Recenze

9 Majitel

Opel Vectra C - 2,2 DTI

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7 Opel Vectra, foto 8 Opel Vectra, foto 9 Opel Vectra, foto 11 Opel Vectra, foto 12
Opel Vectra, foto 13 Opel Vectra, foto 14 Opel Vectra, foto 15 Opel Vectra, foto 16 Opel Vectra, foto 17 Opel Vectra, foto 18 Opel Vectra, foto 19 Opel Vectra, foto 20 Opel Vectra, foto 21 Opel Vectra, foto 22 Opel Vectra, foto 23 Opel Vectra, foto 24 Opel Vectra, foto 25 Opel Vectra, foto 26 Opel Vectra, foto 27 Opel Vectra, foto 28 Opel Vectra, foto 29 Opel Vectra, foto 30 Opel Vectra, foto 31 Opel Vectra, foto 32 Opel Vectra, foto 33 Opel Vectra, foto 34 Opel Vectra, foto 35 Opel Vectra, foto 36 Opel Vectra, foto 37 Opel Vectra, foto 38 Opel Vectra, foto 39 Opel Vectra, foto 40 Opel Vectra, foto 41 Opel Vectra, foto 42 Opel Vectra, foto 43 Opel Vectra, foto 44 Opel Vectra, foto 45 Opel Vectra, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Stříbrná Sršeň Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2172 výkon [kW]: 92 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

S tímhle autem jsem už najezdil hezkejch pár tisíc kilometrů. Cestování s ním je velmi pohodlné. Ale abych začal popořádku.

Jako pokaždé beru své klíčky z věšáku a jdu k autu do garáže. Mačkám tlačítko a odemykají se dveře řidiče. Rozsvěcí se osvětlení interiéru a přístrojová deska. Zmáčknu jej znova a odemyká se zbytek vozu. Současně s odemčením kufru se rozsvěcí osvětlení zadní poznávací značky a osvětluje mi tak k němu cestu šerem. Otevírám kufr, odkládám si bundu a jdu ke dveřím řidiče. Nastupování je pohodlné, otvor je velmi prostorný a přes postavu 180cm snadno vklouznu dovnitř i přes stísněnost garáže. Dveře se za mnou tiše, jen s lehkým cvaknutím zavřou.

Lehce si přeseřídím vnější vyhřívaná zrcátka. Zasunuji klíčky do zapalování. Spouští se rádio, podle klíčku auto identifikuje řidiče a nahrává nastavení z poslední jízdy. Nejen rádia, ale i klimatizace a dalších systémů. Mezitím si dávám do schránky před spolujezdcem vychladit Mattonku. Zhasíná osvětlení. Kožený volant se dá nastavit ve 4 směrech, ale není to zapotřebí. Otáčím klíčkem a startuji.

Automaticky se rozsvěcí potkávací světla a jsem připraven vyrazit. Jednička lehce zapadne, řazení je přesné a řadička se pohybuje po relativně krátkých drahách. Pomalu pouštím Opelovsky měkkou ale příjemnou spojku a vyrážím. Studený motor se v interiéru lehce připomíná, ale jak se zahřívá, rychle ustupuje do pozadí. Až je při běžných otáčkách téměř neznatelný.

V kokpitu už zůstala jen příjemná hudba z kvalitního audiosystému s 8 repro. Klimatizace rychle vytváří teplotu příjemných 22°C a s pomocí teplotních čidel, čidla směru a intenzity slunečního svitu a senzoru kvality vzduchu vytváří od hlavy až k patě pocitově rovnoměrné podmínky. Stejný komfort by mohl mít odděleně i spolujezdec s jinou teplotou, ale jsem sám.

Najednou je přede mnou smrdící a táhnoucí se plně naložená Tatra. Automaticky se uzavírá vnitřní cirkulace vzduchu a nepouští dovnitř škodliviny. Proti jedou auta a tak se nedá předjíždět. Pak se objeví mezera. Podřazuji za 2 a dávám plný plyn. Ozve se zasyčení turba a vůz vyrazí prudce vpřed. Ručička míjí osmdesátikilometrovou hranici a bleskově řadím za 3. Nastupuje další mohutný zátah. Je to trochu do zatáčky. Auto jede jak po kolejích a lehce, ale s naprostou jistotou se přenáší přes nerovnosti českých silnic. Řízení je přesné a s narůstající rychlostí tuhne. To posilovač snižuje účinek. Chtěl bych řadit za čtyři, ale potom mi oči sklouznou na ručičku tachometru. Ta právě atakuje hodnotu 130.

Tatra je dávno za mnou a já nerad řadím rovnou na pětku a brzdím na přepisových 90. Brzdy nastupují razantně ale předvídatelně. Klid v duši mi dodává 8 airbagů, brzdový asistent, IDSplus a další elektroničtí andělíčci.

Aktuální spotřeba klesá na 3,5 litru a já si dál vychutnávám požitek z jízdy...



Silné stránky

Velice pohodlný, prostorný a komfortní interiér, velmi dobré jízdní vlastnosti, pohledný exteriér. Dojezd s plnou nádrží 1000-1100Km (viz. fotografie displeje palubního počítače položka "Range". Po natankování plné jsem ještě dojel cca. 15km domů a vyfotil až před barákem.)

Široká bezpečnostní výbava: 8 airb., předpínače bezp. pasů, bezpečnostní uchycení pedálů PRS(systém uchycení pedálů, který zajistí uvolnění spojkového a brzdového pedálu při čelním nárazu, a sníží tak riziko poranění nohou řidiče), aktiv. hlavové opěrky,....

JE TU PAK JEŠTĚ SPOUSTA DROBNÝCH VYCHYTÁVEK, KTERÉ VELMI ZPŘÍJEMŇUJÍ UŽÍVÁNÍ:

- Po zmáčknutí tlačítka na klíčku se odemknou pouze dveře řidiče, zbytek vozu až po druhém zmáčknutí. Nemusíte se proto obávat, že vám někdo vytáhne na semaforech z auta peněženku.

-Pokud 1x zmáčknete tlačítko pro uzamčení, uzamkne se vůz běžně
po druhém se odpojí kolíčky na dveřích, zloděj proto i po rozbití okénka nedokáže otevřít dveře a musí lízt oknem

- Zámek na kufru je elektrický a po 5 minutách od poslední aktivity se odpojuje tlačítko na víku, takže vám z něj nemůže v zácpě nikdo nic ukrást. Připojí se tlačítkem na klíčku, nebo tlačítky u ovládání oken. Po dobu funkčnosti tlačitka na víku kufru vždy svítí poměrně silné osvětlení SPZ a osvětluje tak prostor za autem.

-Další velkou výhodou je, že zámky v opěradlech zadních sedadel pro jejich sklápění a zámek průlezu pro lyže se dají z prostoru kufru zajistit v uzavřené poloze. Navíc tlačíko otevírání víka kufru lze odpojit od centrálu (lze poté kufr otevřít jen klíčkem). Po této úpravě (cca. 2 minuty) můžete do kufru na parkovišti odložit cennější věci. Kufr je pevně oddělen od kabiny. Takže Vám musí buď ukrást celý auto, nebo se do něj zdlouhavě dobývat (vyrabování opěradel s kovovou kostrou je velmi zdlouhavé a vylomení zámku kufru je mnohem náročnější, než rozbití okýnka).

-Možnost chlazení obsahu schránky před spolujezdcem

-Pokud zaparkujete v noci a není tam zdroj světla. Stačí podržet páčku pro dálková světla a po uzamčení vozu zůstanou na naprogramovanou dobu svítit potkávací světla a vy vidíte třeba na klíče při odemykání domu

-Klimatizace umí topit/chladit až několik desítek minut i po vypnutí motoru, dokud je dostatek teplé chladící kapaliny, nebo stlačeného plynu

-4 polohový ovladač blinkrů, menší zmáčknutí = 3 bliknutí
větší spustí blinkry klasickým způsobem

-ve zpětném zrcátku je malé žluté světlo. Osvětluje středový panel a prostor okolo řadící páky To reguluje svoji intenzitu podle venkovního světla tak aby nerušilo řidiče, ale najít zde cokoliv i v noci není problém

-signalizace otevření libovolných dveří vč. kufru s graf. znázorněním

-zpětná zrcátka lze nastavovat i bez klíčků v zapalování

-okna fungují už při pouhém zasunutí klíčku do zapalování, netřeba otáčet

-lze je též ovládat klíčkem na dálku

-a spousty dalších

Slabé stránky

Hlavně středový panel by mohl vypadat lépe, přední sloupek u řidiče omezuje výhled do strany více, než by bylo vhodné. Řízení s posilovačem s proměnlivým účinkem je přesné, pohodlné, ale osobně bych si přál o něco menší účinek posilovače a řízení by mohlo předávat více informací od kol

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Návštěva servisu zatím 3x Jezdí jen do autor. s.

1) cca. 15000km - lehce uvolněný přívodní kabel k přední mlhovce způsobil hlášení o problému s vnějším osvětlením. Vzhledem k tomu že stále ještě svítila, trvalo odhalení problému cca. 40 minut. v servisu

2) 25000km bezdůvodné hlášení o chbě v řídící jednotce motoru - nouzový režim motoru se sníženým výkonem. Návštěva v servisu cca. 20 min. Stačilo vymazání z paměti jednotky.

3) První pravidelná servisní prohlídka po 30000km (olej,...)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jiří Novák
www.autotipservis.cz

Již 2 Opel Vectra od nich a 3 u nich servisovaná (Měli jsme i generaci A, ale byla koupená jinde). Vždy jsou velice vstřícní a ochotní. Kvalita práce je na vysoké úrovni za relativně krátkou dobu. Za kvalitu si ovšem nechávají zaplatit. Ale neřekl bych, že je to horší než u autorizovaných servisů jiných značek.






KOUKNĚTE NA TO VIDEJKO DOLE A NĚVĚŘTE HNED KAŽDÝMU. KDO SE VÁM SNAŽÍ NAKUKAT, ŽE SE SNAD V EXTRÉMNÍCH SITUACÍCH VECTRA C KROUTÍ. JSOU TO KECY!!!

Přiznám se, že sem se Sršňákem až takhle brutálně nikdy nezacházel. Mám ale jistotu, že by mě v nouzi podržel.




 

Novinky v recenzi

18.8.2007 00:00

Upravil jsem průměrnou spotřebu. Ta mi postupně klesá. Zřejmě je to způsobené tím, jak se motor zabíhá. Změny stylu ovládání plynu si nejsem vědom. Pokud by se našel nějaký nevěřící Jarda, není problém podložit fotem displeje PP. Ale jinak jsem na to moc línej... =D

25.5.2007 00:00

Tak jsem přidal 2 fotografie nových zadních světel. Přišel jsem k nim relativně náhodou. A řekl jsem si, proč je nezkusit? Kulatá světla na přísně hranaté karoserii upoutávají pozornost mnoha lidí. Další výhodou je výrazně vyšší svítivost všech žárovek. Nejcitelnější rozdíl je v noci při couvání. Po zařazení zpátečky se vzadu rozsvítí druhá potkávací světla :-) Obdobně jsou na tom i ty ostatní, což má pozitivní vliv na bezpečnost ;-D Vzhledem k tomu, že vpředu i vzadu je nyní čirá optika, plánuju ještě výměnu žlutých krytů blinkrů pod zrcátky také za čiré. Ty se dají sehnat v originálu. Standardně se montují na Vectru GTS.

1.5.2007 00:00

Nové zadní lampy, fotky budou co nejdříve =)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Opel Vectra C - 2,2 DTI

Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nic vážného a ty 2 mouchy byly odstraněny bezplatně

praktičnost
8

Malý otvor do zavazadlového prostoru, ale co by jste chtěli od 4dv.

prostornost
9

Mohlo by být více místa pro levou nohu vedle spojky

jízdní vlastnosti
9

Lehce nedotáčivé, ale na předokolku s velkým dieslem to mohlo být mnohem horší.

jízdní komfort
8
provozní náklady
9

průměr. spotřeba 6,2l/100km u motoru 2,2 je slušná

výkon motoru
8

z 2,2 by šlo dnes dostat víc, ale na rok 2003 to je v pohodě

hlučnost motoru
9

Ve vysokých otáčkách 4000-5000 by mohla být menší, ale jinak je velice kultivovaný. Do 3500 nepoznáte, že jde o diesel

kvalita sedadel
10

Výškově stavitelné + sklonově nastavitelné (je v jakési kolíbce, kdy se zaklání či předklání opěradlo i se sedákem, nastavíte si proto ideální podepření nohou a sklon sedáku) + nastavitelná bederní opěrka

brzdy
9

všechny kotoučové + brzdový asistent (už v prním okamžiku doteku nohy s pedálem rozpozná podle rychlosti nohy panické brždění a ihned začne brzdit maximální možnou intenzitou v době kdy noha teprve sešlapuje pedál a tím zkrátí brzdnou dráhu na fyzikální m

zavazadlový prostor
7

Jak jsem již psal malý vstupní otvor






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…