Recenze
Technické info
Přezdívka auta Vectrolíno Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:116000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2171 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Když jsem havaroval se svou první Vectrou, řekl jsem si, že chci opět Vectru, jelikož se jedná o poměrně bezpečné auto. Podmínky pro koupi byly jasné, motor 2.0 dti, po faceliftová verze a sedan.
Výběr vozidla netrval dlouho, měl jsem vyhlídlé 3 kusy, které přicházely v úvahu. První byla propadák, kdy nádherně vypadající Vectra byla po dlouhém zkoumání nejspíše kvalitně vysušený utopenec, jehož majitel se jí snažil stůj co stůj prodat. Další kus byl již v době příjezdu prodaný. Třetí ve špatném technickém stavu. Už jsem to viděl na konec výletu za autem, když čistě ze zvědavosti jsme zavítali do jednoho nejmenovaného autobazaru. Vectru měli jedinou, kombi, 2.2 dti. Nejdříve jsem o tomto vozidle moc uvažovat nechtěl, ale při ukázkové projížďce jsem měl rychle jasno. Na jiný typ karoserie jsem si velmi rychle zvykl a dnes bych již asi nekoupil vozidlo typu sedan nebo hatchback.
-Motor-
Oproti 2.0 dti je tento motor tak rozdílný, jako 1.6 MPI a 1.8 TSI.
Točivý moment 300 nm vrcholí již při 1500 ot/min a pokračuje až do 3000 ot/min. Maximální výkon 92 kw má vrchol při 4000 ot/min. Subjektivně je tato pohonná jednotka bez citelného turboefektu. Slušně se sbírá jíž od volnoběhu a turbo znatelně zabírá od 1500 ot. Tento motor do cca 4200 ot výrazně nevadne a pocitově se jedná o celkem živou jednotku. Ačkoliv je provozní hmotnost téměř 1500 kg, spotřeba je v kombinovaném cyklu 7 l/100 km při mé vcelku neekonomické jízdě. Co se týče hlučnosti, zaslouží motor opět pochvalu, odhlučnění je na úplně jiné úrovni. Pouze při jízdě pod 1500 ot. je slyšet nepříjemný dunivý zvuk.
-Jízdní vlastnosti-
Ačkoliv jsem se bál těžkého motoru ještě více, než 2.0 dti, řekl bych, že toto kombi je vyváženější a poskytuje o kousek lepší manévrovatelnost. Odstupňování převodovky je určené spíše pro jízdu mimo obcí, ale špatné není. Při 50 km/h točí na 3. převodový stupeň 2000 ot. a při 90 km/h točí na 5. převodový slušných 1800 ot. Ovšem na dálnici by se 6. převodový stupeň hodil.
-Interiér-
Oproti verzi před faceliftem je uvnitř vozidla minimum změn. Za zmínku stojí ovládání stropního světla, které už není pouze u přepínače světel, ale též na stropní části světla. Ovládání elektrických oken zůstalo bohužel na středovém tunelu. Loketní opěrka poblíž nabízí alespoň částečné zlepšení odkládacího prostoru. Ačkoliv je verze Caravan o dost prostornější než sedan či hatchback, nejedná se o ryze praktický nástroj. V zavazadlovém prostoru je sice místa celkem dost, ale vystouplé blatníky zasahují do tohoto prostoru.
-Design-
Tvary pofaceliftové verze jsou zostřeny do dynamičtějšího vzhledu, ale každý má jiný vkus. Dle mého soudu se jedná o velmi vzhledné vozidlo. Tato verze má již pozink, po korozi zatím není ani památky.
Silné stránky
-motor
-jízdní vlastnosti
-prostornost
-spotřeba
Slabé stránky
-nešikovně řešený zavazadlový prostor
-design přístrojové desky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na vozidle za dobu jejího provozu (cca 10 000 km.) zatím k žádným poruchám nedošlo.
Přidat názorDiskuse: Opel Vectra
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (1998) Majitel: TiRa
Přidáno: 30.3.2008 289 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (1998) Majitel: EcoTec
Přidáno: 5.7.2010 210 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Vectra (2000) Majitel: Dragon.001
Přidáno: 28.4.2007 558 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Vectra (1996) Majitel: 73.vojta
Přidáno: 28.6.2013 49 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Opel Vectra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 569 Majitel 9.71 Uživatelé