Recenze

dr.biker (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Punto

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 156× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13 Fiat Punto, foto 14 Fiat Punto, foto 15 Fiat Punto, foto 16 Fiat Punto, foto 17 Fiat Punto, foto 18 Fiat Punto, foto 19 Fiat Punto, foto 20 Fiat Punto, foto 21 Fiat Punto, foto 22 Fiat Punto, foto 23 Fiat Punto, foto 24 Fiat Punto, foto 25 Fiat Punto, foto 26 Fiat Punto, foto 27 Fiat Punto, foto 28 Fiat Punto, foto 29 Fiat Punto, foto 30 Fiat Punto, foto 31 Fiat Punto, foto 32 Fiat Punto, foto 33 Fiat Punto, foto 34 Fiat Punto, foto 35 Fiat Punto, foto 36 Fiat Punto, foto 37 Fiat Punto, foto 38 Fiat Punto, foto 39 Fiat Punto, foto 40 Fiat Punto, foto 41 Fiat Punto, foto 42 Fiat Punto, foto 43 Fiat Punto, foto 44 Fiat Punto, foto 45 Fiat Punto, foto 46 Fiat Punto, foto 47 Fiat Punto, foto 48 Fiat Punto, foto 49 Fiat Punto, foto 50 Fiat Punto, foto 51 Fiat Punto, foto 52 Fiat Punto, foto 53 Fiat Punto, foto 54 Fiat Punto, foto 55 Fiat Punto, foto 56 Fiat Punto, foto 57 Fiat Punto, foto 58 Fiat Punto, foto 59 Fiat Punto, foto 60 Fiat Punto, foto 61 Fiat Punto, foto 62 Fiat Punto, foto 63 Fiat Punto, foto 64 Fiat Punto, foto 65 Fiat Punto, foto 66 Fiat Punto, foto 67 Fiat Punto, foto 68 Fiat Punto, foto 69 Fiat Punto, foto 70 Fiat Punto, foto 71 Fiat Punto, foto 72 Fiat Punto, foto 73 Fiat Punto, foto 74 Fiat Punto, foto 75 Fiat Punto, foto 77 Fiat Punto, foto 78 Fiat Punto, foto 79 Fiat Punto, foto 80 Fiat Punto, foto 81 Fiat Punto, foto 82 Fiat Punto, foto 83 Fiat Punto, foto 84 Fiat Punto, foto 85 Fiat Punto, foto 88 Fiat Punto, foto 89 Fiat Punto, foto 90 Fiat Punto, foto 91 Fiat Punto, foto 92 Fiat Punto, foto 93 Fiat Punto, foto 94 Fiat Punto, foto 95 Fiat Punto, foto 96 Fiat Punto, foto 97 Fiat Punto, foto 98 Fiat Punto, foto 99 Fiat Punto, foto 100 Fiat Punto, foto 101 Fiat Punto, foto 102 Fiat Punto, foto 103 Fiat Punto, foto 104 Fiat Punto, foto 105 Fiat Punto, foto 106 Fiat Punto, foto 107 Fiat Punto, foto 108 Fiat Punto, foto 109
 

Technické info

Přezdívka auta Fiátek Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:121000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 102 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.3 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 264 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

Zdravím všechny uživatele tohoto serveru, dovolte, abych Vám představil Fiat Punto. Musím se přiznat, auto nevlastním já, ale moji rodiče. V době psaní recenze jsem ale já nejčastěji za volantem tohoto vozu (prakticky jenom já) a také se starám o údržbu auta. Takže Vám auto popíšu nejen s pohledu řidiče, ale i spolujezdce.

Výběr auta:

Před pořízením Punta na podzim roku 2003 jsme vlastnili 24 let ŠKODU 120L (no vlastně ji vlastnil otec, bylo to jeho první vlastní auto), škodovka už dosluhovala a my jsme potřebovali nové nebo alespoň novější auto. Protože nejsme nejbohatší - oba rodičové jsou státní zaměstnanci:-) a nechtěli jsme kupovat ojeté auto, tak bylo celkem jasné, že to bude malý vůz v základní výbavě a na leasing. Samozřejmě nás napadla domácí Škoda Fabia, ale její spolehlivost nebyla nejlepší (zkušenosti od známých), základní verze Junior drahá, motor nic moc a pomalu aby si člověk musel připlácet i za volant! Chybělo např. plato na zavazadlovém prostoru, dvířka na schránce v palubní desce nebo dokonce zámek dveří u spolujezdce.
Už dříve jsme pokukovali po ladných křivkách Fiatů, tak volba byla celkem jasná. Levnější z Fiatů byl akorát Seicento, které se matce na obrázcích celkem líbilo, ale ve je skutečnosti uviděla, jak je maličké a palubní deska působí jako hračka, a ne jako skutečné auto! Dále pak tu byla čerstvě uvedená Panda, která ale taky spadá do třídy miniaut, auto je úzké a má maličký kufr a docela vysokou zaváděcí cenu, takže zbylo Punto po čerstvém faceliftu.
Já bych nejraději koupil nějakého Francouze z trojice Clio/206/C3, ale v době koupě auta mi bylo teprve patnáct a neměl jsem rozhodující slovo. A tak se k nám domů přistěhoval nový Fiat Punto po faceliftu, prý jsme ho koupili jako první u prodejce ve městě. Punto vytlačilo Š120 ven z garáže na parkoviště a my jsme museli vyřešit co se Škodovkou dělat. Auto nebylo kde schovat, takže se prodalo, protože do doby, než bych si udělat řidičák, by se Škodovka určitě rozpadla.

Historie modelu Punto:

Fiat Punto se poprvé objevil v roce 1994 a stal se velice oblíbeným. Hned v dalším roce 1995 se stal evropským autem roku, kdy zvítězil před Vw Polo a Opelem Omegou. Tato první generace vydržela až do roku 1999, kdy z výrobních linek začalo sjíždět Punto druhé generace. Přesně byla představena v létě roku 1999 ke stému výročí založení automobilky Fiat. Se starým Puntem sdílela tato generace celé jméno, ale jen 20% stejných dílů, zbytek byl kompletně nově navržen. V létě roku 2003 přišel facelift této generace (tuto verzi vám popisuji), tato generace se vyráběla souběžně s novým Grande Puntem až do roku 2010. Nějaký čas se vyrábělo ještě v Srbsku, kdy automobilka Zastava zakoupila od Fiatu licenci na vůz Punto Mk2b a vyrábělo jej ve své Kragujevacské továrně pod obchodním názvem Zastava 10. Klíčovým trhem Zastavy bylo Rusko.

Design:

Když se podíváte na nové Punto, první pohled směřuje většinou na novou přední část, která jakoby se pokoušela navázat na "německý styl" zavedený u většího Stila. Původně nízké originální obdélníkové světlomety druhé generace, jsou nyní nahrazeny většími reflektory sdruženými společně s ukazateli směru pod společným krycím sklem. Maska nepatrně vystupuje z profilu přídě a dále navazuje na jemně naznačené prolisy na kapotě motoru. Nová světla spolu s maskou vytvářejí modernější vzhled přídě. V novém mohutnějším nárazníku se třemi vstupními otvory pro přívod vzduchu můžou být zabudovány také nové kruhové mlhovky (v naší základní výbavě nejsou). I po tomto faceliftu Punta zůstává nezměněna poněkud těžkopádně působící partie kolem A-sloupku a umístění vnějších zpětných zrcátek (jako u Logana). Změna je naopak viditelná na zadních svítilnách, zabudovaných nyní nejen do sloupků karosérie, ale částečně zasahujících i do výklopného víka, ve kterém se nacházejí odrazky. Toto platí pouze pro třídveřovou verzi, pětidvéřové Punto má stále zadní světla pouze ve sloupcích. Příslušnost ke značce zdůrazňuje velké kulaté logo o průměru 95 mm na zádi vozu. Punto může jezdit na 13, 14 nebo 15 palcových kolech, v našem případě jsou to základní 13´, které se později přestaly montovat, i základní verze jezdí na 14´.

V interiéru se toho zase tolik nezměnilo. Po usednutí do celkem vysoko umístěných sedadel si člověk všimne nového volantu s kulatým logem výrobce. Jinak vše zůstává při starém. To ale vůbec nevadí, protože přístrojová deska byla navržena opravdu dobře, je prostorově úsporná, praktická a pěkná na pohled. Sice některé díly by mohly být lépe slícovány a také mohli nahradit horní díl palubní desky, který se zrcadlí v čelním okně, ale jinak je řidič maximálně spokojen. Má totiž vše na dosah ruky a vše se jednoduše ovládá. Zkrátka Italové interiéry umí.

