Recenze
Citroën Xantia X2
Technické info
Přezdívka auta šíp nebo citrouš Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 180 maximální rychlost [km/h]: 195 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 437 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Tak jsem se odhodlal zase něco sesmolit a zase to bude Francouz.
JAK SE K NÁM DOSTAL:
nejdřív bych se s vámi chtěl podělit o historku jak jsme se k němu dostali :)
no bylo mi 20 a protože mám moc hodný rodiče, tak vymysleli pokud bych měl zájem,
že mi dají nějaký peníz ať jsi nechám přestříkat fofíka a já souhlasil, takže mi dali peníze já k tomu něco ještě přihodil a bylo bratru skoro 30tácků no a mě začalo vrtat hlavou 2. auto protože Peugeot už dlouho nebyl a pořád jsme se museli domlouvat kdo kdy chce někam jet nebo jenom odvézt.
A tak jsem se byl podívat Celicu ovšem nízký rozpočet a cena auta, no háček byl v hydraulickém zdvihátku (škoda že mi bazarysta řekl že nic na motoru není a já se projel jen tak 120km) nechtěl jsem koupit auto co se mi líbí, a muset nějakou chvíli šetřit na opravu a jen se na něj dívat… pokukoval jsem chvili po Paseu (představa že se něco po.. a budu shánět nárazník mne odradila) Svého Fofíka mám rád, ale je to combi :D no tak jsem se byl podívat na pětidvířko v 1,8i bohužel žebrota výbava a prokluzující spojka mne odradili(měsíc předtím jsem byl rád, že se mi podařilo ji udělat za 7000,-) namanulo se ještě jedno třídvířko, jenže to byl orezlý otloukánek s vybouchanýma kyneťákama, sice hodně levný, no nic dobrého no, už jsem si říkal že penízky schovám z výletů za vraky jsem taky i něco utratil.
Poslední šance Primera ve dvoulitru za barákem (netuším co mě zaujalo asi ten dvoulitr) Jdu do bazaru koukám nevidím, prodejce jsi mě zastavil povídá co hledám, říkám co nejlevnější auto ideálně kolem pětadvaceti, tak začal jmenovat a dostal se k Citroenu Xantia ve dvoulitru a povídá ale je to automat. Místo mích očí byli 2 zářící hvězdičky :) okamžitě mi proběhlo hlavou auto pro mamku já budu mít klid už žádné nákupy :D no dal mi klíčky a šel jsi po svých já ho trochu očistil od sněhu, otevřel a na podruhé natočil zvuk fajn cukl jsem s nim dopředu dozadu okoukl a šel plný myšlenek pryč. V hlavě přemítám je to zase Francouz, co když nás zase vyšplouchne. No po rozprávce z dvorním mechanikem mě věta: Jako těžko říct, ale citrony mi ještě vyloženě nikdo nehanil co já vím. mně přesvědčila vzal jsem otce, že jsi jedu koupit auto, ať jde semnou. Ano byl v šoku když jsem ho dovedl k citronu, jenže ten automat ho také uspokojil a pochopil můj záměr, následovala řádná prohlídka a projížďka, zjištění že bazarník je starý známý a bývalý majitel podle techničku starší pán na autě nálepka xantiaclubu, koupil jsem odjel jsem.
AUTO:
Xantia liftback (zrovna u tohohle auta mne mrzí že to není combi)
motor 2.0i 130 koní automat
výbava bych řekl tak střed všechny okna v elektrice, tempomat, dešťový senzor, radio na cd a ovládání na volantu, klima, el. Ovládaná a vyhřívaná zrcátka a minimálně 2x airbag jestli jsou i v sedačce jsem nekoukal. Chybí mi palubák (ale ten není v žádné Xantii)
Interiér je hezký a zachovalý což u xantii nebývá tak úplně zvykem :D na můj vkus působí ale takovým starším dojmem(asi je to tím, že celkově je auto koncepčně celkem staré..) tapecírunk je takový úzký, ale né že by to bylo nějak na škodu levou ruku jsi opřu i když né tak pohodlně a celkově materiály jsou takové gumové plasty nic moc příjemného a hezkého, ale žádná tragédie. Vadí mi také gumový volant imitující kůži (neni nad kůži!) ještě má takové dvě malinké nevýhody a to malý kastlík před spolujezdcem a osvětlení jen nad dveřmi a né uprostřed. Jinak parádní jsou sedačky, tam platí heslo pohodlí nadevše ve spojení s houpavým podvozkem je to relax :) prostornost je také velkorysá jen občas brnkám kolenem o spínací skříňku pod volantem. A největší hračka je tam páčka podvozku to je jasné :D za to páčky na ovládání cirkulace nebo větráku jsi po slepu snadno spletu. Ale interiér jako celek je fajn všechno jsou to detaily se kterými se dá snadno žít. :) až na tu rezonanci při hlasité hudbě :D
Jízda je pohodlná a houpavá, na žádné sportování to opravdu není auto je „silně“ nedotáčivé, což asi dost vychází z toho že před předními koly je velký převis a ty zadní jsou úplně v rohu(dokud jsem si to nevyzkoušel, asi bych nevěřil, že to má až takový vliv. :D ) ale jak už jsem psal ve spojení s pohodlnými sedačkami je to odpočinkový klidný přesun. Převodovka řadí sama celkem dobře i když ta možnost přeřadit sám mi hodně chybí, i protože zařadí trojku až tak v 55km/h a občas jedu 50 zbytečně ve skoro 2500 ot/min. jde se s ní trochu domluvit za pomoci pedálu, ale ne vždycky :D spotřeba je v průměru tak 10-11L na sto, když se člověk rozjíždí hlemýždím tempem tak je ručička palivoměru hodně skromná, já sice jezdím spíš po městě, ale auto se nejlépe cítí asi tak od 80 do 130 km/h co se parkování týče, ták já při couvaní koukám z otevřených dveří v zrcátku se ten boubelatej zadek prostě ztrácí.. a poloměr otáčení má jak tank :D No ale já v tom autě hlavně odpočívám :)
Silné stránky
AUTOMAT
Podvozek jako hračka i jako dobrý pomocník
prostornost
Slabé stránky
působí zastarale
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
auto jsem pořídil za celkem málo peněz a tak v něm nechci moc utopit, zatím jsem nic nedělal teď je v plánu vyměnit vodu olej a mlátí tam tyčka stabilizátoru, za nějaký čas by to chtělo výfuk a brzdy.
Pokud by se stalo něco fatálního z podvozkem, nebo převodovkou opravovat to určitě nebudu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
byla to náhoda mně dobře známí bazar: auto hlavatý, nemám s nimi problém více je v první kapitole
Přidat názorDiskuse: Citroën Xantia X2
- Re: Re: Re: Re: spomienky 11.03.2014 18:17 jednooky
- Re: Re: Re: spomienky 11.03.2014 08:57 sgt
- Re: Binec 11.03.2014 07:04 DawQa
- Re: Binec 10.03.2014 22:53 šmoula nešika
- Binec 10.03.2014 14:32 Bud
- Re: Re: spomienky 08.03.2014 16:41 DawQa
- Re: spomienky 07.03.2014 22:33 jednooky
- spomienky 07.03.2014 22:32 jednooky
Další vozy značky Citroën
-
Citroën Xantia (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.6.2009 197 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Citroën C4 (2006) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 29.7.2007 2869 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Citroën C15 (1996) Majitel: jmurjr (H22A7)
Přidáno: 13.5.2008 8910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën Xsara (1998) Majitel: sanaosek (dopraváci team)
Přidáno: 8.11.2008 1610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën C5 (2010) Majitel: sgt
Přidáno: 15.10.2010 299 Majitel 9.91 Uživatelé