Recenze

Marblik (muž 39 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Laguna 1,9 dCi, 96 kW FAP

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10 Renault Laguna, foto 11 Renault Laguna, foto 12 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 14 Renault Laguna, foto 15 Renault Laguna, foto 16 Renault Laguna, foto 17 Renault Laguna, foto 18 Renault Laguna, foto 19 Renault Laguna, foto 20 Renault Laguna, foto 21 Renault Laguna, foto 22 Renault Laguna, foto 23 Renault Laguna, foto 24 Renault Laguna, foto 25 Renault Laguna, foto 26 Renault Laguna, foto 27 Renault Laguna, foto 28 Renault Laguna, foto 29 Renault Laguna, foto 30 Renault Laguna, foto 31 Renault Laguna, foto 32 Renault Laguna, foto 33 Renault Laguna, foto 34 Renault Laguna, foto 35 Renault Laguna, foto 36 Renault Laguna, foto 37 Renault Laguna, foto 38 Renault Laguna, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Lagunka Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:65000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

V jednom z posledních komentářů k mému předchozímu autu jsem nadhodil, že se budu poohlížet po novém vozítku. Situace se nakonec vyřešila lépe než jsem čekal. Výběr dalšího auta byl zrušen, protože se mi opět naskytla možnost získat auto po rodinném příslušníkovi. Tentokrát byl tak hodný otec a daroval mi (nebo jak on lépe říká - půjčil) svoje staré auto. Jedná se o Renault Laguna II. Modelový rok 2008. To znamená, že auto bylo vyrobeno koncem roku 2007. Jde tedy o jednu z po sledních Lagun 2. generace po faceliftu. Pojďme se tedy na ni podívat trochu blíž.

Motor

Pod kapotou tluče naftové srdce. Jedná se turbodiesel, který Renault označuje jako 1,9 dCi. Výkon motoru je 96 kW (130 koní) dosahovaný při 4000 otáčkách za minutu. Podstatnější je ovšem maximum točivého momentu, které francoužtí inženýři zaokrouhlili na rovných 300 Nm dosahovaných při 2000 otáčkách za minutu. V praxi to znamená, že motor slušně zabírá kolem 1800 otáček a největší kopanec od turba přichází těsně po překročení 2000 otáček. Vzhledem k tomu, že v mém předchozím autě tikal skromný maloobjemový atmosférický benzínový motor, musel jsem se s turbodieselem naučit jezdit. Po nějakém čase a najetí pár tisíc kilometru, jsem zjistil, že ideální otáčky motoru se pohybuji právě v rozmezí pásma značeného dvojkou. Při zrychlování a přeřazování na vyšší převodový stupeň je nejlepší řadit kolem 2500 otáček. Motor je v tuhle chvíli ještě relativně tichý a při následném přeřazení na vyšší převodový stupeň nespadnou otáčky do oblasti turbodíry. Vytáčet motor do vyšších otáček nemá moc smysl, motor sice táhne až do oněch zmiňovaných 4000, ale z klidného brumlání se rázem stává akusticky nepřijatelný traktorový ryk a spotřeba letí nahoru. Co se týče podřazování nesmíte motor nechat spadnout pod 1200 otáček, pak začne kuckat a má tendenci ke zhasnutí. V městském provozu, při stání na červenou a popojíždění v kolonách je nutné při pomalých rychlostech řadit jedničku, na dvojku auto skáče a rozjezd připomíná auto s nápisem autoškola. Co se týče mého názoru na motor, jsem naprosto spokojený. Při srovnání s původní Felícií 1,3 se 40 kW je nárůst výkonu obrovský. Řekl bych že v prvních dnes jsem si musel zvyknout na dávkování plynu, aby na asfaltu nenechal vzorek z pneumatik. Dnes už pedál plynu jen lechtám a situace kdy ho sešlápnu až na podlahu nastávají opravdu zřídka. Vědomí, že má člověk pod kapotou výkonovou rezervu je pocit k nezaplacení. Na druhou stranu zvýšení výkonu nemělo vliv na spotřebu. Se starou Felícií jsem jezdil za 6-7 litrů benzínu. S Lagunou si vystačím při spořivé jízdě s 5 litry nafty, přes město jezdím lehce přes 7 a dlouhodobý průměr mám 6,2 l/100 km. Což mi na auto s pohotovostní hmotností skoro 1400 kg a výkonem 130koní přijde jako výborná hodnota. Největší problém nastane, když řídím služební Fabie nebo slabší auta kamarádů. Rázem jsem za volantem méně klidný z důvodu, že musím počítat s výkonovým handicapem. Samozřejmě tato situace platí i opačně, kdybych sedl do výkonnějšího vozu, rázem by pro mě Laguna ztratila část kouzla které ji přisuzuji právě proto, že jsem moc výkonnějších aut neřídil.

Převodovka

Laguna je vybavena 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Pohyb páky v kulise je relativně přesný doprovázený gumovými dorazy. Přesný ve smyslu, že se naladíte na vlnu auta. Tohle auto a vše co je s ním spojeno si nehraje a ani nemůže hrát na sportovní manažerský sedan typu Mondeo a Mazda 6. Jedná se o pohodlné houpavé auto na dlouhé cesty. Co s toho vyplývá pro řazení? No že je uzpůsobeno tomuto stylu. Řadící páka je poměrně dlouhá, na druhou stranu v žádné poloze nepřekáží před panelem klimatizace. Když chcete projet ostrou zatáčku na limitu a hodit tam trojku a pak hned čtyřku, Laguna vám to nedovolí. Musíte na páku pomaleji a klidně i s prodlevou v neutrální poloze, pak se vám odvděčí hladkým a přesným chodem. Ze začátku mě to štvalo. Chtěl jsem řadit rychleji a přesněji, ale postupem času jsem i tuhle vlastnost auta přijal kladně. Auto vás prostě vším nutí abyste jezdili s rozvahou a přesto se nemuseli ploužit jako slimáci. Já tomu říkám plynulá rychlá jízda. Nejsem brzdou provozu, ale nejezdím stylem brzda plyn a na semaforech nenechávám stopy v asfaltu.

Podvozek

Komfort, komfort, komfort. Co říct víc. Auto je měkké přes každou nerovnost se ladně zhoupne o některých dokonce ani nevíte. I když nevěděli byste,kdyby vše bylo jen na podvozku. Ale tomu hází klacky pod nohy interiér. Nevím jak je to u ostatních Lagun, ale ta moje v některých chvílích vydává z hlubin interiéru příšerné zvuky. Někdy mám dokonce pocit, že se celé auto rozpadá. Je to samozřejmě jenom pocit, ale nikterak příjemný. Když si vezmu ke srovnání starou Felícii, tak v té je klid i na kočičích hlavách. Proč auto o deset let mladší musí skřípat jako stará skříňová Avie? No nic nechme toho, nebo se rozčílím. Pojďme raději zase chválit. K podvozku se ještě váže jedna vlastnost, které si na autě velmi cením. Laguna má proporčně relativně krátké převisy s velkým rozvorem a rozchodem kol. Z toho plyne předpoklad stability v přímém směru. A funguje to tak i v praxi. Na dálnici nebo rychlostní komunikaci ve vyšších rychlostech se auto i při silném bočním větru chová stabilně. Hmotnost, pozice kol i nízká silueta a těžiště jsou v tomto případě velké plus.

Brzdy

Další věc za kterou můžu auto jenom chválit. Spousta lidí si stěžuje, že novodobé Renaulty mají ostré až jedovaté brzdy se špatným dávkováním. Mě tahle vlastnost vyhovuje. Při běžné jízdě pedál brzdy jen lechtám, případně brzdím motorem. V krizových situacích na brzdu dupnu a je mi jednou, že posádka div nevyskočí ze sedadel, hlavně že stojím na fleku a nemusím překonávat odpor pedálu, kdy se brzdový okruh rozhoduje, zda budeme brzdit naplno nebo ne. Opět narážím na problém u služebních a dalších aut z nižších kategorii, kdy šlápnu na brzdu a ono se nic neděje. Několikrát se mi to málem stalo osudným. Ale to bylo v počátcích, kdy jsem nevěděl co mám od služebních aut čekat. Dnes už jezdím z každým autem jinak, ale stejně se nejraději vracím k Laguně a jejím jedovkám.

Interiér a výbava

Na to, že první Laguny vyjely z výrobní linky před deseti lety, je interiér stále pohledný. Dokonce si myslím že je pěknější než u stávajícího Passatu před faceliftem (i když výrobce mluví o novém modelu, já vím svoje). Tohle přesvědčení vás opustí při prvním kontaktu s plasty, čalouněním tlačítky atd. Vše vypadá hezky, ale povrchová úprava některých tlačítek je přímo žalostná. Moje Laguna má najeto lehce přes 60 000 km a už se mi loupe folie z tlačítek na stahování oken, z bočního madla na dveřích a z výklopné schránky nad radiem. Nerad bych viděl jak vypadají ostatní Laguny, které mají za sebou průměrně kolem 200 000 km. Čalounění dveří a loketní opěrky je u mojí verze Expression provedeno ze zvláštní porézní tkaniny. Na pohled vypadá celkem vkusně, ale zaručuji Vám, že při delší cestě funguje jakou účinný odstraňovač odumřelé zrohovatělé kůže. Jak pak takové výplně dveří vypadají si určitě dokážete představit. Výbava je v porovnání s mým předchozím autem doslova královská. Ale nemůžeme srovnávat jablka s hruškami, že. V měřítku dnešní střední třídy v autě chybí vestavěná navigace. Radio s přehrávačem Mp3, možností připojit externí flash disk a iPod. Parkovací čidla nejsou nutností, ale i ta se v některých modelech dodávají ve standardní výbavě. Rovněž mi chybí tempomat a asi nejvíce mě mrzí absence xenonových nebo ještě lépe bixenonových světlometů. tím výčet končí. Samozřejmě existuje spousta prvků příplatkové výbavy, ale ty jsou podle mého názoru zbytečné. Kdo potřebuje asistent parkování, pomocník pro udržování auta v pruzích nebo upozornění, že je řidič unaven? Nebo dokonce alkohol tester v klíčku, který nenastartuje auto pokud je člověk pod vlivem alkoholu? Jezdí snad v autech většina lidí bez vlastního rozumu, že jim musí auta říkat zda jsou způsobilí k tomu aby sedli za volant? Neříkám některé systémy jsou užitečné. třeba PreSafe od Mercedesu nebo asistent od Volva, který může zabránit srážce s chodcem. Všechno tohle snažení je hezké, ale pokud se nezmění samotní řidiči, je to do jisté míry vyhazováním peněz. Proč se víc nevěnovat prevenci a důraznější výchově mládeže, ke vztahu k motorovým vozidlům. Zavézt ve školách a autoškolách program, který bude mladé lidi učit jak jezdit bezpečně, eklogicky a ekonomicky. Pak teprve budou mít investice automobilek do těchto systémů smysl. Ale zpět k autu a jeho výbavě. Takže moje Laguna má ABS, ESP, 6x airbag, okna a zrcátka v elektrice, samočinnou parkovací brzdu, dvou zónovou automatickou klimatizaci, radio na CD s 6-ti reproduktory, mlhovky, palubní počítač, šestistupňovou manuální převodovku a filtr pevných částic. K položkám výbavy: U elektrických oken mi vadí, že jedním stiskem lze stáhnout pouze okno řidiče. U ostatních oken se musí tlačítko držet až do úplného zavření. Proč tuto funkci má o dvě třídy nižší Fabie a Laguna ne? To je mi záhadou. Automatické klimatizace funguje dobře. Nejčastěji nechávám zapnutý režim AUTO, kdy si klima řídí směr i rychlost proudění vzduchu. Měla by sama přepínat i vnitřní a vnější recirkulaci vzduchu, ale mám zkušenost, že za starou tatrovkou nejlépe funguje, okruh uzavřít ručně tlačítkem.

Prostor, pohodlí, komfort

Tak tohle je kapitola pro Lagunu jak dělaná. Sedadla jsou měkká, komfortní, bez bočního vedení, ale pro mě dostatečně pohodlná. Zatím asi nejsem ve věku, kdy bych musel řešit bolesti zad ze špatných sedadel v autě. Auto je výborně odhlučněné. Po zahřátí motoru o něm skoro nevíte. Tady by se měly učit staré TDI motory koncernu VW se systémem čerpadlo tryska. Nejmarkantnější je rozdíl při vystoupení a opětovném nastoupení při zapnutém motoru. V tu chvíli si uvědomíte, že na izolačních materiálech se nešetřilo. Chci připomenout, že pořád mluvíme o autě jehož konstrukční věk je víc než 10let. Prostor pro posádku je podle mých měřítek ideální. Často cestuji s plně obsazeným vozem, dokonce i v pěti lidech a ještě si nikdo nestěžoval na nedostatek místa. Pouze v oblasti ramen na zadní lavici je místa pro tři poskromnu, ale ve kterém autě této velikosti je tomu jinak. Dnešní sedany střední třídy hold nejsou stavěny pro pohodlný převoz 5-ti osob. Na předních sedadlech je místa nadbytek ve všech směrech. Zvláštní, pro někoho nepřekonatelný pocit, je pozice za volantem. V Laguně si člověk připadá jako by seděl na bydílku. Okolní interiér a spodní hrany oken leží poměrně nízko. Člověk si nepřipadá v autě tolik utopený a přispívá to i k pocitu větší vzdušnosti v interiéru. Rovněž se mi líbí pocit, který navozuje velká vzdálenost od volantu ke spodní hraně čelního skla a pak dlouhá rovná kapota, která je i v nejnižší poloze sedadla celá vidět. Vynikající věc při parkování. Na druhou stranu konec auta přes hodně skloněné zadní sklo musíte jen odhadovat.

Silné stránky

- výborný stav
- po prvním majiteli
- dalo by se říct zánovní auto
- jistota původu a počtu najetých kilometrů
- design
- motor
- spotřeba
- výbava
- nezájem zlodějů
- výborné brzdy
- prostornost
- komfort
- prvky pasivní a aktivní bezpečnosti
- startování tlačítkem
- kultivovanost motoru
- výkon
- zavazadlový prostor
- plnohodnotná rezerva

Slabé stránky

- pazvuky v interiéru
- horší zpracování interiéru
- dražší servis naftového motoru
- krátký servisní interval vznětových motorů 15 000 km
- špatná pověst modelu
- vysoký pokles zůstatkové hodnoty

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Neuběhl ani půl rok, co aut vlastním a už tady máme první zkušenost se servisem. Víc o závadě a jejím řešení píši v novinkách. Jinak zkušenost se servisem BonoAuto hodnotím kladně. Profesionální přístup, rychlé jednání. Takže spokojenost.

 

Novinky v recenzi

26.9.2011 19:13

Laguna už není moje

Neuběhl ani půlrok, co jsem Lagunu vlastnil a už šla z domu. V hlavě mi to začalo hryzat ve chvíli, kdy se pokazilo ESP. Má vůbec smysl živit tak velké auto, když nemám rodinu? A co když se zase něco pokazí, kdo to zaplatí? A kolik to bude stát? Tyto a mnoho dalších otázek jsem si kladl stále častěji. Směr a tendence byla jediná. Nahradit Lagunu s končící zárukou něčím menším, levnějším na provoz a údržbu. A hlavně vonícím novotou. Tak započal asi měsíční cyklus, kdy jsem objížděl autosalony a hledal jsem vhodného kandidáta. Víc o tomto procesu napíši až v recenzi na nový automobil. Dopředu jen prozradím, že nakonec vyhrál Hyundai i30.

13.9.2011 20:05

PRODÁM!!!

V případě zájmu mi napište soukromou zprávu nebo napište do komentářů. Díky

3.9.2011 19:29

ESP opraveno

Jak jsem psal v prvním komentáři auto, jsem zavezl do BonoAuto F-M, kde si Lagunu přes den nechali a napíchli na diagnostiku. Po třech hodinách mi volali, že je vadná celá jednotka co ovládá ESP+ABS. Po telefonu mi sdělili, že předpokládaná cena opravy bude 36 000 Kč,- V tu chvíli jsem se málem vyvrátil. Pak potichu dodal, že oprava bude provedena v rámci záručního servisu. Ani nevíte, jak jsem si oddechl. Auto si chtěli nechat v servise do druhého dne, že budou čekat na součástku, která přijde ráno. Domluvil jsem se, že si auto na noc vezmu a ráno s ním zase přijedu. Musel bych jet domů z F-M autobusem. Servisák neměl nic proti. Auto jsem tedy znovu přistavil v pátek ráno a v pátek odpoledne bylo auto opraveno a já si ho v pořádku převzal. Podepsal jsem pár papírů, vyplnil dotazník kontroly kvality služeb a jel domů. Takže za mě spokojenost.

31.8.2011 21:24

První neplánovaná návštěva servisu

Dnes odpoledne po práci sednu do auta, zastrčím kartu do zdířky, nastartuji a co to nevidím. Na centrálním displeji mezi budíky svítí žlutý nápis s piktogramem CHECK ESP a kontrolka se symbolem klíče. Řeknu si hmm, třeba to zhasne. Vypnu motor a nastartuji znova. Pořád vidím žlutou před očima. Nepomůže ani opětovný pokus se startováním po návratu domů. Je rozhodnuto, beru telefon a volám do nejbližšího servisu Renault. Domlouvám se na diagnostiku hned zítra ráno...

Tak uvidíme, co to bude. Snad jen prkotina se zmateným čidlem nebo něco podobného. Uvidíme. Pokud někdo z Vás podobný problém s Laguou řešil, dejte prosím vědět. Budu vděčný za každou radu a postřeh. Díky...


Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Auto bylo koupeno jako nové a zatím bez závažnějších problémů.

praktičnost
9

Dveře by mohly mít o jednu aretaci více. Přes otevřen víko kufru stéká voda do zavazadlového prostoru.

prostornost
10

Pro člověka se 170 cm doslova královská.

jízdní vlastnosti
8

Na sportování auto není. Nejlépe se Laguna cítí na dálníci nebo rychlostní silnici v přímém směru.

jízdní komfort
10

Tohle je synonimum pro Renault Laguna

provozní náklady
10

Zatím liju naftu a vodu do ostřikovačů. Uvidíme po prvním servise.

výkon motoru
9

Škoda drobného turboefektu a tendenci ke zhasínání na dvojku. Jinak nemám co vytknout

spotřeba
10

Vynikající. Jezdím v průměru za 6,2. A to rozhodně nejsem brzda provozu.

hlučnost motoru
10

Při startu trochu hlučí. Po zahřátí se schová pod kapotu a do 2000 otáček nejde vůbec slyšet.

kvalita sedadel
9

Sedadla jsou měkčí, ale pro mě pohodlná a komfortní.

brzdy
10

Vynikající, vyníkající. Dávkování, účinek.

zavazadlový prostor
8

430l je ve střední třídě podprůměrná hodnota. Na druhou stranu při cestě v pěti lidech s krosnami jsme se bez problémů vlezli.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…