Recenze
Renault Laguna
Technické info
Přezdívka auta Laguna Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:182985 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1783 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 167 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Důvodem koupě druhého auta do rodiny bylo to, že auto potřebuji na dopravu do zaměstnání a manželka byla na rodičovské s dcerou. Chtěl jsem, aby na mne nebyly závislé.
Neměl jsem žádné požadavky na značku. Jen aby se jednalo o liftback nebo kombi a auto bylo ve slušném stavu. Byla mi nabídnutá Laguna, prý ve velmi slušném stavu.
Původně bylo Laguna určená pro manželku, aby do kufru snadno naložila kočárek a veškeré nezbytnosti bez velkého skládání. Nakonec to dopadlo tak, že Lagunu užívám k dopravě do zaměstnání (najezdí tak 99% kilometrů).
Renault Laguna druhé generace není potřeba nijak zvlášť představovat. Po českých a moravských silnicích jich jezdí velké množství. Laguně předchází pověst nepříliš povedeného vozu obzvláště kvůli stávkující elektronice, prý.
Výbava mého vozu je zhruba následující:
- ABS
- 6x airbag (čelní, boční a hlavové vpředu i vzadu)
- dvouzónová automatická klimatizace
- tempomat a omezovač rychlosti
- přední mlhovky
- elektrické ovládání oken předních a zadních dveří
- elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka
- kožený volant
Vůz byl poprvé přihlášen k provozu v Belgii 19.2.2004. V době přihlášení v ČR, tj. po sedmi letech měl najeto cca. 149 500 km. Tomu se dá věřit s ohledem na to, že k vozu jsem obdržel certifikát z "belgické TK" s uvedenými 120 tkm z února 2010..
Nyní má Laguna nejeto skoro 180 tisích a myslím, že dalších 100 tisích bez problémů zvládne.
Jediné, co mne čeká jsou na jaře 2014 nové přední kotouče a destičky. A výhledově se bude muset vyměnit spojka.
Na léto jsou obuté pneumatiky Nexen N6000 v rozměru 225/45 ZR17 94W na originálních litých discích Silverstone.
Na zimu jsou obuté pneumatiky Dayton DW510 v rozměru 205/55 R16 na originálních plechových discích s originálními poklicemi.
Silné stránky
Relativně velké (na dobu vzniku) a pohodlné auto.
S ohledem na objem motoru a rok výroby je spotřeba celkem slušná.
Plavné jízdní vlastnosti. Vzhledem ke stavbě podvozku je sportovní jízda vyloučena i při použití 17" kol.
Slabé stránky
Citlivost na boční vítr.
5. místo (uprostřed vzadu) je tak pro dítě nebo hodně hubenou ženu, protože zámky pásů trčí ze sedadla.
Dnešní vozy nižší střední třídy jsou prostornější.
Kdo má stále čistit světlé čalounění interiéru? Světlé čalounění je skousnutelné snad jen v kůži.
U LP a PP dveří je buď chyba v mikrospínačích zámku nebo kabeláži, což má za následek, že auto nerozpozná otevřené dveře (osvětlení kabiny). Proto jsem byl nucený zakázat automatické zamykání vozu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Toto bude asi nejdelší část :-(
Dovozce auto připravil k provozu, takže nechal vyměnit olej (Castrol 10W40) i filtry, stahovačku PP dveří, tyčky stabilizátorů a LP pružinu. V následujících několika měsících ještě nechal vyměnit přesuvník, opravit podsvícení displeje klimatizace (standardní vada), doplnit systém klimatizace, vyměnit mikrospínač v jedné z karet a největším problémem byla vysoká spotřeba. Dalším problémem bylo občasné cvakání od motoru. To bylo vyřešeno výměnou zničeného silentbloku převodovky ...na chvíli. Auto kvůli spotřebě stálo jak v autorizovaných i neautorizovaných servisech. Na moje upozornění, že bude s největší pravděpodobností vyměnit lambda sondu mi vždy bylo odpovězeno, že zrovna obě lambda sondy jsou na 100% v pořádku. Autorizovaný servis nepřišel na nic a alespoň nic neměnil. V neautorizovaném servisu určili jako závadu zapalovací cívky. Tak proběhla výměna cívek a ...spotřeba zůstala stále vysoká. Cívky jsem už bohužel platil. Dále jsem nechal vyměnit olej v převodovce. V servisu sice říkali, že náplň je doživotní a že jej není potřeba vůbec měnit. Po výměně mi bylo řečeno, že olej měl konzistenci řidších povidel.
