Recenze
Škoda Fabia
Technické info
Přezdívka auta Julča Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 74 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Nejdřív jsem uvažoval, jaké auto zvolím. Měl jsem v hledáčku Golf IV, Ford Fokus, Fabii, Hondu Civic, ale nakonec zvítězila Fabia. Ne, že by z nich byla nejhezčí, ale prostě mám ke značce Škoda velmi kladný vztah. Z hlediska volby zda diesel nebo benzín jsem neváhal ani minutu. Pro mě je jasná volba benzín. No a když už jsem byl rozhodnut že si pořídím fabii, řešil jsem motorizaci. Tato záležitost pro mě také nebyla moc velkým problémem - od počátku jsem chtěl jen 1.4 16V 74kW.
Potom ale nastal ten problém. Najít auto s tímto motorem v dobrém stavu. Takovýchto motorizovaných Fabií moc není, většina jsou 1.4 MPI nebo 1.2 HTP. A když už se nějaký ten stokoňový šestnácti ventil objeví, je hned fuč.
Nakonec jsem zašel do áček, měly tam tři tyto Fabie. První se hned prodala, druhá byla hodně retušovaná a ten motor taky nic moc, tak jsme se šli kouknout na třetí. Při předváděcí jízdě a spuštěném motoru při otevřené kapotě se nic špatného neukázalo, zespod auto vypadalo také slušně a když jsem si zjišťoval výbavu, předchozí majitele a další detaily, řekl jsem si, že ji vezmu.
Je to tedy Škoda Fabia 1.4 16V 74 kw ve výbavě Comfort (ABS, ASR, 2x Airbag, el. ovl. před. zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zrcátka v barvě vozu, palubní počítač, atd...). Měla najeto necelých 135 000, ze servisní knížky bylo patrné, že jsem třetí majitel a předchozí majitelé byly ženské. Což je na jednu stranu výhodné - auto bylo každých 15 000 naj. km ve značkovém servise, v interiéru je čisto, žádný škrábanec, čalounění sedadel je rovněž v pohodě a asi měly i lehké zadečky. Na sedadle řidiče (ale i na ostatních třech sedadlech) není známka po nějakém prosezení.
DESIGN:
U škodovek asi nejdiskutovanější problematika. Jedná-li se o exteriér, není pochyb, že přímá nástupkyně felicie je určitým pokrokem vpřed. Jde však o čistě subjektivní záležitost. Mě se ta moje prostě líbí. Co se týče interiéru, přístrojovka je opravdu strohá, ale dá se na to zvyknout.
MOTOR:
Jedná se o koncernový čtyřválcový motor VW uložený v předu napříč s objemem 1390 ccm a s čtyřmi ventily na válec. Oficiální údaje výrobce udávají krouťák 126 Nm při 4400 otáčkách za minutu. Síla motoru v koňských silách čítá hodnotu 1OO koní při 6000 otáčkách za minutu.
Tohle byla teorie. A jak je to s praxí??? V první řadě záleží na tom, jaký benzín natankuju. Výrobce udává nutnost tankovat Natural 98, popř. N95 s upozorněním drobného poklesu výkonu. Tohle je svatá pravda, to je všem jasné. ALE... Tankuju silnější 98ku na Shellce a můj subjektivní pocit je takový, že motor se k plnému životu probouzí již při 3500 ot./min. Přužnost motoru je slušná jak při rozjezdech, tak při plynulé jízdě. Je však třeba pamatovat na to, že je třeba motor držet v otáčkách, chceteli využívat jeho potenciál. Jinak na jedničku a dvoju se při rozjezdu z křižovatky dá ujet celkem rychle. Na pětku je auto při chuti i při 150 km/h. Hezky plynule zrychluje az na nejakých 180km/h. Maximálku jsem zkoušel a jel jsem rovných 200.
Průměrná udávaná spotřeba 7.1 l/100km je celkem odpovídající. Mé časté trasy Ostrava - Brno zvládám za nějakých 6.5 litrů, po městě si to papne i o 8l.
Silné stránky
- krátké a přesné dráhy řazení
- motor ( ale tak až od 3000 ot.)
- podvozek
- dle mého soudu dobrá zpětná vazba řízení
- měřím 184 cm a v pohodě si zasebe sednu, takže nedostatkem místa Julča netrpí
- jednoduché a účelné umístění ovládacích prvků, vč. palubního počítače
Slabé stránky
- strohý design interiéru a předního nárazníku
- páčka pro výškovou regulaci sedadla (zavadím o ni, když nastupuju, nebo když se pásám - pás se o ní občas zahákne)
- málo místa pro nohu na plynovém pedálu
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Tak Fabie je pryč. Prodána mému kamarádovi. Už se ohlížím po novém, vypadá to na Octavii RS
Tuning???
Nejsem ten typický tuner, ale časem určitě přijde čas na drobné úpravy. Něco v motoru (svíčky, možná čip), v interiéru (audio, loketní opěrka...) a z venku určitě nějaké hezké lité koláče, a možná dozadu nějaký ten spojler pod okno.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé