Recenze
Hyundai ix35 2.0 CRDi TriKolor 4x4
Technické info
Přezdívka auta Třicetpětka Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 392 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 465 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Dobrý den,
vítám Vás u mé recenze. Tato již třetí recenze bude poněkud kratší protože je firemní a tímpádem pádem odpadá dost témat.
Firma ve které pracuji spolupracuje z firmou hyundai prozatím jsem měl v práci hyundai i30. Před zhruba dvoumi týdny jsem dostal do vínku novou hyundai IX35 2.0 CRDi 4x4 135kw. Tak jen na ujasněnou aby to nevypadalo, že se chlubím cizím peřím :)
Velmi jsem se na auto těšil, protože jsem nikdy v SUV nejezdil. Často jsem slýchal, že kdo se jednou sveze v SUV už nechce jinak. Já to tak úplně potvrdit nemohu.
Vzhledem k tomu, že cesta jak jsem se k autu dostal není moje zásluha tak myslím, že mohu vynechat výběr vozu a přejdu rovnou k mým subjektivním pocitům z auta.
Začnu vnějškem auto jsem samozřejmě vídal běžně na ulici a celkem se mi vždy líbilo. Až při nastupování jsem si ale uvědomil, že je tak trochu větší, než se mi běžně na ulici zdálo. Hyundai je z venku alespoň podle mého názoru hezká a vyvážená, ale vzhled musí hodnotit každý sám. Je pravda, že teď když vyšel facelift je mi líto, že jsem si na něj nepočkal. Také kola by mohla být o paleček větší. No po bitvě je každý generál.
Vevnitř je vše tak jak má být, kvalita korejců se hodně zvedla. Co se týče výbavy ta skýtá:
-Vyhřívání předních a zadních (!) sedadel
-tempomat
-radio s bluetooth
-asistent sjezdu z kopce
-uzamykatelný pohon 4x4
-el. ovl. a sklápěná zrcátka
-park senzory
-vyhřívané přední sklo
-polokožené sedačky
-aut. klima
-vyhřívaný volant
Výbava auta je poměrně slušná já mám rád displeje a tak bych ocenil dotyk displej s navigací popř. parkovací kamerou na kterou jsem byl zvyklý z i30. samozřejmostí je vyšší posaz, kterým zrovna neholduji, ale sedadla jsou dobrá. Osobně nemám rád kůži, ale tady v podstatě sedíte na textilu a v kůži jsou jen boky sedadel a je to pro mě idealní. Tyto sedadla jsou bez příplatku ve výbavě TriKolor. Malinko přeci jen zaostává chod a vzhled tlačítek na volantu a ovládání oken. V interiéru nicméně nic nevrže a vše je jak má být. Co naopak musím pochválit je vyhřívání volantu funguje skvěle, naproti BMW X5 kde mi to přišlo až moc silné a nakonec volant ani nebylo přijemné držet
Co se týče motoru a podvozku motor je dostatečně silný. Přitom kultivovaný a slyšet je jen minimálně při klidné jízdě. Ozve se vyšších otáčkách, na dálnici bohužel v těch vyšších otáčkách jezdit budete muset, protože je šestka krátká. Klidně bych někomu doporučil slabší motor, 135 kw stejně nevyužijete já si občas na křižovatce udělám radost "podlahou" při rozjezdu. 4x4 dělá na rozjezdu opravdu hodně. Co jsem se dočetl poháněná jsou většinou přední a zadní se připojují až při ztrátě trakce těch předních. K motoru nemám jedinou výhradu, až na spotřebu, když se opravdu snažím jezdím za 6.5 a to je můj rekord normálně jezdím za 8, ale když spěchám už jsem měl průměr i 13 O:).
Z podvozku jsem malinko zklamaný nebo spíše překvapený... čekal jsem jak si v autě budu hovět a jezdit jak na polštářku namísto toho je hyundai vcelku tvdý a opravdu to ani přes kanál není med. Zato se auto nenaklání tak, jak jsem čekal, ale v takovém autě jsem předpokládal komfort, protože v SUV se stejně nezávodí. Na dálnici jak už jsem psal taky není doma díky krátké šestce a velkému odporu vzduchu.
Konečný dojem je vcelku dobrý, ale tak nějak mám pocit, že to auto není pro mě a nebo také, že není prostě nikam :D Na dálnici nepatří a je zbytečné. Do terénu nemůžu úplně soudit, ale příde mi dost nízké a tak se snad hodí nejvíc do města jak bylo asi plánováno ale je to zbytečnost . Ve městě nepotřebujete 135kw ani 4x4. Zatím jsem v terénu auto nezkoušel, až bude příležitost poreferuji :) Já se tedy do auta nezamiloval, ale cestování je vcelku příjemné a pomalu si zvykám, že jsem výše než průměrný účastník provozu. Motor je živý, prostor vevnitř i v kufru dostatečný jen spotřeba vyšší. I když nenadchnut tak spokojen :)
Silné stránky
-síla motoru
-dobrá výbava
-auto je solidně zpracováno
Slabé stránky
-tvrdší podvozek
-spotřeba
-při hovoru přes bluetooth špatně slyším a chraptí to, nevím proč....
- nevím co se u kol děje, chybí mi jakákoli odezva, přeposilováno
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ješte je na to brzo !
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nemůžu hodnotit
Novinky v recenzi
Terén
Automobil dává mnohem větší smysl v zimě. Je příjemné nepřemýšlet o nandavání řetězů za tmy bez rukavic :D Nepočítá se samozřejmě s žádným Offroad řáděním ale i onroad se 4x4 hodí na zmrzlém kopečku :)
Srovnání s novou generací X5 F15
Dobrý den,
měl jsem tu možnost otestovat nové bmw X5 s motorem M50d u tohoto modelu je zajímavá hlavně hodnota 740 N.m. a z 0-100 za 5.3 s. S tím že jsem auto projel pořádně jak v terénu tak na okruhu i v normálním provozu přemýšlel jsem o samostatné recenzi. Nakonec jsem si to rozmyslel, protože si myslím že na tyto recenze patří auta se kterými jezdíme denodenně a je to spíš o problémech po dlouhodobějším používání a tak tu popíšu jen malé srovnání.
Auto je neskutečné. Musím uznat, že výkon je opravdu znát,ale nadruhou stranu všechno je takové utlumené a komfortní.
Pocitově jakoby snad (až na ten zvuk) měla hyundai ve zrychlení lepší hodnotu i když v reálu tomu samozřejmě tak není.
BMW prostě jede jako "kráva" ale nedává vám o tom moc vědět, stalo se mi, že jsem jel na okrsce 160 ani jsem nevěděl jak....
Nemám zase srovnání s jeho konkurenty ale takové auto by pro mě mělo smysl.
Auto je rychlé komfortní a umí projet každou zatáčku nesmyslně rychle.
je pro mě ztělesněním toho co od SUV čekáte. Hyundai pro mě nemá praktické využití a tak to bude.
Ješte co se týče spotřeby BMW(280kw) žere stejně jako Hyundai (135kw) :P
Závod na křižovatce
Dneska se mi stala legrační věc. Vedle mě na křižovatce zastavil mladší kluk v trojkovém BMW a bylo jasno, že vyzkoušíme závod z nuly na 70 jak je povoleno :) Na zelenou jsem vystřelil jak z praku a získal slušný náskok bohužel při zařazení druhého stupně mi ESP zabrzdilo kola protože situaci vyhodnotilo jako nebezpečnou a já vypadal jak trouba co neumí zařadit nakonec to bylo tak nák vyrovnané ale styděl jsem se :D příšte už budu ESP vypínat když pojedu jen rovně nevím co ho tak pobláznilo
Přidat názorDiskuse: Hyundai ix35 2.0 CRDi TriKolor 4x4
- krátká 6kvalt 11.09.2015 15:38 kolajda
- Re: Re: ESP při "závodění" 26.01.2014 16:24 HonzoiS
- Re: ESP při "závodění" 25.01.2014 22:20 MartyStep
- ESP při "závodění" 25.01.2014 21:57 Philip1
- Hodnocení 28.12.2013 14:47 MartyStep
- Re: auto je to pěkný 28.12.2013 14:47 MartyStep
- auto je to pěkný 27.12.2013 00:15 michalpneu
- Re: Re: podvozek 27.12.2013 00:08 michalpneu
- Re: Re: Re: Re: Tak benzín nebo nafta? 25.12.2013 14:03 MartyStep
- Re: Re: Re: Tak benzín nebo nafta? 25.12.2013 07:55 Vranis
- Re: Re: Tak benzín nebo nafta? 25.12.2013 07:50 Vranis
- Re: Kam s ním 25.12.2013 01:31 MartyStep
- Re: Tak benzín nebo nafta? 25.12.2013 01:19 MartyStep
- Kam s ním 24.12.2013 23:16 Iron
- Tak benzín nebo nafta? 24.12.2013 23:04 Nerez
- Re: ok 24.12.2013 21:48 MartyStep
- ok 24.12.2013 15:40 petrumr
- Re: Re: podvozek 24.12.2013 13:04 MartyStep
- Re: podvozek 24.12.2013 12:57 poterienko
- podvozek 24.12.2013 11:09 Verny_2013
Další vozy Hyundai ix35
-
Hyundai ix35 (2014) Majitel: Stephen
Přidáno: 14.4.2015 129 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2013) Majitel: chetoos
Přidáno: 26.5.2014 79 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2012) Majitel: Merkur
Přidáno: 12.3.2012 3010 Majitel 9.60 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2014) Majitel: smarek
Přidáno: 16.7.2014 199 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2013) Majitel: ixik35
Přidáno: 28.11.2015 09 Majitel 8.67 Uživatelé