Recenze
Opel Vectra J 96
Technické info
Přezdívka auta Opel Vectra Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 74 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Jedná se o Vectru B před faceliftem (možná je i hezčí, než po faceliftu, celkově vyváženější vzhled. Faceliftovaná verze má na mě až moc mohutný zadní nárazník, ale to je věc vkusu, nikomu nevnucuju.) Motor 1.6 16V, mnohými lidmi zatracován, jako slabý žrout oleje a benzinu. Chápu, že někdo se s tím asi setkal, ale já ne. :-) Výkon je, pro mě, dostačující, spotřeba benzinu taky (po Praze v zácpách do 10 l/100 km, mimo zácpy cca 8,5 l/100 km a mimo město, když jedu normálně, tak i 6,5 l/100 km. Spotřeba oleje - dolévám, ale ne nějak přehršle. Samozřejmě záleží na stylu jízdy.
Motor šlape bez problémů i po 140 00 km, je velmi tichý, nic neklepe, žádné pazvuky. Prostě žádné stížnosti. Jediné, kdy výkon motoru trochu nestačí, je v případě zapnuté klimatizace. Musím na to myslet třeba při vjíždění do křižovatky nebo při předjíždění. Jinak mě auto nikdy nezklamalo. Jediný problém se vyskytl s klimatizací - uchází. Řešil jsem to výměnou prasklé trubky, ale ta praskla znova (patrně méně kvalitní náhradní díl). Momentálně klimu řeším.
Co se týká podvozku, tak je po výměně tlumičů a čepů řízení. Zadní náprava OK, pouze po umytí aktivní pěnou v myčce mi asi pár měsíců vrzaly silentbloky, což ustalo. Podvozek je výborně udělán, ikdyž říznu zatáčku ve větší rychlosti, auto sedí jako přibité (info o kolech - hliníkové ráfky "Dezent F", pneu 195/65 R 15). Brzdy v pohodě, ABS dobře seřízené. Pohodlí je v autě víc než dostačující, obzvlášť to platí o zadních sedačkách. Ty přední ještě plánuji dovybavit loketní opěrkou. Ani po dlouhé cestě nebolí záda ani nic nikde netlačí. Pro mnoho lidí, co jsem vezl, je obdivuhodné ticho v kabině auta, a to i za větších otáček motoru.
Auto si sám trochu dovybavuji a vylepšuji k obrazu svému, např. jsem sehnal a nainstaloval originál ostřikovače světlometů (výborná věc v zimě), chromovaná maska chladiče, vnější kliky dveří lakované v barvě karoserie, černé polepy sloupků, spoiler kufru s brzdovým světlem, zadní lampy s kouřovými blinkry a couvacími světly, litá kola, při odemčení dálkovým ovladačem osvětlení chodníku přede dveřmi (vyhotoveno podle vzoru koncernu VW - na vnějších zrcátkách), osvětlení prostoru pro nohy, automatické uzavření oken při zamknutí auta, středový panel (ovládání klimatizace a topení, rámeček kolem rádia, držáky nápojů) potažen fólií "broušený hliník".
Originál vábava z výroby: Dálkové ovládání centrálního zamykání, rádio s CD přehrávačem, 6 reproduktorů, manuální klimatizace, přední elektrická okna, 4x airbag - řidič, spolujezdec, a u každého ještě boční. Výškově stavitelné sedadlo řidiče, předpínače bezpečnostních pásů, bederní stavitelné opěrky.
Silné stránky
Celkový design. I po 12 letech vypadá přitažlivě, elegantně, vyváženě a neokoukaně. Prim hrají většině lidí známá vnější zpětná zrcátka. Mě osobně se líbí mohutnost auta, a když se podpoří širšími koly, je to dokonalé, téměř majestátní. :-)
Jako další silnou stránku vidím přehledně uspořádaný interiér, včetně ovládacích prvků přimo pro řidiče. Plus dávám také displeji rádia na velmi dobrém místě (jen málokdy ho osvítí sluníčko a je tím pádem dobře čitelný. Mimochodem zatím nemám ani problém s tzv. "rozsypaným čajem" kdy displej přestává zobrazovat některé segmenty.
Dále obrovský kufr. Odvezl jsem krosny a batohy od 10 lidí z cyklokurzu, vše v kufru. (kromě kol samozřejmě :-)) )
Neopomenutelná a výborná věc na Vectře - oblý přední nárazník. Při parkování v řadě za sebou je k nezaplacení. Žádné odírání rohů. :-) A je také velmi pevný. Oproti například starším Fordům - kde na každém druhém autě chybí kus nárazníku po sebemenším karambolu. Mimochodem také zakomponování mlhovek je nenásilné a příjemné.
Slabé stránky
Při zapnuté klimatizaci motor trošku nestíhá, ale nic hrozného. Hold není to sporťák. Ikdyž dá se pěkně provětrat. Např. na dálnici jsem nikdy neměl problém s předjížděním, ani s dostatečně rychlým rozjezdem.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- provozní věci (olej svíčky, filtry,...)
- čepy řízení
- tředí díl výfuku
- právě mi praskla přední pružina pérování. Jel jsem a zvenku auta se ozýval zvuk, jako kdybych vezl na podvozku tašku plnou lahváčů. Zevnitř nic nebouchalo, auto stálo "normálně rovně", ale pro jistotu jsem ho do servisu dal. Levá praskla teď, docela velkej kus a na pravé byl odlomený kousíček z konce. :-) Oprava celkem 2500 Kč a drandím dál.
- Přes nasolenou zimu mi trošku vykvetla hrana dveří řidiče a spoj zadního lemu a prahu taky na řidičově straně. Na jaře bych to rád opravil.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v auto ESA, absolutně bez problémů, můžu doporučit a pochválit velmi příjemné jednání.
Novinky v recenzi
Výměna rozvodů
ve 159000 t km jsem nechal vyměnit rozvody, vodní pumpu, klínový řemen a samzřejmě olej. Taky bylo třeba dát nové brzdové destičky. Jo a spolu s vodní pumpou taky chladicí kapalinu. :-)
prasklá pružina
na začátku února se objevila prasklá pružina pérování. Vše dopadlo dobře a už je opraveno...
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (1998) Majitel: TiRa
Přidáno: 30.3.2008 289 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (2000) Majitel: Dragon.001
Přidáno: 28.4.2007 558 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Vectra (1996) Majitel: 73.vojta
Přidáno: 28.6.2013 49 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Opel Vectra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 569 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Opel Vectra (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.5.2008 179 Majitel 9.69 Uživatelé