Recenze
Technické info
Přezdívka auta Hyundai ix 35 Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:3200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 167 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 465 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
KAPITOLA PRVNÍ,ANEB JAK JSEM K ix35 PŘIŠEL
Zadání znělo jasně,je třeba nahradit již letitýho Megana,který ač se jeví jako celkem spolehlivý vůz,ale otázka je,jak dlouho ještě.
Neměl jsem vůbec žádnýho favorita,takže jsem začal takříkajíc s čistým stolem a začal jsem tedy sondovat net.Základ byl,že nový auto musí sednout jak mě,tak i manželce a s tím,že bude využíváno v 80% ve městě,základní motorizace stačí,musí se tam naskládat 5 lidí,designově dobře zvládnutý interiér (na to jsem prostě pes,jelikož ho má člověk pořád před očima),cena kolem 400 tisíc a já mám právo veta,protože doma vlastně vládne patriarchát.To jsem ovšem ještě netušil,že výběr bude probíhat s přestávkami skoro půl roku.
První v řadě byl PEUGEOT 308SW po faceliftu (dobrá cena,grandiozní vnitřní prostor,pohledná palubka),nevybrán z důvodu nedání 7 tis. slevy na skladovku,kterou bych se dostal na cenu druhého dealera (zde se ovšem zadávalo do výroby) a já jsem v tu chvíli chtěl auto hned.Tímto se ve mě probudila ješitnost a já jsem 308 zavrhnul.
Další auto navrhla manželka a to OCTAVII COMBI,ale zůstalo jen u návrhu,jelikož jsem to kategoricky odmítnul s tím,že nejseme obchoďáci.
Poté výběr vyůstil na MPV.
Tady jsem projel FORD Grand C-max,MAZDU 5,VW TOURAN ale žádný z nich mě nijak neoslovilo.
Už jsem se začal zabývat myšlenkou,že si prostě nic nekoupím,když jsem někde narazil na test YETIHO a tím jsem se dostal do třídy SUV.
Po selekci SUVéček byl výběr nakokonec takový(řazeno od favorita):KIA SPORTAGE,ŠKODA YETI,HYU ix35
Proč nakonec ne SPORTAGE -vadil mi smrad z plastů,palubka mě nezaujala,nemohl jsem se vysoukat ze zadních sedadel ven (hrozně úzký otvor zadních dveří) a nedovedu si představit ne zrovna ohebnou a hubenou tchýni,jak se souká ven.
Proč nakonec ne YETI -stísněnej a nehezkej interiér,pocitově malý auto,spolehlivost motoru TSI (kamarád dělá v autorizačce škodovky a ty věci,které mi obecně o TSI-čkách vyprávěl se mi jevilo skoro až jako průser)
Proč nakonec ix35 -první auto do kterého když jsem sednul,rozhlídnul jsem se,tak jsem řekl,"kurva,to by šlo",překvapil mě vzdušný interiér (oproti 2 předchozíma),prostě mě pocitově auto sedlo a na to já hodně dám,po následným projetí bylo rozhodnuto.
KAPITOLA DRUHÁ,ANEB CHCI SLEVU
Nabuzen tím,kde sleva u peugeotu dosahovala 18%,tourana10%,yetiho 15%,c-maxu 7% a nehledě na výhodný financování koncernu.Tudíš jsem začal jednat o slevě,ale u dealerů to byl boj skoro jak s větrnýmy mlýny.Nakonec jsem se dostal na doplňcích na slevu 5% z ceny,což považuju jako prohru.
KAPITOLA TŘETÍ,ANEB KOREJEC
Byli doby a není to tak dávno,kdy bych si o korejce tzv. neopřel ani kolo a najednou ho mám mít doma a navíc v SUV???Vždyť tato kombinace bude akorát voda na mlýn různých pseudoznalců ve virtuálním internetovým světě.Ale co,vzpoměl jsem si na frázi ze Švejka,co řekl hostinský Palivec.Sice není doslovným překladem,ale "ať si každý žvaní co chce".
KAPITOLA ČTVRTÁ,ANEB SEZNAMOVÁNÍ,JÍZDA ATD.
ix 35 je ve výbavě trikolor,tudíš bych řekl,že vše potřebný je na palubě.Je to celkem nezvyk vystoupat tzv. o patro výš v posedu za volantem,zjména v zatáčkách byla jízda jakási divná,ale po nějakých najetých kilometrech už to pak člověk přestane vnímat a pracuje s tím,co je.Co je ovšem vynikající je neskutečný výhled a přehled před sebou o dění provozu kolem.Další plus je pohodlné nastupování a vystupování.
Ideální polohu za volantem jsem si našel bez žádných potížích po pár kilometrech.Ovšem boční vedení sedadel má takřka nulovou hodnotu.Paradoxně ho tam ale vůbec nepostrádám,jelikož to opravdu žádný trhač asfaltu není.
Volant se dobře drží,ovšem kolem středu se mi zdá řízení trochu blátivý (ale srovnávám to se svojí Alfou,která má extra strmý řízení),ale řízení nijak neobtěžuje a tak to má i zřejmě být.
Převodovka řadí přesně,tudíš absolutně bez výhrad
Motor si opravdu nechá hodně líbit.I relativně podtočený motor se ochotně sbírá už od 1200 otáček (tuto věc by třeba megan II neschroupnul),snažím se ale tuto věc moc nepraktikovat a také rádce řazení směle ignoruju.A těch 99 kw jsem už také nejednou využil,ale člověk nesmí být líný a motor vytočit,jelikož jsou položený celkem vysoko a potom auto uhání hodně slušně.Celkově povedená atmosféra.
Podvozek je vzadu víceprvkový,na nerovnostech neodskakuje.Na můj vkus ESP zasahuje moc brzo,jelikož mu stačí trochu ostřeji projetá zatáčka,kde se ještě ani neprojeví nedotáčivost.Ale tuším,že se dá vypnout.Oproti meganu má neskutečně pohodlný podvozek (doplňuji,že na 17 znatelně přitvrdil),tudíš se jízda stává plavnou.Zřejmě 70 profil gumy dělá svoje.I když v testech se dočítám,že je podvozek patří k tvrdším,já to ale nepozoruju.
Brzdy mají hodně ostrý nástup o čemž se přesvědčil prodejce při předávání,když jsme dělali projížďku.Já to zadupnul jak jsem zvyklej a už jme byli na čelních sklech.
Spotřeba se zatím odvíjí takhle:mimo město 7,3 l/100 město 8.5 l/100
Nejezdím dle rychlostních limitů,ale zase je výrazně nepřekračuju
KAPITOLA PÁTÁ,ANEB SHRNUTÍ
S autem jsem spokojený i když má nějaký mouchy (ale který nemá).Každopádně manželka je pořád z auta nadšená a tak to má být.
Silné stránky
-design interieru
-prostornost
-vzhledem k objemu výkon motoru
-velká zrcátka
-účinek brzd
-odhlučnění motoru
Slabé stránky
-umístění ovládání palub.poč. na palubce za
volantem
-při stání na volnoběh je spotřeba dle palub.poč.
20l
-letní pneu Hankook optimo oproti zimním nokianům neskutečně hučí (shity)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
dobrý
Přidat názorDiskuse: Hyundai ix35
- Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlný podvozek? 03.05.2012 20:29 Merkur
- Re: Re: Re: Re: Pohodlný podvozek? 03.05.2012 15:40 FISHkaa
- Re: Zajimavý postup výběru 22.03.2012 15:45 kapitan.9
- Re: Re: Zajimavý postup výběru 21.03.2012 19:20 Merkur
- Re: Re: Za 21.03.2012 19:12 Merkur
- Re: Re: Re: Pohodlný podvozek? 21.03.2012 19:11 Merkur
- Re: Zajimavý postup výběru 20.03.2012 20:20 FISHkaa
- Re: Za 20.03.2012 20:17 FISHkaa
- Re: Re: Pohodlný podvozek? 20.03.2012 20:15 FISHkaa
- bratříček 20.03.2012 20:04 FISHkaa
- Re: Zajimavý postup výběru 19.03.2012 17:29 Merkur
- Zajimavý postup výběru 15.03.2012 17:52 kapitan.9
- Re: Re: Pohodlný podvozek? 13.03.2012 17:48 Merkur
- Re: Pohodlný podvozek? 13.03.2012 14:38 LP130i
- Re: Za 13.03.2012 07:46 Nerez
- Re: Za 13.03.2012 00:57 Bully_
- Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlný podvozek? 12.03.2012 22:48 Ronault.
- Za 12.03.2012 22:36 saldy
- Re: Re: Re: Re: Pohodlný podvozek? 12.03.2012 22:28 Merkur
- Re: Re: Re: Re: Stání na volnoběh. 12.03.2012 21:55 Ronault.
- Re: Re: Re: Pohodlný podvozek? 12.03.2012 21:53 Ronault.
- Re: Re: Re: Pohodlný podvozek? 12.03.2012 21:18 Merkur
- Re: Re: Re: Stání na volnoběh. 12.03.2012 21:14 Merkur
- Re: Re: Re: Stání na volnoběh. 12.03.2012 20:47 matii
- Re: Re: Stání na volnoběh. 12.03.2012 20:28 Ronault.
- Re: Re: Pohodlný podvozek? 12.03.2012 20:28 Ronault.
- Re: Pohodlný podvozek? 12.03.2012 19:38 Merkur
- Re: Stání na volnoběh. 12.03.2012 19:36 Merkur
- Pohodlný podvozek? 12.03.2012 18:27 Ronault.
- Stání na volnoběh. 12.03.2012 17:07 esenbe
Další vozy Hyundai ix35
-
Hyundai ix35 (2014) Majitel: Stephen
Přidáno: 14.4.2015 129 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2013) Majitel: chetoos
Přidáno: 26.5.2014 79 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2014) Majitel: smarek
Přidáno: 16.7.2014 199 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2013) Majitel: MartyStep
Přidáno: 24.12.2013 209 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2013) Majitel: ixik35
Přidáno: 28.11.2015 09 Majitel 8.67 Uživatelé