První kdo použil mozek byl majitel jednoho servisu v Klatovech, který po napojení na diagnostiku prohlásil, že přední lambda sonda je mrtvá (měl jsem přeci jen pravdu). Od té doby jezdí Laguna víceméně pod spotřebu uvedenou výrobcem.
Sotva se vyřešila spotřeba, tak jsem se připravil na zimu. Nechal jsem opískovat a nalakovat plechové disky, aby auto na zimácích vypadalo aspoň trochu k světu.
Asi za týden po nasazení zimních kol (říjen 2011) jsem nedojel z práce domů. Důvodem cvakání byl PP poloosa, resp. její tisícihran v diferenciálu. A tisícihran se ojel tak, že se v diferenciálu protáčel. No, tak jsem holt nechal vyměnit PP poloosu. Opět byl měněn olej v převodovce.
Čelní sklo jsem naštěstí pojistil, protože na konci zimy 2011 / 2012 prasklo. Autem jela manželka a tak nevím, zda to bylo od kamene nebo jinak. Každopádně manželka to vůbec nezaznamenala.
Na jaře 2012 jsem nechal vyměnit olej a filtry. Od oleje třídy 5W30 (A5/B5) mě sice servisák zrazoval, že jej motor bude spalovat. Nedal jsem si říci a udělal jsem dobře. Motor je ještě tišší a má nižší spotřebu než s olejem 10W40 a navíc není olej mezi výměnami potřeba dolévat. Dále jsem nechal vyměnit táhla řízení, protože čep P táhla měl vůli, což se projevovalo lehkým plaváním a drnčivým zvukem při jízdě nízkou rychlostí po hrbolatém povrchu.
V létě 2012 přestala chladit klimatizace. Našel jsem, že konektor řízení objemů válců kompresoru je uhnilý. Nakonec jsem byl úspěšný na jednom vrakovišti a konektor jsem zakoupil za symbolických 20,- Kč. V servisu konektor vyměnili a zjistili, že je systém opět prázdný. Při vakuové zkoušce nebyla zjištěna netěsnost a tak byl systém opět naplněn vč. UV barvy.
Kvůli vizuálnímu dojmu jsem vyměnil potah hlavice řadící páky a manžetu řadící páky. Oba dva kusy jsou z pravé kůže místo originální koženky.
Na podzim 2012 se najednou začaly linout od zadní nápravy při brzdění šílené zvuky. destičky sjeté na kov začaly likvidovat kotouče, ač podle servisu byly brzdy a hlavně destičky na jaře 2012 naprosto v pohodě. Tak jsem nechal osadit zadní kotouče ATE vč. ložisek a nových destiček.
Na jaře 2013 byla provedena výměna oleje (opět 5W30 A5/B5), filtrů, PP mlhovky (prý by to kvůli rzi paraboly byl problém na technické), spodní čep P ramene, rozvodového řemene vč. kladek a vodní pumpy. Klimatizace opět nechladila a bylo zjištěno, že chladivo uchází na vstupu do chladiče. Takže proběhla výměna těsnění (asi za 150,- Kč) a třetí plnění systému během 2 let :-( Nyní klimatizace funguje na 100%. Dále proběhla TK a ME. Na TK nebyla zjištěna žádná vada, ani lehká.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto dovezl z Belgie kamarád kolegy z práce. Dovozní technická kontrola a přihlášení šlo na náklady dovozce. K problémům / vadám vozu se postavil jako chlap a na své náklady je nechal odstranit - více viz. výše.
17" litá kola Silverstone jsem koupil od kolegy z práce, který svoji Lagunu prodal a zbyla mu několikera kola.
Novinky v recenzi
Prodáno
Prodáno 7.2.2014
Prodej
Případný zájemce si auto může prohlédnout http://www.autokalny.cz/renault-laguna-expres-18-16v-d422
+ k autu je zimní obutí se vzorkem cca. 9 mm
Prodej
Protože nám bude Laguna brzy malá, tak je na prodej. Na dotazy rád odpovím.
Drobná úprava recenze
Přidat názorDiskuse: Renault Laguna
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Renault Laguna
-
Renault Laguna (2007) Majitel: Marblik
Přidáno: 11.8.2011 1610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Laguna (2001) Majitel: Ronault.
Přidáno: 29.12.2013 628 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault Laguna (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.3.2009 09 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault Laguna (2005) Majitel: romaario
Přidáno: 27.8.2010 319 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Renault Laguna (2003) Majitel: icetiger
Přidáno: 26.12.2009 388 Majitel 9.78 Uživatelé