Recenze
Hyundai i30
Technické info
Přezdívka auta i30 Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:153300 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Jednoho jarního dne roku 2007 jsme se s manželkou rozhodli (teda spíš já), že je načase trochu omladit vozový park.
Původně jsem byl rozhodnutý pro něco ojetého, trochu většího a s větším výkonem. Měl jsem zamluvenou Hyundai Sonata 2,7 V6. Nakonec z koupě sešlo, protože manželce se v reálu nelíbila zlatá metalíza.
Nakonec jsme se rozhodli pro nový vůz. Prošli jsme autosalóny různých značek (Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mazda, Opel, Renault, Škoda). Chtěli jsme menší auto (kvůli předpokládané ceně), ale po prozkoumání rozsahů výbav a jízdní zkoušce jsme zjistili, že malá auta s požadovanou výbavou a výkonem motoru jsou již v ceně vozů z nižší střední třídy (v akcích).
K i30 jsme se dostali vlastně náhodou. Auto v této cenové hladině jsme nechtěli. Byli jsme se v autosalonu Běhounek podívat na Accent. Den předtím přivezli testovací i30 (1,6 CRDi 85 kW). Chtěli jsme si ji jen prohlédnout a odpovědí pana Běhounka bylo to, že mi dal do ruky klíčky od vozu s tím, ať se jedeme projet. To vlastně rozhodlo, i když jsme si to v tu chvíli neuvědomili.
Naše požadavky na výbavu splnila výbava Comfort a tak jediným otazníkem zůstávala motorizace a barva.
Manželce se na vystaveném Coupe líbila pastelová červená barva "JA" a po zjištění, že i30 je možné mít v té samé barvě, bylo rozhodnuto.
Po zkušební jízdě s 1,6 CRDi v i30 a 1,4 v Cee´du jsem se rozhodl pro 1,4 CVVT. Sice 1,4 CVVT není žádný trhač asfaltu, ale pro zátěž 2 pasažéry je výkon naprosto dostačující. A navíc se nafta při nájezdu 15 až 20 tisíc kilometrů ročně nevyplatí.
i30 je ve verzi hatchback, což je pouze optické. Byrokrat by našel ve velkém TP údaj "kombi". Asi kvůli odpočtu DPH. Kdo ví? Takže papírově Hyundai vlastně dělá dvě verze kombi modelu i30.
Motor:
- zážehový řadový čtyřválec s proměnnou délkou sacího potrubí a proměnným časováním ventilů
- zdvihový objem 1396 ccm
- maximální výkon 80,2 kW (109 PS) / 6200 min-1
- maximální kroutící moment 137 Nm / 5000 min-1
Rozměry:
- délka 4245 mm
- šířka 1775 mm
- výška 1480 mm
- rozvor 2650 mm
- rozchod vpředu/vzadu 1546/1544 mm při použití 15" pneumatik na plechových ráfcích
Výbava Classic standardně obsahuje:
- 8 airbagů
- ABS + EBD
- Aktivní opěrky hlavy vpředu
- Nárazníky v barvě karoserie
- Centrální zamykání
- Automatické uzamknutí dveří po rozjezdu
- Elektricky ovládaná pření okna
- Výškově a podélně nastavitelný volant
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Integrované autorádio s přehrávačem CD a MP3
- Palubní počítač
- USB konektor pro přehrávač MP3 a audio vstup
- Čtyři reproduktory
- Ovládání audia na volantu
- Asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla
Námi vybraný Comfort navíc obsahuje:
- Vnější kliky a zrcátka v barvě karoserie
- Samočinná klimatizace
- Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka
- Elektricky ovládaná zadní okna
- Dálkové ovládání centrálního zamykání
- Mlhovky
- Alarm
- Kůží obšitý volant a řadící páka
- Bederní opěrka sedadla řidiče
- Středová loketní opěrka
- Stříbrný středový panel
- Dva výškové reproduktory
- Oka se sítí na dně zavazadlového prostoru
- Pneumatiky 195/65 R15
Doplňky nad rámec výbavy Comfort:
- Zámek řazení Medvěd blok
- Gumové koberce
V době kdy jsme již měli auto objednané se uskutečnil crash test u Euro NCAP. Doufal jsem ve stejný výsledek jako ma Cee´d (5*), což se bohužel nepodařilo. Hyundai i30 obdržela * jen 4. Na druhou stranu, i30 je daleko bezpečnější než předchází Škoda Felicia 1,6 GLX, takže si nestěžuji. Při opakovaném crash testu již i30 dosáhla na 5*.