Jízdní vlastnosti, aneb jízda s Puňťou:

První jízdu si pamatuji moc dobře, bylo to jako sen. Oproti Škodovce tichá a svižná jízda, vše vonělo novotou a kolemjdoucí se dívali se zájmem na nové Punto, které bylo neokoukané a občas se i někdo zastavil a na něco se zeptal. Pro mámu bylo řízení vozu o mnoho snadnější, nemusela pumpovat benzín do motoru před startem a se samotným startem nebyly problémy a odpadly starosti se sytičem paliva, na který občas zapomínala a jela na sytič třeba i 15 km. Prostě jako kluk jsem měl radost z nového auta. Později jsem začal střízlivět, zvlášť když mě někdo svezl v lepším autě nebo později když jsem poprvé usedl za volant a mohl porovnat sám jízdní vlastnosti auta s ostatními „lepšími“ auty.

Po otevření velkých bočních dveří se řidič usadí na docela měkké sedadla s vysokým opěradlem a po vyvinutí větší síly zabouchne těžké a velké dveře. Jako u každého třídveřového vozu připoutání je akrobatický výkon. Člověk musí vyvrátit ruku, aby nahmátl pás na B sloupku. Pro drobné postavy sedící hodně vpředu je to docela výkon. Po připoutání řidič zkontroluje docela mizerný výhled v malých zpětných zrcátkách a poté nastartuje. Motor řidiče pozitivně překvapí svým tichým projevem, na volnoběh si jen pobrumlává. Po sešlápnutí plynu až na podlahu se ozve docela příjemný lehce sportovní zvuk, který posádku neobtěžuje. Při dálničním limitu je horší aerodynamický hluk než hluk motoru.
Jízda je relativně komfortní na tak malé auto, ale na druhou stranu je to vykoupeno relativně horšími jízdními vlastnostmi. Díky celkově vyšší stavbě karoserie a 13-ti palcovým kolům není auto moc směrově stabilní, zvláště při dálničním limitu, řízení neztuhne díky chybějícímu posilovači řízení a řidič se cítí nejistě, dokud si nezvykne. Ale nutno dodat, že pokud jedete ve dvou, tak udržovat 130km/hod i víc není takový problém, motor se totiž rád nechá vytáčet a není při tom ani moc slyšet. Zvykl jsem si na jízdní vlastnosti auta a určitě nepatřím mezi brzdu provozu na okresních silnicích plných zatáček, ba naopak, kolikrát mě brzdí o mnoho stabilnější a rychlejší auta. Podle mě byla blbost od Fiatu montovat chvíli po uvedení na trh 13-ti palcová kola, které později stejně nahradily 14´, které určitě jsou dobrým kompromisem mezi pohodlím, stabilitou a spotřebou automobilu.
Řazení také nepatří k těm nejpřesnějším ve své třídě. Při rychlejším rozjezdu si řidič není úplně jistý, co zařadil. Občas se nepovede zařadit jednička napoprvé. Spojka zabírá dost nízko a její chod jde docela dost lehce, což mi moc nevyhovuje (mám radši francouzsky tuhou).
Pokud se člověk sžije s tímto autem tak jako já, tak mu nakonec ty drobné nedostatky ani nevadí. Větší náklony v zatáčkách umocňují pocit z rychlosti, a pokud to člověk přežene s rychlostí v zatáčce, tak se auto chová nezáludně. Ale musí člověk vědět, kde je limit auta. Po jeho překročení totiž vše musí zvládnout řidič, žádní elektroničtí asistenti v autě nejsou.

Technické informace o našem modelu Punta:

Třídvéřový čtyř až pětimístný vůz (5 lidí radši jen na kratší vzdálenosti, 3 lidi vzadu si moc pohodlí vzad neužijí díky menší šířce auta a tvarování zadního sedáku).
Motor uložen vpředu, jedná se o řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1242 cm3, vrtání 70,8 mm a zdvih 78,9 mm, komprese 9,5 a výkon 44 kW (60 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 102 Nm při 2500 ot/min. Střikování paliva je sekvenční elektronické vícebodové (MPI).
Auto má pětistupňovou manuální převodovku, maximální rychlost 155 km/h a zrychlení na stovku za 14,3 s. Spotřeba okolo 6 l na 100 km (podle stylu jízdy, výrobce udává 5,6 l/100 km).
Náš Puňťa má třícestný katalyzátor s 2x vyhřívanou sondou Lambda.
Řízení je hřebenové s poloměrem otáčení 10,5 m. Brzdy jsou vpředu kotoučové o průměru 240mm a vzadu bubnové o průměru 180mm. Auto jezdí na pneumatikách 155/80 R13 79T, rozvor 2460 mm, hmotnost 935 kg.

Základní rozměry auta:

- délka 3840 mm
- šířka 1660 mm
- výška 1480 mm
- rozvor náprav 2460 mm

Přehled všech motorů montovaných do Punta:

- 1,2 8v(44kW/60k)- max. rychlost 155km/h
- 1,2 16v(59kW/80k)-max. rychlost 172km/h
- 1,3 Multijet 16v(51kW/70k)- max. rychlost 164km/h
- 1,4 16v(70kW/95k)- max. rychlost 178km/h
- 1,8 16v(96kW/130k)- max. rychlost 205km/h
- 1,9 Multijet 8v(74kW/100k)- max. rychlost 185km/h

Také jsou na dobré úrovni emisní limity (EURO 4):

- 1,2 8v - 136g/km
- 1,2 16v - 142g/km
- 1,3 Multijet 16v - 119g/km
- 1,4 16v - 145g/km
- 1,8 16v - 197g/km
- 1,9 Multijet 8v - 140g/km

Bezpečnost:

Fiat Punto získal 4 hvězdičky bezpečnosti v crash testech (testováno bylo Punto před faceliftem).
Punto mělo ve všech ohledech dobrou ochranu, bez jediného místa většího nebezpečí. Kabina zůstala po čelním nárazu stabilní a dveře řidiče šly stále otevřít. Horší byl náraz hlavy spolujezdce do přístrojové desky, který by mu mohl způsobit poranění. Při bočním nárazu zůstal řidič v pořádku, a to i bez bočních airbagů, které riziko zranění ještě více sníží.
Zadní prostřední sedadlo bylo vybaveno pouze dvoubodovým bezpečnostním pásem, který by podle testů mohl způsobit poranění břicha a páteře. Po faceliftu byl tento pás nahrazen tříbodovým.
Testy prokázaly celkově dobrou konstrukci kabiny.

Obsah základní výbavy Actual:

- airbag řidiče
- tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedadlech výškově nastavitelné
- 3x tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
- 3x zadní opěrky hlavy výškově nastavitelné
- sklopné nedělené zadní sedadlo
- tónovaná skla
- funkce světel Follow me home
- vyhřívané zadní okno se stěračem
- vnitřní recirkulace vzduchu
- otevírání kufru z místa řidič

Závěr:

Naše Punto má základní výbavu Actual, za příplatek 7000Kč je pouze metalíza. Vybrali jsme (rodiče) si ho pro lepší vzhled oproti 5-ti dveřovému modelu, nastupování na zadní sedadla není tak špatné, trocha tělocviku nikomu neuškodí:-) Ale nechtěl bych sedět vzadu při nehodě, těžko bych se dostával ven, zvlášť pokud by byly vpředu osoby v bezvládném stavu v bezvědomí!
Až si budu já kupovat svoje první auto, tak bych si klidně koupil také toto Punto, akorát v lepší výbavě a s motorem s 16v technikou a více praktickou pětidvéřovou karosérií.
Po 10 letech provozu je auto pořád fit a bez větších investic a skoro bez závad, tak uvidíme jestli vydrží u nás 24 let jako Škodovka 120L...

Silné stránky

+ design
+ pružný a úsporný motor 1,2 Fire (Fully Integrated Robotized Engine)
+ vcelku objemný zavazadelník
+ prostornost na předních sedadlech
+ výkonné světlomety
+ pamatování polohy předních sedadel
+ nízké náklady na provoz

Silnou stránkou tohoto auta je design. I po necelých 10 letech stále auto vypadá dobře (až na menší šrám na levém předním blatníku a levých dveřích). Známí mi nechtějí věřit, že je auto skoro 10 let staré, prý vypadá stále jako nové. Taky mě dost překvapila docela slušná palubní deska i v této základní výbavě. Vím, že jsou v této třídě automobilů z této doby lepší, ale i horší např. stejně drahá Fabia junior nebo ta v ruské Ladě je o mnoho horší. Občasným ošetřením přípravkem na oživení plastů se dá zachovat velice slušný stav palubní desky, stále vypadá slušně, nikde se neprojevují známky opotřebení.

Velkou výhodou je silný a tichý motor, přesto že má objem pouze 1242 a výkon jen 60 koní, je celkem živý i při nízkých otáčkách a je tichý (to by si mohli vzít příklad výrobci motorů http z Fabií). Pokud nemáte těžkou nohu na plynu, dosáhnete klidně průměrné spotřeby 5l/100km, běžně jezdím do 6l/100 km, a to nejsem žádná brzda provozu.

Na tuto třídu poměrně velký zavazadlový prostor je také výhodou (je hlubší díky oželení plnohodnotného rezervního kola). Po sklopení sedaček se tam vleze i moje crossové kolo s 29 palcovými koly, ale dát ho tam je porod, je to jen třídveřák!

Poslední dobou začínám čím dál víc oceňovat prostornost na předních sedadlech, protože jsem dojížděl každý den s kamarády do Brna Š Favorit, bylo to nic moc. Ve Fabii I generace je také málo místa, palubní deska je zbytečně robustní.

Také občas využívám vychytávku označenou Follow me home. Je to funkce, kdy světlomety Punta mi posvítí na cestu domů po dobu, kterou si nastavím páčkou na přepínání dálkových a potkávacích světel. Po této době samočině zhasnou. A také se mi líbí velmi praktické automatické rozsvícení a zhasínání světel, takže se nemusím starat o světla.

Také mě překvapilo, že u některých třídveřových aut po sklopení přední sedačky se sedačka nevrátí do stejné polohy jak posuvem, tak sklonem opěradla, jako byla předtím. To mě opravdu překvapilo, jedná se např. o novou Mazdu 2 nebo Renault sport Twingo. Ještě že se to našeho Punta netýká!

Dále oceňuji nízké náklady na provoz - jednak nízkou spotřebu a taky bezporuchovost. Ta je také asi dána minimálním respektive žádným elektrickým vybavením (el. okna, klima,palubní počítač,ABS,...to vše chybí),které by se mohlo pokazit:-)

Slabé stránky

- stabilita na 13¨kolech
- místy nedůsledné dílenské zpracování
- méně místa na zadních sedadlech
- výbava
- otevírání kufru
- uložení zadní nápravy
- slabší brzdy
- odstřikovače
- koroze výfuku a zadní nápravy
- 3 dvéřová karoserie

Díky vyšší stavbě vozu a 13-ti palcovým kolám se auto více naklání při rychlých průjezdech zatáčkami, ale to ani nevadí, však to není sportovní automobil. Jenom posádce se moc náklony v zatáčkách nelíbí a některým osobám něžného pohlaví se může dělat za jízdy nevolno.

Nedůsledné dílenské zpracování je další slabší stránkou, např. palubovka při kontaktu s kolenem trochu povrzává nebo nedůsledně provedené obložení v kufru, kde se na podlaze nachází pouze koberec bez vyztužení.
Také slícování plechů karoserie není nejlepší. Skoro vždycky, když přijedu na benzinku, kde je obsluha u pumpy, tak se mě obsluha zeptá, jestli nemám otevřenou kapotu, že je tam nějak velká spára. Já na to odpovím, že kapota není otevřená, spára je tak velká již z výroby. Zkrátka kapota mohla být o něco vetší, všiml jsem si, že to tak mají i ostatní Punta stejné generace.

Interiér je v celku prostorný, ale vzadu moc místa není na nohy v oblasti kolen, zvláště když je posádka většího vzrůstu, tak se dozadu posadí jenom malé děti.(To vyřešily až u nástupce zvětšením celkových rozměrů, ale také zmenšením zavazadlového prostoru)
Protože jsem sedával vzadu i na delší cestě, tak můžu říct, že mi dost vadí omezený výhled cestujících sedících na krajních místech zadních sedadel. B sloupky jsou z důvodu bezpečnosti dost tlusté, ale hlavně přehnaně vysoké sedadla vpředu omezují výhled, takže celou dobu se díváte do předních sedadel a nemáte pěkné panorama jízdy jako z francouzských nízkých opěradel sedadel (vlastní zkušenost např. z Laguny první generace). Jinak přední sedadla jsou vcelku pohodlná. Ještě jsem si vzpomněl na nepoužitelné opěrky hlavy na předních sedadlech, při jejich použití si řidič prohlíží obložení stropu.

Také není moc bohatá výbava. Postrádám v dnešní době tak běžný čelní airbag spolujezdce, ABS nebo centrální zamykání. Také chybí příprava na autorádio, což je v dnešní době už samozřejmost.

Další nevýhodou je, že kufr se otevírá zvenku pouze klíčkem, takže kdybych náhodou klíček i s nákupem zavřel v kufru, tak mám smůlu a nedostanu se do auta.

Další slabší stránkou jsou brzdy, které by mohly být trochu ostřejší a také mi vadí uložení zadní nápravy, které vrže kdy chce, někdy jo a někdy ne! Většinou to dělá po dešti, než to tam vyschne. Je to prý problém každého Punta. V servise si s tím neví rady.

Další nedostatek, ale docela nepříjemný, v zimě nechcou fungovat odstřikovače. Hadičky a trysky se snadno zanesou. Rozdělají se, vyčistí a je to dobrý, ale za nějakou dobu když se nepoužívají, to zase neodstřikuje.

Také výfuk se mi nezdá moc kvalitní, protože byl už po 6 letech děravý. Je to taky tím, že převážně jezdíme kratší vzdálenosti a od kola na něj stříká přímo voda. Nechápu, proč je výfuk z jednoho kusu až k motoru, když většinou je potřeba vyměnit jenom zadní díl, protože trubka dál ke katalyzátoru je OK.

Také základní nástřik zadní nápravy z výroby není moc kvalitní, po dvou zimách začala rezavět. Tak nezbývá nic jiného, než to občas očistit a natřít.

Poslední slabou stránkou je pro mne 3 dvéřová karoserie auta, je auto sice hezčí, ale nepraktické. Díky širším dveřím potřebujete více místa na parkovišti, aby jste mohli pohodlně vystoupit (což u našich navrhovaných parkovišť podle starých socialistických norem není snadné).
Dále po sklopení sedadel si mi špatně nakládá jízdní kolo a jiné objemné předměty. Prostě chybí 2 boční dveře. Je to poučení pro mě do budoucnosti, až si budu vybírat já svoje auto

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autoservis Auto Krčma je v pohodě, příjemní zaměstnanci, na všem se dá v klidu v pohodě domluvit.

Auto už máme 6 let, tak je na čase shrnout výdaje za nutnou údržbu auta, je to bez spotřeby benzínu:

Výdaje za 6 let provozu:
- 4500 km - oprava zámku pravých dveří = zdarma v záruce
- 8000 km - výměna oleje = 1524 Kč
- 13200 km - řídící jednotka airbagu = zdarma v záruce
- 17500 km - výměna oleje = 1508 Kč
- 18206 km - oprava po havárii (pravý blatník, pravé světlo, lakování předního nárazníku, předního blatníku, pravých dveří) = 20402 Kč
- 24423 km - výměna oleje = 1452 Kč
- 30248 km - výměna zásuvky tažného zařízení = 845 Kč
- 33338 km - emise, stk = 820 Kč
- 36738 km - výměna oleje, jarní prohlídka = 1625 Kč
- 47000 km - výměna oleje, vzduchového filtru, svíček, předních destiček, stočení předních kotoučů = 4888 Kč
- 47590 km - výměna výfuku = 2324 Kč

celkem 35388 Kč, bez opravy havárie 14986 Kč, což je asi 2500 Kč za rok

další výdaje za auto:

- 60 871 km - výměna autobaterie = 1240 Kč
- 60 926 km - výměna oleje, filtru a 2 pojistek (směrová světla) = 1933 Kč
- 64 445 km - nové letní pneumatiky Continental EcoContact 3 (4x 999 Kč) = 3996 Kč, přezutí nových pneumatik = 750 Kč
- 64 445 km - ofuky předních oken = 650 Kč
- 69 645 km - emise, stk = 900 Kč
- 72 819 km - výměna oleje a filtru = 1531 Kč
- 73 350 km - opravná tužka na lak karoserie = 440 Kč
- 74 934 km - výměna předních stěračů = 138 Kč
- 83 482 km – nové zimní pneumatiky Continental ContiwinterContact TS 780 = 4660 Kč
- 83 482 km – nové poklice Le Mans 13´´, znaky na poklice Fiat 3D, protiskluzové nanopodložky do auta = 764 Kč
- 83 514 km – výměna oleje Selenia 20K, olejového a vzduchového filtru, zapalovacích svíček, zásuvky tažného zařízení, výměna brzdové kapaliny+vyčištění zadních bubnových brzd, přezutí nových zimních pneumatik = 4475 Kč
- 83 850 km - emise, STK = 1050 Kč

Auto oslavuje desáté narozeniny, tak je na čase shrnout náklady potřebné na provoz a údržbu vozidla. Podle zapsaných údajů to činí 37 500 Kč. V této sumě není zahrnut benzin, dálniční známka, povinné ručení a oprava auta po havárii při 18 tisících km. Takže údržba auta vyjde na nějakých 3750 Kč ročně.

- 84 195 km - výměna středního a koncového dílu výfuku = 3330 Kč
- 87 901 km - výměna plynové vzpěry víka kufru = 450 Kč
- 94 190 km - výměna oleje Selenia 20K, olejový fitr, roční prohlídka = 2 446 Kč
- 95 500 km - emise, STK = 1050 Kč
-100 956 km - brzdový spínač = 659 Kč
- 102 530 km -výměna oleje Selenia 20K, olejový filtr, celková prohlídka = 2 382 Kč
- 102 546 km - emise, STK = 1 200 Kč
- 106 870 km - výměna autobaterie = 1 460 Kč
- 109 123 km - výměna oleje Selenia 20K, olejový filtr = 2 021 Kč
- 109 224 km - emise, STK = 1 990 Kč
- 114 004 km - výměna oleje Selenia 20K, olejový filtr = 2 258 Kč
-114 805 km - výměna rozvodů = 4 566 Kč
-120 059 km = výměna oleje, STK+emise = 5 238 Kč
-121 000 km - celoroční pneumatiky Kleber Quadraxer 2 = 5 000 Kč

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Stejný prodejce jako servis - je fajn!
Akorát mají autolakovnu 10 km od servisu, takže pokud k nim dáte auto na opravu karoserie, tak vám naúčtují cestu odtahovkou do autolakovny, přesto že je auto pojízdné.

 

Novinky v recenzi

17.10.2023 20:00

20. narozeniny, přezutí auta na celoroční pneumatiky

Dnes Punto dostalo k 20. narozeninám nové pneumatiky. Vzhledem k malému nájezdu rodičů s tímto vozem (za 20 let nějakých 120 tisíc, průměrně tedy 6 tisíc za rok) jsem se rozhodl jim pořídit celoroční pneumatiky, takže odpadne starost s přezouváním a nebudou se muset vyhazovat staré, nesjeté pneumatiky, které spíš připomínají svou tvrdostí puky (celoroční pneu nahradí 12 let staré letní pneumatiky, které nejsou sjeté, ale jejich jízdní vlastnosti už nejsou dobré).
V rozměru 155/80 R13 se prémiové celoroční pneumatiky aktuálně nedají koupit, tak jsem zvolil střední třídu v podobě Kleber Quadraxer 2, které jsou v testech dobře hodnocené. Pneumatika je vlastně takový levnější příbuzný od Michelinu Crosslimate, což prozrazuje i podobný styl dezénu. Auto nikam do vysokých hor nejezdí, takže by tyto pneumatiky měly s přehledem dobře posloužit po celý rok ve všech ročních obdobích.

14.8.2023 18:57

Servis, STK+emise

Punto bylo na plánované návštěvě servisu, auto dostalo nový motorový olej a proběhla celková kontrola vozu před STK, kterou auto následně úspěšně absolvovalo. Auto prošlo bez jediné závady. Aktuální stav tachometru je 120 059 km.

20.4.2022 18:05

Výměna rozvodů

Dnes bylo Punto v servise na výměně rozvodů motoru, rozvody byly ještě původní.
Aktuálně má auto najeto necelých 115 000 km, autu bude na podzim 19 let, takže již bylo na čase výměnu provést.

21.8.2021 21:18

Servis

Auto bylo po dlouhé době v servise, po dvou letech a najetých 5 000 km byl vyměněn motorový olej. Při té příležitosti proběhla prohlídka vozidla, zda je vše v pořádku před STK, na kterou Punto půjde na podzim. Vše je prý OK, aktuální stav tachometru je 114 000 km. Při příští návštěvě se budou prý také mimo jiné dělat rozvody, které jsou stále původní, mají tedy 18 let!

19.9.2019 09:09

STK+emise

Dnes Punto bylo na pravidelné technické kontrole, auto prošlo bez jediného zaváhání, i emise byly v pořádku. Akorát mě nemile překvapila cena, která se za ty dva roky skoro zdvojnásobila…
Aktuální stav 109 224 km, brzy auto oslaví 16. narozeniny.

19.7.2019 19:45

Plánovaný servis

Auto bylo v servise na pravidelné výměně motorového oleje, vše je v pořádku.
Aktuální stav tachometru se blíží hranici 110 000 km, blíží se 16. narozeniny, autu nadělím ošetření povrchové koroze podvozku a zadní nápravy, chce to opět pořádně očistit a ošetřit barvou na podvozky. Při té příležitosti očistím i výfuk, který začíná vypadat jako rezavá liška, nastříkám jej zinkovým sprejem, ať mají na podzimní STK radost.

3.6.2019 18:17

Aktuální stav

Tak jsem se zase trochu povozil Puntem, své Clio jsem měl v servise na lakování po drobné nehodě a své druhé Clio sport mám v servise na nutných opravách, takže jsem byl týden bez auta. Naštěstí jsem měl k dispozici Punto rodičů, které mi celý týden dělalo společnost. Auto je ve stále dobré kondici, jenom opět začala tvrdnout guma na pneumatikách, obuté pneu Continental bude mít letos už 8 let a je to znám, pneu začínají ztrácet dobrou přilnavost na suchém asfaltu. Musel jsem jezdit pomaleji do zatáček, moje Clio je na úplně jiné úrovni.
Také jsem si všiml počínající koroze v místech zadních podběhů a opět na podvozku, konkrétně na zadní nápravě, budu se na to muset v létě podívat a trochu to opravit, ať tento už skoro youngtimer vydrží po další léta bez koroze a ať technici na podzimní STK jsou spokojení se stavem tohoto 16 let starého vozu. Aktuální stav je cca 108 000 km.

15.12.2018 10:42

Nová autobaterie

V týdnu Punto nenastartovalo, přestože je garážované, tak 8 let stará autobaterie si neporadila s poklesem teploty v nevytápěné garáži a krátkými trasami mého otce do práce (2 km tam, 2 zpět).
Auto tedy dostalo novou autobaterii Varta 44 Ah, aktuální stav kilometrů je 106 870.

10.9.2018 19:08

15. narozeniny

Čas plyne jako voda a tím pádem Punto rodičů již za pár dní oslaví 15. narozeniny! Nebýt lehce pomačkaného levého blatníku, tak auto vypadá stále jako nové, však většinu času tráví v temné garáži rodičů nebo v garáži u otce v práci. Auto jsem shodou okolností o víkendu lehce projel (na mém Cliu zasychal přípravek "tekuté stěrače" v garáži rodičů), po překonání počátečního šoku z toho, že auto nemá posilovač řízení a že vše je takové gumové, se auto řídí docela dobře. Motor je stále pěkně tichý a docela živý na svůj výkon, aktuálně má Punto najeto necelých 107 tisíc kilometrů. Byla to docela dobrá a trochu nostalgická jízda na mé řidičské začátky, které jsem absolvoval s tímto vozem.

26.9.2017 15:15

14. narozeniny

Punto rodičů v nejbližších dnes oslaví 14. narozeniny, proto včera auto absolvovalo povinnou návštěvu měření emisí a STK. Po odlepení nálepky a dresu italské reprezentace ze zadního okna a demontáži ofuků bočních oken auto povinnou kontrolu zvládlo na jedničku bez výhrad. Auto je stále v dobré kondici, aktuální stav na tachometru 102 546 km.

8.9.2017 20:08

Servisní prohlídka

Dnes jsem Punto rodičů vezl do servisu na plánovanou prohlídku, byl vyměněn motorový olej (Selenia 20K - 3 litry), olejový filtr a jelikož se blíží 14. narozeniny auta a tím pádem i technická prohlídka, tak proběhla i celková kontrola vozu. Auto je v pořádku, je prý připraveno na STK. Celková cena prohlídky 2 382 Kč.
Aktuální stav 102 530 km, poslední dobou toho Punto opravdu moc nenajezdí.
Při příští návštěvě servisu by se prý měly udělat rozvody a vyměnit podruhé zapalovací svíčky.

Jo a abych nezapomněl, při úklidu garáže jsem našel nové stěrače na Punto, tak jsem je namontoval, nové stěrače budou na podzim lépe stírat.

