Recenze
BMW řada 5 528iA
Technické info
Přezdívka auta Šedivák Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:238000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2800 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 234 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
2007 - 2008
Tohoto slušně vybaveného Bavoráčka jsem zakoupil v listopadu 2006 z jedné firmy, ve níž dělám správce počítačové sítě. Původně jsem vlastnil Vectru 2.0 16v a po přesednutí do tohoto auta jsem zažil druhé Vánoce. Je to jako když najednou dostanete pod stromeček hodně dárků najednou a nevíte, kterému se máte věnovat dříve - jestli koženému interiéru s vyhřívanými sedačkami, dřevěnému obložení, dvouzónové klimatizaci, parkovacím senzorům, xenonům, cd-měniči, "velkému" palubnímu počítači, který nahlásí každou ptákovinu (s doprovodným zvukem, který důvěrně známe z letadel), tempomatu, elektricky nastavitelné bederní opěrce, akumulátoru latentního tepla, kompletně černému interiéru včetně A-sloupků a stropu, steptronicu, nebo malému M-paketu (M volant a snížený podvozek), který ještě více zdůrazňuje neuvěřitelně jisté jízdní vlastnosti celého vozu. Do kompletní výbavy chybí jen el. stavitelná sedadla, šíbr, nezávislé topení, roletky na zadních oknech, navigace a autotelefon. Snad příště.
Ale abych jenom nechválil, auto se ke mně dostalo v docela hrozném stavu, s dlouho neměněným olejem jak v motoru tak v automatu, zašpiněným interiérem, vybouchaným podvozkem, ojetými brzdami a škaredými 15" koly, což je asi úděl všech stejně starých pětkových bavoráků prodávaných za necelých 200000Kč. Do auta zpočátku zahučelo asi 120000 a ještě pořád žádá nějaké drobné.
Silné stránky
Vystřídal jsem hodně aut, ale s žádným jsem nebyl stoprocentně spokojený. Kdybych si měl teď vybírat nové auto, asi bych nevybral a skončil bych opět u E39. Jedná se o velice pohodlné a výkonné auto s vytříbenými jízdními vlastnostmi. Vevnitř tohoto uberauta si člověk připadá oproti ostatním účastníkům silničního provozu nadřazeně a bezpečně, tudíž i prasit jde snáze. Ostatní můžou troubit a nadávat, ale řidiči to kolikrát ani nepřipadne, že udělal nějakou vylomeninu, v tom autě se prostě cítí stejně jistě, jako kdyby kličkoval s nákupním vozíkem mezi regály a jinými vozíky v supermarketu :) . Podvozek i přes svá 17" kola a m-paket výborně tlumí nerovnosti a automat (přestože jsem jej původně nechtěl a bál jsem se, že bude nuda s ním jezdit) si také nemůžu vynachválit. Je to prostě auto, v němž se člověk cítí až moc bezpečně a tak trochu izolovaně od vnějšího světa.
Takže nejvíce mě na E39 zaujaly jízdní vlastnosti, hned potom síla a nízká spotřeba řadového šestiválce a na třetím místě inteligence automatu. Samozřejmě velmi pozitivně hodnotím také ergonomicky kvalitně řešený interiér a v neposlední řadě celkový vzhled vozu.
Slabé stránky
Zpočátku mi nevyhovoval výkon audiosoustavy bmw, ale nyní jí začínám přicházet stále více na chuť. Vnímám to tak, že reproduktory dokreslují pouze atmosféru v autě, protože každý ví, že je rozhodně lepší poslouchat zvuk řadového šestiválce. K antikorozní ochraně - myslel jsem si, že bude řešená lépe. trochu hnije spodní hrana víka zavazadelníku a už mám bublinku za pravým zadním blatníkem.
Potom mě trochu trápí světlá výška celého auta, člověk si všude musí dávat pozor, aby neškrábnul podvozek.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
O bmw servisech škoda mluvit, za dobrý den si naúčtují hned 2500,- . Jezdím k jednomu šikovnému garážníkovi, který má taky E39 a ví co dělá. Řekl bych, že je auto opečováváno víc než dobře.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Předchozí majitel (firma) se o auto zřejmě moc nestaral. Od koupě vozu jsem musel vyměnit spoustu věcí, vč. pristrojovky, kompletních brzd, oleje v automatu, oleje v motoru (3x průplach), ramen na podvozku, brzd, ložisek, opravit alternátor a koupit nová kola na léto.. Za půl roku činily investice do vozu cca. 120000,- Kč. Věřím však, že to nebyly peníze vyhozené jen tak do vzduchu a auto vydrží jezdit dalších 200000km.
