Recenze
Lincoln LS
Technické info
Přezdívka auta American Dream Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2995 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Cossi".
…jeste pred vystoupenim z letadla jsem si neustale pokladal nekolik otazek…cim pro mne prijedou (prijedou-li vubec) a jake auto dostanu (tim jsem si byl jist). “Welcome” probehlo dle mych predstav. Cekal na nas ridic s bilym Lincolnem Town Car. Po dvou letech pobytu uz na tento vuz hledim jinak nicmene prvni dojem po letech stravenych v Citroenu AX a Fieste byl jako spatreni osmeho divu sveta. Cesta v limuzine bezela lehce, klidne a bez vibraci. Po prijezdu k firme jsem si byl vyzvednout klice od sveho vozu. Na klicich byl znak GM (nejsem milovnikem), ale presto jsem byl v ocekavani co to bude. Videl jsem ho jiz z dalky, Cerveny, retro, Chevrolet HHR. Z vnejsku opravdove retro, uvnitr jiz mene a po nastartovani se bohuzel dostavilo zklamani…ten zvuk jsem znal…po zvednuti kapoty bylo jasno - motor Opel 2,2 16V v kombinaci se 4st. automatem. Ma predstava vypadala nasledovne: pet metru nefalsovaneho “americkeho plechu” s buracivym osmivalcem (dobra sestivalec je take OK) a klidne nekolid desitek tisic mil natoceno, ale ne prevleceny OPEL. Nic proti zn. OPEL (nicmene pro tuto znacku me srdce netluce), ale ve Statech prece nemuzu jezdit v OPELu!!! Chtel jsem zazit svuj Americky sen a ne tohle. Prskal jsem, vzlykal, ale to bylo jedine co jsem mohl delat. Nad vodou mne drzel slib zamestnavatele, ze mi prideli vuz ze sve flotily, neb HeHeRka byla z pujcovny a rozhodne ne za hubicku. Nic ve zlem, spatne nevypadala I nejela, ale muj sen to nebyl.
Prvne mi vyhrozovali, ze dostanu GMC Envoy (radoby SUV obrich rozmeru a permanentne v zizni) a tak jsem se branil, ze bych radeji neco mensiho…resp. nizsiho a slib i prani se vyplnilo jiz po dvou mesicich. Obdrzel jsem klicky od “noveho vozu” a me oko utkvelo na znaku na klicku. Ten znak jsem dobre znal a byl totozny s vozem, ktery nas vezl z letiste. Ten den si vybavuji zcela presne, byl jsem v sedmem mozna osmem motonebi. Lincoln! Okamzite jsem vedel ze nebude maly, ani pomaly a ze valce rozhodne sviraji nejaky uhel. Na parkovisti stal Navigator, obri nalestene SUV v bile barve. Stisknu dalkove ovladani a nic… jdu blize a hlavou se mi honi tuna veci… Stisknu podruhe, opet nic, ale v periferii oka cosi bliklo…smeruji tim smerem a je mi jasne o co jde. Modre LS. Po prvotnim zklamani se mi radost vratila a jeste vyrazne posilila…SUV ja nerad, ale ten lesk me zlakal…
Lincoln LS si pamatuji z prvnich probdelych noci na internetu, kdy se Lincoln snazil udelat premiovy vuz co pritahne mladsi zakazniky a jeste prorazi na starem kontinente. Jsem presvedcen, ze se jim dobre nepodarilo naplnit ani jeden cil, ale presto v LS “paprdu” uvidite zridka. Sance na uspech byly celkem velke, nebot konkurence od GM pouzivala predni pohon, OHV motory a nevyrazny vnejsek I vnitrek. Oproti tomu LS je radna zadokolka s motorem za predni napravou a akumulatorem vzadu pro lepsi rozlozeni hmotnosti. Tu snizovalo mnozstvi hliniku pouziteho na karoserii. Osobne jsem vyzkousel a magnetka nedrzi na blatnicich, predni kapote a strese. Podvozek a motor si vypujcili z “globalniho” projektu od Jaguaru S-type a to dodava take slusny punc exotiky. Vzorem pro LS bylo BMW rady 5 s cilem prodavat se za cenu BMW 3 - celkem slusny plan.
Historie LS:
Prvni LS MY2000 vyjel za zakazniky ve dvou provedenich. S 3.0 V6 (210k) a 3,9 V8 (252k). Zadne oslnive vykony, ale slusny zaklad. Verze V6 byla v nabidce s 5st. automatem i manualem, ktery byl v prvnich letech obliben pro svoji dynamiku blizici se verzi V8. Motor V8 se nabizel pouze s automatem, ale vybavenym “sekvencni volbou" tzv. Selectshift. Vybava vsech vozu zahrnovala premium polozky v podobe kozeneho calouneni interieru, dvouzonove el. klimatizace, premium audio system, spousta airbagu a el. ovladani vseho pohybliveho. Nicmene vuz nemel ESP, ani xenony a navigaci ani za priplatek. Dan za udrzeni ceny na uzde.
Popis MY 2003: Verze V6 posilila na 222k a V8 na 280k. Bohuzel doslo k vyrazeni manualu z nabidky pro maly zajem ;) (ach ti amici). Exterier dostal nekolik zmen, napr. mensi zadni svetla. Dle mne krok zpet.
Dalsi drobne retuse prichazeli snad kazdym rokem a ve finale motor V6 dosahoval vykonu 230k. Modelovy rok 2006 byl tim poslednim pro LS. Je to skoda, stacilo by zretusovat vnejsek, pouzit koncernovy 3,5 V6 a 4,6 V8 z Mustangu a byl by americky konkurent BMW 5 opet na svete. Tato role nyni lezi na Pontiacu G8 a ten je u konkurence.
Muj Americky sen:
Lincoln LS v modre metalize z roku 2001. Stoji na 16” chromovych kolech s rozmerem pneu 215/65. Jedna se o zakladni provedeni, coz cita kozene calouneni interieru, kozeny volant s imitaci dreva a ovladanim audia + tempomatu, ABS, kontrola trakce, el. ovladani oken, zrcatek, prednich sedadel a volantu. Alarm + centralni zamykani a dualni el. klimatizace. Samocinne zapinani svetel je take v serii. Rizeni je samozrejme s posilovacem a kotoucove brzdy jsou na vsech kolech.
Rozmery/hmotnosti:
Rozmery v x š x d: 4925 x 1859 x 1453 mm
Rozvor naprav: 2908 mm
Pohotovostni hmotnost: 1650kg
Design:
Exterier: Mne se libi, ale posudte sami. Klasicka karoserie sedan s kulovou linii bocnich oken s dlouhou predni kapotou i zadkem. Predni 4 oci a vytazene boky dodavaji sportovni vyraz. Na prvni pohled vyniknou giganticke dvere na dlouhem rozvoru. Ty predni dobre maskuji skutecny zacatek kabiny. Bohuzel, zakladni verze obsahuje zbytecne imitace chromu na naraznicich vpredu I vzadu, ktere u vyssich odpadajo a v barve karoserie vypadaji mnohem lepe a sportovneji. 17” kola slusi vozu take vice oproti zakladnim 16". Zadni svetla zboznuju, neb jsou velika, vyrazna a dotvareji zadni partie. Skoda ze vyfuk na kazde strane nedostal ozdobnou koncovku a smutne miri k zemi :(.
Interier: Ten mne mile prekvapil svym neamerickym pojetim. Ma sportovni nadech, sedadla (kresla) uplne “na zemi” a s vynikajicim bocnim vedenim vc. bederni operky. Jejich variabilita umoznuje nalezt polohu snad kazdemu. Detaily v interieru, zpracovani I kvalita materialu opet predstihuje dobu a vetsinu mistni americke konkurence jeste dnes. Umisteni loketni operky ve dverich a uprostred vozu zarucuje pohodlne zaklesnuti na dlouhe vzdalenosti. Rozvor slibuje mnoho mista v predu I vzadu, coz mohu potvrdit, nicmene posunuti motoru za predni osu cenne centimetry ubira. Audio aparatura ma pouze prehravac kazet (???) nicmene vykon a zvuk je ohromujici. Basy jsou prirozene a pevne, stejne jako prostor hudebniho projevu. Dodavatele Audio jsem nezjistil. Interier je vyborne odhlucnen a krome vsudy pritomeho vrceni sestivalce do interieru nepronika aerodynamicky ani valivy hluk od pneu za zadnych okolnosti. A tak vyborne audio prijde vhod a cesta je tak neunavna a pohodlna. Kufr s objemem 380L je nizky, ale dlouhy a tak pobere vse potrebne. Dve sady golfovych holi a bilou rukavicku ;) Ovladace jsou prehledne a po ruce. Rychle jsem si zvyknul na pouze jednu packu pod volantem. Ta ovlada blinkry, sterace apod. Volic aut. prevodovky je ve stredovem tunelu a za to vysekavam Lincolnu poklonu, nebot "fofr paku" bych v teto tride netoleroval.
Dynamika:
O tu se stara vidlicovy sestivalec ulozeny podelne za predni napravou, spojeny s 5st. automatem a pohanejici zadni kola (oda na radost). Vykon 155kW/210k pri 5800 ot/min a tocivy moment 280Nm pri 4500ot/min. Motor potrebuje benzin 91okt., coz je ekvivalent k 95okt.v CR. Na vyvoji motoru se podileli bratri Cosworths z UK.
Po nastartovani je okamzite patrne, ze se jedna o V6, nicmene samet necekejte. Zvuk je hrubsi a VRRRcivejsi a take je vsudypritomny, ale nijak vyrazne neobtezuje. Po seslapnuti plynu vas LS zatlaci do sedaku a nabira postupne na sile. Maximum tociveho momentu (4500ot/min) je presne tam, kdy citite nejvetsi zatah a LS se “rozleti”. Opojeni, ale trva pouhych 1000otacek nebot pak jde dynamika prudce dolu. Motor toci az 6500ot/min, presto vytacet motor nad 5500ot/min je ztratou casu. Motor ma pak nevyrazny zatah a pouze “vyje”. Muj automat nema moznost sekvencni volby a tak prerazeni ve spravny moment resim povolenim plynu. Neni to zdaleka to prave burske a kazi to dojem z celkove slusne dynamiky. Jinak automat radi jemne, rychle a bez vyrazneho cukani. To se dostavi pouze vyjimecne pri nahlych zmenach polohy plynu. Logika automatu zaslouzi pochvalu, nebot posloucha ridice. Vic plynu = vic otacek a v momente kdy zvolnite okamzite radi vys. Zbytecne motor nepodtaci a I podrazovani mu nedela potize. I pri prudcim seslapnuti plynoveho pedalu na polovinu podradi automaticky o stupen dolu. Kick-down zvlada hure, radi vetsinou o dva stupne dolu, coz trva dele a neobejde se to bez “zavyti”, pribrzdeni a nasledne “herdy do zad”. Nejlepsi pocit z dynamiky vozu se dostavi pri najezdech na dalnici, kdy je zarazen 3st. a LS se zene za hranici 100km/h. V realnem svete vuz poskytuje slusnou dynamiku a vykon bez vetsich slabin (vyjma za hranici 5500ot/min). Spotreba odpovida rozmerum a povaze vozu Cesta do prace a zpet (cca. 6mil) je za 12-13L. Kdyz vyrazite za hranice "Suburbs" tak se pri dalnicni rychlosti (75mph) dostanete pod 10L.
Vykony:
Zrychleni 0-100km/h: 9,3s
Maximalni rychlost: 210km/h (tipuji)
max. rychlost jsem nezakusil a ani to neplanuji ;). Pokuty lezou darebne do penez a predpokladam, ze stejne ma omezovac na 210km/h.
Podvozek, je kapitolou sama pro sebe a jednim slovem je vynikajici i na celosvetove pomery. Dusi z vas nevytrese a dobre pobere vetsinu nerovnosti (v Michiganu jsou snad nejhorsi cesty sveta). Pricne nerovnosti nerad a v prudkych zatackach se zhoupne jak Titanic, ale na klasickych vlasenkach drzi stopu a smer.
