Recenze
Opel Kadett GSi 2.0 16V
Technické info
Přezdívka auta Ejk Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 200 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
2001 - 2003
Možná vám neuniklo, že recenzuji pořád horší a horší auta. Rozhodl jsem se totiž tady postupně přidávat všechna vozidla, která jsem nějakou dobu vlastnil. No a nadešel čas vrátit se zpět do mého motoristického pravěku a věnovat pár slov svému v životě druhému autu, jehož pyšným vlastníkem jsem byl v letech 2001-2003. Je to už celkem dávno, ale auto ve mně dodnes zanechalo silný dojem a na některé zážitky člověk jen tak snadno nezapomene.
Takže tento Kadett GSi měl dvoulitrový šestnáctiventil o výkonu 110kW, což při pohotovostní hmotnosti pod jednu tunu slibovalo velice zajímavé jízdní zážitky. Z výbavy můžu zmínit velice hezké patnáctipalcové elektrony originál OPEL, zámek zpátečky, servo, centrál, šíbr a nebo krásný tuzerský prvek - černou barvou nastříkaná mračítka na předních světlech.
Silné stránky
Výkon motoru, ten mně ve své době uchvátil a už nikdy jsem se u žádného dalšího vozidla nechtěl vrátit pod 100kW, což se mi nakonec vždy podařilo. Zároveň i velice příznivá spotřeba - nevím, jak to u Oplu udělali a přísahám, že nelžu, ale běžně jsem dosahoval hodnot v rozmezi 6.5 - 8.5l/100km, což byla na 110kW benzín neuvěřitelná hodnota. Líbily se mi taky velice komfortní přední sedačky (do GSi je tenkrát dodávala firma Recaro), šíbr, a docela prostorný kufr.
Slabé stránky
Auto bylo tvrdé jak čert, na nerovnostech neustále uskakovalo, a to jsem měl nové tlumiče KONI. Dalo by se říct, že podvozek byl daleko za motorem. Jednou jsem se potřeboval při předjížděcím manévru vyhnout přede mnou jedoucímu autu, které začalo předjíždět taky bez podívání se do zpětného zrcátka a auto se celé rozkmitalo a asi dvě sta metrů jsem ho srovnával. Celkem mně to šokovalo, prootže jsem přesně tohle zažil jenom u dlouhého formana a u auta se sportovními ambicemi, tvrdým, sníženým podvozkem a 15" nízkoprofilovýma kolama jsem toto opravdu nečekal.
Ještě bych něco poznamenal o spolehlivosti. Auto samozřejmě plně dostálo své pověsti o kvalitě Oplů a srala se jedna věc za druhou. Motor po nastartování cvakal jak šicí stroj, a to asi dvě minuty (zdvihátka), postupně odešly věci, o nichž jsem ani neměl ponětí, že je v autě mám - například Hallův snímač, krokový motorek volnoběžných otáček a potom samozřejmě i ty běžnější jako katalyzátor (ten jsem měnil dvakrát), alternátor, lambda sonda, obě přední poloosy.
Co mně dostalo ze všeho nejvíc, byla hodně šikovně umístěna hadice od olejového chladiče. Při vytočení kol na plný rejd do leva se postupně odírala o pneumatiku až se prodřela a všechen olej vytekl na silnici.
Potom si ještě vzpomínám na zničehonic prasklou nádobku chladící kapaliny a samozřejmě na klasiku u všech kadettů - korozi prahů, lemů a podlahy.
Taky zlobila elektroinstalace vozidla, občas přestal fungovat centrál a jednou přestal úplně fungovat přístrojový lcd panel a musel jsem sehnat jiný.
Detaily jako vodu zatékající do interiéru přes šíbr a všechny dveře kromě zadních zmiňovat už ani nechci. Fuj to byla hrůza, ještě že už se s tím autem trápí někdo jiný.
Jo a jednou mi prasknul lanovod od nastavování teploty u topení, takže jsem chvilku jezdil s neustále zapnutým topením a to zrovna jak na potvoru v těch největších letních vedrech :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
O poruchách a opravách jsem se široce rozepsal v rubrice "Slabé stránky". Dvakrát se opakovat nebudu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Tvrdil, že auto není bourané, ale samozřejmě bylo na levou přední stranu. Byly vyměněné dveře u řidiče, levý přední blatník a trochu poškozený nárazník. Ale na tuto fintu jsem mu samozřejmě přišel.
Schválně jsem kupoval v té době nejdražšího Kadetta na nějž jsem v inzerátech narazil. Chtěl jsem spolehlivý vůz. S odstupem času si myslím, že jsem neměl smůlu na auto, ale na značku Opel jako takovou.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Opel Kadett GSi 2.0 16V
- Re: jojo tyhle stary 16tiventilovky proste miluju 12.04.2009 15:49
- Re: Re: Re: jojo tyhle stary 16tiventilovky proste miluju 24.01.2009 21:22 m.z.
- Re: Re: jojo tyhle stary 16tiventilovky proste miluju 24.01.2009 15:47
- Re: jojo tyhle stary 16tiventilovky proste miluju 24.01.2009 15:31 candat
- jojo tyhle stary 16tiventilovky proste miluju 24.01.2009 14:28
Další vozy Opel Kadett
-
Opel Kadett (1988) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 109 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Opel Kadett (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.4.2009 210 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Opel Kadett (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.4.2007 149 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Opel Kadett (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.12.2009 010 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Opel Kadett (1986) Majitel: Jupin
Přidáno: 16.9.2008 1810 Majitel 8.41 Uživatelé