Recenze
Opel Vectra C - 2,2 DTI
Technické info
Přezdívka auta Stříbrná Sršeň Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2172 výkon [kW]: 92 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
S tímhle autem jsem už najezdil hezkejch pár tisíc kilometrů. Cestování s ním je velmi pohodlné. Ale abych začal popořádku.
Jako pokaždé beru své klíčky z věšáku a jdu k autu do garáže. Mačkám tlačítko a odemykají se dveře řidiče. Rozsvěcí se osvětlení interiéru a přístrojová deska. Zmáčknu jej znova a odemyká se zbytek vozu. Současně s odemčením kufru se rozsvěcí osvětlení zadní poznávací značky a osvětluje mi tak k němu cestu šerem. Otevírám kufr, odkládám si bundu a jdu ke dveřím řidiče. Nastupování je pohodlné, otvor je velmi prostorný a přes postavu 180cm snadno vklouznu dovnitř i přes stísněnost garáže. Dveře se za mnou tiše, jen s lehkým cvaknutím zavřou.
Lehce si přeseřídím vnější vyhřívaná zrcátka. Zasunuji klíčky do zapalování. Spouští se rádio, podle klíčku auto identifikuje řidiče a nahrává nastavení z poslední jízdy. Nejen rádia, ale i klimatizace a dalších systémů. Mezitím si dávám do schránky před spolujezdcem vychladit Mattonku. Zhasíná osvětlení. Kožený volant se dá nastavit ve 4 směrech, ale není to zapotřebí. Otáčím klíčkem a startuji.
Automaticky se rozsvěcí potkávací světla a jsem připraven vyrazit. Jednička lehce zapadne, řazení je přesné a řadička se pohybuje po relativně krátkých drahách. Pomalu pouštím Opelovsky měkkou ale příjemnou spojku a vyrážím. Studený motor se v interiéru lehce připomíná, ale jak se zahřívá, rychle ustupuje do pozadí. Až je při běžných otáčkách téměř neznatelný.
V kokpitu už zůstala jen příjemná hudba z kvalitního audiosystému s 8 repro. Klimatizace rychle vytváří teplotu příjemných 22°C a s pomocí teplotních čidel, čidla směru a intenzity slunečního svitu a senzoru kvality vzduchu vytváří od hlavy až k patě pocitově rovnoměrné podmínky. Stejný komfort by mohl mít odděleně i spolujezdec s jinou teplotou, ale jsem sám.
Najednou je přede mnou smrdící a táhnoucí se plně naložená Tatra. Automaticky se uzavírá vnitřní cirkulace vzduchu a nepouští dovnitř škodliviny. Proti jedou auta a tak se nedá předjíždět. Pak se objeví mezera. Podřazuji za 2 a dávám plný plyn. Ozve se zasyčení turba a vůz vyrazí prudce vpřed. Ručička míjí osmdesátikilometrovou hranici a bleskově řadím za 3. Nastupuje další mohutný zátah. Je to trochu do zatáčky. Auto jede jak po kolejích a lehce, ale s naprostou jistotou se přenáší přes nerovnosti českých silnic. Řízení je přesné a s narůstající rychlostí tuhne. To posilovač snižuje účinek. Chtěl bych řadit za čtyři, ale potom mi oči sklouznou na ručičku tachometru. Ta právě atakuje hodnotu 130.
Tatra je dávno za mnou a já nerad řadím rovnou na pětku a brzdím na přepisových 90. Brzdy nastupují razantně ale předvídatelně. Klid v duši mi dodává 8 airbagů, brzdový asistent, IDSplus a další elektroničtí andělíčci.
Aktuální spotřeba klesá na 3,5 litru a já si dál vychutnávám požitek z jízdy...
Silné stránky
Velice pohodlný, prostorný a komfortní interiér, velmi dobré jízdní vlastnosti, pohledný exteriér. Dojezd s plnou nádrží 1000-1100Km (viz. fotografie displeje palubního počítače položka "Range". Po natankování plné jsem ještě dojel cca. 15km domů a vyfotil až před barákem.)
Široká bezpečnostní výbava: 8 airb., předpínače bezp. pasů, bezpečnostní uchycení pedálů PRS(systém uchycení pedálů, který zajistí uvolnění spojkového a brzdového pedálu při čelním nárazu, a sníží tak riziko poranění nohou řidiče), aktiv. hlavové opěrky,....