Rizeni odfiltrovane od prenosu vykonu je presne, jemne a citlive. Nelze jej prirovnat k evropskym premiantum, nicmene na US limuzinu pet metru delky klobouk dolu. Od dorazu k dorazu potrebuje slabe pres 3 otacky a rizeni je proste vibraci (ne dnes, auto ma dalsich 20t mil navic a vule se zacinaji projevovat). Casto si vychutnavam “mireni” volantem do zatacek, kde se presne podari trefit jeji vrchol a jemne korigovat pripadne odchylky. Charakteristika podvozku je diky rozlozeni ~50/50 pri bezne jizde neutralni se sklonem k nedotacivosti. Vykonu neni tolik, aby se vuz “utrhnul” na suchu, nicmene na vode a snehu to jde snadno a kdyz se to prezene s rychlosti tak predek se sune jako prvni, zadek jej nasleduje s tendenci ho predbehnout a cela “Show” konci po ubrani plynu. Cviceni “osmicek” na snehu je fantazie a byl jsem mile prekvapen jak lehce a presne je lze opisovat. Pouze jednou me zadek predbehnul neplanovane a to na dalnicnim privadeci v zime. Bylo absolutni sucho, nicmene ten usek musel byt na ledu. Nejeli jsme vice nez 35mil/hod a “Kontra” spolu s ubranim plynu srovnalo LS predvidatelne zpet do stopy bez vetsiho stresu. Jel jsem s kolegou a i pres klidny vyraz v obou nasich tvarich me srdce bylo v krku a jeho nekde hodne nizko ;)
Na Lincolnu jsem, ale nasel jednu slabinu - brzdy. Kotouce na vsech kolech vypadaji slibne, ale realita je kruta. Gumovy pedal, a i pri plnem brzdeni se zadne skrceni na pase nekonna. Brzdy se rozjedou pouze, kdyz je nekolikrat po sobe brutalne probrzdim a pak jsou ostrejsi, ale stejne je porad hodnotim jako slabe. Kredit jim mohu dat pouze za jejich linearni nastup, ale...
Zaver:
S klidnym srdcem mohu rict, ze Lincoln celkove odvedl “good job” a na jizdu se vzdy tesim. Nebudu vas presvedcovat, ze je lepsi nez BMW ci AUDI, nebot neni, ale rozhodne ma sve misto v motonebi. Mym favoritem je MY2000 V8 v kremove metalize na 17” chromovych kolech a nebo cerny MY2006 V8 s "Gangster vyrazem". Zamiloval jsem se do zadokolek a i presto, ze jsem byval zastancem manualu nejak jsem polevil v presvedceni a odesel od mech. spojky. No, ne uplne, manzelky vuz ma nyni spojky dve, ale o tom az jindy.
Pro milovniky tohoto vozu pripojuji link na recenzi na Auto CZ: http://magazin.auto.cz/predstavujeme/lincoln-ls-luxus-vykon.html
Snazil jsem se z ni necerpat a popsat LS z me osobni zkusenosti.
Fotogalerie:
Foto ridice ignorujete, neb fotogeny jsem nepochytil a snaha zatvarit se “solidne” vysledny efekt jeste zhorsi. Bohuzel vice fotek sveho vozu nemam, ale dodam az projde radnou ocistou. Nyni vypada pod obraz :(. Prikladam fotografie nalestenych sourozencu pro predstavu. Rad se dozvim ktery vas zaujal...
Silné stránky
Podvozek
Rizeni
Odhlucneni interieru
Slabé stránky
Brzdy
Brzdy
Brzdy
Uz se nevyrabi
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Opravy: 2x lozisko na zadnim kole
V zime auto nestartovalo, a tak mi vymenili palivove cerpadlo (1500USD), a nemohu rict ze by doslo k agresivni zmene. Presel jsem z 87okt. (moje chyba) na 93okt. a problem je pryc.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zadne. Vuz jsem dostal od zamestnavatele.
Přidat názorDiskuse: Lincoln LS
- Re: WOOW 28.05.2008 10:23 Barrichello
- 10b 25.05.2008 19:34 wikinko
- Re: Re: pěkný 25.05.2008 16:39
- Re: mark VIII 25.05.2008 16:16
- Re: Odkial si 25.05.2008 16:10
- Re: pěkný 25.05.2008 16:09
- mark VIII 25.05.2008 12:51
- Good 25.05.2008 12:41
- WOOW 25.05.2008 10:19 *Black_Jacket*
- ok 25.05.2008 10:18 Luko81
- Odkial si 25.05.2008 10:15
- pěkný 25.05.2008 08:21
Další vozy značky Lincoln
-
Lincoln Mark VII (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.12.2007 799 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Lincoln Continental (1971) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.12.2007 509 Majitel 9.39 Uživatelé
-
Lincoln Continental (1984) Majitel: 15filip15
Přidáno: 14.2.2009 59 Majitel 8.71 Uživatelé