28.4.2017 20:52

Jízda po delší době aneb srovnání s Cliem IV

Včera jsem po delší době řídil Punto rodičů, na kterém jsem začínal pilovat své řidičské dovednosti. Na začátek se musím přiznat, že to byl pro mě velký šok sednout zpátky po dlouhé době do Punta, které letos na podzim oslaví už 14 let! Je to dáno také tím, že od prosince řídím výhradně své nové Clio IV, které je mohutnější a působí na člověka moderně a bezpečně. Naopak v Puntě se sedí příliš vysoko a moc vpředu blízko čelního skla, což už dnes není obvyklé, v Cliu sedím daleko níž a blíž středu vozidla. Je to zkrátka nezvyk.
A jak Punto jezdí? Startování klíčkem jsem nezapomněl, řazení zpátečky přizvednutím kroužku a přesunutím páky do obvyklé polohy také ne. Akorát mě zarazil omezený výhled malými zpětnými zrcátky, ty v Cliu jsou podstatně větší. Seřizování je pěkně manuální po staru, takže jsem si protáhl ruce v kabině, abych si upravil výhled. Při vyjíždění na komunikaci jsem se musel vyvinout neobvykle velkou sílu na točení volantem, protože je bez posilovače řízení. První dobrždění před křižovatkou také nic moc, auto nemá renaultovsky jedovaté brzdy a navíc stále vydávají pěkné zvuky vlivem stále korodujících kotoučů. Opuštění křižovatky nebylo také nejrychlejší, motoru bez turba se tolik nechce, moje devítistovka je hbitější. Navíc si nemohu pohlídat otáčky, protože nemám otáčkoměr. Cesta samotná ubíhala celkem dobře, stále jsem se kochal tím spartánským interiérem s nulovou výbavou a místo rádia poslouchal vrzající uložení zadní nápravy (otec jel o víkendu v dešti, než to pořádně vyschne, bude to povrzávat). Ocenil jsem i docela tichý chod motoru a to i ve vyšších otáčkách, jejichž hodnotu neznám. Bylo zapotřebí jej vytáčet, protože jinak auto moc nejede, pořád jsem čekal, kdy zabere turbo :-)
Po krátkém svezení po delší době mohu prohlásit, že bych asi s tímto vozem ze staré školy nechtěl jezdit každý den do práce, přece jen jsem si zvykl na určité prvky výbavy, které mi v Cliu zpříjemňují a usnadňují cestování a které v Puntíkovi nejsou, namátkou zmíním rádio, klimatizaci, okýnka a vyhřívaná zrcátka v elektrice, centrální zamykání, posilovač řízení, automatické světla a stěrače nebo třeba ABS.
Naši zesnulí dědové a pradědové by se divili, co všechno dnešní auta nabízejí řidičům za různé prvky výbavy a že některé vozy se „snaží“ řídit dokonce autonomně bez zásahů řidiče...

18.9.2016 18:09

100 000 km

Včera se konečně na tachometru objevila po 13 letech cifra 100 000! Průměrný roční nájezd je tedy necelých 8000 km, což není moc a je pravda, co mám vlastní Clio, tak Punto příliš nejezdí.
Auto šlape jako hodinky, stále bez poruch, průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5,5 l/100 km. Jediné, co mi vadí je podvozek, má slabší antikorozní ochranu a uložení zadní nápravy po dešti stále vrže, jinak je vše v pohodě. Je to dáno také tím ,že náš kousek se řídí heslem, "co v autě není, to se nepokazí."

30.9.2015 15:58

12. narozeniny

Auto v tyto dny slaví 12. narozeniny! Auto je stále ve výborné kondici, včerejší návštěva STK to potvrdila, auto prošlo jen s mírnou vadou, a to koroze na kotoučích předních kol, které trochu vinou vlhka v garáži a korodují. Auto moc nejezdí, tak jsou rezavé. Auto stále nepřekročilo metu 100 tisíc km, aktuálně máme najeto něco málo přes 95 tisíc.

23.5.2015 16:23

Návštěva servisu

Punto bylo v servise na výměně oleje, už je to rok a půl a 11 tisíc km od poslední výměny. Opět dostal 3 litry oleje Selenia 20K a olejový filtr. Také bylo auto celkově zkontrolováno, doplněny provozní náplně a očištěny brzdy. Protože jsem přestal jezdit s Puntem, tak auto víc stojí v garáži, jak jezdí. Takže jeho brzdy trochu rezaví ve vlhké garáži a docela jim dlouho trvá, než přestanou při brzdění vydávat skřípání. V servise brzdy očistili, promazali a říkali, že je akorát potřeba více jezdit. Hned zítra to napravím, svoje Clio mám v servise na výměně těsnění pod hlavou (prosakuje olej do chladící soustavy), tak vezmu zítra Punto na výlet na Vysočinu do Nového Města.

17.1.2015 20:59

Startování

Dnes jsem měl opět problém se startováním, podařilo se až na podruhé. Jak auto poslední dobou víc stojí v garáži jak jezdí, tak se mu moc nechce startovat, dnes došlo k poklesu napětí, až se vynulovaly hodiny v autě. Po výletu do Brna se baterie oživila a auto před zpáteční cestou chytlo bez zaváhání. Hold budu muset častěji provětrávat i Punto, když rodiče s ním nejezdí.
Jinak jsem dnes vylepil na čelní sklo parkovací lístek na rok 2015 na tankodrom D1 a podobné cesty...

25.10.2014 17:22

Příprava na zimu

Dnes jsem auto připravil na zimní sezonu, která již klepe na dveře. Auto jsem přezul na zimní pneumatiky, zkontroloval při té příležitosti stav kotoučů a podvozku. Také jsem zkontroloval provozní kapaliny a dolil zimní směs do odstřikovačů. Vše je v pořádku, zima nás nezaskočí.

1.9.2014 19:03

Po delší době společný výlet

Po delší době jsem se projel Puntem na delší výlet. O víkendu jsem navštívil Barum rally, jel jsem přes Buchlovské kopce. Auto jelo parádně, potichu a bez vibrací. Akorát mi chybělo autorádio a posilovač řízení. Oproti přeposilovanému Meganu to byl docela šok, řidič se musí prát s autem v zatáčkách, aby zatočilo...

17.6.2014 21:32

Nová vzpěra zadních dveří

Jak jsem již psal, pravá vzpěra zadních dveří (kufr) je mrtvá, vytekl z ní olej. Levá vzpěra je OK. Špatná vzpěra je již vyměněna za novou od firmy Magneti Marelli, cení si ji na 450 Kč. Zakoupeno v servise Fiat. Dveře od kufru teď chodí tak, jak mají, tedy samy se po otevření zvedají.

14.6.2014 22:08

Vzpěry zadních dveří

Dnes jsem dostal zadními dveřmi kufru po zádech, při vybírání věcí z kufru najednou zasyčely vzpěry a víko kufru jsem měl na zádech. Ještě že jsou dveře kufru relativně lehké, dostat ránu do zad od dveří např. Superbu, tak jsem rozpůlený nadvakrát. Zkrátka odešly vzpěry dveří kufru do věčných lovišť, vydržely skoro 11 let...

31.5.2014 18:33

Ošetřený podvozek auta

Auto má nově natřený podvozek antikorozní barvou na bázi asfaltu a pryskyřice. Otec si dal tu práci a celý podvozek včetně náprav očistil od povrchové rzi, natřel základní antikorozní barvou a poté speciální barvou na podvozky auta na bázi pryskyřic. Barva vypadá kvalitně, takže by podvozek měl být odolný vůči korozi. Snad budou pánové na STK příští rok spokojení a nebudou psát do zprávy o korozi podvozku, jako udělali na podzim...

Jinak Punto poslední dobou moc nejezdí, já všude jezdím služebním Kangem a rodiče toho moc nenajezdí, takže auto většinu času čeká v garáži na léto, až ho proženu po pěkně klikaté okresce :-)

1.4.2014 20:42

Přezuto na letní pneumatiky

Dnes otec přezul auto na letní pneumatiky. Opět jsou na autě Continental EcoContact 3, stále jsou ve výborném stavu. Akorát ztuhlo řízení, oproti řízení auta na zimních pneumatikách je to větší dřina. Posilovač řízení zkrátka chybí, zvláště pak, když denně jezdím s Kangoo s posilovačem a pak přesednu do Punta...
Auto má najeto necelých 88 000 km.

15.3.2014 19:27

Služební auto

Tak jsem dostudoval, konečně jsem stavební inženýr! Začal jsem pracovat a hned jsem dostal služební vůz. Je to Renault Kangoo 1,2 16v, rok výroby 2006, najeto necelých 150 tisíc km, je to dvoumístné provedení v základní výbavě, navíc je akorát praktický střešní nosič. Auto už má něco za sebou, vystřídalo se v něm více řidičů a ne každý se k němu choval slušně, ale po motorové stránce je auto na tom docela dobře. Kromě vařečky místo řadící páky mě nic nevadí, auto se řídí stejně jako ostatní osobní Renaulty. Pokud mi auto zůstane delší dobu k užívaní, tak možná sepíšu recenzi. Zatím jsem přidal fotky do recenze našeho Punta.

4.1.2014 19:01

Fotogalerie

Do fotogalerie jsem přidal fotky Punta s přívěsným vozíkem, který občas využíváme k odvozu větších předmětů, které se nevlezou do auta. Hold nemáme Superb combi, tak jsem musel zapříhnout vozík k převozu nové ledničky a odvozu staré do sběrného dvora.

24.12.2013 09:37

Veselé Vánoce

Opět tu máme po roce Štědrý den. Všem uživatelům tohoto serveru přeji šťastné a veselé prožití vánočních svátků a do Nového roku 2014 hodně štěstí, zdraví, lásky a hodně radostných kilometrů strávených za volanty vašich plechových miláčků. To vše a ještě víc Vám přeje Jakub.

17.11.2013 15:09

Další šrám

Včera auto dostalo další šrám na karoserii. Bratr s čerstvým řidičákem ve 27 letech se rozhodl vyzkoušet naše Punto také za volantem, bohužel to pro auto nedopadlo dobře. Bratr měl rychlejší nohy než ruce a při rozjíždění na křižovatce v obci to napálil do docela vysokého obrubníku. Na štěstí to nebylo ve vysoké rychlosti, nárazem poškrábal přední nárazník v jeho dolní části, vymrštil krytku mlhovky (která naštěstí není ve výbavě) a napraskl nárazník pod krytkou. Krytku jsem nasadil zpátky, prasklinu jsem pro jistotu zalepil lepidlem na plasty, aby nárazník nepraskal dál. Šrámy jsem lehce přebrousil a pokusil se to vše zamaskovat opravnou tužkou na lak karoserie. Dnes jsem to dokončil a výsledek není tak špatný. Rozhodně lepší, než včera odpoledne. Výsledek jsem vyfotil a dal do fotogalerie. Jo a bratr už nesmí za volant našeho Punta, má to totiž zakázané od majitelky vozu!

31.10.2013 10:46

Výměna výfuku

Jak jsem psal v minulé novince, že je slyšet výfuk a že začíná být děravý střední díl výfuku a že by mohl ještě přes zimu vydržet, už není pravda. Děj nabral rychlý spád, v úterý ráno jsem se rozjížděl v kopci a najednou rána a střední díl výfuku se oddělil od té přední části. Jezdil jsem po Brně jak se závodním speciálem a ještě jsem absolvoval jízdu domů po D1 do Vyškova. Opravdu velký zážitek. Nicméně dnes ráno v servise vyměnili komplet celý výfuk, tedy vadný střední díl a koncový díl výfuku též. Stávající byl z druhovýroby a začínal rezavět, tak jsem ho nechal též vyměnit. Takže teď má Punto kompletně nové výfukové potrubí, sice z druhovýroby od firmy Vector, ale za tu cenu 3330 Kč je to dobrá koupě. Podle přijímacího technika se jedná o docela dobrý výfuk, který by měl něco vydržet.

26.10.2013 13:50

Zimní pneu a děravý výfuk

Včera jsem přezul auto na zimní pneumatiky, konkrétně na nové pneumatiky Continental ContiwinterContact TS 780. Sice teploty jsou stále vysoké, ale zima už pomalu klepe na dveře a je potřeba „zajet“ nové pneumatiky za sucha, aby potom měly lepší přilnavost.
Také jsem zjistil, že výfuk není zcela v pořádku. Motor má jiný zvuk a při startování v garáži je rozdíl docela slyšet. Tak jsem vlezl do šachty pod auto a mrknul na to. Originální deset let starý výfuk je děravý těsně za katalyzátorem, je to v blízkosti místa uchycení výfuku (viz. foto). Před čtyřmi lety se měnila pouze zadní část výfuku, zbytek výfuku už je teď na konci životnosti. Mám takové podezření, jestli poškození výfuku nepomohl technik na STK jako minule, kdy zkoušel šroubovákem rozsah koroze zadní části výfuku a za měsíc tam byla díra jako vrata. Tady to bude asi stejná příčina. Hold bude muset výfuk přes zimu vydržet a na jaře se vymění komplet výfuk a provede se ochranný nástřik podvozku, který začíná lehce korodovat. Zkrátka taková generálka spodku auta.

1.10.2013 18:29

Narozeniny

Punto v těchto dnech slaví desáté narozeniny, což kromě oslav také znamená, že auto muselo na návštěvu STK a měření emisí. Tak se dnes stalo, auto prošlo, je způsobilé k provozu. Ale byly nalezeny a zapsány dvě lehké závady, a to povrchová koroze karosérie na podvozku (začal rezavět nosník) a také výfuk už není ve 100% stavu, napsali že: "některá část výfukového systému nebo upevnění je poškozená, ale tato závada nemá vliv na funkci systému". Takže zatím OK, ale musím výfuk hlídat, aby někde neupadl a také by se mělo auto dát na jaře na nástřik podvozku, aby nám rez "nesežrala" auto. Hold Punto není stavěné na naše podmínky, na jihu Itálie u Říma neznají posypovou sůl!

4.9.2013 18:42

Výdaje za deset let provozu

Auto oslaví za měsíc desáté narozeniny, tak je na čase shrnout náklady potřebné na provoz a údržbu vozidla. Podle zapsaných údajů to činí 36 500 Kč. V této sumě není zahrnut benzin, dálniční známka, povinné ručení a oprava auta po havárii při 18 tisících km. Takže údržba auta vyjde na nějakých 3650 Kč ročně. Zajímalo by mě, kolik stojí provoz vašich aut stejné kategorie (Fabia, 206, Polo, Clio,...).Kdyžtak napiště do diskuze pod mou recenzí ať vím, jak je na tom Fiat v porovnání s konkurencí.

4.9.2013 18:19

Návštěva servisu

Tak dnes bylo Punto na návštěvě v autorizovaném servisu Fiat. Byla provedena prohlídka celého vozu, neboť auto bude mít 10 let a byl překročen interval 80 tisíc km. Byl vyměněn olej Selenia 20 K (3,5 litru, z toho 2 litry oleje jsem dovezl z domu, nahromadil se z minulých výměn), olejový filtr, vzduchový filtr, zapalovací svíčky (opět po 40 tisících ujetých km), provedla se kontrola a promazání bubnových brzd včetně výměny brzdové kapaliny. Na mé doporučení došlo ke kontrole a následné výměně zásuvky tažného zařízení, která opět vypověděla službu (světla na vozíku svítila jak vánoční stromeček). Nechal jsem vyměnit staré zimní pneumatiky za nové, kola jsou tedy připravena na zimu.
Jinak je auto v absolutním pořádku, je připravené na technickou kontrolu, která vyprší za měsíc. Další výměna oleje je naplánovaná za 15 tisíc ujetých km, tedy přibližně ve 100 tisících km. Další rozsáhlejší servisní zásah čeká auto až při 120 tisících, kdy se budou měnit opět svíčky a také by se měl vyměnit rozvodový řemen a pravděpodobně i kotouče a brzdové destičky.

31.8.2013 22:24

Nové zimní pneumatiky a poklice

Tak už mám doma nové zimní pneumatiky Continental ContiwinterContact TS780, původní zimní pneumatiky Sava Eskimo S2 mají to nejlepší již za sebou, za 10 zimních sezon najezdily sice jen 27 677 km, ale pneumatiky již nesplňují požadavek na minimální vzorek na zimu a už se na nich jezdí špatně i teď v létě. Takže jsem konečně auto přezul na letní, očistil jsem a natřel disky zimních pneu a příští týden nechám přehodit nové zimní pneumatiky za staré, využiji plánované návštěvy servisu Fiat, kdy Punto půjde na výměnu oleje a celkovou prohlídku. Auto totiž za nedlouho oslaví desáté narozeniny a kilometry přesáhly interval 80 tisíc km, takže se musí vyměnit svíčky, brzdová kapalina, atd. Zkrátka se auto celkově zkontroluje, připraví na technickou a na vstup do dalšího desetiletí automobilového života. Potom napíši, co se vše měnilo.
Do recenze jsem dopsal výdaje za nové pneu a poklice, do fotogalerie jsem přidal pár fotek, vyfotil jsem i auto s novými poklicemi, které mu opravdu sluší.

12.7.2013 21:13

Dovolená v Polsku

Tento týden jsem strávil v Polsku v okolí Krakówa a Zakopaného, najezdil jsem necelých 1000 km s vypočítanou průměrnou spotřebou 5,5 l/100 km. Vzhledem k neplynulosti provozu na polských komunikacích, častým kolonám a semaforům, kopcovitému terénu trasy, je to dobrý výsledek. Na jednu úplně plnou nádrž kvalitnějšího benzinu (který tankuje i Alonso) jsem ujel 800 km, což je dobrý výsledek. Auto bylo obsazeno 3 osobami, objem kufru byl maximálně využit. Stav tachometru ukazuje 81 700 km, auto šlape jako hodinky, pořád dojíždím zimní pneumatiky, vzorek stále splňuje požadavek normy. Do fotogalerie jsem přidal nějaké fotky. Jinak to vypadá, že se v dohledné době Punto projede po Rakousku, vymýšlím výlet do Alp.

10.5.2013 18:02

Nový nátěr nosníku pro tažné zařízení

Dnes jsem provedl ošetření nosníku tažného zařízení novým lakem. Po dvou zimních sezónách byl opět rezavý a kazil pohled na čisté auto, zkrátka mi to vadilo.
Opět začala rezavět i zadní náprava, ale zatím ji nechám být, není to tak hrozné. Možná ji ošetřím novým nátěrem ještě letos, až budu měnit zimní pneumatiky za letní. Ještě nemáme přezuto, na autě zůstali zimní pneumatiky na dojetí, přezuji až před odjezdem na dovolenou nebo v krajním případě z kraje podzimu, kdy Punto oslaví 10 let a musí tedy na technickou kontrolu.

3.5.2013 16:59

Oprava podsvícení ovladačů větrací soustavy

Nedávno jsem si pří řízení auta po tmě všiml, že nesvítí jedna žárovička podsvícení prostředního ovladače větrací soustavy. Poklepal jsem středový tunel a žárovička se rozsvítila. Tato situace se opakovala ještě jednou, ale poklepání již nepomohlo. Dnes při zajíždění autem do garáže jsem si všiml, že pořád to nefunguje, tak jsem se rozhodl na to podívat. Povolil jsem dva šrouby na imbus ve spodní části středového panelu a potom šel celý panel opatrně odklopit. V horní části drží pouze pomocí zaklapnutí. Zjistil jsem, že jedna ze čtyř žároviček není spálená, ale pouze má špatný kontakt. Zřejmě kvůli cestám po "tankodromu" zvaném D1 okolo Brna trochu povyskočila a proto občas svítila a občas ne. Doufám, že to již bude v pořádku, protože nesnáším, když nějaká věc nefunguje. Do fotogalerie jsem přidal fotku odkrytého středového panelu.

24.12.2012 11:03

Veselé Vánoce!

Opět rok 2012 uplynul rychle jako voda v potoce a už tu máme opět Štědrý den. Takže všem uživatelům tohoto serveru přeji šťastné a veselé prožití vánočních svátků a do Nového roku 2013 hodně štěstí, zdraví, lásky a hodně radostných kilometrů strávených za volanty vašich plechových miláčků přeje Jakub

26.10.2012 22:09

Zimní příprava

Zima se nezadržitelně blíží, proto jsem dnes auto přezul na zimní kola. Opět na původní pneu Sava Eskimo, které už pojedou desátou zimní sezónu, která už bude pro ně asi poslední. Mají najeto pouze 25 tisíc km.

17.8.2012 19:27

Výměna předních stěračů (ramínek)

Tento týden jsem koupil a vyměnil přední stěrače, na autě se nacházely pořád původní, za 9 let provozu už byly opotřebované a stěrače už moc dobře nestíraly. Koupil jsem v supermarketu stěrače od firmy Filson, a to vel. 55 cm a vel. 45 cm. U řidiče se nachází větší z nich. Prodávají se v sadě po dvou kusech, takže mi zůstal ještě jeden náhradní pár. Do recenze jsem dopsal cenu stěračů.

13.6.2012 13:10

Opravná tužka na lak karoserie

Před dvěma týdny se matka rozhodla po delší době řídit Punto a nedopadlo to dobře. Hned při výjezdu z garáže (couvání) zachytla levým zrcátkem o moje jízdní kolo, srazila ho a kolo spadlo na auto. Výsledkem jsou rýhy od mého kola na dveřích a předním blatníku. Menší odřeniny jsem rozleštil leštěnkou, ale na ty větší už byla potřeba opravná tužka. Tak jsem objednal ve Fiatu originální tužku na lak karoserie podle čísla barvy karoserie přímo z Itálie. Stála sice 440 Kč, ale rýhy nejsou skoro vůbec vidět. Při té příležitosti jsem opravil vady na laku způsobené za necelých 9 let provozu auta.

1.5.2012 20:20

Výměna oleje

Punto bylo opět po roce a půl a najetých 12 tisících km v servise na výměně oleje a vzduchového filtru. Dostal opět olej Selenia 20K, a to 3 litry. Dopsal jsem opět cenu provedené výměny oleje do recenze.

24.12.2011 10:38

Veselé Vánoce a šťastný nový rok 2012

Je tu opět Štědrý den a blíží se konec kalendářního roku a tak přeji všem uživatelům serveru moje. auto šťastné a veselé Vánoce, hodně dárečků pod stromečkem pro vaše plechové miláčky a ti z Vás, co budou mít to štěstí a dostanou nové auto pod stromeček, tak se nebojte pochlubit a přidejte sem svou recenzi příští rok! Do Nového roku vám přeji vše nejlepší a hodně kilometrů bez nehod a kolon a ať se vždy vrátíte domů zdraví, vám přeje Jakub

4.11.2011 14:09

Nové fotky

Přidal jsem pár nových podzimních fotek Punta do fotogalerie.

24.10.2011 11:42

Zimní přezouvání

Tak se nám opět přiblížila zima, je čas přezout své miláčky na zimní pneumatiky. Od příštího týdne je to dokonce povinné, tak jsme auto přezuli už o víkendu. Opět na původní pneu Sava Eskimo, které už pojedou devátou zimní sezónu. Stále jsou docela v pohodě, mají najeto pouze 20 tisíc km. V zimě moc nenajezdíme, vyjíždíme jenom v nejnutnějších případech.

3.10.2011 17:25

8 let a 70 000 km

Tak Puňťa je o další rok starší, už sídlí u nás v garáží 8 let. Auto je stále ve výborné kondici, technici na STK to jen potvrdili, Punto prošlo bez jakýchkoliv připomínek.

9.4.2011 12:47

doplněny fotky

Přidal jsem fotky nových ofuků oken a nových letních pneumatik.

4.4.2011 19:10

Novinky

Dnes mi přišly nové pneumatiky, které jsem objednal přes internet. Dostali jsme doporučení od známého otce z práce na dobrého prodejce, doporučil nám Continental EcoContact 3 nebo Kleber Viarex. Vybral jsem Continental, protože vyhrály test pneumatik o rozměru 155/80 R13 a také proto, že mám s touto značkou dobré zkušenosti, měli jsme Continental EcoContact EP, najeli jsme na nich za 7 sezón 45 tis. km.
Dále jsem dnes namontoval ofuky předních oken, jaro je tu a teploty porostou nahoru a bez klimatizace bude opět horko v autě, tak snad to bude s ofuky oken trochu lepší.
Do nákladů v recenzi jsem dopsal ceny pneumatik a ofuků.

26.12.2010 14:29

Navigace a divná zásuvka

Tak jsme dnes byli na menším výletě a otec má v práci novou navigaci, tak jsme ji chtěli vyzkoušet i v našem Puntě. Navigaci jsem dal do držáku na okno, pěkně seděla a díky prohlubni v palubovce skoro vůbec nezavazí, ale zádrhel nastal s napájením. Vydělám zapalovač ze zásuvky a chci tam dát koncovku od kabelu navigace, ale ona tam nešla celá zastrčit, prostě zásuvka je krátká. Na dálnici jsem kabel normálně vytřepal. Tátovi ve služebním Superbu to pasuje normálně, takže je problém v Puntě. Má někdo stejný problém, dá se koupit kabel s jinou koncovkou? Kdyžtak mi napište, dík.

24.12.2010 09:52

Veselé Vánoce a štastný Nový rok!