JE TU PAK JEŠTĚ SPOUSTA DROBNÝCH VYCHYTÁVEK, KTERÉ VELMI ZPŘÍJEMŇUJÍ UŽÍVÁNÍ:
- Po zmáčknutí tlačítka na klíčku se odemknou pouze dveře řidiče, zbytek vozu až po druhém zmáčknutí. Nemusíte se proto obávat, že vám někdo vytáhne na semaforech z auta peněženku.
-Pokud 1x zmáčknete tlačítko pro uzamčení, uzamkne se vůz běžně
po druhém se odpojí kolíčky na dveřích, zloděj proto i po rozbití okénka nedokáže otevřít dveře a musí lízt oknem
- Zámek na kufru je elektrický a po 5 minutách od poslední aktivity se odpojuje tlačítko na víku, takže vám z něj nemůže v zácpě nikdo nic ukrást. Připojí se tlačítkem na klíčku, nebo tlačítky u ovládání oken. Po dobu funkčnosti tlačitka na víku kufru vždy svítí poměrně silné osvětlení SPZ a osvětluje tak prostor za autem.
-Další velkou výhodou je, že zámky v opěradlech zadních sedadel pro jejich sklápění a zámek průlezu pro lyže se dají z prostoru kufru zajistit v uzavřené poloze. Navíc tlačíko otevírání víka kufru lze odpojit od centrálu (lze poté kufr otevřít jen klíčkem). Po této úpravě (cca. 2 minuty) můžete do kufru na parkovišti odložit cennější věci. Kufr je pevně oddělen od kabiny. Takže Vám musí buď ukrást celý auto, nebo se do něj zdlouhavě dobývat (vyrabování opěradel s kovovou kostrou je velmi zdlouhavé a vylomení zámku kufru je mnohem náročnější, než rozbití okýnka).
-Možnost chlazení obsahu schránky před spolujezdcem
-Pokud zaparkujete v noci a není tam zdroj světla. Stačí podržet páčku pro dálková světla a po uzamčení vozu zůstanou na naprogramovanou dobu svítit potkávací světla a vy vidíte třeba na klíče při odemykání domu
-Klimatizace umí topit/chladit až několik desítek minut i po vypnutí motoru, dokud je dostatek teplé chladící kapaliny, nebo stlačeného plynu
-4 polohový ovladač blinkrů, menší zmáčknutí = 3 bliknutí
větší spustí blinkry klasickým způsobem
-ve zpětném zrcátku je malé žluté světlo. Osvětluje středový panel a prostor okolo řadící páky To reguluje svoji intenzitu podle venkovního světla tak aby nerušilo řidiče, ale najít zde cokoliv i v noci není problém
-signalizace otevření libovolných dveří vč. kufru s graf. znázorněním
-zpětná zrcátka lze nastavovat i bez klíčků v zapalování
-okna fungují už při pouhém zasunutí klíčku do zapalování, netřeba otáčet
-lze je též ovládat klíčkem na dálku
-a spousty dalších
Slabé stránky
Hlavně středový panel by mohl vypadat lépe, přední sloupek u řidiče omezuje výhled do strany více, než by bylo vhodné. Řízení s posilovačem s proměnlivým účinkem je přesné, pohodlné, ale osobně bych si přál o něco menší účinek posilovače a řízení by mohlo předávat více informací od kol
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Návštěva servisu zatím 3x Jezdí jen do autor. s.
1) cca. 15000km - lehce uvolněný přívodní kabel k přední mlhovce způsobil hlášení o problému s vnějším osvětlením. Vzhledem k tomu že stále ještě svítila, trvalo odhalení problému cca. 40 minut. v servisu
2) 25000km bezdůvodné hlášení o chbě v řídící jednotce motoru - nouzový režim motoru se sníženým výkonem. Návštěva v servisu cca. 20 min. Stačilo vymazání z paměti jednotky.
3) První pravidelná servisní prohlídka po 30000km (olej,...)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jiří Novák
www.autotipservis.cz
Již 2 Opel Vectra od nich a 3 u nich servisovaná (Měli jsme i generaci A, ale byla koupená jinde). Vždy jsou velice vstřícní a ochotní. Kvalita práce je na vysoké úrovni za relativně krátkou dobu. Za kvalitu si ovšem nechávají zaplatit. Ale neřekl bych, že je to horší než u autorizovaných servisů jiných značek.
KOUKNĚTE NA TO VIDEJKO DOLE A NĚVĚŘTE HNED KAŽDÝMU. KDO SE VÁM SNAŽÍ NAKUKAT, ŽE SE SNAD V EXTRÉMNÍCH SITUACÍCH VECTRA C KROUTÍ. JSOU TO KECY!!!
Přiznám se, že sem se Sršňákem až takhle brutálně nikdy nezacházel. Mám ale jistotu, že by mě v nouzi podržel.
Novinky v recenzi
Upravil jsem průměrnou spotřebu. Ta mi postupně klesá. Zřejmě je to způsobené tím, jak se motor zabíhá. Změny stylu ovládání plynu si nejsem vědom. Pokud by se našel nějaký nevěřící Jarda, není problém podložit fotem displeje PP. Ale jinak jsem na to moc línej... =D
Tak jsem přidal 2 fotografie nových zadních světel. Přišel jsem k nim relativně náhodou. A řekl jsem si, proč je nezkusit? Kulatá světla na přísně hranaté karoserii upoutávají pozornost mnoha lidí. Další výhodou je výrazně vyšší svítivost všech žárovek. Nejcitelnější rozdíl je v noci při couvání. Po zařazení zpátečky se vzadu rozsvítí druhá potkávací světla :-) Obdobně jsou na tom i ty ostatní, což má pozitivní vliv na bezpečnost ;-D Vzhledem k tomu, že vpředu i vzadu je nyní čirá optika, plánuju ještě výměnu žlutých krytů blinkrů pod zrcátky také za čiré. Ty se dají sehnat v originálu. Standardně se montují na Vectru GTS.
Nové zadní lampy, fotky budou co nejdříve =)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Opel Vectra C - 2,2 DTI
- Vekina 21.10.2009 17:53 Sepp
- pěkná 12.03.2008 17:57 delvan
- Re: Re: Re: Řazení 17.02.2008 13:45 Dragon.001
- Re: Re: Řazení 16.02.2008 23:24
- Re: Řazení 16.02.2008 19:00 Dragon.001
- Řazení 16.02.2008 17:34
- Re: 3.0 CDTI 29.01.2008 10:24 Kubyyyk
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 3.0 CDTI 29.01.2008 10:01
- Re: Re: Re: Re: Re: 3.0 CDTI 24.01.2008 00:18 Dragon.001
- Re: Re: Re: hlucnost 23.01.2008 20:38
- Re: Re: Re: Re: 3.0 CDTI 23.01.2008 20:03
- Re: Re: Re: 3.0 CDTI 23.01.2008 01:41 Dragon.001
- Re: Re: 3.0 CDTI 22.01.2008 19:01
- Re: 3.0 CDTI 22.01.2008 18:59
- 3.0 CDTI 22.01.2008 18:14
- zadná číra optika 11.01.2008 19:46
- Re: Vnitrni cirkulace 10.01.2008 11:48 Dragon.001
- Vnitrni cirkulace 02.01.2008 13:36 lumirs
- Re: boha jeho 18.12.2007 17:41
- boha jeho 05.11.2007 13:54
- Re: aby jsi neřekl.. 22.09.2007 21:38 Dragon.001
- Re: VECTRA C je pekne auto 22.09.2007 21:10 Dragon.001
- aby jsi neřekl.. 20.09.2007 15:54
- VECTRA C je pekne auto 19.09.2007 14:38
- 10b 27.08.2007 12:19 CountachSV
- Re: Obmedzenie výkonu motora - servisný režim 22.08.2007 19:46 Dragon.001
- Obmedzenie výkonu motora - servisný režim 20.08.2007 09:50
- moc pekny popis 04.08.2007 17:34
- Re: Re: Re: hlucnost 29.07.2007 18:56 Dragon.001
- Re: 10b 29.07.2007 18:49 Dragon.001
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (2005) Majitel: lubaan
Přidáno: 30.4.2008 8710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Vectra (2005) Majitel: Megabeda
Přidáno: 30.8.2008 4210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 6.5.2009 139 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: PepePPP
Přidáno: 16.5.2014 29 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Vectra (2006) Majitel: QQ077
Přidáno: 1.10.2008 2010 Majitel 9.85 Uživatelé