Recenze
Škoda Octavia
Technické info
Přezdívka auta Závodnička Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:107000 palivo: benzin objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Když se dlouhodobě dařilo v práci, začal jsem si tak trošku plnit sny. Jeden byl ten, že jsem si na dovolené v Itálii zajel do Maranella a zaplatil si jízdu ve Ferrari F430. Asi netřeba popisovat, jaký to byl zážitek :-) Jednoho dne, krátce poté, se mě kamarád zeptal, jestli bych mu neprodal mou Fabii. Neměl jsem s tím větší problém, protože jsem chtěl vždycky Octavku. Bylo mi sice auta líto, bylo to moje první, ale já už se v duchu těšil, že si pořídím Octavii combi RS. I když... Měl jsem limit 300tis., ročník kolem 2005... a tak jsem nejdříve koukal i po jiných - Ford Mondeo, Audi A4, BMW 3. Nakonec ale opět zvítězila rozšířenost škodovky ve všech směrech - od servisní sítě až po internetová fóra. Volba karoserie nebyla složitá, líbí se mi kombíky, proto jsem i já chtěl kombíka. Jediné, nad čím jsem váhal delší dobu bylo, jestli naftu nebo benzín. Vždy jsem chtěl benzín, jen mě lákala nižší spotřeba. Pak jsem si ale řekl, respektive má sportovní motoristická duše, že jiná možnost než benzín pro mě neexistuje :-). S barvou to bylo taky jasné - chtěl jsem modrou blue race. Jenže v době, kdy jsem se po autech ohlížel, sice v nabídce byly, jenže v cenových relacích, na které jsem už nedosáhl. No a tak nějak jsem narazil na tu moji. Volal jsem do onoho bazaru, byl za Brnem, já jsem z Ostravy, a požádal o VINkod. Na Cebii vše v pořádku, tak jsem si domluvil prohlídku. Peripetie ohledně koupě by byly na dlouho, tak jen ve zkratce - majitel AutoHavlíček mě jaksi zapomněl upozornit, že je to dovoz z Itálie. Kontroval tím, že mi dal VIN. Auto bylo nepojízdné, jelo jen na tři válce. Při domlování prohlídky bylo auto ve stoprocentním stavu. Řekl mi, že to není možné, že to do rána opraví. Vzhledem k tomu, že auto mělo jen pár kosmetických vad, řekl jsem si proč ne a jel se ubytovat. Ráno bylo vše v pořádku. Prý byla zvlhlá startovací cívka. Jízda perfektní, motor táhnul jak měl, ve Škodovce na zvedáku bylo auto zespod jako nové, na diagnostice nic, najeto údajných 89tis. Tak jsem si řekl, proč ne. Samozřejmě jsem se snažil srazit cenu, což se mi o 10tis. povedlo, ale... Cestou domů, do Ostravy, jsem to vzal ještě přes Prahu pro slečnu. Když jsme jeli zpátky, kousek u Brna na pumpě mi začalo kouřit z motoru. Ta cívka, údajně vyměněná, se spálila. Asistenční služba pojišťovny byla úplně marná, bazar se taky k ničemu neměl, tak jsem si z ušetřených 10-ti tisíc zaplatil 5 za odtah do Ostravy. Hned druhý den známý vyměnil onu cívku i s přívodním kabelem, dal i nové svíčky a auťák byl v pohodě. Pak jsem byl ještě ve Škodovce na garančce a od té doby, musím klepat, bez problémů. Mám ji rok a půl, najeto cca 17tis. a měnil jsem jen napínací kladku a před nedávnem silentbloky.
Takže abych to shrnul. Koupil jsem Octavii combi 2,0 TFSI, r.v. 2006, najeto 89tis. v červené barvě. Oproti základní výbavě RS jsou navíc jen 18ky kola.
Design asi netřeba komentovat. Octavka je prostě povedené auto. Verze RS to navíc podtrhuje. Barva je subjektivní pohled. Mi se má červená, i když základní, líbí a to nejen proto, že červená je i barva Ferrari :-) Interiér se mi taky moc líbí. Vše jednoduché a elegantní, kvalitně zpracované se skvělými sedačkami a černým tapcem střechy. Jediné, co mě trošku mrzí je fakt, že mé autoradio Stream je bez mp3.
Oproti prvním octávkám je tato podstatně prostornější. Měřím 185 cm a vážím 95 kg. Když mám sedačku nastavenou k mé pohodlnosti a sednu si za sebe, mezi mým kolenem a sedákem je ještě dost místa. Taky řidič a spolujezdec mají mezi sebou dostatek svého prostoru a nemusí se těsnit ani na loketní opěrce, kde se vleze jak můj loket, tak loket mé slečny. Černá díra, teda kufr, je perfektní. Když se balíme na dovolenou, nemusíme řešit, co vzít a co už nechat doma. Prostě pobereme všechno, co chceme, a nemusím hledat místo na zadních sedačkách. Vše se zatím do kufru vlezlo a pohodlně jsem jej zavřel. Největší zatěžkávací zkouška byla, když jsem vezl sestru přítelkyně, která bydlí s dvěma dětma v Brně (2,5 a 0,5 roku). Kočárek, skládací postýlka, kolo a já nevím co všechno jsem do toho kufru dal. Manžel totiž odjel na služebku, tak jela za rodiči do Ostravy na delší dobu.
Nebudu se tady rozplývat, jak super výkonný motor auto má. Je to prostě povedený benzínový dvoulitr s turbem a dvěstě koňmi. Na okreskách je s ním zábava, na dálnici svižně předjíždí, aniž bych musel podřazovat. Po městě ale celkem dost papá. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 9-ti litrů. To ale proto, že jezdím převážně po dálnici dlouhé trasy (8,5). Po městě (10,5). Když jedu okreskama mimo město podle předpisů, není problém zajet za 6,5. Líbí se mi jadrný zvuk motoru a výfuk taky hezky pobrukuje.
Mám 18ky kola a po městě je to trošku boj. Podvozek je dost tvrdý a rány jsou relativně silné. Vzhledem k tomu, že karoserie octavek se obecne více kroutí, ty RSa mají interier "rozvrzaný" o něco dříve. Ale na okreskách sedí v zatáčkách opravdu slušně. Je sice nedotáčivá, dovolí však projíždět úseky hodně ostře pod plným plynem.
Nechtěl jsem tady napsat text, který by jen chválil. Chtěl jsem být aspoň trošku objektivní. Když se na to auto člověk dívá realistickým pohledem a nebude očekávat, že RS octavia bude podobná jako RS fokus, auto si oblíbí. Je to kvalitní prostorný vůz, který má rychlost i sílu a v některých jízdních režimech umí být i zábavné. Určitě pak odpustí, že Octavia RS je svým způsobem kompromis. Já mám to auto prostě rád. To jest za mě :-)
Silné stránky
- kvalita zpracování
- prostornost vč. kufru
- spotřeba mtoru
- přesné řazení, řízení
- sedačky
Slabé stránky
- na 18kách dost tvrdé
- několikrát už jsem dolepoval odloupnuté logo RS :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
90 565 - garančka
94 134 - výměna napínací kladky a řemene
107 385 - výměna silentblků, příčné ramena, nové pneu ContiSportContact 5
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia
- Zdravim... 11.04.2012 22:31 Gluck202
- Palec nahoru... 01.04.2012 22:04 britas1
- Re: Super 01.04.2012 08:36 Tomsssa
- Super 31.03.2012 22:23 JirkaRS
- Projížďka v F430 31.03.2012 11:12 samael
- Re: Octavia RS 31.03.2012 08:59 Tomsssa
- Re: Dobrá voľba 31.03.2012 08:48 Tomsssa
- Octavia RS 31.03.2012 08:08 Pavlas
- Dobrá voľba 31.03.2012 00:01 ROBERTOO
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé