Recenze
Škoda Yeti Ambition Plus 1.8 Tsi 4x4 DSG 112 kw
Technické info
Přezdívka auta SUVerén Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 112 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.2
Popis vozu
Psal se rol 2011 a ja se zacal porozhlizet po rodinnem voze. Zadání bylo - automat, 4x4 a pokud mozno v benzinu, jelikoz toho moc nenajezdim. V tom samem roce jsem cetl v jednom nemecke motoristickem casopisu prvni dojmy se Skodou Yeti 1,8 Tsi 4x4 DSG - testy se pro novinare usporadaly na Sibiri. Kazdy den jsem cekal, kdy se na auto.cz objevi prvni jizdni dojmy, ale nikde nic....az po pár mesícich jsem se docetl, ze tato specifikace se bude nabízet pouze v Nemecku a Rusku (k nam se dostala az s faceliftem a nyni ji nahradil motor 1,4 tsi 110 kw).
A tak jsem se zacal porozhlizet i jinde, uvazoval jsem treba nad starsim VW Tuareg nebo SUV od Volva (XC60 je moc povedene auto, jen ten jeho benzin s 210 kw ma udavanou spotrebu 11,7l, coz me odradilo i od Fordu Kuga 1. generace). Tiguan se mi moc nelibi a od Vitary me odrazoval kamos. Výber se zuzoval a tak jsem se 29.2.2012 na prestupny rok vydal do Nemecka na toho Yetiho zeptat. Prodejce byl spokojen, ze presne vim, co chci, takze konfigurace netrvala dlouho. Importer Skody dava od prosince do unora slevy, jelikoz chce podporit slabe prodejni mesice. Takze jsem dostal 1000€(platilo pouze uz jen ten den - byl konec unora) od importera + 2500€ od prodejce. Nabidka to nebyla spatna, ale stejne jsem se jel ten den zeptat jeste do jineho autosalonu. Pan prodejce (Robert Buttenhoff) byl nejdrive velmi ochotny, vypravel o novych modelech Skody, ktere videl na tajnem predstaveni pro prodejce. Celkova sleva byla 4000€ (13%) a tak jsem ten den jeste podepsal objednavku. Vuz mel pry dorazit behem 3 mesicu.
Po par tydnech se vyrojily zpravy o preskakovani retezu u TSIcek a moje radost se dosti zmensila. Nastesti se to tykalo prevazne mensich motoru a rikal jsem si, ze maji jeste dost casu to napravit, nez meho Yetiho vyrobi.
Po 3 mesicich jsem do autosalonu volal a rekli mi, ze az o prazdninach, ze je v koncernu nedostatek DSGecek. Koncem cervence jsem se do autosalonu vydal osobne a hle - muj Yetik tam jiz stal (jeste polepeny ochrannou folii), tak jsem zasel za prodejcem s otazkou, kdy si budu moci auto odvest a dockal jsem se strohe odpovedi :"Az bude auto pripravene, tak vam zavolame, ted mam jeste nejakou praci, naschle." Po teto arogantni odpovedi jsem volal na centralu firmy a pozadal pri prevzeti vozu o jineho prodejce. Bylo mi vyhoveno a 7.8.2012 jsem si sveho Yetiho prebiral v prodejne Mercedesu (majitel ma vice autosalonu ruznych znacek).
Yeti neni ani male ani velke auto - proste tak akorat:)) Auto mam ted jiz 3 roky, najeto 30 000 km a zatim spokojenost. 112 kw vozu bohate dostacuje, brzdou provozu s timto motorem rozhodne nebudete (vykon je ve spojeni s DSG snizen ze 118 na 112 kw) Prumerna kombinovana spotreba je v lete 8,9 L a v zime 9,5 L ( udavana vyrobcem je 8 L) V terenu jsem byl jen jednou, Yeti vse zvladal, ale mel jsem strach, abych neposkrabal 17" lita kola. Par císel snehu Yetimu taky nedela problem a ochotne se "brodi".
SUVecka jsou ted IN, ale me pripada, ze tam clovek sedi jak na bidylku. Diky mensimu kufru bych dnes radeji volil Octavii Scout, ale Octavia je na partnerku jiz moc velka a tak se tesime na pristi generaci Yetiho (ma se pry predstavit v roce 2017), ten snad jiz bude mit velky zavazadlovy prostor a pokud Skoda zachova 4x4+DSG+Benzin, tak radi opet podporime domaciho vyrobce.
Vybava : 1.8 Tsi 4x4 DSG Ambition Plus (bohatsi vybava nez v CR)
Vybava na prani : Matto-hneda metaliza, panoramaticke stresni okno, multifunkcni volant, rezervni kolo, OFF-road paket, chrom-paket, bocni zadni airbagy
Silné stránky
-obratnost
-výhled z vozu
-kvalita zpracování
-tichý motor
Slabé stránky
-mene místa pro nohy na zadních sedadlech (tak nejak jsem tajne doufal, ze i k nám do Evropy se nekdy podiva prodlouzena "cinska" verze Yetiho, ale buhuzel se tak nestalo)
- mensi zavazadlovy prostor, hlavne pokud si doobjednate rezervni kolo
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim vse v poradku, jen jedna vec by byla - kdyz natankuji plnou nadrz, tak je po chvili vuz uvnitr dost citit benzinem, Problem zmizi, az kdyz se objem nadrze opet trochu snizi. Nevim, cim to je, nikdy jsem tento problem u jineho vozu nemel.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
-v autosalonu pomohli se vsemi potrebnymi formalitami.
-diky aroganci prodejce po podepsani smlouvy uz bych zde dalsi vuz nekoupil.
Další vozy Škoda Yeti
-
Škoda Yeti (2011) Majitel: DoktorKubina
Přidáno: 27.2.2014 199 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2016) Majitel: sher-wood
Přidáno: 26.4.2017 29 Majitel 8.62 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2015) Majitel: potemnick
Přidáno: 5.4.2017 77 Majitel 8.57 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2016) Majitel: Pokušitel
Přidáno: 31.10.2018 129 Majitel 8.17 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2013) Majitel: JaHr
Přidáno: 21.10.2017 010 Majitel 6.67 Uživatelé