Novinky v recenzi
Protože jsem žebráčka prodal člověku ze stejného města, občas ho potkávám v protisměru a musím říct, že z jiného pohledu než jsem býval zvyklý (ne zevnitř, ale většinou za jízdy v protisměru :) se jedná opravdu o nádherné auto, z nějž vyzařuje elegance a i v dnešní době svým vzhledem hravě strčí do kapsy všechna moderní auta. Asi si ho ještě jednou koupím, jako druhé auto na lítačku. Ale v dieselu.
prodano...
Kdyby měl náhodou někdo zájem, tak je auto na prodej. Plánuji koupi BMW E65.
Rychlá cesta Kroměříž - Kiskunmajsa (HU) a zpět, spotřeba 9.0 litrů/100km.
konecne jsem vyresil mirne pocukavani steptronicu pri prerazovani - v servisu, kde menili olej, nedolili cca 0.75l a sproste tvrdili, ze automat je zraly na repasi, asi chteli kseft. po doliti oleje a vymazani adaptacnich hodnot vse jede spravne jak ma. vse k me spokojenosti nakonec vyresili v bmw olomouc.
Koupil jsem nova faceliftova predni svetla HELLA, tak uz se nemuzu dockat, jak je vymenim za ta stavajici. Behem pristiho tydne bych mel mit i nova zadni faceliftova svetla, ale to uz nebude HELLA, ale nejaka replika za 3000,- Kc , tak jsem zvedavy.
Takze jsem skloubil dve veci, ktere jsem si vzdycky pral v jedno velke prani - podivat se s bavorakem do Recka. Auto nezklamalo, bez problemu nas odvezlo tam i zpet a uspesne vzdorovalo diram a vymolum na srbskych a makedonskych silnicich. Spotreba 8.8l/100km vcetne vecerniho "korzovani" po Sarti :)
prijemne me prekvapila spotreba - az se mi tomu nechce verit. cesta do Prahy pres Olomouc a Hradec Kralove za 8.0l/100km. celkova spotreba i s popojizdenim po praze 9.5l/100km, coz je na r6 s automatem vice nez skvele.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 528iA
- Co říká cedule ? 04.05.2011 07:03 Giorgos
- Re: Re: Re: Re: Candate, candate 29.01.2009 19:06 candat
- Re: Re: Body 26.01.2009 01:33 tobi
- Re: Re: Re: Candate, candate 26.01.2009 01:33 tobi
- Re: Re: Re: sedmička:) 08.08.2008 19:43 karfiol
- Re: Re: sedmička:) 08.08.2008 19:40 Ronnyp (RSKa)
- Re: sedmička:) 08.08.2008 19:30 candat
- sedmička:) 02.08.2008 20:07
- Re: Re: Re: Re: Re: * 17.03.2008 21:17 candat
- Re: Re: Re: Re: * 17.03.2008 20:22 pumpkin
- Re: Re: Re: Re: Re: * 16.03.2008 22:47 candat
- Re: Re: Re: * 16.03.2008 22:47 candat
- Re: proste BMW:)) 16.03.2008 22:45 candat
- Re: Re: Re: Re: * 16.03.2008 17:17
- Re: Re: Re: * 16.03.2008 17:14 pumpkin
- Re: Re: * 16.03.2008 17:11 pumpkin
- Re: Re: * 16.03.2008 17:07
- Re: * 16.03.2008 16:41 candat
- * 16.03.2008 09:34 pumpkin
- proste BMW:)) 14.03.2008 07:14
- BMW E39 528 iA - tady není co podotknout... 11.03.2008 01:02
- BODY 13.02.2008 22:29
- pekna kara 06.01.2008 08:16
- Candat 02.11.2007 08:20 pumpkin
- Re: Body 09.09.2007 19:32 candat
- Re: 1b 09.09.2007 19:32 candat
- 1b 07.09.2007 18:41 Lubosss1
- Body 03.09.2007 00:32
- Re: krasne 19.08.2007 21:19 candat
- krasne 19.08.2007 20:40
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2000) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.7.2012 4410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1998) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.6.2014 3910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1997) Majitel: korrado
Přidáno: 17.9.2009 2710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.6.2007 16829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.6.2009 2110 Majitel 9.90 Uživatelé