Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fofík Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 176 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.7
Popis vozu
JAK JSME K NĚMU PŘIŠLI
No jak začít, auto je v rodině už 8 let a já ho používám tak 3 a v době kdy jsme chtěli vyměnit Renaulta Lagunu za něco jiného, protože mámě se v ní špatně jezdilo. Je to prostě náš prcek a byla za volantem hrozně skroucená, aby dosáhla na pedály tak musela být natlačená na volant :D A tak se začalo hledat auto vyhovující hlavně pro ní, takže klasická brouzdačka po internetu návštěvy autobazarů po cestě kamkoliv, až jsme jednou vlezli v Mariánských Lázních do jednoho bazaru který už tam dnes není a klasicky nic nás tam nějak výrazně nezaujalo. Pomalu tedy odcházíme a prodávající u brány ještě čistil fofíka a ptá se co tak nějak sháníme, tak jsme mu to řekli a on že ted zrovna dovezl toho Focuse a že jestli chceme a jestli nám nevadí že jsou sedačky ještě vlhký tak nás sveze a půjčí. No jak už to bývá byla to láska na 1. pohled a dva dny potom už byl náš. :)
AUTO SAMOTNÉ
Tak je to tedy náš Fofík kombík krásná Pacifická zelená barva. Motor 1.8 benzín 115 koní. Výbava je GHIA takže v té době ta nejvyšší tj:
všechna okna v EL.
ABS, ASR
kotouče na všech kolech
centrální zamikání s DO
střešní šibr
čtyři Airbagy
EL. nastávení sedačky řidiče
EL. Zrcátka
Palubní pc
mlhovky
klimatizace
kuřácká výbava
a originál tam bylo rádio na CD
dekor dřeva a chrom. lišty.
Jezdíme spíše ve městě,ale já říkám že naše město je spíše horší kombinovaná, takže jezdíme běžně do 9 litrů někdy 8,5 takže prostě něco mezi tím.Ale zima ta je krutá a hranice skoro 11 litrů je více než běžná a to se opravdu chytám za hlavu. :( Ale třeba cestu Praha Vary Praha, plně naložený auto na R6 140 a spotřeba 7.6 což už se mi nezdá tak zlé... ale ta zima, ta zima.. :( jenže -25°c a já bez sebemenšího zaváhání odjíždím ráno od baráku, spotřeba nafťáků mě láká, ale tohle zase odrazuje..
zátah je ideální není to žádná raketa, zato na oslizlý nebo vlhký silnici si velice rád zahrábne když se chce člověk dostat do křižovatky pokud tam teda nejsou zrovna úplně nový gumy :D ale když je potřeba tak prostě jede a zvuk od 4500 otáček je nádhernej a auto jakoby skoro znovu ožilo.nejvíc táhá na 2. rychlost a i ten zvuk se mě osobně líbí nejvíc, nadrbou stranu není zase problém akcelerovat i na 5 ale samozřejmě už tak netahá, ale na dvouproudý silnici u předjíždění nemám potřebu většinou podřadit. Do rychlosti tak 120/ je to taková pohodička nikoho nic neruší nikde nic nehlučí,ale potom už je to pro mě bez radia otravné a taky to dost zaleží na pneu, takže přidám radiu a je mi hej :)
jinak je to naše vozítko a máme ho rádi takový jaký je :))
Silné stránky
Tak určitě kufr malou sedačku neni problem převezt. Ale už bych potřeboval o kousek větší.. :D
prostornost jako taková je velice dobrá vzádu se dva rozvalí a pokud nemaji přez 2 metry tak ani kolenama nemasírujou.
tvar palubní desky, když už se brnkne do kolena tak je tak tvarovaná že to "nevadí" :D od dob co jezdím vee fofíkovy, tak bych si třeba nikdy nemohl koupit Omegu, bych v tom interioru nepřežil :DDD
Světlo pro přední i pro zadní posádku.
Elekrická okna vzadu když tam nikdo nesedí tak na nikoho nefouká a je tam příjemně.
Motor když je potřeba tak gumy hvízdnou a je "fuč" teda pokud stojíme:D jinak se mu hrabat moc nechce, ale dá se za 1 plnej lup rychle 2 plnej a taky jsi gumy hvízdnou :D
Slabé stránky
ZIMNÍ PROVOZ! spotřeba v zimě stoupne klidně o 3 litry (jezdíme víceméně krátké trasy...)
draší díly ,ale to už ani tak nějak moc neplatí kort, od tý doby co jsem viděl ceny dílů na 607 ale vim ze se to neda srovnávat, jenom už mi nepříjdou tak strašné :D
rozhodně rez už je znát že je mu 15 let, ted momentálně jezdím se základovkou na blatnících a budu muset začít řešit střechu, nebo mi tam přes anténu poteče.. :((( ale zatím pořád ok
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
závada vážnějšího rázu bylo servo řízení, prostě teklo a teklo opravovali jsme to u mě na praxi v servisu a i tak to vyšlo bratru na asi 6000 plus se dělali běžné výměny: kosti, čepy,brzdy a lanka ruční brzdy než jsme ho koupili měl necelých 98000 km teď má 150000 km a zatim drží jediný co ho teď po zimě 2010/11 dostalo byla baterka, ale ta minimalně 4 roky vyhrávala a startovala, takže budiž ji odpuštěno.. :)
no ted jak to skočilo přes těch 190t tak nás něco čeká no tlumiče už se začínájí ozývat brzdy a ták no prostě celkem běžné věci.
ale protože se kamarádovy podařilo zaletět pod náklaďáček, nic vážného kapota se maličko posunula tři rány palicí to spravili odnesla to chromovaná lišta na nárazníku, ale to se přilepí(až se bude chtít :D ) a je to poškrábaný, ale pravě nedávno bylo hezky takže bylo celý auto otevření a najednou slyším plácat gumu jako bych píchnul, ale jelo to normálně, když jsme dojeli tak koukáme na podběh gumu nic nevidíme, tak jdeme pod kapotu a tam se mi opírali hadice na vodu o zběrný potrubí, normálně ty šroubky utekli, tak jsem to na rychlo přivázal a vzpomněl si až teď, že je to jen svázaný, půjdu to tedy odpoledne poladit ;))
Tak po dalších 3 letech je to stále přivázané (srát na šrouby :D )
autíčko už je bohužel několikrát bourané, ale jen takové ty větší ťukance, takže začnu svojí blbostí, kdy jsem to přepískl za deště v zatáčce při honění se s novou A6 jsem najel na kanál a šmejkl se mi zadek, přetočil jsem se o 180° a šikmo po zadu jsem šel na 40cm možná i výší obrubník, který mě zastavil před zdí, škody byli airbag v sedačce 2 plechové disky jedna guma tlumič a držák převodovky a motoru a trochu se pokroutil zadní kotouč. Mladej a blbej já to uznávám ..
no a už tam mám 3. Přední nárazník a je to móóc prima shánět Ghia nárazník za rozumný peníz :D ale to už nebyla moje vina já pokaždé brzdil co to šlo, ale když lidi ignorujou přednosti a nebo když vidí oranžovou tak na to šlápnou i když ta oranžová bliká, takže to bylo taky celkem zábavné a poslední slečna měla celkem štěstí, pač jsem z té předchozí bouračky měl půl roku červený nárazník a chystal se ho lakovat, strčit mi to tam o týden později, tak bych to určitě v klidu nebral, ale dopadlo to tak že už mám zase zelený nárazník a k tomu jsem dal černá světla, lak sice nic moc ale na ten to prostě nejezdí..
Ještě se mi pokazil diferenciál cca ve 180 000 a tak jsem vyměnil převodovku, ve které ovšem trochu drnčí synchro na jedničce a dvojce
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jak jsem psal na začátku bazar býval v Mar. Lázních, ale dnes již tam neni přestěhovali se takřka k nám za barák jmenovali jse myslím autowelt, dnes je to autoshop u tesca :D a chtěji zřídit pobočku ještě u intersparu. No tak nevím prodávat auta vedle rohlíků se asi vyplatí, jinak více méně dováží auta z německa a my jsme spokojeni.. :)
Přidat názorDiskuse: Ford Focus
- SZ 06.09.2012 23:03 Bud
- Re: Re: radio + ovladanie pod volantom 17.03.2011 08:27 DawQa
- Re: radio + ovladanie pod volantom 16.03.2011 14:14 kennb3ll
- radio + ovladanie pod volantom 16.03.2011 13:48 peterka85
- Re: foto 16.03.2011 07:19 DawQa
- foto 15.03.2011 22:23 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: fofan 15.03.2011 18:54 DawQa
- Re: Re: Re: Re: fofan 15.03.2011 18:46 kennb3ll
- Re: Re: Re: fofan 15.03.2011 18:42 DawQa
- Re: Re: fofan 15.03.2011 18:21 kennb3ll
- Re: Re: fofan 15.03.2011 18:17 kennb3ll
- Re: fofan 15.03.2011 18:06 DawQa
- fofan 15.03.2011 17:28 kennb3ll
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé