Recenze
Trabant 601 Trabant 601
Technické info
Přezdívka auta Mazel Rok výroby 1988 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 2 objem [cm3]: 595 výkon [kW]: 19 kroutící moment [Nm]: 54 zrychlení 0-100 km/h [s]: 30 maximální rychlost [km/h]: 128 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 415 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Klasický Trabant 601, vpředu i vzadu příčné listové pero (jeden z posledních před nástupem vinutých pružin) široký B sloupek.Motor o obsahu 595 kubických cm výkon 26 koní 19.1 kW
Auto jsem koupil cca před dvěma lety,byla to přestavbová karoserie kompletně bez koroze,s novým lakem , starým typem nápravy (homokinetické klouby) a 6V elektroinstalací.
Nyní je z 98% hotový..pouze čeká na silnější brzdy z Wartburga a jiná kola
Silné stránky
Je to auto,které budí pozornost všude.
Silné stránky každého Trabanta
- strmý převod řízení
- i po letech přesné řazení
- volnoběžka na 4.rychl. stupni
- nenáročnost,minimum mechanických a elektronických částí (menší riziko poruchy)
- nízké provozní náklady (pouze benzín+olej, žádná výměna oleje po 10tisících, nemrznoucí směs , seřizování vůle ventilů , výměna rozvodů apod.
- nízká hmotnost - v případě poruchy je řidič schopen auto odtlačit ( i do kopce)
- na svoje rozměry velký zavazadelník..u tudora s horším přístupem
- neklesá na ceně, naopak
- i za sériovým autem se každý otočí
- menší zájem zlodějů
- bezpečnost - v porovnání se stejně starými vozy má Trabant téměř vždy zachovalé deformační zóny (viz.crashtest na youtube a studie prof.Dannera od Allianz)
- zimní provoz, ideální a o mnoho lepší oproti Škodovkám řady 100/120, výborné startování,absence chladící kapaliny,úzké pneu s vysokým profilem 145/80/13,kamkoliv zapadne...vytáhne ho i lidská síla :)
Jelikož jsem Trabantem začal jezdit jako student,byl autem na kterém jsem se "vyjezdil" a děkuji za to.
Díky němu si člověk uvědomí,že rychlost 100km/h může být smrtelná..rozdíl je jen v tom,že u moderního auta si člověk rychlost ani neuvědomí,ale fyzikální zákony platí stejně pro Trabanta i pro ostatní.Stačí se podívat jak dopadne auto při 64 km/h při NCAP testu a uvědomit si,že člověk běžně jezdí na hranici 100/150 km/h
Díky Trabantu jsem se naučil "hospodařit" s minimem výkonu..není umění podřadit a se stádem 100koní (dnes běžná hodnota u 1,4ek) předjíždět...s 26koňmi pod kapotou člověk musí vždy myslet o dva kroky dopředu,aby mohl bezpečně předjet a hlavně dojet.Když jsem potom sedlal silnější auta už jsem přeci jen nabyl víc zkušeností.
Proto mě zaráží politika vydávání řidičských průkazů,kde silnou motorku s maximálkou 300 km/h může sedlat starší (zkušenější) řidič,ale auto které má 800kg a 130koní může řídit kluk s čerstvým řidičákem
Slabé stránky
- vysoký zájem vandalů a opilců o tento typ vozidla
- nutnost míchání oleje do benzínu
- brzdy pouze bubnové (není problém se zástavbou kotoučů Favorit/Felicia)
- menší prostor pro posádku
- novější modely s vinutými pružinami se více kroutí
- kratší životnost motoru (v dobách prodeje to nikoho netrápilo,motory se prodávaly jako náhradní díl za pár Kčs)
- dražší náhradní díly
- nemožnost zamknout se z vnitřku auta,nahrazeno funkcí autoalarmu,pár vteřin po rozjetí se sám zamkne,bohužel se odemkne až při vypnutí motoru,takže když vylezu z nastartovaného auta a nechám zavřená okna,tak jsem v .... :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jelikož auto neslouží k dennímu ježdění,neobjevují se poruchy.
Pouze jednou defekt pneumatiky.
Servisní zázemí mám u stejně "postiženého" člověka s kompletně vybavenou dílnou.
Jedna oprava by se našla...po malém ťukanci v Německu se muselo vyměnit zadní čelo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem jej od známého,za cenu 15.000 jsem koupil auto po laku a bez koroze.V původním stavu
Tuning? To snad ani ne
Ne že bych nebyl příznivcem "přetváření" aut k obrazu svému,ale tuning v českém podání nevyhledávám. (viz www.Tuzing.com )
Auto od doby kdy jsem jej jako polotovar koupil ušlo velikou cestu,na začátku byla vize které jsem se držel.Zachovat co nejvíc originálních Trabantích dílů a poskládat je do (doufám) vkusného celku.Auto je rok výroby 1988 ale stylisticky na úrovni let sedmdesátých,takže tak trochu RETRO.Sedačky jsou původní Trabantí,pouze přečalouněné kůží a prošité,volant je výrobek Nástrojáren Kolín s.p. Jedinou "netrabantí" věcí jsou kola a světlomety původem z VW Golf první generace
Na autě oproti původnímu stavu přibyly tyto věci:
- snížená přední náprava, změna odklonu zadních kol, zvětšení zadních podběhů a rozšíření blatníků
- třídílné chromované nárazníky vpředu a vzadu
- vyklápěcí boční okna, knoflíky z duralu
- nová přední náprava Tripode, 12V elektroinstalace
- starší typ palubní desky,nalakován bíle a doplněn o 1DIN otvor na autorádio
- zpětné zrcátko starší typ
- chromované obroučky předních a zadních světel
- retro blinkry
- celooranžové lampy vzadu
- chromovaná ramínka stěračů
- hliníkové kliky
- dobová zahrádka (Eska NDR)
- kšilt nad přední okno
- retro klakson
- některé části s šachovnicovým motivem
- podložky RZ Trabant
- koberce s výšivkou Trabant
- drátěná kola s adaptéry OG Wire wheels
- interiér původní,pouze přečalouněn světlou kůží,včetně výplní dveří a volantu
- přední světla čirá s křížem VW Golf
- motorový prostor v krémové barvě
- alarm s centrálním zamykáním a ultrazvukovými čidly
- sportovní výfuk s upraveným potrubím s mezitlumičem a doutníkem z Wartburga
- snížené hlavy
- nově poskládaná převodovka s novou volnoběžkou
- v plánu jsou silnější brzdy Wartburg a jiná kola
Můj názor na "tuning" v Čechách vyjadřují samolepky na dveřích auta,po vzoru českých "tunerů" kteří si tam s oblibou lepí OZ racing, Recaro , Momo - ve skutečnosti vlastní kola Stilauto,Sedačky noname a volant SimoniRacing....já jsem si tam nalepil reklamní loga firem z NDR
Novinky v recenzi
Pár novinek (viz. galerie)
Konečně jsem se dostal k poslední úchylnosti která Trabíkovi chyběla... RZ na přání. A na sraze ve Zwickau dostal menšího plyšového brášku. Do galerie přidáno pár fotek z loňské sezóny. I letos se Trabík několikrát objeví na Autodromu Most. 1.5.2018 na akci The Most Trabant 2018 a když to dobře dopadne tak stejně jako loni i na Czech Truck Prix 2018
Dovolená u Baltu 2016
Trabant bez zaváhání dojel k Baltu a zpět...celkem 1150km během 4 dní
Montáž faltdachu
Pro letošní sezónu jediná změna...střecha z Renaultu Twingo
Nové fotky
Tak Tráboš má za sebou polovinu sezóny 2010..přidal jsem nové foto a nový odkaz na video
Novinky
Dnes dostal Trabík novou zahrádku,dečku na motor a zástěrky... tady malé video http://www.youtube.com/watch?v=82L2BedOY_s
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Trabant 601 Trabant 601
- Re: Trabant 01.07.2017 22:45 KubikCv
- Trabant 01.07.2017 15:30 Verny_2013
- Ale ne, 03.01.2015 01:46 Midlosek
- trabant 26.02.2011 12:54 chetoos
- paráda 26.09.2009 10:45 chetoos
- Zvuk 25.09.2009 22:58 KubikCv
- Fajny trabik 25.09.2009 22:44
- Krásný 25.09.2009 21:29
- Re: Tuning 25.09.2009 20:48 KubikCv
- Tuning 25.09.2009 19:59 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Konecne.. 25.09.2009 19:50 kaaRS
- TOP 1 25.09.2009 19:49 Johnny_P
- Video 25.09.2009 19:25 ToumextCZ
Další vozy Trabant 601
-
Trabant 601 (1990) Majitel: Psychobolos
Přidáno: 13.7.2009 259 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Trabant 601 (1988) Majitel: Trábošík
Přidáno: 14.5.2010 4710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Trabant 601 (1986) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.9.2009 49 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Trabant 601 (1977) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.9.2009 010 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Trabant 601 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.10.2008 2610 Majitel 9.57 Uživatelé