Recenze

DoktorKubina (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Yeti Škoda Yeti Experience 2.0 TDI/125 kW 4x4

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Yeťák Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:63 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

Miliónový Yeti

Miliónový Yeti aneb motiv k recenzi
Jako obvykle jsem si četl stránky auto.cz a velice mě zaujal test „Škody Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG – Yeti RS“ a zejm. intenzivní diskuse pod článkem v duchu hesel „auto pro novináře“, „Škodovka si na jednom modelu vyzkoušela, zda ty komponenty spolu fungují“ a „to si nikdo normální nekoupí, když za to může mít prémiové a lepší auto“. Tato diskuse mě přivedla k otázce, zda jsem normální, protože jsem si takového Yeti koupil (byť jako referenčku se slevou) a koupil bych si ho klidně a rád znovu nového a ochotně za ceníkovou cenu (s nějakou obvyklou slevou). V zásadě právě ta diskuse mě přivedla k napsání této recenze a pokusu obhájit si (možná i sám před sebou), že jsem normální.


Popis vozu

Škoda Yeti Experience 2.0 TDI/125 kW 4x4 (předfacelift) v téměř plné výbavě kromě vyhřívaného čelního skla, které neobsahoval, protože ho nešlo kombinovat s nezávislým topením, a kožených sedaček. Výbava obsahovala samé příjemné věci, na které se rychle zvykalo, od již zmiňovaného nezávislého topení, přes plný počet airbagů včetně kolenního, jakož i kompletní bezpečnostní výbava, po parkovací senzory vpředu a vzadu, columbuse, elektricky ovládanou panoramatickou střechu, natáčecí bi-xenony, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí a řadu dalších věcí. Nemá cenu je vypisovat, v podstatě vše, co šlo objednat, auto mělo se shora uvedenými výjimkami. A barva? Samozřejmě bílá, je to přece Yeti!


Vlastní zkušenosti

Kladete si otázku, proč jsem si takové auto s ceníkovou cenou cca 970.000,- Kč, když je to jen obyčejná Škodovka koupil? V podstatě právě proto, že je to obyčejná Škodovka, která zas tak obyčejná není, naopak, řekl bych, že v rámci Škodovek a obdobných malých „SUV“ je výjimečná.

Sháněli jsme tehdy nové auto, a protože jsme na něj docela spěchali, chtěli jsme nějaký skladový vůz, případně zánovní referenční auto od dealera Škodovky. Vybírali jsme v červnu 2012 a jako správný mladoboleslavský rodák jsem vybíral samozřejmě nějakou Škodovku. Co také jiného, prostě je mi sympatická a tak nějak mám tu značku rád. Octavii jsem tehdy vyřadil, neboť už byla za rohem třetí generace a druhou generaci jsem prostě nechtěl a čekat na třetí generaci se mi také nechtělo. V úvahu připadal Superb, které jsem si moc přál a Yeti. Superb byl můj sen (ano, skutečně sen, když pominu mé rovněž oblíbené BMW, neboť šlo o vrcholný model Škodovky a tak nějak byl i vzpomínkou na první generaci Superba mých rodičů a jeho jistou reprezentativnost), ale přeci jen trochu usedlý, a to zejm. ve srovnání s Yetim. Módní vlna „SUV“ a předváděcí jízda s Yetim v podstatě rozhodly. Příjemný zvýšený posaz, auto mělo sympatické rozměry, takže i manželce se s ním příjemně jezdilo a parkovalo.

Poté přišla na řadu výběr motorizace a výbavy, který byl velice ulehčen tím, že nám padla do oka právě referenční Škoda Yeti Experience 2.0 TDI/125 kW 4x4, najeto nějakých 17tis., tři čtvrtě roku starý (či spíše ještě nový, na kterého by se v podobné specifikaci čekalo bohužel příliš dlouho) a určitou slevou, byť stále za cenu, za kterou mi všichni říkali, že jsem blázen, že kupuji Yetiho a nechápali, proč nejdu do Superba či staršího ojetého BMW apod.

Yeťák byl ovšem super volba, alespoň pro mě. To auto má „mladistvý“ šmrnc (není pro „páprdy“) a s kulatými mlhovkami příjemný a hlavně svébytný design, který nespadal ještě do rozvíjející se koncernové designové unifikace. Jak jsem již psal, jezdilo se s ním s přehledem, pěkný výhled, malé rozměry a skvělá výbava. Auto mělo v podstatě vše, co bylo potřeba (pominu-li moderní asistenční systémy typu sledování jízdy v jízdních pruzích apod.), super motor, ideální na denní dálniční ježdění, parádní pružnost a k tomu pěkná spotřeba. Cesta ve čtyřech s plně naloženým kufrem a 4 bicykly na nosiči na tažném zařízení při 160km/h znamenala spotřebu 8,5 litru a dynamika jízdy byla stále slušná. Aneb jak jednou prohlásil tchán, to auto jezdí „jako čert“. Předjíždění nebylo problém v podstatě kdekoliv, kopec nekopec (s jistou nadsázkou) a auto bylo rychlejší než 90 % toho, co jezdí na zdejších silnicích.

Občas to bylo i docela zábavné, protože u Yetiho to nikdo nečekal. Ostatně asi proto se nikdo moc Yetimu neklidil z levého dálničního pruhu, než zjistil, že on ten Yeťák nějak sakra jede, když tomu nemůžu ujet. Ovšem i Yeťák měl svůj limit, do nějakých 170 – 180 km/h, kdy začal narážet na příliš velký odpor vzduchu a vyšší stavbu. Ne že by mu docházel dech, ale by znát, že už i auto se slabším motorem, ale běžnou karoserií jede a zrychluje líp. Nicméně to není nic podivuhodného, ale daň za „SUV“. Pružnost ale byla výborná, zejm. dlouhá táhlá dálniční či ještě spíše okresková stoupání byla zážitkem.

Troufám si říct, že Yeti byl i komfortní a pohodlný, byť je samozřejmě řada pohodlnějších a komfortnějších aut, oproti někdy dost zbytečně tvrdým podvozkům Škodovek. Do té doby jsem nikdy moc nepozoroval rozdíl mezi pohodlím na větších či menších kolech. Nicméně 17“ letní byly na Yetiho poměrně tvrdé a na realitě českých silnic občas až moc. Ovšem na kvalitním povrchu sedělo to auto (na poměry „SUV“) jako přibité a rychlé projezdy zatáčkou byly radostí. Zimní 16“ pak byly dokonce i pohodlné i na rozbité silnici, ale už tolik neseděly.

K uvedeným, pro mě velmi dobrým, jízdním vlastnostem se přidávalo pohodlí poměrně nadstandardní výbavy, byť tu někdo samozřejmě bude jako obvykle tvrdit, že je to dneska vlastně standard. No nevím, pochybuji, řekl bych, že realita bude spíše úplně opačná. Každopádně výbava byla sympatická a rychle jsem si na ni zvykl a nechával se jí (alespoň v rámci možností) hýčkat. V podstatě mi nic nechybělo, resp. možná odvětrávané sedačky, ale ty se do Yetiho nedělaly a myslím, ani nedělají.

A nakonec měl takovýto Yeťák i jednu další a v Čechách bohužel dost ceněnou výhodu, na tom autě jste zvenčí nepoznali, že bylo „pekelně drahé“ a tedy neprovokovalo, nebudilo zbytečnou závist, přesto bylo svým způsobem výjimečné a poskytovalo pěkné zážitky. Často i překvapilo neznalé rozsahem výbavy, případně v silničním provozu, když si to Yeťák jen tak prosvištěl kolem a byl pryč, což nikdo nečekal. Právě tohle se mi na autě líbilo a bylo dost pádným důvodem pro jeho koupi a ostatně je i důvodem, proč bych si stejného Yetiho i jako nového za onu pro někoho nekřesťanskou cenu velmi se blížící milionu koupil. Yeťák pro mě tu hodnotu měl.

Spíš jen tak na okraj a pro ty, co budou tvrdit, že za tu cenu ani náhodu, že je za to, chceme-li zůstat u Škodovky, Superb či v rámci prémie BMW (či jiná podobná prémie) v prakticky stejné výbavě, můžu jen říct: Ne, není. Zkuste si takové auto nakonfigurovat a jste u Superba na jeden a čtvrt milionu a ani nevíte jak (a ano, jsou lidé, kteří si takového Superba koupí a vědí proč :)) a v případě BMW jste i u X1 na podobné ceně jako u Superba, v případě X3 na jeden a půl milionu. Za milion se bavorák či jiná obdobná prémie s takovou výbavou prostě nekoupí. Chci-li takovou výbavu, pak je mi jedno, že jsem za stejnou cenu mohl mít BMW, které je možná lepší auto, ale bez takové výbavy, a to právě proto, že chci takovou výbavu a tu BMW v téže cenové úrovni prostě mít nebude. Tečka.


Smutné loučení

Ano, sbohem Yeťáku, bylo to s tebou fajn a rád bych si to dal někdy ještě jednou. Třeba příště, až děti odrostou. Yeťákovi totiž nakonec „zlomilo vaz“ narození našeho synka a s tím související největší slabina Yetiho, a sice malý kufr (zejm. má-li rezervu a ne nějaká lepidýlka). Velký kočárek a něco k tomu se tam prostě nevleze a tak jsem se s Yeťákem musel a velice nerad a na pouhých 63.000 km rozloučit. Ještě teď, po více než čtvrt roce, když vidím bílého Yetiho na něho vzpomínám a přemýšlím, není to ten můj, miliónový Yeti? Ten vlk v rouše beránčím?

PS: Smutek byl o to větší, když jsem zjistil při psaní této recenze, že vlastně nemám ani pořádnou fotku na památku, ale jen pár ušmudlaných nočních fotek, navíc neumytého…

PS2: Ať žije Superb Combi 2.0 TDI/125 kw 4x4 Exclusive! Třeba se tu taky někdy objeví recenze a podnět k další žhavé debatě na téma nesmyslně drahých Škodovek… Snad si jen nezapomenu pořídit pořádné fotky! :)

Silné stránky

Motor
Výbava
Šmrncovní design (do doby faceliftu)

Slabé stránky

Kufr (pro rodinu malý, ale pro bezdětný pár akorát)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy žádné, to by bylo dost brzo.
Servis vynikající - Havex - Kosmony, naprostá spokojenost.

 


Další vozy Škoda Yeti



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8

Ten kufr.. Být velký jako u Superba, neměnil bych.

prostornost
8

Zase ten kufr..

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

Na 17" tvrdý, na 16" dobrý, v rychlostech nad 130km/h relativně hlučnější

provozní náklady
10
náhradní díly
0

Nevím, žádné jsem nepotřeboval.

výkon motoru
10

Na daný segment 10.

spotřeba
10

S ohledem na parametry auta a typ SUV super. Na okresce běžná jízda a delší trasa 5,5 l, plná nálož na dálnici 8,5 l.

hlučnost motoru
8

Nad 130 km/h je prostě hlučnější.

kvalita sedadel
9

Pořád se nemohu rozhodnout, jestli se v nich sedělo líp než v Superbu nebo ne...

brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Na poměry segmentu dobrý, ale pro rodinu s kočárkem malý.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…