Je tu opět Štědrý den a blíží se konec kalendářního roku a tak přeji všem uživatelům serveru moje.auto šťastné a veselé Vánoce, hodně dárečků pod stromečkem pro vaše plechové miláčky a ti z Vás, co budou mít to štěstí a dostanou nové auto pod stromeček, tak se nebojte pochlubit a přidejte sem svou recenzi příští rok! Do Nového roku vám přeji vše nejlepší a hodně kilometrů bez nehod a kolon vám přeje Jakub alias dr.biker

15.10.2010 15:10

Zimní obutí

Ráno se teploty blíží k bodu mrazu,tak už je nejvyšší čas na přezutí na zimní pneumatiky. A tak se stalo. Jízda na zimních pneumatikách Sava Eskimo je komfortnější, tišší a dobře nahrazují chybějící posilovač na parkovišti na rozdíl od letních Continentalů. Tak a už může napadnout sníh!

1.10.2010 15:03

Fotogalerie

Předělal jsem fotogalerii, protože jsem poslední dobou nedostával plný počet za fotogalerii od Vás. Pořád se snažím vylepšovat svoji recenzi. Tak se podívejte.

16.9.2010 13:40

Výměna oleje a pojistek k blinkrům

Punto bylo dnes v servise na výměně oleje (Selenia 20 K - 3 litry), olejového filtru a dále na vyřešení problému se zrychleným blikáním blinkrů o kterém jsem psal v minulé novince. Nakonec mechanik našel 2 špatné nožové střední pojistky, vyměnil je a vše je OK. Když jsem se ptal na příčinu tohoto problému, tak jsem se dozvěděl, že to buď udělal přívěsný vozík nebo slabá "umírající" baterka.

9.9.2010 13:57

Nová autobaterie

Koupil jsem novou autobaterii Varta 12V 42 Ah, byla tam pořád původní, takže 7 let. Pořád startovala, ale byla už slabá a chladnější starty by už nezvládla. Také jsem ji koupil proto, že zrychleně blikají směrovky(když ale zhasnu světla, tak blikají normálně). Myslel jsem si, že je to slabou autobaterií, ale dělá to i po její výměně. Bude asi nějaká chyba v přerušovači, protože to v něm bzučí při zapnutých směrových světlech. Půjde auto do servisu, stejně už je potřeba vyměnit olej, tak ať se na to mechanici podívají. Potom napíši, jak to dopadlo.

24.8.2010 19:56

Fotky

Přidáno pár fotek z dovolené.

24.8.2010 19:53

60 000 km a dovolená v Čechách

Tak už máme najeto 60 000 km! Pomohla tomu dovolená v kempu u Mariánských lázní. Za 4 dny jsme najeli přes 1500 km, prohnal jsem auto i po německých dálnicích a silnicích, to byla paráda! To jsou skvěle navržené cesty a ta jejich parádní kvalita, prostě požitek z jízdy (ne jako jízda po naší D1). Dlouhodobou spotřebu jsem vypočítal slabých 5,5 l/100 km. A to jsem jel v Německu po dálnici 140-160 km/h.Zpáteční jízda domů byla přes jížní Čechy(přes Loket, Domažlice, Holašovice a České Budějovice) a dál přes Vysočinu po okreskách. Spořeba klesla asi na 5 l/100 km. Tankuji obyčejný natural u Shellu, Puňťovi chutná:-)

8.8.2010 18:35

Dlouhodobá spotřeba 5,5 litrů

Jsou prázdniny, tak jezdíme na výlety. Naposledy jsme jeli ve čtyřech lidech většinou po dálnicích a rychlostních silnicích s dodržováním předpisů a návštěvou pár měst. Před minulým tankováním jsem vymyzal denní km a dnes jsem si dal tu práci a vypočítal jsem spotřebu 5,5 l/100km a najetí na nádrž 750 km. Paráda, bravo Fiat a já!

29.5.2010 17:23

Tato recenze oslaví 3. narozeniny!

Čas letí jako voda a tato recenze tu bude už 3 roky! Tak jsem k tomu výročí trochu doladil recenzi. Děkuji všem za hodnocení.

23.4.2010 21:15

Video

Přidal jsem odkaz na video jako připomenutí reklamy na Punto.

7.2.2010 11:05

Porucha

Tak jsem včera zjistil, že nesvítí levé přední světlo, praskla poprvé žárovka za sedm let provozu auta a 55000 km. Pak že je Fiat nespolehlivá a poruchová značka...

13.1.2010 16:36

Fotogalerie

Tak jsem upravil opět trochu fotogalerii a nafotil jsem pár zimních fotek.

23.12.2009 13:27

Vánoční přání

Přeji krásné vánoční svátky a do Nového roku hodně kilometrů za volantem bez nehod. Ať vše vychází tak jak má, to vše a ještě víc přeje Jakub

9.11.2009 16:41

Do recenze jsem přidal náklady za 6 let provozu tohoto automobilu.

16.7.2009 17:14

50 000 !!!

Tak tu máme 50 000 km! Vše je OK, upravil jsem fotogalerii.

26.5.2009 15:34

Nový výfuk

Tak už se to nedalo vydržet a Puntík má nový výfuk, konkrétně vyměněný zadní díl s tlumičem. Vyšlo to i s prací na 2300 Kč. Střední trubku nechali, pouze nastavili část s tlumičem. Vše je zase OK.

19.5.2009 10:56

Jarní prohlídka v servise

Tak byl Puntík na jarní prohlídce v servisu spojené s pravidelnou výměnou oleje a také proto, že nám drhly přední kotouče. Taky nám vyměnili podle plánu svíčky. Kotouče stočili, vyměnili destičky a je to OK. Ale při prohlídce podvozku nám taky škrabali rezavý výfuk a zřejmě ho propíchli. Protože se začíná ozývat. Už moc dlouho nevydrží. Nevíte někdo kolik stojí nový výfuk? Protože se mi zdá, že trubka je nedělená až ke katalizátoru, který je u motoru.

21.2.2009 12:49

Tak jsem trochu doplnil recenzi o pár detailů a upravil fotogalerii.

11.9.2008 00:00

Čas plyne jako voda a 5 let je za námi! Náš Fiátek už je opravdu náš, leasing je splacený. Celkově nás to vyšlo na 300 000 Kč. Pořizovací cena byla 236 900Kč za hotové peníze.

28.2.2008 00:00

Tak už máme najeto 35000! Vše je OK. Nafotil jsem pár fotek interiéru.

10.2.2008 00:00

Doplnil jsem nějaké ty novinky a zajímavosti.

14.1.2008 00:00

Trošku jsem doladil recenzi. Vše je OK.

23.11.2007 00:00

Přidal jsem pár nových fotek.

22.11.2007 00:00

Tak byl Punťa porvé na STK, vše je v naprostém pořádku. Šlape jak hodinky.

17.9.2007 00:00

17.září 2007
Tak už máme najeto přes 32 000! Všechno v pohodě, akorát pozlobila špatná zásuvka tažného zařízení - výměna za kvalitnější-vodotěsnou. Už je to OK.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

bezproblémové autíčko...

praktičnost
8

dvoje dveře vzadu chybí při nakládání jízdního kola nebo velkých předmětů

prostornost
9

na svoji velikost auta docela v pohodě, auto má docela velký kufr a hodně odkládacích míst v kabině

jízdní vlastnosti
9

není to žádný HH, ale po vzájemném sžití řidiče s autem Punto dokáže potrápit na okreskách i silnější vozy

jízdní komfort
9

docela pohodlné svezení na tak malé auto

provozní náklady
10

při slušném zacházení a dodržování servisních intervalů jsou provozní náklady nízké

náhradní díly
9

náhradní díly z druhovýroby jsou celkem kvalitní a levné, zkrátka není problém se sháněním dílů

výkon motoru
9

mohlo by to být lepší, ale na svůj objem a počet koní naprostá spokojenost...

spotřeba
10

spotřeba běžně 6 litrů v létě a do 7 litrů na 100 km v zimě na zimních pneumatikách při poskakování po městě, delší plynulá cesta po okreskách sníží spotřebu k hranici 5 l/100 km

hlučnost motoru
10

jen si trochu přede, na volnoběh je docela tichý, i když motor už není tak tichý, jako za mlada

kvalita sedadel
9

přední sedadla mají trochu měkčí výplň, ale mě to vyhovuje, zadní sedák není moc pohodlný, není tam tolik výplně a po delší době sezení to tlačí do zadku

brzdy
8

brzdy jsou průměrné, brzdí dobře, ale mohly by být ostřejší

zavazadlový prostor
9

na nákupy stačí, po sklopení sedadel odveze i komodu, ale dovolená ve čtyřech je trochu horší...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…