Recenze
Opel Speedster 2.2 16V
Technické info
Přezdívka auta Opel Speedster Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:38000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2198 výkon [kW]: 108 / 191 * kroutící moment [Nm]: 203 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 / 4 * maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 205 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Speedster je dost specifický vůz. Auto je relativně spolehlivé, možná i proto, že obsahuje minimum ovládacích prvků a elektroniky :-). Okna jsou na kličky, sedačka řidiče lze pouze posouvat vpřed/vzad bez dalšího seřízení, zrcátka se nedají ani nastavit zevnitř vozu, auto má pouze ABS, žádné další elektronické pomocníky nemá, což asi hodně lidí u "Opelu za 1,3 milionu" nepřekousne. Na denní ježdění není auto absolutně vhodné, protože kromě řidiče trpí na pražských silnicích úplně vše a díly jsou dost drahé (za všechno mluví např. 17 tis. Kč za brzdové destičky nebo cca 50 tis. Kč za jedno přední světlo, jedno zadní rameno - cca 60 tis. Kč).
Problém je také nastupování a vystupování přes velmi široký a vysoký práh, takže několikrát denně bych ho absolvovat nechtěl. Kdo si ale podobné auto koupí, ví proč ho kupuje. Jízdní vlastnosti jsou úžasné, auto je velmi lehké (860 kg), takže i s relativně slabým motorem se dají dosáhnout na závodním okruhu (kam občas se Speedsterem jezdím) lepší časy než u daleko dražší konkurence.
Ačkoliv má Speedster relativné úzké pneumatiky, tak v zatáčkách zvládá větší boční přetížení než např. Dodge Viper první generace, se kterým jsem měl možnost ho porovnat. Auto je uvnitř velmi hlučné, stále někde něco bouchá, syčí a podobně, takže delší cesty není úplně vhodné.
Nového majitele může celkem i vyděsit jízda na silnici se štěrkem, který "bubnuje" do spodku vozu (ten je celý pokryt rovným plechem) hodně hlasitě :-). Auto je rozhodně vhodné pro milovníky adrenalinu, či i pro přijemné letní vyjíždky se staženou střechou po okreskách. Na dálnici není ideální, protože od cca 180-200 km/h při stažené střeše neslyšíte ani slovo i když spolujezdec hodně křičí.
Při koupi dejte pozor na bourané vozy (těch bude asi velká část), protože celý podvozek je hliníkový a lepený speciální pryskyřicí, takže je téměř neopravitelný. Speedsterů se vyrobilo cca 3000 ks ve verzi 2.2 a cca 2000 ks ve verzi turbo, takže se jedná o celkem neobvyklý vůz a ceny ojetin jsou kupodivu celkem příznivé, takže si myslím, že v této cenové kategorii nemá Speedster téměř konkurenci.
Silné stránky
výkon (zrychlení), podvozek, relativně nízká spotřeba
Slabé stránky
Velký hluk, drahé ND, obtížné vystupování a nastupování, nemá klimatizaci
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, koupil jsem ho hned po servisní prohlídce, od té doby jsem na žádné nebyl (najel jsem s ním cca 13.000 km za 4 roky). Díly jsou dost drahé ale bez problémů dostupné v relativně krátkých dodacích lhůtách.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bez problémů
Novinky v recenzi
úpravy Speedstera
Protože jsem ke Speedsterovi pořídil "kamaráda" Nissan GT-R (snad brzo napíšu nějaké dojmy), rozhodl jsem se přes zimu provést pár "nezbytných" úprav, aby se mu Speedster trochu vyrovnal. Jedná se o montáž turbokitu dBilas, který přidá příjemných 113 koní (celkem 260) a hlavně zásobu točivého momentu. 0-100 by měl pak Speedster udělat za 4 sec. a 0-160 za 9,5 sec. Dalším vylepšením je montáž 4-pístkového brzdového systému AP Racing 330 mm. Ne moc kvalitní světla nahradí xenony. V další fázi úprav přibude samosvor, širší a hlavně lehčí kola OZ Ultraleggera (černá) s pneu Toyo R888. Až odejde stávající spojka, plánuji výměnu za polozávodní. K tomu ještě nějaké úpravy interiéru + karbonový hardtop, takže věřím, že za pár měsíců napíšu zkušenosti s touto kapesní raketkou a Speedster mě po těchto úpravách bude zase pár let dělat radost :-).
Dnes jsem měl možnost konečně vyzkoušet nové brzdové destičky. Originály jsem na doporučení nahradil Ferodo DS racing a auto rozhodně brzdí o něco lépe. Feroda jsou na tom prý i lépe ze životností na okruhu, tak uvidíme :-). Dokonce jsem i ušetřil, originální stojí nekřesťanských cca 17 tis. Kč, Feroda vyjdou zhruba na 7 tis. Kč.
Jinak dnes jsem si dal cvičně pár sprintů v Mnichově Hradišti a zajel jsem v dešti 1/4 míle za 13,9 sekundy.
Přidat názorDiskuse: Opel Speedster 2.2 16V
- :-0 06.05.2018 09:28 maty driver
- Komedie s cenovkami :) 18.10.2012 11:49 kernel
- Re: Speedster carbon hard top 11.07.2012 01:22 Twinsen
- Speedster carbon hard top 31.08.2011 00:21
- Re: nadopovany Speedster 08.02.2011 14:31 ZonixX
- Re: nadopovany Speedster 08.02.2011 13:12 Twinsen
- Re: nadopovany Speedster 07.02.2011 23:55 element5
- nadopovany Speedster 07.02.2011 22:24 ZonixX
- Re: Re: Sen 25.07.2010 19:01 robertPLUS
- Re: Re: Re: vauxhall 17.08.2009 22:24 planner
- Re: Sen 17.08.2009 22:21 planner
- Nadhera 18.06.2008 19:54
- Pěkné 29.04.2008 21:50 Martin911Turbo
- Moc pěkná barva, tu já můžu.... 09.01.2008 16:06 Poustnik
- Re: jacháá 28.11.2007 16:25
- jacháá 27.11.2007 17:12
- Tip na výlet 02.11.2007 12:04
- Re: Krasavec - obě auta 22.10.2007 16:18
- Re: Krasavec - obě auta 22.10.2007 16:17
- Krasavec - obě auta 02.10.2007 11:08 STi (Modo Team)
- Re: 10b 02.10.2007 10:51
- 10b 28.09.2007 15:13
- Okruhy 25.07.2007 12:07 Ajin(MoDo Team)
- Okruhyi 25.07.2007 12:02 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: Blbosti 25.07.2007 11:40
- Re: Re: Re: Re: Blbosti 25.07.2007 10:43 Ajin(MoDo Team)
- Krasa 22.07.2007 13:11 Vette
- Re: Re: Re: Blbosti 22.07.2007 12:20
- Re: Re: Blbosti 18.07.2007 11:02
- Re: Blbosti 18.07.2007 10:50
Další vozy značky Opel
-
Opel Vectra (2005) Majitel: lubaan
Přidáno: 30.4.2008 8710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Insignia (2009) Majitel: Toman01
Přidáno: 3.3.2010 479 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Zafira (2003) Majitel: m.z.
Přidáno: 2.8.2009 3210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Opel Astra (2010) Majitel: Nerez
Přidáno: 2.9.2010 958 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (2017) Majitel: Papír1
Přidáno: 18.9.2020 199 Majitel 9.90 Uživatelé