Recenze
Mitsubishi Pajero Wagon Mitsubishi Pajero III Wagon GLS 3,5 V6 GDI
Technické info
Přezdívka auta Prcek Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:231000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 24 objem [cm3]: 3497 výkon [kW]: 149 kroutící moment [Nm]: 318 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Po zhruba 6 měsíční anabázi s vybíráním auta, kdy jsem na začátku neměl ani jasnou představu co si pořídit to skončilo koupí Prcka. Opravdu jsem začal s výběrem na sporťácích, říkal jsem si že k mládí takováhle nepraktická hračka patří. Po několika zkušenostech jsem od toho upustil. Dál jsem přemýšlel nějakou zajímavou limuzínu. Až nakonec jsem se tak nějak zamyslel a svezl velkým množstvím dalších aut a rozhodl se pro něco ve stylu SUV/Offroad. První myšlenka byla na Pajero Sport a to z důvodu, že se mi dlouhá léta líbilo, jenže pak jsem se svezl a zjistil že auto je na mě malé a prostě to nebylo ono. Přemýšlel jsem dokonce i o BMW X5 - ale to opravdu nevím co mě popadlo - svezl jsem se a nic moc.
Výběr tedy padl na klasické Pajero, zaúkoloval jsem tedy známé aby se poptali jestli někdo něco takového nemá. Jednou odpoledne právě zavolal známý, že jeden kamarád prodává právě takové auto ale ještě do telefonu mi řekl že je to benzínová verze, trochu jsem ohrnoval nos a říkal že bude hrozná spotřeba atd. ale po promyšlení jsem si řekl, že se alespoň svezu.
Když jsem dorazil na místo stálo už Pajero připraveno na jízdu a prohlídku. Jelikož jsem šťoura tak jsem ho prolezl skrz na skrz a nedokázal pochopit, že auto vypadá s nájezdem přes 200 000 tak dobře a je v takové kondici (Abych to vysvětlil, auto servisoval právě uvedený rodinný známý(stará se o všechny Mitsubishi u nás v rodině) a servisoval tohle auto od nového vozu a servisuje ho stále. Navíc bývalý majitel byl opravdu velmi pečlivý takže s čímkoli co se naskytlo hned letěl ke známému. No a já jakmile jsem se svezl a auto prohlídl jak nejlépe umím jsem ho prostě musel mít. Chvíli jsem ještě přemýšlel kvůli spotřebě ale to jsem si brzy vyzkoušel.
Teď konečně k autu:
Auto je již III. generací velmi oblíbeného a úspěšného offroadu Pajero. Poprvé se tato generace objevila v evropě myslím v roce 2000. Tato generace je revoluční z pohledu podvozku, jelikož dostala koncept odzkoušený na Dakaru - pomocný rám a nezávisle zavěšená jednotlivá kola. Tato změna podvozku místo dříve tuhých náprav přinesla několi výhod. S autem se dá obstojně jezdit na silnici, jednotlivé kola umožňují větší průvěs. Auto také disponuje pohonem 4x4 SuperSelect II.
Konkrétní Auto je ročník 2003 - již po faceliftu - nová maska a kulaté mlhovky, jiná zadní světla, integrovaná anténa v okně atd.
Motorizace - 3,5 V6 GDI - přímovstřikový benzínový šestiválec s příjemným výkonem 149 kW a kroutícím momentem 319 Nm - většina je k dispozici asi od 1500 otáček. Co se motoru týče tak je to jedna z nejlepších částí auta. Servisně nenáročný - servis jednou za 90 000 km - ne jako diesel, který má věci jako výměny palivového filtru, odtlakování palivového systému atd. Tady se opravdu jednou za 90t km vymění rozvody a platinové svíčky a jede se dál. Samozřejmostí je výměna oleje každých 15 000 km. Co se týče spotřeby oleje tak v manuálu je až 1l/1000km ale je to silně odvislé od stylu jízdy. A to největší překvapení na celém motoru? - Spotřeba: Město 14l, Dlouhé vzdálenosti 10,5l a průměr je 12l. Není to Octavia za 5,5 nafty ale na tu hmotnost a pohon si myslím velmi dobré.
Převodovka:
Automatická skříň s 5ti stupni, která řadí ekonomicky a naprosto neznatelně. Je i dost intuitivní, opravdu spokojenost. A naprostá libůvka je pohon 4x4 - Superselect II - umožňuje jezdit neomezeně rychle i s připnutým 4x4, má samozřejmě mezinápravový diferenciál a redukci.
Nádrž - téměř 100l nádrž vystačí na dojezd kolem 700 km. Akorát placení, když berete plnou je trochu k pláči :)
Výbava:
Interiér:
- kožené, elektrické sedačky samozřejmě s výhřevem
- Originální audiosystém Mitsubishi
- 3 řada sedadel v podlaze kufru
- oddělená ventilace pro zadní a 3 řadu sedadel
- Velký šíbr
- automatická klimatizace
- dřevěný dekor a hlavně volant
- vyhřívaný podklad předních stěračů
- auto je N1 - tudíž poslední okna jsou zamřížovaná ale díky legislativě je už mříž několik let venku
- ......
Exteriér:
- originální zadní spoiler
- chromovaný kryt rezervy
- originální osvětlené nášlapy
- ostřikování světometů
- hagusy
- zatmavení oken od B sloupku
- 16" kola s obutím 265/70
Silné stránky
Určitě motor, kolikrát mě to až vyděsí jak lehce s tou váhou porušuje rychlostní limity. A blbečky s vytuněnýma autama taky děsí že mě buď nemůžou dojet a nebo dostanou čočku od krabice na semaforech :)
Zvuk motoru
Pohon 4X4 SuperSelect II
Celkové naladění podvozku - vyžehlí vše, v terénu je výborný a na silnici se taky neztratí. Je to dáno konstrukcí - podpůrný rám a nezávisle zavěšená kola - v terénu dovolí až neuvěřitelný průvěs kola a na silnici zaručují stabilitu.
Prostornost - jedno z mála aut do kterého se pohodlně vlezu (197cm a 120 kg), Obrovský kufr
Praktičnost - po sklopení sedaček vznikne naprosto rovná plocha, všude mnoho odkládacích prostor. Jediné co postrádám je držák na velkou 1,5l láhev.
Slabé stránky
Spotřeba ve městě
Manipulace na parkovišti - mezi dorazy řízení je asi milion otáček
Možná ještě brzdy - ale je to offroad a s tím se tak nějak musí počítat. Pro porovnání jsem jel třeba s Patrolem a tam jsou ty brzdy snad ještě horší
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto opravdu bytelně postaveno, takže mé zkušenosti s poruchami jsou nulové. Navíc jsem auto kupoval po všech předepsaných servisech takže mám na dlouho klid a náš rodinný mechanik je bez práce.
Jediná zkušenost je s pneuservisem - člověk se musí ptát na jakou váhu mají zvedáky aby mohl vůbec přijet - do té doby neznámá zkušenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil od soukromníka, pán velmi starostlivý a pečlivý. Přístup perfektní a máme dobrý vztah - časem čekám až bude prodávat své nové Pajero 3,8 :)
Prodej
Auto je momentálně na prodej....
Novinky v recenzi
Původní reklama
Sice na lehce jinou motorizaci ale nemohl jsem si to odpustit :) je prostě boží a perfektně ukazuje duši toho auta.
Koberečky - Mitsubishi
Jediná věc, která mi v interiéru vadila byly staré a dost rozdrbané koberečky - naštěstí v jednom výborném Mitsubishi autosalonu poblíž je měli skladem tak jsem tam zajel a paráda. Hlavně konečně někdo inteligentně přemýšlel a nejen že u řidiče je na kobereček háček, ale všechny mají zespodu pásky suchého zipu aby hezky držely jak mají. Ač je auto už 8 let staré tak někdo opravdu přemýšlel, když ho dělal. Jinak myslím že za 1000 Kč origo je dost v pohodě, zakázkově šité neorigo mi nabízeli za 800.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Pajero Wagon Mitsubishi Pajero III Wagon GLS 3,5 V6 GDI
- Re: Môže byť 03.07.2011 00:28 Matyn
- Re: Re: Re: Tak to je krasavec:-) 27.06.2011 11:49 Slavek-TDM
- Re: Re: Tak to je krasavec:-) 24.06.2011 22:07 Matyn
- Re: Re: Tak to je krasavec:-) 24.06.2011 11:22 murcix
- Re: Tak to je krasavec:-) 24.06.2011 10:35 Slavek-TDM
- Re: Re: Môže byť 23.06.2011 22:31 murcix
- Re: Tak to je krasavec:-) 23.06.2011 22:04 Matyn
- Re: Môže byť 23.06.2011 22:03 Matyn
- Tak to je krasavec:-) 23.06.2011 21:35 Myszan
- Môže byť 23.06.2011 17:04 murcix
Další vozy značky Mitsubishi
-
Mitsubishi Pajero Wagon (1991) Majitel: Doki176
Přidáno: 22.11.2015 18 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: faltaIX
Přidáno: 12.3.2011 8010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mitsubishi L200 (2007) Majitel: chup44
Přidáno: 2.3.2013 810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.12.2009 649 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.10.2008 259 Majitel 9.88 Uživatelé