Recenze
Technické info
Přezdívka auta plechovka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:192000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Nebudu tady vypisovat o autě nějaké tiskové informace, protože je to stejně asi nejprofláklejší auto na našich silnicích, které zná snad každý, takže rovnou přejdu k té naší plechovce.
Vyrobená byla v roce 1998, je to už model po faceliftu, takže vypadá docela pěkně. Verze je to patrně LX i když značení to nikde nemá, ale dá se to odvodit od výbavy.
Nevím přesně co byl úplný základ, ale výbava, která tam nejspíš nebyla je střešní okno.
Jeho jediná výhoda je jen v letních měsících, kdy se s ním dá trošku větrat při rychlejší jízdě, jinak je jen k zlosti. Když se špatně zavře, tak je po dešti auto plné vody, roletky jsou nefunkční a jedna pro jistotu urvaná.
Přední mlhovky taky nejsou na všech feliciích a je to docela příjemný pomocník.
Zámek zpátečky, sice šílená otrava, ale alespoň to auto tolik neláká :))
Odnímatelné tažné zařízení. Naprosto úžasná věc, kterou jsme ovšem ani jednou nepoužili.
Zbytek už je asi tuctovka.
Jak jsme k ní vůbec přišli?
Asi před čtyřmi lety táta hledal nějaké levnější auto, abychom mohli jezdit na výlety a na nákupy. Na nové auto nebyly peníze, takže ojetina. Autobazary jsme zavrhli hned, protože v česku to je prostě risk. Naštěstí známý automechanik měl na servis tuhle ojetinu a původní majitel řekl, že by se jí rád zbavil, protože měl koupené nové auto. Tak o ní tátovi řekl a tak nějak byla za pár dní doma.
Kombík s jedna šestkou v metalíze. Co víc si v té době mohl přát?
Z dnešního pohledu neskutečná pálka za takové auto, asi 80tisíc, které si ovšem během následujících let provozu na sebe zpátky vydělalo.
Když jsem vloni v létě rodiče náhodou dotáhl k místnímu dealerovi Škodovek a oni si vybrali roční Octavii Tour nastalo rozhodování, jestli si plechovku necháme, nebo půjde z domu. Nakonec vyhrála ta varianta, že se v ní naučím jezdit a budu mít nějaký povoz na občasné cesty s kamarády a tady začíná můj pohled na vůz.
Jelikož jsem autoškolu absolvoval v zánovní Fiestě poslední generace, byl to pro mě docela šok, přechod do Felicie. Tuhý spojkový pedál, nepohodlné sedačky, které nejdou výškově nastavit, neskutečně nepřesné řazení a prostě všechno co může člověka na deset let starém autě štvát. To že reznou zadní dveře vůbec neřeším, protože to je prostě normální u tohohle modelu. Auto je pravidelně servisované a tak se v něm už ani nebojím jezdit. Ze začátku jsem mu totiž vůbec nevěřil. Pořád jsem si myslel, že mě někde nechá, nebo se prostě něco podělá.
Původně jsem měl v plánu trošku si auto zvelebit, aby bylo hezké, ale když si to tak promýšlím, tak si říkám, že by to byly vyhozené peníze. Pokud v dubnu dostane na další dva roky technickou tak možná že bych si alespoň nějaké ty ALU třináctky pořídil a nějaký lepší volant namontoval.
Silné stránky
To, že je to jedna šestka. Sice už asi nebude mít těch papírových 55kw, ale jede slušně.
Pěkný výhled ven z auta.
Kufr!
efektní zahrabání při rozjezdu není problém
Slabé stránky
Třináct let staré auto s mizernou bezpečností.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis máme od známého, který nám to auto dohodil. Zatím pokaždé dokázal pomoct a nebylo to drahé.
Novinky v recenzi
2017 a stále jezdí
Vloni Felda prodělal před technickou větší ozdravnou kůru. Moc šikovný chlápek zamakal na karoserii, takže auto stále drží pohromadě. Na jeho tachometru naskakují čísla po 20km jízdách, takže už překonalo metu 200 tisíc. Při 207 tisících má nárok být hozeno ze skály, protože bude mít odslouženo 100 tisíc km.
V květnu to bude 10 let, kdy s tím táta poprvé přijel. Při příští technické ji bude 20. Díky pečlivější péči v poslední době se pořád ještě nesype na místě, ale svou funkci záložního povozu plní.
Další prázdniny za námi
No, nám vyšokoškolákům končí prázdniny v říjnu a s trochou zpoždění dodám nějaké to info.
Felicie stále žije. Zatékání bylo opraveno. Nejprve byl pokus jen přeplácnout to silikonem, ale nakonec muselo čelní sklo ven a komplet přetěsnit. Je to super, protože teď při těch častých deštích už je v ní sucho.
Většinou v ní jezdí táta do práce a já už jen občas. Když není na zbyt, tak do toho sednu a jedu. Pořád jsem toužil po lepším autě, ale nějak jsem přišel na to, že zatím auto ani moc nepotřebuju. Teda jako hodilo by se....asi na 3 měsíce v roce, aby se dalo projet po Evropě, ale zatím asi počkám a Felicie si postupně dožije/dohnije u nás.
192tisíc a zatékání
Felda na jaře prošla technickou na další dva roky. V zimě jsem měl trochu problémy. Tekl olej a odešlo těsnění ve výfuku. Naštěstí to šlo spravit jednoduše.
Teď při letních deštích se ukázalo, že kolem čelního skla zatéká. Prý klasika pro Felicie. Zatím jsme to nechali jen přetěsnit další vrstvou silikonu, ale asi bude třeba sklo vyndat a vyměnit komplet těsnění + ošetřit orezliny.
Dnes 30.7.2014 jsem při jízdě Žatec - Louny natočil na tachometru číslo 192000
Při shlédnutí do techničáku jsem zjistil, že po prvním majiteli byl v roce 2002 vystaven čistopis. Trochu si myslím, že 107tisíc km v roce 2007 nebylo úplně reálných, ale čert to vem. Rozvoďák je tam od podzimu nový, tak snad do další technické bude pohoda.
Trochu si pohrávám s myšlenkou, protáhnout Feldu malinko po Evropě, ale bojím se, že mě někde nechá.
Hory
Se spolužáky jsme se konečně shodli na tom, že oslavíme silvestra na horách. Jelikož jsme neměli dost aut, tak jsem řekl, že tam klidně pojedu s plechovkou (octávku mi rodiče půjčit nechtěli). Jeli jsme 4, kufr plný věcí. Dynamika veškerá žádná, o předjíždění jsem se radši nepokoušel. K chatě jsme se dostali celkem v klidu. Auto sice prý sedělo vzadu skoro úplně na zemi, ale asi ne tolik, aby se couralo po silnici. Spotřeba na 100km byla asi 12litrů. Přeci jen to bylo narvané a pořád do kopce.
Jeden den jsem se jel trochu projet po zasněžené horské cestě a trošku si zablbnout. Po tom co jsem dvakrát skončil bohem ve sněhu jsem toho radši nechal.
Cesta zpátky už byla celkem v pohodě. Menší zatížení a ti dva vzadu už měli pro sebe komplet sedačku. Cestou tam totiž musela být ta samostatná sklopená.
Přemýšlím, jestli by se s tím autem dalo ještě jet do Itálie. Motoricky je to asi schopné, ale trochu se bojím, aby mě pořád nestavěli policajti a nechtěli kontrolovat stav auta, protože nevypadá moc pěkně a ta koroze je místy prostě vidět.
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé