Recenze
Technické info
Přezdívka auta čtyřoko Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Svoje první (jakože opravdu svoje) auto jsem si nakonec koupil až v sedmadvaceti letech, i když původní plán byl, že si něco pořídím hned v osmnácti. Moc jsem toužil po E46, ale vždycky bylo něco jiného, za co jsem radši utratil peníze a tak jezdil auty rodičů - Felicia 1.6, OI Tour 1.6, Rapid 1.2TSi. Občas jsem si půjčil nějaké auto v rámci testovacích jízd a nakonec jsem si půjčoval služební O3 před faceliftem.
Když jsem se tedy dostal do situace, kdy možnost služebáků už nebyla a mě fakt nebavilo, řídit svůj život podle jízdních řádů autobusů, došlo k tomu, že jsem se začal dívat po něčem pro sebe. Limit jsem si dal půl milionu, který jsem nechtěl překročit. Ve výběru se tedy kromě Octavie objevila také Scala, Leon, Golf, Ceed, i30, Focus, Corolla a celkově jsem v tom tak nějak lítal stylem "Nevím co chci, ale chci to co nejdřív!"
U Scaly jsem bohužel prošvihl rozumné ceny a po všech těch zdraženích už s mnou požadovanou výbavou vycházela ceníkově na 580 tisíc a slevu mi prodejce moc velkou dát nechtěl, takže jsem byl pořád dost nad limitem. Roční auto mě u tohohle modelu moc nelákalo, protože by to bylo něco ze začátku výroby a to jsem nechtěl riskovat.
U Leona byla šance na skladovku za hodně příznivou cenu u FR combi, ale v limitu pouze se slabší 1.5.
Golf mě hodně lákal a na Jarově jsem viděl i verzi v mé oblíbené žlutozlaté s ergo active sedadly, ale v rámci coronasrajdy jsem se do Prahy moc nedostával.
Ceed jsem si zkoušel vloni na Náplavce. Nejvíc mi seděl model XCeed, ale i kombík v modré vypadal zajímavě. Bohužel s požadovanou výbavou nebyly ve mnou vybrané barvě žádné skladovky a roční vozy vycházely cenové dost vysoko. Sleva od prodejce také nic moc.
i30 jsem měl vloni půjčenou na tři dny, ale jen s litrovým tříválcem, který je z mých zkušeností ten nejlínější litrový tříválec, jaký jsem měl zatím tu čest řídit (porovnávám s Focusem 1.0 a Golfem 1.0), takže stejně jako u Ceedu přicházela v úvahu jen varianta 1.4T-GDI. Akorát u toho auta nedokážu zkousnout tu palubní desku. Nelíbí se mi a jelikož je to prostor, kde řidič tráví nejvíc času, tak je blbost pořizovat si něco, co se mu nelíbí.
Corrola TS byla sice krásně pohodlná, ale pořád drahá.
Takže jsem nakonec začal vyhlížet primárně Octávky. Ze služebáku jsem na ně byl zvyklý. Interiér nenadchne ani neurazí. Prostě taková klasika. Ze zkušeností se služebáky jsem věděl, že bych radši preferoval automat kvůli průjezdům městem, kde je to s ním mnohem pohodlnější.
Nakonec jsem u místního prodejce viděl několik hezkých kousků. Patnáctistovky a jeden benzínový dvoulitr. Ten jsem bohužel o dva dny nestihl, protože mi trvalo, dokopat se do banky a zajistit si financování. Navíc jsem se trochu bál toho, jakou mi napálí pojistku na auto s takovým objemem/výkonem.
Na prodejní plochu vozů ŠkodaPlus jsem dorazil hned v 7 ráno na začátek otevíračky. Obcházel jsem auta, která mě zaujala, než se mě ujal prodejce. Svěřil jsem se mu s tím, která auta mě lákají a doptal se, zda je možné k nim dodělat tažné. Po ujištění, že to je možné, jsme vyrazili na testovací jízdy.
Ze článků o problémech s cukáním 1.5TSI a zkušeností uživatelů jsem si udělal závěr, že nejlepší varianta bude s DSG, které to dokáže dost omezit. Takže už bylo v podstatě jasno. Výběr tedy skončil na černé Octavii liftback 1.5 TSI DSG Style s paketem Style Plus. Když se podívám na výbavu a to, co mi chybí z příplatků, zmínil bych primárně sklopné opěradlo sedadla spolujezdce do roviny. Jelikož jsem nedávno absolvoval stěhování a návštěvy Ikea, opravdu by se hodilo, moct sklopit přední sedačku a dlouhé předměty pohodlně přepravovat takto, místo laborování s umístěním předmětů napříč vozem.
Liftback se mi líbil víc než kombík snad ve všech moderních generacích Octavie kromě dvojky před faceliftem. Jelikož nechybí zadní stěrač, je jeho jediná nevýhoda ve stěhovacích schopnostech, kdy je trochu omezen prostor zkosením zadního okna a nízkou výškou pod krytem kufru. Ale to zase není třeba využívat tak často.
Po stránce motoru jsem s 1.5 spokojený. Není to žádný trhač asfaltu, ale na pohodovou jízdu to stačí a na bezpečné předjetí také. Často se dle palubního počítače přepíná do režimu jízdy na dva válce a popravdě to kromě toho odznáčku vůbec nerozeznám. Někdo tvrdí, že je to zvukově nepříjemné, ale toho jsem si já, ani nikdo, koho jsem vezl, nevšiml.
S čím úplně nejsem spokojený, tak je fungování převodovky DSG. Na režim D motor neuvěřitelně podtáčí. Při padesátce ve městě tam v klidu dá pětku a při menším zrychlení už je tam snad šestka. Pokud si podřadím pádly na volantu, během chvíle tam zase vrátí ten svůj nesmysl. Takže jezdím od koupi na režím Sport.Ten drží otáčky v přijatelném tempu a korekce manuálním přeřazením zvládá udržet déle. Naopak spíše občas zůstává zařazený ten nižší stupeň, ale to se opravdu snáz koriguje těmi pádly.
Vím, že díky krouťáku má tenhle motor suché DSG, takže životnost spojek není kdovíjaká a snažím se tomu přizpůsobovat jízdu, zejména ve chvílích, kdy uvíznu v koloně, tak to netrápím zařazenou rychlostí a pocukáváním.
Silné stránky
Kickdown při potřebě výkonu.
Prostor ve všech ohledech.
Tlačíka pro ovládání nejdůležitějších funkcí vozu. (nelíbí se mi směr, kdy se všechno řeší přes obrazovku na středovém panelu).
Parkovací kamera se k senzorům hodí, protože podle senzorů bych měl už pomalu stát i ve chvíli, kdy je ještě dost prostoru pro pohyb.
LED světla a jejich svícení.
Slabé stránky
Občas zmatené řazení, nebo naopak neřazení DSG.
Při dešti voda tekoucí po bočním okénku řidiče a spolujezdce, která zhoršuje výhled do zpětných zrcátek.
Denní svícení pouze vpředu - to je podle mě obrovská chyba a nechápu, proč to automobilky nejsou schopné na žádost v autorizovaném servisu opravit tím, že v řídící jednotce naprogramují i svícení vzadu. Zajímavé, že v Leonu zadek svítí na denní.
Občas nereagující CarPlay v autě, který nerozpoznal telefon a nutnost, používat připojení USB kabelem.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem absolvoval jen první servisní prohlídku. Auto mělo nějakých 25 tisíc, ale nechal jsem rovnou provést výměnu oleje a nečekal na 30 tisíc. Zároveň jsem nechal nastavit roční výměny/15 tisíc km.
Proběhla také montáž tažného.
Cena za olej a kapalinu do ostřikovačů, kterou tam dolili, je samozřejmě nehorázná.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce v ojetých vozech Okim Louny byl příjemný a vyšel mi ve všem vstříc. Zařídil za mě přihlášení vozu, zaslal mi veškeré podklady pro pojišťovnu a já tak po servisu a montáži odjížděl s autem, s papíry a bez problémů.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 21.8.2023 178 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: palo.k84
Přidáno: 18.7.2015 289 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: MadMack2
Přidáno: 22.3.2015 669 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2015) Majitel: ericn
Přidáno: 11.11.2018 69 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2013) Majitel: Bertold
Přidáno: 20.3.2014 2410 Majitel 9.87 Uživatelé