii. Zadní tlumiče jsou opět dílem firmy HP Sporting a mají několik verzí výškového nastavení.Touto úpravou se dosáhlo max. zlepšení jízdních vlastností, auto je jistější do zatáček a celkové chovaní podvozku bych přirovnal k motokáře. Kompletní úpravou podvozku se vůz snížil o 120mm.
-Brzdový systém je převzat z Opelu Astra G.Přední kotouče vzduchem chlazené.zadní jednoduché kotoučové.Ruční brzda je ovládaná lanovody. Brzdový rozvod je kompletně veden vnitřkem vozu.
-Karoserie prošla několika evolucemi, od sériového vzhledu přes lehce okruhový až po současný, který bych hodnotil jako za velmi uspokojující. Vize o vzhledu auta byla už od začátku jasná, takže se auto rozebralo úplně do šroubku až zbyla jen holá karoserie, která se zbavila všech tlumících hmot, aby se odhalily zoubky času. Jelikož sem auto kupoval od kamaráda z Mostu,od něhož bylo v perfektním stavu a už před časem klempířinu udělal, neměl sem tolik práce s vyvařováním a mohl se rovnou vrhnout na úpravy karoserie. První na řadu přišly lemy blatníku. Koupily se zadní půlpodběhy a z těch se udělaly lemy, které krásně kopírovaly rádius kola, velký důraz byl kladen na to, aby se pneumatika nikde nesetkávala s lemy, takže se vymontovaly tlumiče a hýbalo se kolem nahoru a dolu,zaklepávaly se lemy, až to vše bylo v pořádku. Pro optické snížení bočních linii se mezi lemy napasovaly laminátové nástavce prahů.Další pak bylo zavaření klik dveří, letecké víčko nádrže, zavaření všech otvorů pro nárazníky, to bylo uděláno po velkém přemýšlení a rozhodování, kdy auto bylo už po laku a po první nucené silniční kontrole, která nedopadla zrovna pozitivně. Po láskyplném setkání s Policií ČR padlo rozhodnutí sundat nárazníky, díry kompletně zavařit a přelakovat. Říkal sem si, jestli je na autě o pár věcí více, které nelahodí oku zákona a tudíž dostat pokutu, tak ať to stojí za to.Dnes už je doba jiná,body jsou body,tohle všechno je dva roky na zpět.Pozornosti neuniklo ani zadní čelo, které bylo zbaveno klasických světel a na jejich místo se usadily zástavbové moduly Hella s diodovými kroužky. Přední část vozu prošla radikálnější úpravou. Původní světlomety nahradily kulatá čirá světla z VW Golf II od firmy FK Automotive osazená BI-xenonovými výbojkami ze Škody Superb. Původní místa pro přední blinkry se zavařily a blinkry vyvedené v kulatém provedení opět od firmy Hella putovali o něco níže do předního čela. Přední čelo bylo navíc zbaveno výstupku pro vyndání rezervy, zároveň přidány dva přívody vzduchu k brzdám. Boční blinkry jsou od FK Automotive a pocházejí z Fordu Focus. Přední kapota byla jemně zamračena a dostala decentní saní. Zpětná zrcátka jsou tvarově upravená z Felicie Kit Car. Přední maska vznikala hodně dlouho a měla hodně podob.Po mnoha konzultacích s kamarády jsem nakoupil 4 klasické emkové masky a společně s flexou a svářečkou plastu vytvořil masku podle představ a společně ruku v ruce s vlasovým a jemným tmelem ji dotáhl do finální podoby.
-Lakování:Vybrat Odstín barvy bylo velké dilema, až mě přesvědčil kamarád lakýrník,ať na to dám barvu z amerického forda - švestkově modrá měnící se do fialová obohacena perletí. Celá karoserie dostala dva nástřiky plniče, poté tři vrstvy barvy a nakonec dvě vrstvy laku a finální výsledek můžete posoudit sami.
-Interier:V interiéru padla volba na umístění palubní desky z felicie, osazené kulatými budíky ze škody GLS. Po kompletním odstrojení desky přišlo na řadu její usazení, spasování s tvarem okna a výrobou držáků.Tato zástavba si vynutila předělání pozice sklonu volantové tyče,musel jsem vyrobit mezikus a volantovou tyč posunout o 90mm dolů, na konci tyče je volant Raid s nábojem domácí výroby, jenž je pochromován. Tím pádem se změnila celá pozice posezu ve vozidle. Původní připevnění na sedačky bylo odstraněno a vyroben nový rám s požadovanou výškou a šířkou pro nové skořepinové sedačky od firmy Bervid se 4bodovými pásy Kingdragon. Konzole sedaček jsou domácí výroby z chromolybdenového plechu a nachromovány. Výplně dveří jsou domácí výroby, pro základ sem použil sololitovou desku, na kterou sem připevnil upravené výplně dveří z vozu Isuzu Vehicross a laminatovací soupravou sladil do požadovaných tvarů.Vnitřek vozu je sladěn do černo žluté kombinace s použitím alcantary , koženky , lakováním a dávkou chromu.Vůz je proveden pouze jako dvoumístný a místo zadních sedaček jsou čalouněné desky připravené pro případnou audio zastavbu. Na celé podlahové ploše je položen koberec, za který by se nemusel stydět žadný obývací pokoj. Pedály dostaly nášlapy od firmy Sparco, hlavice řazení od firmy Revolution a madlo ruční brzdy je domácí výroby.
-Kola:Clio Williams 6.5x15 opískované, srovnané a lakované komaxitem.
Silné stránky
Ojedinělý kousek,budí pozornost a to se my líbí :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
znáte přísloví kovářova kobyla.............. auta zákazníků jsou přednější takže někdy čeká na servis dost dlouho :-)
Novinky v recenzi
22.8.2010
tak po dvou letech odpočinku jsem zas něco udělal, pořídil nová kola, trochu si snima pohrál a další změny se plánují. Zas mě začíná bavit :-)
po dlouhé odmlce sem se zas konečně dostal k autu.Mám kompletně nalakovanou zadní nápravu komaxitem,složený motor a nalakovaný a v neposlední řadě dokončená generálka převodovky.Z nedostatku času stále není nalakovám motorový prostor, což mě dost brzdí.
tak sem konečně nechal dynamicky vyvážit kliku,řemenici a setrvačník a pustím se do stavby motoru.V mezičase esteticky ladím motorový prostor.
Přidat názorDiskuse: Škoda 136 Rapid
- Super 25.07.2008 20:24 Ladi
- Dvěma slovy: 25.04.2008 22:17
- Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 13.02.2008 18:55
- Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 03.12.2007 14:17
- Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 03.12.2007 12:12 g_m
- Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 03.12.2007 07:17
- nemám slov ! 01.12.2007 17:06 designer
- Krasa! 30.11.2007 22:02
- .....jo 30.11.2007 16:16 salazar
- ahoj 30.11.2007 14:26 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 14:18 g_m
- Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 14:15
- Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 14:02 g_m
- Re: Re: Re: Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 13:56
- Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 13:54
- Re: Re: Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 13:51 g_m
- Re: Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 13:29
- Re: Re: Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 13:21 g_m
- Re: Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 13:13 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 12:59 g_m
- Re: Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 12:45 Hanss (MoDo Team)
- Xenony - dotaz na majitele vozu. 30.11.2007 12:29 g_m
- bodování 30.11.2007 06:37 Focusman
- Díky všem. 30.11.2007 06:27
- obdiv 29.11.2007 21:26
- jedine 10 29.11.2007 21:02
- Takový tuning... 29.11.2007 14:16
- Tak to je pecka do chobotu! 29.11.2007 03:46 Psychobolos
- hodnotenie 28.11.2007 22:22 Mexican82
- Pěkné, ale... 28.11.2007 22:17
Další vozy značky Škoda
-
Škoda 136 (1989) Majitel: Mira83
Přidáno: 2.12.2007 2410 Majitel 9.23 Uživatelé
-
Škoda 136 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.2.2009 31 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Škoda 136 (1986) Majitel: ToumextCZ
Přidáno: 28.11.2014 19 Majitel 5.00 Uživatelé
-
Škoda Superb (2021) Majitel: Technoid
Přidáno: 1.6.2021 629 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé