Recenze
Honda Civic Sport Plus 1.5 CVT
Technické info
Přezdívka auta Civic Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:1400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 134 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 770 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.6
Popis vozu
SPORT PLUS
♦ Kožený volant
♦ Kožená hlavice řadicí páky
♦ Sportovní hliníkové pedály
♦ Aktivní elektrický posilovač řízení
♦ Systém pro zmírnění následků nehody
♦ Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu
♦ Systém pro udržování v jízdním pruhu
♦ Inteligentní omezovač rychlosti
♦ Inteligentní adaptivní tempomat
♦ Systém pro zmírnění rizika vyjetí z komunikace
♦ Systém rozpoznávání dopravních značek
♦ Parkovací senzory (vpředu a vzadu)
♦ Vyhřívaná přední sedadla
♦ Multimediální displej Honda CONNECT s navigací Garmin – (7" dotykový displej, AM/FM/DAB, internetové rádio, integrovaná aplikace Aha™*, procházen internetu, Apple CarPlay® a Android Auto™)
♦ Ovládání autorádia na volantu
♦ Bluetooth Hands Free**
♦ Zadní parkovací kamera
♦ 2x konektor USB / konektor HDMI+
♦ Černá maska vozu
♦ Sportovní nárazníky a boční prahové lišty
♦ Zatmavená boční a zadní skla
♦ LED světlomety
♦ LED světla pro denní svícení
♦ Textilní interiér
♦ 17" kola z lehkých slitin
♦ Červené podsvícení ukazatelů
♦ Duální automatická klimatizace
♦ Detekce objektů v mrtvém úhlu s asistentem při couvání z parkovacího místa
♦ Bezklíčkový vstup a zapalování (Smart Entry & Start)
♦ Bezdrátové nabíjení mobilního telefonu (podporuje standard Qi)
♦ Vysoce výkonný audiosystém – 11 reproduktorů (465 W)
♦ Elektricky ovládané panoramatické střešní okno
♦ Systém adaptivních tlumičů
Silné stránky
Určitě bych vyzdvihl CVT převodovku, výkon a hlavně chod motoru. Spokojen jsem s automatickým řízením v kolonách. Už 2× mě zachránilo nebo spíše pomohlo automatické brzdění před překážkami. Jednou to bylo malé díte
Slabé stránky
SEDAČKY
ty v 8G jsou naprosto úžasné. Zde moc nepodrží a lítám v nich jak nudle v bandě.
VOLANT
NÁDRŽ
VELIKOST KUFRU
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Raději nemluvit, prodej proběhl v pořádku, ale vyzvednutí politých dokumentů velkého technického průkazu mě opravdu nepotěšil.
Novinky v recenzi
Fotogalerie
Ještě vyměním fotografie za horizontální. Vertikálně tu moc nefungují.
Recenze
Po nějaké době jsem se rozhodl napsat delší recenzi a to i z důvodu ze kterého jsem jako já čtenář vyhledával recenze a zjistil, že zde chybí uvedené modely Hondy Civic.
HISTORIE 12/2007
Před 11 lety jsem si vyhlédl vůz Seat Leon ve verzi sport. Naštěstí jsem do autosalonu přišel o hodinu dříve s kolegyní, která se byla podívat na motorky Honda kde jsem mohl vidět i modely aut, které jsem ani neznal. Ale byl mi tam představen nový Civic 8G, který mě dostal svou výbavou v základním provedením. Vůbec jsem neuvažoval, že bych si automobil koupil protože byl mimo můj rozpočet. Následně jsem dostal horkou sprchu když jsem usedal za volant Seatu. Volant působil jako gamepad. Interiér ve velmi šedivém a plastovém provedení. Zadní sedačky nešlo pořádně sklopit. Bubnové brzdy, zadní okna na kličku a spousty dalšího. Prostě a jasně přišlo zklamání.
Asi 14 dní jsem řešil proč a jestli vůbec jít do Hondy. Argumentů proč koupit a nekoupit Civic v té době bylo málo. Ale jsem individualista a nakonec jsem se rozhodl pro Hondu Civic a udělal jsem dobře. Výbava vs. cena nahrávala Hondě.
SOUČASNOST 03/2019
Proč přišel nákup nového Civika?
Po jedenácti letech se jakoby někde vynořila informace, která zazněla letmo v autosalonu před 11 lety při podpisu smlouvy.
„To auto máte tak na deset let a pak do něj budete muset začít investovat."
Měl jsem s autem několik nehod a tak se projevila závada reznutí rámu předního okna. Výměna předních tlumičů. Jinak nic více jsem nemusel investovat.
VÝBĚR NOVÉHO VOZU
Požadavky na výbavu po 11leté zkušenosti s 1.4 iDSi manuál:
- Vyhřívané sedačky (ranní zimní cesty)
- Vyhřívaný volant (nepovedlo se)
- Vyšší výkon motoru (pro předjíždění a zábavu)
- Benzin (spíše krátké cesty po městě)
- Velký interiér (narodili se mi dvojčata)
- Bezpečnost
- Nové technologie (LKAS)
- Automat (pohodlí do kolon)
ZKUŠEBNÍ JÍZDA
Začalo to nevinným svezením (při pravidelné prohlídce) s verzí Civic 1,0 manuál kde jsem zjistil, že auto dobrý, ale trochu gumový projev motoru. Asi bych to další roky přežil, ale proč když zkušenost s malým objemem velela jít do verze 1,5.
CVT mě přesvědčilo o výkonu a o tom, že se nemám bát této převodovky protože na webu se o CVT píše všeobecně spíše negativně.
KDE UDĚLALA HONDA CHYBU VE SROVNÁNÍ S 8G
- Volant
ten má tak hladké provedení kůže, že vlastně kdyby to byl plast, tak tomu uvěřím. Ale to by mi nevadilo. Jde o to, že volant je tak hladký, že v některých situacích klouže a vy se palcema chytáte jakékoliv vnitřní části aby jste mohli vůbec volantem zatočit.
- Sedačky
To se opravdu někdo sekl protože při jakémkoliv manévru kdy potřebujete akcelerovat a ještě u toho zatáčíte, tak máte pocit, že se držíte volantu zuby nehty. Sedačky vůbec nepodrží. Stačilo by alespoň lepší vedení v oblasti stehen. Když se to spojí s volantem, který klouže je o zábavu postaráno :-) Ale pokud jedete na spotřebu a nepřekročíte 70 km/h bude vám to stačit.
- Audio
Zvuk je parádní, nejde o žádné super audio, ale 11 reproduktorů je nad míru uspokojivé. Bohužel chybějící klasické ovládání je prostě nenahraditelné. Dotykové ovládání na středovém panelu je bída. Vůbec nepoužívám. Za jízdy nemůžete používat bez soustředěného dívání. Na volantu to jde, ale volič má velmi rychlé ovládání stupňů, takže musíte volit s citem.
Velká výhoda a to chválím je, že audio se samo vypíná při nouzových situacích. Když zmáčknete výstražné světla na více než jedno bliknutí. Když začnete prudce brzdit a spustí se panic směrová a brzdová světla. Nebo když se dostanete do situace vyžadující vaši pozornost.
ROZHRANÍ
Kabeláž a USB, hdmi a podobné připojíte cokoliv, odkudkoliv - chválím.
Těšil jsem se na Qi nabíječku a jak se konečně zbavím kabelu pro nabíjení.
Jenže jsem za celou dobu telefon nenabil přes toto rozhraní a dokonce ho mám z bezpečnostních důvodů deaktivované.
1. Auto mám připojené přes Google car a to jde jen přes kabel.
2. Se píše v manuálu pokud je nabíječka zapnuta nesmí do tohoto prostoru přijít nic kovového. A jelikož si tam pokládám brýle protože v autě není schránka na brýle tak OFF.
SPOTŘEBA
stále čekám na zázrak protože 8,6 je na mě stále moc. A to jezdím 1/3 okresky a 2/3 město. Dálnice zatím jen okrajově, nedá se počítat. Stále lepší než 42 l/100 km co mi ukazovalo při předání v autosalonu :-)
Zkoušel jsem jednu nádrž vyjet na ECO režim kde jsem se dostal na 7,2 někdy to bylo i 6,5, ale během jednoho dne se přehouplo. Po půlce nádrže jsem přešel do normálního režimu. Přeci jen je motor ještě v záběhu. Nyní opět pár jízd ECO režim za 7,6.
DĚTI V AUTĚ
Pro děti to auto není, aspoň ne pro dvojčata. Kočár se s výbavou vejde tak tak a pokud jedete na chalupu a potřebujete ještě naložit své oblečení a jídlo, partnera tak si připadáte opravdu hodně stísněný a přitom nevezete všechno.
Osobně mám přes 184 cm a zamnou se pořádně nevleze vajíčko pro miminko. Musím se vepředu uskromnit. Uvidím časem jak to bude s pokračující větší sedačkou. Používám ISOFIX dokovací stanice. Dveře zadních dveří se už neotevírají do takového úhlu jako u 8G, ale přístup dozadu je pěkný.
PODVOZEK
Nemohu si stěžovat protože tvrdé 8G se zadní uskakujicí nápravou je nový Civic úplně o něčem jiném.
Možnost vypínání tlumičů moc nepoužívám, protože ve spojení se sedačkami a volantem nevím co bych měl ještě dělat abych na našich silnicích přežil. Ještě, že je tam ten automat :-)
PRAKTIČNOST
Úložných prostor trochu ubylo. Prostřední panel mezi řidičem a spolujezdcem je nyní více kombinovaný za to přihrádka spolujezdce je pouze na servisní knížku a manuál plus nějaké drobné dokumenty. Ve dveřích stále vše stejné.
INFOTAINMENT
Velice jsem se těšil na provedení palubního počítače a grafiky, která je zas o kus dále, grafika prostředního panelu to má už za sebou a s rychlostí tedy neoplývá. Diky tomu, že z 99 % používám Android přes telefon, tak se nebudu více vyjadřovat.
Jako samostatnou novinku připíšu bezpečnostní technologie.
Přidat názorDiskuse: Honda Civic Sport Plus 1.5 CVT
- Re: Spotreba 13.06.2019 20:58 palix
- Re: Recenzi musím pochválit 13.06.2019 20:57 palix
- Spotreba 04.05.2019 21:05 Nicco
- Recenzi musím pochválit 04.05.2019 09:09 Verny_2013
- cena náhradných dielov 04.04.2019 11:00 Stewee
- Re: Re: auto dobrý Maxíku, 22.03.2019 14:51 Verny_2013
- Re: Ahoj, 22.03.2019 12:52 eMaxik
- Re: auto dobrý Maxíku, 22.03.2019 12:50 eMaxik
- Re: Re: Re: auto dobrý Maxíku, 18.03.2019 13:51 palix
- Re: Re: auto dobrý Maxíku, 17.03.2019 20:53 xxc
- Ahoj, 16.03.2019 13:55 Jopino
- Re: auto dobrý Maxíku, 15.03.2019 19:35 palix
- auto dobrý Maxíku, 13.03.2019 20:56 Verny_2013
Další vozy Honda Civic
-
Honda Civic (2019) Majitel: Jopino
Přidáno: 5.3.2020 2610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Honda Civic (2020) Majitel: Jopino
Přidáno: 2.9.2022 210 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Honda Civic (2016) Majitel: hamster1
Přidáno: 21.4.2017 89 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Honda Civic (2019) Majitel: Arnošt Anýž
Přidáno: 25.8.2019 510 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Honda Civic (2017) Majitel: Wency
Přidáno: 12.6.2019 2410 Majitel 8.76 Uživatelé