Co napsat o jízdních vlastnostech? Zadní víceprvková náprava, kotoučové brzdy na všech kolech + kola skoro v rozích karoserie jsou prostě poznat. Taktéž umístění "lehoučkého" motoru nad přední nápravou je věcí pozitivní. i30 je díky tomu velmi dobře ovladatelná, drží stopu a ochotně reaguje na povely volantem.
Po dostatečném zahřátí motoru je příjemné využívat celého spektra otáček. Od 2500 do 4000 ot./min auto zrychluje celkem slušně, ovšem po překročení 4000 ot/min. je zrychlení naprosto úžasné (samozřejmě s přihlédnutím k typu motoru a celkovému určení auta). Při jízdě v městském provozu nemá smysl vytáčet motor nad 2,5 až 3 tisíce otáček (nad těmito otáčkami vás ostatní začnou brzdit :-D ). Mimo město je nejpříjemnější na "5" točit cca. 3000 ot/min, což je cca. 100 km/h tachometrových a dle navigace cca. 93 km/h. Motor je velmi dobře odhlučněn, takže se mi ze začátku bohužel několikrát stalo, že jsem chtěl startoval běžící motor :-( , který není na volnoběh slyšet ani při stažených předních oknech.
Interiér je velmi prostorný a při usednutí za sebe rozhodně netrpím klaustrofobií. Velkým pozitivem je to, že středová konzole je tvarovaná tak, že mě nic netlačí do holeně (rozdíl oproti Fabii či Octavii). Přední sedadla jsou pohodlná (na zadních jsem ještě nejel a doufám, že ani nepojedu) a i po několika stovkách kilometrů z nich nejsem rozlámaný. Opěrky hlav na předních sedadlech se dají podélně nastavovat ve třech krocích, takže si pohodlí udělá snad každý ;-) Loketní opěrka mi svým umístěním naprosto vyhovuje. USB port a Aux, které jsou umístěné na dně úložného prostoru loketní opěrky ukrývají flash disk před očima nenechavců. Příjem signálu radia a kvalita standardních reproduktorů je celkem slušná. Sice jsem to ani neočekával, ale ověřil jsem si, že USB konektor "neutáhne" externí USB disk. Čtení dat z flash disku naproti tomu funguje naprosto spolehlivě, přehrává jak mp3 tak wma. Jediným problémem autoradia je to, že nezobrazuje českou diakritiku, tak že místo "ř, š, ž, ..." a některých speciálních znaků skandinávských jazyků je buď mezera nebo nějaký klikihák.
Vstup do zavazadlové prostoru je zúžený :-( . Sice jsme v autě odvezli již spoustu věcí (taková menší rekonstrukce bytu), ale vždy trnu, co kde orvu. Naštěstí se mi to zatím nepodařilo. První auto (Dacia 1310) byla v možnosti využití kufru nedostižná.
Tak co se na autu nejvíce nepovedlo je palubní počítač. Jeho přesnost je taková, že se mu prostě nedá moc věřit. Při dojezdové vzdálenosti menší než 50 km se zobrazí tři pomlčky. Pokud hned zajedete na pumpu, tak zjistíte, že se v tu dobu v nádrží nachází asi 10 litrů paliva. No alespoň, že tomu není naopak :-D . Průměrná spotřeba je nadhodnocená o cca. 5%. Počítadlo kilometrů je snad přesné.
Automatická klimatizace je super věc. Při slunném počasí a venkovní teplotě cca. 30°C je nutné nastavit vnitřní teplotu 27 až 28°C. Při této teplotě je proud vzduchu celkem neznatelný a nic neobtěžuje. Při zadání nižší teploty se ventilátor zapne naplno a vychlazený vzduch hodně obtěžuje. Člověk si pak připadá jako v mrazničce.
O kvalitách/slabinách i30 s benzínovým motorem dostatečně vypovídá tato recenze http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-i30-1-4-cvvt-velky-kseft.html (i když je tam pár chyb v údajích).
Silné stránky
Asi vše. Je to přece jen nové auto a splňuje veškeré mé požadavky.
+ velká zpětná zrcátka umístěná tak dobře, že auto jedoucí vzadu neoslňuje
+ autorádio - funkce "DARK" - vypne display včetně podsvícení
+ velmi přesné řazení převodových stupňů, navíc to po přeřazení pěkně cvakne
+ autorádio je schopné přehrávat soubory MP3 i WMA jak z flash disku, tak i z CD
+ autorádio má, řekl bych, velmi dobrý příjem, takže za jízdy neruší šum
+ na 1,4 se s tím nechá jezdit až dost rychle a zrychlení je též velmi dobré
+ kvalita podvozku
+ nepraštim se o otevřené 5. dveře do hlavy a to se mi jen tak někde nepodaří (měřim 187 cm); např. i30 cw má hranu otevřených 5. dveří cca. o 5 cm níže
+ aktivace automatického zamykání dveří se nechá v servisu nastavit na rychlost 20 nebo 40 km/h (já mám na 20 km/h)
+ plastové kryty kol jsou na svém místě drženy maticemi kol, takže nehrozí ztráta či krádež (dokud si někdo nepůjčí celá kola ;-) )
+ hluk ve voze při rychlosti 90 km/h je zhruba na úrovni 60 km/h ve Felicii - největší hluk způsobují pneumatiky
+ spotřeba v městském provozu je cca. o 0,5 l/100km nižší než u předchozího auta (Škoda Felicia 1,6)
+ účinnost brzd
+ při vypnutí motoru se automaticky vypnou i světla (nehrozí vybití baterky a hlavně pokuty za nerozsvícená světla); v zemích, kde není nutné celoročně svítit se dají vypnout (rozdíl oproti Š Octavia II s denním svícením); pokud je potřebuji zapnout při vypnutém zapalování, tak stačí vypnout a opět zapnout
+ po vypnutí zapalování lze ještě cca. 30 vteřin použít elektrické ovládání oken
Slabé stránky
- autorádio - chybí funkce "MUTE" - teda alespoň zatím jsem na to nepřišel
- hlučnější standardně montované letní pneumatiky Hankook Optimo K415
doplnění 2015: Dunlop SP Sport BlueResponse též pěkně hlučí
- modul pro trojbliknutí směrových světel se sice dá doobjednat, ale v říjnu 2007 mi to nebylo doporučeno s tím, že to zatím prostě nějak nevychytali
- naprosto úžasně se špiní 5. dveře za špatného počasí :-(
- podsvícení displayů rádia a klimatizace se při regulaci intenzity mění rozdílně
- automatické stahování okna u řidiče, směrem nahoru to bohužel automaticky nejde (u vozů pro ČR) - v manuálu je uvedeno i automatické vytahování, takže se jedná o ořezávání výbavy i na takových blbostech :-(
- v městském provozu, tj. při rozjezdu a akceleraci z nízkých otáček, je dost poznat zapnutá klimatizace
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nutnost koupě krytky otvoru pro připevnění střešního nosiče (někomu se asi tak líbila, že ji musel mít za každou cenu). Cena mi byla sdělena 14,- Kč, což je směšně málo (naštěstí), ale bohužel i taková blbost není skladem a musel jsem ji objednat.
Opravný lak stojí 397,- Kč. I u nemetalické barvy se jedná o lak v barvě vozu + krycí bezbarvý lak, tj. mám na hraní dvě lakové tužky.
9.10.2008 1. garanční prohlídka v 15620 km v Autosalonu Běhounek, Plzeň
Celková cena 3490,- Kč vč. DPH se skládá z:
Servisní prohlídka vozu: 740,- Kč bez DPH
Castrol SLX Professional 5W-40: 1207,50 Kč bez DPH
Filtr olejový: 108,40 Kč bez DPH
Filtr pylový: 749,- Kč bez DPH
Glacidet G 40: 79,- Kč bez DPH
Castrol antifreeze: 49,20 Kč bez DPH
9.10.2009 2. garanční prohlídka v 28864 km v Autosalonu Běhounek, Plzeň
Celková cena 5802,- Kč vč. DPH se skládá z:
Servisní prohlídka vozu: 1050,- Kč bez DPH
Dezinfikování klimatizace: 360,- Kč bez DPH
Castrol SLX Professional 5W-30: 1544,20 Kč bez DPH
Filtr olejový: 151,- Kč bez DPH
Filtr vzduchový: 577,- Kč bez DPH
Filtr pylový: 779,- Kč bez DPH
Glacidet G 40: 79,- Kč bez DPH
Režijní materiál: 115,- Kč bez DPH
Čistič klimatizace: 220,- Kč bez DPH
8.10.2010 Servisní prohlídka po 3. roce v 44549 km v Invest Tel Auto, Klatovy
Celková cena 6707,- Kč vč. DPH se skládá z:
Seřízení geometrie vozu: 571,90 Kč bez DPH
Výměna šroubů kola: 612,75 Kč bez DPH
Výměna filtru klimatizace: 81,70 Kč bez DPH
Časová norma prohlídky: 612,75 Kč bez DPH
Kontrola klimatizace: 40,85 Kč bez DPH
Prohlídka karoserie: 204,25 Kč bez DPH
Shell 5W-30 AX Ultra: 1309,56 Kč bez DPH
Filtr olejový: 121,- Kč bez DPH
Filtr vzduchový: 577,- Kč bez DPH
Filtr pylový: 749,- Kč bez DPH
Glacidet: 40,50 Kč bez DPH
Režijní materiál: 115,- Kč bez DPH
Čistič klimatizace: 220,- Kč bez DPH
Svíčka zapalovací: 616,- Kč bez DPH
Šroub: 445,- Kč bez DPH
Matice: 184,- Kč bez DPH
V ceně prohlídky je umytí vozu zvenku i zevnitř.
18.10.2011 Servisní prohlídka po 4. roce v 60921 km v Auto Nejdl, Klatovy
Celková cena 6093,- Kč vč. DPH se skládá z:
Zpětný odběr použitého ol. filtru vč. oleje: 30,- Kč bez DPH
Přistavení na STK: 180,- Kč bez DPH
Ruční mytí + interiér: 0,- Kč
Cizí práce - STK: 650,- Kč
ME: 295,83 Kč bez DPH
Výměna filtru klimatizace: 79,20 Kč bez DPH
Časová norma prohlídky: 712,80 Kč bez DPH
Výměna chladící + brzdové kapaliny: 277,20 Kč bez DPH
Kontrola klimatizace: 39,60 Kč bez DPH
Prohlídka karoserie: 198,00 Kč bez DPH
Destilovaná voda: 18,54 Kč bez DPH
Shell HUE 5W-30: 1309,53 Kč bez DPH
Castrol antifreeze: 328,- bez DPH
Kapalina brzdová DOT4 Super: 224,- bez DPH
Těsnění zátky olejové vany: 8,91 Kč bez DPH
Filtr olejový: 119,79 Kč bez DPH
Filtr pylový: 674,10 Kč bez DPH
Glacidet: 40,50 Kč bez DPH
26.10.2012 Prohlídka po 5. roce v 65820 km v Autodíly Kempf, Klatovy
Celková cena vč. DPH 2187,- Kč se skládá z:
Petro-Canada 5W-30 Supreme 4l: 759,- Kč vč. DPH (dodán vlastní)
Olejový filtr NIJ 1310510: 170,- Kč vč. DPH
Kabinový filtr FIK 1277: 287,- Kč vč. DPH
Vzduchový filtr FIAP 177/7: 371,- Kč vč. DPH
Demontáž + montáž dílů + kontrola automobilu: 600,- Kč vč. DPH
18.10.2013 Prohlídka po 6. roce v 70211 km v Auto Kalný, Klatovy
Celková cena vč. DPH 3799,- Kč se skládá z:
Petro-Canada 5W-30 Supreme 4l: 778,- Kč vč. DPH (dodán vlastní)
Olejový filtr: 212,- Kč vč. DPH
Kabinový filtr: 692,- Kč vč. DPH
Vzduchový filtr: 605,- Kč vč. DPH
Chladící kapalina: 17,- Kč vč. DPH
Směs do ostřikovačů: 43,- Kč vč. DPH
Výměna motorového oleje + filtru: 245,- Kč vč. DPH
Výměna vzduchového filtru: 82,- Kč vč. DPH
Výměna interiérového filtru: 123,- Kč vč. DPH
Preventivní kontrola před STK: 102,- Kč vč. DPH
STK: 580,- Kč vč. DPH
ME: 320,- Kč vč. DPH
27.10.2014 Prohlídka po 7. roce v 86960 km v Auto Kalný, Klatovy
Celková cena vč. DPH 3102,- Kč se skládá z:
Petro-Canada 5W-30 Supreme 4l: 667,- Kč vč. DPH (dodán vlastní)
Olejový filtr: 193,- Kč bez DPH
Zapalovací svíčky BOSCH: 368,- Kč bez DPH
Výměna motorového oleje + filtru: 236,25 Kč bez DPH
Výměna zapalovacích svíček: 270,- Kč bez DPH
Montáž pneu: 337,50 Kč bez DPH
Vyčištění brzd: 270,- Kč bez DPH
Preventivní kontrola: 337,50 Kč bez DPH
září 2015:
Odnímatelné tažné zařízení SVC vč. typové elektroinstalace: 7179,- Kč vč. DPH
9.10.2015 Prohlídka po 8. roce v 102292 km v Auto Kalný, Klatovy
Celková cena vč. DPH 10393,- Kč se skládá z:
Petro-Canada 5W-30 Supreme 4l: 689,- Kč vč. DPH (dodán vlastní)
Total 75W-80 Transmission BV 2l: 284,- Kč vč. DPH (dodán vlastní)
Zadní brzdové destičky BOSCH: 1000,- Kč bez DPH (dodány vlastní)
Olejový filtr: 155,- Kč bez DPH
Opr. sada výhřevu okna: 131,85,- Kč bez DPH
Kabinový filtr: 637,- Kč bez DPH
Vzduchový filtr: 545,- Kč bez DPH
TEC 2000 (výplach motoru): 537,80 Kč bez DPH
Výměna motorového oleje + filtru: 315,- Kč bez DPH
Výměna kabinového filtru: 180,- Kč bez DPH
Výměna vzduchového filtru: 135,- Kč bez DPH
Výměna převodového oleje: 360,- Kč bez DPH
Vyčištění brzd a výměna zadních destiček: 405,- Kč bez DPH
Kontrola podvozku: 225,- Kč bez DPH
Příprava na STK: 180,- Kč bez DPH
Oprava výhřevu zadního okna: 315,- Kč bez DPH
Montáž tažného zařízení: 2070,- Kč bez DPH
Přendání displeje park. senzorů: 360,- Kč bez DPH
listopad 2015:
brzdové kotouče přední BOSCH + destičky FERODO: 119,63 Euro
prosinec 2015:
V Auto Kalný výměna zadního nárazníku vč. přelakování vč. vyřízení nové RZ. Stará RZ poškozena při dopravní nehodě.
únor 2016:
opravený výhřev zadního okna nevydržel (odloupl se) a tak jsem zakoupil opravnou sadu Loctite a Aceton (celkem do 350,- Kč) a opravil sám.
9.10.2015 Servisní prohlídka v 9. roce v 116675 km v Auto Kalný, Klatovyv ceně vč. DPH 666,- Kč.
Total Ineo ECS 5W-30 5l: 689,- Kč vč. DPH (dodán vlastní)
Olejový filtr: 104,- Kč vč. DPH (dodán vlastní)
Kabinový filtr: 225,- Kč vč. DPH (výměna mimo servis)
Vzduchový filtr: 237,- Kč vč. DPH (výměna mimo servis)
Celkem 1921,- Kč vč. DPH.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenosti jsou zatím jen pozitivní.
Po domluvě byla zdarma poskytnuta povinná výbava, dále prodejce zajistil nižší poplatek za sjednání úvěru.
U Autosalonu Běhounek kupoval auto otec. Sice to bylo již v roce 1999 a k tomu i jiná značka, ale nebyl důvod nevěřit.
Novinky v recenzi
březen - červen 2018
Při jarním oteplení se na věčnost odporoučela originální baterie (10,5 roku v provozu!). Ještě při zimních mrazech motor startoval na první otočení klíčkem ve spínací skříňce. Bylo to poprvé, co jsem s autem neodjel!
Na začátku dubna po kontaktu s něčím odlétnuvším z nákláďáku (asi guma, šla ze skla pouze acetonem) došlo k prasknutí čelního skla.
Asi měsíc po výměně čelního skla jsem nechal rozleštit světlomety, pořádně umýt karoserii a disky a vše navoskovat. Auto jsem svěřil jedné firmě v Plzni Lobzích a na výsledek se nedá stěžovat - viz. foto.
Chladič klimatizace
Byl jsem nucený nechat vyměnit chladič klimatizace. Asi vlivem posypové soli se rozdrobil.
Výměna chladiče klimatizace
Tak i30 čeká výměna chladiče klimatizace - bohužel vyhnil a klimatizace přestala chladit :-(
Servis klimatizace
Skoro po 10 letech od výroby bylo nutné doplnit chladivo do klimatizace - to není špatná výdrž.
Příprava na zimu 2016 / 2017
Dnes vyměněny vzduchový a kabinový filtr a přezuto na zimní pneumatiky.
Údaje za rok 2015
Doplněny servisní údaje za rok 2015.
Porucha stále naštěstí žádná.
Nový nárazník
Po dnešním ranním střetu to vypadá na nový zadní nárazník.
Continental Conti Winter Contact TS 850
Ode dneška jsou nazuty pneumatiky Continental Conti Winter Contact TS 850 v rozměru 195/65 R15 91T. TS850 jsou krásně tiché oproti pneu Vredestein Snowtrac2, které byly ponechány přes léto na dojeti. Na obranu Vredesteinů musím podotknout, že mají najeto cca. 47 000 km. Od loňského podzimu je na nich najeto cca. 17 000 km. Hloubka vzorku se snížila z 5,5 mm -> 4 mm (přední náprava) a z 4,5 mm -> 2 mm (zadní náprava; 2 mm přes léto!!!) a to hlavně v létě.
Dunlop SP Sport Blu Response
Pomalu dozrává čas na nákup nových letních pneumatik. Uvažuji nad Dunlop SP Sport Blu Response. Máte s nimi někdo zkušenost? Předem děkuji za reakci do diskuse.
Roční prohlídka
Servisní prohlídka po 6. roce je za námi včetně TK a ME. Žádné závady nenalezeny :-)
Roční prohlídka
Prohlídka po 5. roce je za námi. Jediný problém na obzoru jsou orezlé kotouče - asi bych měl začít víc brzdit. Stejný problém jsem řešil i u druhého vozu (jiná značka), takže autem to asi nebude.
Roční prohlídka
Servisní prohlídka po 4. roce je za námi včetně TK a ME. Žádné závady nenalezeny :-)
Servisní prohlídka
Servisní prohlídka po 3. roce je za námi. Žádné závady nenalezeny :-) Navíc jsem jen chtěl vyměnit šrouby v PZ náboji kvůli "ožvýkaným" závitům z jednoho pneuservisu.
Nic se neděje
Co mám psát? Auto jezdí. Benzín bere. Olej nebere. Nic se nepos... ehm nerozbilo. Takže pohoda.
Roční prohlídka
Servisní prohlídka po 2. roce, včetně výměny a doplnění provoz. kapalin, kontrola, vyčištění a promazání brzd, výměna vzduchového a pylového filtru, kontrola a dohuštění pneu, dezinfikování klimatizace, chladící kapalina je na -40°C, umytí motoru, zkušební jízda
Zatmavená okna
Minulý týden jsem nechal lehce zatmavit všechna (mimo čelního) okna, viz. pár obrázků. Takže po dlouhé době přibyla zase nějaká nová informace.
Top speed
Auto osazeno 4 lidmi (cca. 300 kg) a obuto na zimních pneumatikách. Top speed dle navigace 187 km/h, rychloměr ukazuje cca. 195 km/h. Odchylka je v celém rozsahu rychloměru mezi 6 až 8 km/h.
Zima a spotřeba
trasa Klatovy - Strakonice
dle BC: 49,9 km, 5,7 l/100km a 67 km/h
20000 km
Prvních dvacet tisíc kilometrů úspěšně zdoláno
Roční prohlídka
Absolvována první garanční prohlídka. Podle očekávání se uskutečnila pouze výměna oleje, olejového a pylového filtru.
počátek července 2008
Výlet za sluníčkem na jih. Celkem 1573 km při průměrné spotřebě 6,29 l/100km.
V Taurských alpách je poznat nižší výkon a kroutící moment :-( Na druhou stranu i30 1,4 CVVT není rozhodně žádná brzda provozu (na 911 Turbo se prostě nečape), ale kopečky (nahoru) bych si představoval zdolávat svižněji ;-) Ve sjezdech jsem vlastně poprvé naplno otestoval brzdy. Nějaké vadnutí jsem nepozoroval.
Přidáno pár fotek i30 zespodu.
První delší výlet za hranice ČR. Nejhorší část cesty byla D1. i30 není stavěná na ten tankodrom, protože neskutečně vibruje a rezonuje skoro celé auto.
Namontována litá kola BSA 291 Manik 15" s letním obutím Hankook Optimo K415. Trochu se zvětšil rozchod (viz. foto), takže to ještě trochu lépe sedí na silnici.
Vlastně není co napsat. Auto jezdí bez potíží. Jediný co dost ubývá je benzín a kapalina v nádržce ostřikovače. Doufám, že tomu bude tak i nadále.
V noci ze soboty na neděli jsem zkusil kolik to vlastně jede. Při cca. 6000 ot./min. byla udávaná rychlost rychloměrem 200 km/h. Asi by to šlo více, ale liška a následná zatáčka byly proti ;-)
Trochu oprášen text.
Včera jsem v Papírenské ul. potkal bílou i30. Vypadá dost dobře ;-)
Přidáno pár fotek interiéru
V pondělí 22.10.2007 jsem objednal zimní gumy Vredestein Snowtrac 2 v rozměru 195/65 R15 91T, které zvítězily v testu na www.autozeitung.de. Snad budou jejich vlastnosti tak dobré, jak je vychválili v testu. Od pátku 26.10.2007 jsou již nazuté a jsou nádherně tiché.
Zajímala mne spotřeba, takže jsem v pátek vynuloval před cestou do práce PP a po návratu je výsledek: 21.8 km a průměrná spotřeba 8,5 l/100km (kdo zná Plzeň, tak ví, jak rychle se tu jezdí ve špičce) a o víkendu po okreskách cca. 155 km za průměrnou spotřebu 6,4 l/100km.
Přidal jsem nějaké fotky. Snad se budou líbit.
Dnes jsem přivezl auto domů, takže zkušenosti a fotky budu postupně přidávat a dopilovávat recenzi.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30
- Re: USB 02.04.2010 11:47
- Re: USB 25.03.2010 07:32 hruodolf
- USB 24.03.2010 08:33
- Re: Plzeňská záchranka 06.12.2009 19:37 hruodolf
- Re: Plzeňská záchranka 06.12.2009 19:18 FRPE
- Re: Plzeňská záchranka 06.12.2009 19:04 hruodolf
- Re: Plzeňská záchranka 04.12.2009 18:35 FRPE
- Re: Plzeňská záchranka 04.12.2009 18:25 hruodolf
- Re: Plzeňská záchranka 03.12.2009 20:45 FRPE
- Plzeňská záchranka 16.10.2009 17:15 hruodolf
- Re: 17,4, 17.04.2009 17:09 hruodolf
- 17,4, 17.04.2009 07:31 David Silver
- Re: top speed 27.03.2009 15:56 hruodolf
- Re: top speed 27.03.2009 15:50
- Re: top speed 27.03.2009 15:42 hruodolf
- Re: top speed 27.03.2009 15:40 hruodolf
- Re: top speed 27.03.2009 15:36
- Re: top speed 27.03.2009 15:29 hruodolf
- top speed 27.03.2009 15:21
- Re: Díky hruodolfovi a jak jsme vybirali auto 14.03.2009 21:03 hruodolf
- Díky hruodolfovi a jak jsme vybirali auto 09.03.2009 13:44
- Re: Automatický zámek 07.02.2009 22:21 hruodolf
- Automatický zámek 06.02.2009 13:11
- Re: garančka 18.12.2008 13:15 Poustnik
- garančka 21.11.2008 17:43
- Re: garančka 20.11.2008 15:24 hruodolf
- garančka 20.11.2008 15:18
- Re: garančka 20.11.2008 15:13 hruodolf
- garančka 20.11.2008 10:50
- Vánoční sraz v Plzni či okolí 10.11.2008 14:12 hruodolf
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé