Recenze

8 Majitel

Opel Vectra B - 2,0 DTI

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7 Opel Vectra, foto 8 Opel Vectra, foto 9
Opel Vectra, foto 10 Opel Vectra, foto 13 Opel Vectra, foto 14 Opel Vectra, foto 15 Opel Vectra, foto 16 Opel Vectra, foto 17 Opel Vectra, foto 18 Opel Vectra, foto 19 Opel Vectra, foto 20 Opel Vectra, foto 21 Opel Vectra, foto 22 Opel Vectra, foto 23 Opel Vectra, foto 24 Opel Vectra, foto 25 Opel Vectra, foto 26 Opel Vectra, foto 27 Opel Vectra, foto 28 Opel Vectra, foto 29 Opel Vectra, foto 30 Opel Vectra, foto 31 Opel Vectra, foto 33 Opel Vectra, foto 34 Opel Vectra, foto 35 Opel Vectra, foto 36 Opel Vectra, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Stingray Rok výroby 2000 Koupeno nové najeto [km]:228000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 74 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

!!! PŘEPRACOVÁNO !!!

Jde o Vectru B po face-liftu. Ten pozměnil částečně konstrukci karoserie, zvýšil bezpečnostní úroveň a auto dostalo záruku 10 let na prorezivění karosérie. Nové jsou plasty v předu i vzadu, prahy, zvětšila se zrcátka,...


Auto má nadprůměrnou úroveň výbavy. Nejdůležitější jsou podle mě 4 airbagy. 2 čelní a 2 boční. Dále pakpředpínače bezpečnostních pasů, bezpečnostní uchycení pedálů PRS (systém uchycení pedálů, který zajistí uvolnění spojkového a brzdového pedálu při čelním nárazu, a sníží tak riziko poranění nohou řidiče), aktivní hlavové opěrky. Při jízdě v pěti je užitečný 5-tý plnohodnotný 3-bodový bezpečnostní pás. Klimatizaci, xenonové výbojky, autorádio s 10 repro, ABS, lehce tónovaná skla a mnoho dalšího



Vpředu

V autě Vás přivítá přívětivý interiér. Je vyveden v černé barvě. Přístrojová deska je z příjemného měkčeného plastu. Slícování dílů je přesné a snad se ještě nikdy nestalo, že by někde něco drnčelo, nebo vrzalo. Linie hrany kapličky nad přístroji postupně přechází přes středový panel až ke spolujezdci. Vedle přístrojů je obrazovka s teploměrem, hodinama, displejem rádia, palubních údajů... Celé ovládání je proto orientované spíše na řidiče. Středový panel je jednoduchého tvaru a přehledný. Stejně jako celá přístrojová deska.

Prostoru je všude dost. Najít si polohu za volantem je velice snadné. Volant je nastavitelný ve velkém rozsahu. Sedadla v předu jsou skvěle tvarovaná. Poskytují dobrou oporu těla a mají dobré boční vedení a nastavitelné bederní opěrky. Sedadlo řidiče je výškově stavitelné. V nejnižší poloze sedíte nízko téměř jako ve sporťáku.

Z auta je velmi dobrý výhled. Sloupky u čelního skla téměř nepřekáží ve výhledu. Věnec má vhodnou tloušťku a průměr. Řadící páka má relativně krátký a přesný chod. Jen člověku ze začátku přijde řazení trochu gumové. Spojka je trošku tužší, ale plynule zabírající. Lze řadit velmi komfortně, ale zvládne i ostřejší jízdu.

Celkové chování auta je předvídatelné. Podvozek (vpředu-McPhearson, vzadu nezávisle zavěšené úhlové kyvné nápravy) dobře tlumí výtluky českých silnic, ale zůstává stabilní ve všech rychlostech. Díky nezávislému zavěšení všech kol skvěle drží stopu v zatáčkách. Vyznačuje se též jen mírnými náklony. Měl bych tu však 2 výtky. Vzhledem k váze motoru 2,0DTI a pohonu přední nápravy je vůz mírně nedotáčivý a karosérie jako celek by též mohla oplývat větší tuhostí.



Vzadu

U místa pro pátého cestujícího bych chtěl podotknout, že zadní dělené sedadlo je navrženo hlavně pro 2 cestující tak, aby jim poskytlo maximální pohodlí vč. loketní opěrky, ... Krajní sedadla jsou dobře tvarované. Výborně obepínají tělo a mají i překvapivě dobré boční vedení. Ani po dlouhé cestě není únavné. (vyzkoušeno na dovolenou přes 1000km). Lze tu nastavovat i výšku ukotvení bezp. pásu. Reproduktory jsou umístěny ve dveřích, takže neobtěžují za hlavou. Bohužel to má i stinnou stránku a tou je 5-té místo. Sezení na tomto místě není příliš pohodlné. Sedák je v tomto místě vyvýšený. Sedí se proto na jakémsi hrbu. Opírání o zavřenou loketní opěrku není příliš pohodlné. Lze říct, že je to spíše nouzové svezení na vzdálenost do 50km, nebo pro dítě. Celkově je auto vzadu prostorné s dostatkem místa pro nohy i za vztrostlejším řidičem.



Autorádio

Má ovládání na volantu. V každých dveřích je klasický středový reproduktor u nohou. V předních dveřích jsou ještě vedle nich basové reproduktory. Dále jsou pak ve všech dveřích u madla pro otevření výškové reproduktory. Každý reproduktor má z rádia vlastní výstup, proto je možné ovlivňovat těžiště zvuku v autě a navíc odděleně nastavovat basy a výšky. Rádi podporuje RDS, dopravní zpravodajství, reguluje hlasitost dle rychlosti....



Zavazadlový prostor a odkládací prostory

Zavazadlový prostor je objemný, s nízkou nakládací hranou. Je zde průlez na lyže. Po sklopení opěradel sedadel (dělená) vznikne téměř vodorovná plocha. Jedinou nevýhodou je malý otvor po otevření víka. Ale s tím se dá u 4.dv. karosérie počítat.

Další velkou výhodou je, že zámky v opěradlech zadních sedadel pro jejich sklápění a zámek průlezu pro lyže se dají z prostoru kufru zajistit v uzavřené poloze. Navíc tlačítko otevírání víka kufru lze odpojit od centrálu (lze poté kufr otevřít jen klíčkem). Po této úpravě (cca. 2 minuty) můžete do kufru na parkovišti odložit cennější věci. Kufr je pevně oddělen od kabiny. Takže Vám musí buď ukrást celý auto, nebo se do něj zdlouhavě dobývat (vyrabování opěradel s kovovou kostrou je velmi zdlouhavé a vylomení zámku kufru je mnohem náročnější, než rozbití okýnka).

V interiéru je několik odkládacích schránek. Např. v loketní opěrce řidiče. Například tu ale postrádám více držáků nápojů



Motor

Vzhledem ke své době není špatný, ale dneska už maj stejné obsahy mnohem víc výkonu. Spotřeba je ucházejících 6,8 litru při cca. 70% provozu po městě. Motor je kultivovaný, relativně tichý. Hlučet začíná nad 4000 ot a při omezovači na 5150 to je kravál jako blázen. Ale neznám vola kterej by to takhle točil, leda tak v nouzi při předjíždění. Max. výkon je při 4400ot


Silné stránky

Nadčasové křivky, zpětná zrcátka, skvělá sedadla, spolehlivost, ergonomie interiéru, malý aerodynamický hluk. Zde bych chtěl též oponovat všem co tvrdí, že Vectry B reznou. Dosud se nikde žádná rez neobjevila a nebyla nutná ani výměna výfuku! Další údaje o spolehlivosti naleznete níže v příspěvku xenony, než je doplním sem.


Slabé stránky

Karosérie by mohla být tužší, podvozek je komfortní, předvídatelný a zároveň umožňuje ostřejší jízdu. Na druhou stranu znám auta která sedí lépe. Co ale člověk může chtít od 7 letého veterána =)

Pak mi vadí víko kufru, při zastavení do kopce se zavírá a už tak malý otvor kvůli 4dv. uspořádání je ještě hůře přístupný


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vůz je servisován výhradně v autor. servisu vč. výměny oleje, filtrů, brzd,...



Servis dle ser. knížky +
Najeto 228 000km se 3 poruchami:

1)Prasklá hadička - přisávání vzduchu při startu a špatné startování =
1 den v servisu

2) Špatné čidlo, motor v nouzovém režimu se sníženým výkonem - půl dne v servisu

3) prasklá xen. výbojka - vyměněna za novou cca. 8 000. Nová byla novější typ s trošku jinou barvou světla. Proto servis vyměnil i druhou a to na vlastní náklady


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jiří Novák
www.autotipservis.cz

Vždy vstřícní a ochotní.

Vůz byl havarován, škoda cca. 150 000 (náraz Tuaregu z boku přes oboje dveře a sloupek při cca. 30km/h) opraveno do 10 dnů + náhradní vůz. (Pak následovalo dalších 14 dní čekání, než to "Česká" zaplatí a auto nám vydaj)

Opraveno excelentně, nutná výměnna obou dveří, střed. sloupku, dutin pod dveřmi a rovnání střechy. Nepoznamenalo se to na jízdních vlastnostech, dokonalé slícování dílů a napojení nových. Pohledem, ani přejetím prstem po spárách, nebo jejich změřením okolo dveří nelze najít poškozenou stranu. Dle servisu se podařilo dostat všechny srovnávací body a rozměry do tolerancí pro nový vůz. (Zkoušel jsem přeměřit šuplerou spáry okolo dveří - odchylky mezi oběma stranami jsou zanedbatelné).


 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Prostě spolehlívý, co dodat

praktičnost
7

4dv. uspořádání přepravě rozměrných věcí moc nepřeje

prostornost
8

V předu mnoho, ale vzadu by mohlo být více na kolena.

jízdní vlastnosti
8

Jak jsem již napsal, nejsou špatné, ale už jsem viděl lepší

jízdní komfort
9

Skvělá sedadla, malý aerod. hluk, dobré odhlučnění motoru

provozní náklady
10

6,8 litru s 2,0 DTI mluví za vše

výkon motoru
8

Vzhledem ke své době není špatný, ale dneska už maj stejné obsahy mnohem víc

spotřeba
10

6,8 litru s 2,0 DTI mluví za vše

hlučnost motoru
9

Motor je kultivovaný, relativně tichý. Hlučet začíná nad 4000 ot a při omezovači na 5150 to je kravál jako blázen. Ale neznám vola kterej by to takhle točil, leda tak v nouzi při předjíždění. Max. výkon je při 4400ot

kvalita sedadel
10

Co znám, tak lepší má jen novější Vectra

brzdy
8
zavazadlový prostor
8

Malý průchod






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…